Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia stosowana (S1)
Sylabus przedmiotu Organizacja pracy w laboratoriach diagnostycznych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Mikrobiologia stosowana | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Organizacja pracy w laboratoriach diagnostycznych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mikrobiologii Stosowanej i Fizjologii Żywienia Człowieka | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elżbieta Daczkowska-Kozon <Elzbieta.Daczkowska-Kozon@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Bogusławska-Wąs <Elzbieta.Boguslawska-Was@zut.edu.pl>, Wojciech Sawicki <Wojciech.Sawicki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 16 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw mokrobiologii |
W-2 | zaliczony przedmiot "techniki mikroiologiczne" |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z prawidłową budową, wyposażeniem i organizacją pracy w różnego typu laboratoriach diagnostycznych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podział i charakterystyka laboratoriów diagnostycznych | 3 |
T-A-2 | Budowa i wyposażenie laboratoriów diagnostycznych | 3 |
T-A-3 | Bezpieczeństwo i higiena pracy w laboratoriach diagnostycznych | 3 |
T-A-4 | Krążenie i procedury zachowawcze z odczynnikami i próbkami badanymi | 2 |
T-A-5 | Postępowanie z odpadami w laboratoriach diagnostycznych | 2 |
T-A-6 | Walidacja wyników i audyty laboratoriów | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | przygotowanie projektu | 30 |
A-A-3 | przygotowanie się do zaliczenia | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności w trakcie zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: przygotowanie projektu na podstawie zdobytych wiadomosci |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_O16-1_W01 Student ma wiedzę dotyczącą budowy, wyposażenia i organizacji pracy w laboratoriach | MS_1A_W12 | — | — | C-1 | T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_O16-1_U01 Student ma umiejętność prawidłowego zorganizowania pracy w laboratorium | MS_1A_U07 | — | — | C-1 | T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
MS_1A_O16-1_K01 Nabyta wiedza pozwoli na kreatywne wprowadzanie zmian w otaczającym go środowisku pracy | MS_1A_K03 | — | — | C-1 | T-A-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_O16-1_W01 Student ma wiedzę dotyczącą budowy, wyposażenia i organizacji pracy w laboratoriach | 2,0 | |
3,0 | student ma podstawową wiedzę na temat budowy, wyposazenia i organizacji pracy w laboratoriach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_O16-1_U01 Student ma umiejętność prawidłowego zorganizowania pracy w laboratorium | 2,0 | |
3,0 | potrafi w podstawowy sposob zoorganizować pracę w laboratorium | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
MS_1A_O16-1_K01 Nabyta wiedza pozwoli na kreatywne wprowadzanie zmian w otaczającym go środowisku pracy | 2,0 | |
3,0 | ma podstawowa swiadomośc swoich umiejetnosci i wiedzy dotyczacej funkcjonowania i pracy laboratorium | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- vOrganizacja i zasady pracy w laboratorium chemicznym Do ... chemia-pwsz.sanok.pl/cwiczenia_ogolna/cwiczenia%201.pdf, Organizacja i zasady pracy w laboratorium chemicznym Do ... chemia-pwsz.sanok.pl/cwiczenia_ogolna/cwiczenia%201.pdf, 2011
- www.adm.uz.zgora.pl/docs/bhp/instrukcja_labchem.doc, www.adm.uz.zgora.pl/docs/bhp/instrukcja_labchem.doc, 2011
- www.nettax.pl/dzienniki/dumz/1999/1/poz.3.htm, www.nettax.pl/dzienniki/dumz/1999/1/poz.3.htm, 2011