Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Technika rolnicza i leśna (S1)

Sylabus przedmiotu Matematyka 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technika rolnicza i leśna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Matematyka 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Odnawialnych Źródeł Energii
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Telesiński <Arkadiusz.Telesinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 25 2,50,62zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 15 1,50,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z matematyki w zakresie szkoły średnej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku technika rolnicza i leśna, a także do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów inżynierskich i rolniczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rachunek zbiorów2
T-A-2Liczby zespolone (działaniania na liczbach zespolonych, wzory de Moivre’a)2
T-A-3Macierze i wyznaczniki2
T-A-4Układy równań liniowych2
T-A-5Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie2
T-A-6Rachunek różniczkowy4
T-A-7Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne1
15
wykłady
T-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)2
T-W-2Liczby zespolone (działaniania na liczbach zespolonych, postać algebraiczna, postać trygonometryczna, postać wykładnicza, moduł i sprzężenie, wzory de Moivre’a)3
T-W-3Podstawy algebry liniowej: macierze, działania na macierzach, wyznacznik, ślad i rząd macierzy4
T-W-4Układy równań liniowych, wzory Cramera2
T-W-5Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej3
T-W-6Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągu, granica ciągu2
T-W-7Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności2
T-W-8Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych2
T-W-9Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania. Ekstrema funkcji, badanie przebiegu zmienności funkcji4
T-W-10Kolokwium zaliczające treści wykładów1
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w cwiczeniach adytoryjnych15
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań25
A-A-3Konsultacje z nauczycielem5
45
wykłady
A-W-1Udział w wykładach25
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów i studiowanie podręczników27
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia16
A-W-4Konsultacje z nauczycielem7
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów w podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego
M-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_B01_W01
Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, niezbędną między innymi do: opisu zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania zadań inżynierskich wstępujących w obszarze techniki rolniczej i leśnej;
TRL_1A_W01C-1T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-10, T-A-4, T-A-5, T-W-7, T-A-3, T-A-2, T-W-8, T-A-1, T-W-9, T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_B01_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski
TRL_1A_U01C-1T-W-1, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-9, T-W-7, T-A-6, T-W-10, T-W-8, T-W-4, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-A-7M-1, M-2S-2, S-1
TRL_1A_B01_U02
Student potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej
TRL_1A_U07, TRL_1A_U01C-1T-W-1, T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-8, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-A-7, T-W-7, T-A-6, T-W-3, T-W-9, T-W-10, T-W-5M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TRL_1A_B01_K01
Student potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
TRL_1A_K07C-1T-A-5, T-A-4, T-A-7, T-A-3, T-A-6, T-A-2, T-A-1M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_B01_W01
Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, niezbędną między innymi do: opisu zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania zadań inżynierskich wstępujących w obszarze techniki rolniczej i leśnej;
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie tematyki poruszanej na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_B01_U01
Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
TRL_1A_B01_U02
Student potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TRL_1A_B01_K01
Student potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywna postawę w procesie samokształcenia oraz przestzrega zasad etyki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Majkowska M., Matematyka nie tylko dla leśników, SGGW Warszawa, Warszawa, 2004
  2. Kostrikin A.I., Wstęp do algebry 1. Podstawy algebry, PWN, Warszawa, 2011
  3. Fichtenholz G.M., Rachunek rózniczkowy i całkowy. Tom 1, PWN, Warszawa, 2007
  4. Stankiewicz W., Zadania z matematyki dla wyższych uczelni technicznych, PWN, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Rutkowski J., Algebra liniowa w zadaniach, PWN, Warszawa, 2008
  2. Krysicki W., Włodarski L., Analiza matematyczna w zadaniach, PWN, Warszawa, 2015

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rachunek zbiorów2
T-A-2Liczby zespolone (działaniania na liczbach zespolonych, wzory de Moivre’a)2
T-A-3Macierze i wyznaczniki2
T-A-4Układy równań liniowych2
T-A-5Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie2
T-A-6Rachunek różniczkowy4
T-A-7Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)2
T-W-2Liczby zespolone (działaniania na liczbach zespolonych, postać algebraiczna, postać trygonometryczna, postać wykładnicza, moduł i sprzężenie, wzory de Moivre’a)3
T-W-3Podstawy algebry liniowej: macierze, działania na macierzach, wyznacznik, ślad i rząd macierzy4
T-W-4Układy równań liniowych, wzory Cramera2
T-W-5Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej3
T-W-6Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągu, granica ciągu2
T-W-7Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności2
T-W-8Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych2
T-W-9Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania. Ekstrema funkcji, badanie przebiegu zmienności funkcji4
T-W-10Kolokwium zaliczające treści wykładów1
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w cwiczeniach adytoryjnych15
A-A-2Samodzielne rozwiązywanie zadań25
A-A-3Konsultacje z nauczycielem5
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach25
A-W-2Samodzielne analizowanie treści wykładów i studiowanie podręczników27
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia16
A-W-4Konsultacje z nauczycielem7
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B01_W01Student ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, niezbędną między innymi do: opisu zjawisk fizycznych oraz rozwiązywania zadań inżynierskich wstępujących w obszarze techniki rolniczej i leśnej;
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_W01ma podstawową wiedzę w zakresie matematyki, obejmującą działania na zbiorach, elementy logiki, funkcje jednej zmiennej, rachunek wyznaczników, rachunek macierzowy, rachunek wektorowy, płaszczyznę i prostą w przestrzeni, elementy rachunku różniczkowego i całkowego, szeregi liczbowe i funkcyjne, krzywe drugiego stopnia, niezbędną między innymi do: 1) opisu zjawisk fizycznych, 2) rozwiązywania zadań inżynierskich wstępujących w obszarze techniki rolniczej i leśnej;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku technika rolnicza i leśna, a także do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów inżynierskich i rolniczych
Treści programoweT-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)
T-W-5Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej
T-W-6Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągu, granica ciągu
T-W-2Liczby zespolone (działaniania na liczbach zespolonych, postać algebraiczna, postać trygonometryczna, postać wykładnicza, moduł i sprzężenie, wzory de Moivre’a)
T-W-3Podstawy algebry liniowej: macierze, działania na macierzach, wyznacznik, ślad i rząd macierzy
T-W-4Układy równań liniowych, wzory Cramera
T-W-10Kolokwium zaliczające treści wykładów
T-A-4Układy równań liniowych
T-A-5Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie
T-W-7Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności
T-A-3Macierze i wyznaczniki
T-A-2Liczby zespolone (działaniania na liczbach zespolonych, wzory de Moivre’a)
T-W-8Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych
T-A-1Rachunek zbiorów
T-W-9Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania. Ekstrema funkcji, badanie przebiegu zmienności funkcji
T-A-6Rachunek różniczkowy
T-A-7Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów w podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego
M-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym zdobył wiedzę w zakresie tematyki poruszanej na zajęciach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B01_U01Student potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku technika rolnicza i leśna, a także do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów inżynierskich i rolniczych
Treści programoweT-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)
T-A-2Liczby zespolone (działaniania na liczbach zespolonych, wzory de Moivre’a)
T-A-1Rachunek zbiorów
T-A-3Macierze i wyznaczniki
T-A-4Układy równań liniowych
T-A-5Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie
T-W-9Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania. Ekstrema funkcji, badanie przebiegu zmienności funkcji
T-W-7Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności
T-A-6Rachunek różniczkowy
T-W-10Kolokwium zaliczające treści wykładów
T-W-8Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych
T-W-4Układy równań liniowych, wzory Cramera
T-W-3Podstawy algebry liniowej: macierze, działania na macierzach, wyznacznik, ślad i rząd macierzy
T-W-5Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej
T-W-6Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągu, granica ciągu
T-W-2Liczby zespolone (działaniania na liczbach zespolonych, postać algebraiczna, postać trygonometryczna, postać wykładnicza, moduł i sprzężenie, wzory de Moivre’a)
T-A-7Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów w podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego
M-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B01_U02Student potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_U07potrafi wykorzystać poznane metody matematyczne i statystyczne do opisu zjawisk fizycznych i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich występujących w rolnictwie oraz gospodarce leśnej, a także do wnioskowania na podstawie statystycznej analizy danych doświadczalnych w zakresie problemów technicznych występujących w produkcji roślinnej i zwierzęcej oraz leśnictwie;
TRL_1A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł (również w języku obcym) oraz informacje te integrować, interpretować i krytycznie oceniać, a także wyciągać z nich wnioski;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku technika rolnicza i leśna, a także do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów inżynierskich i rolniczych
Treści programoweT-W-1Elementy logiki i teorii mnogości - podstawowe pojęcia (klasyczny rachunek zdań, rachunek predykatorów, rachunek zbiorów, prawa de Morgana)
T-A-2Liczby zespolone (działaniania na liczbach zespolonych, wzory de Moivre’a)
T-A-1Rachunek zbiorów
T-A-3Macierze i wyznaczniki
T-A-4Układy równań liniowych
T-A-5Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie
T-W-8Granica funkcji, ciągłość funkcji w punkcie, ciągłość jednostajna, własności funkcji ciągłych
T-W-6Ciąg liczbowy, podstawowe operacje na ciągach, własności ciągu, granica ciągu
T-W-4Układy równań liniowych, wzory Cramera
T-W-2Liczby zespolone (działaniania na liczbach zespolonych, postać algebraiczna, postać trygonometryczna, postać wykładnicza, moduł i sprzężenie, wzory de Moivre’a)
T-A-7Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
T-W-7Funkcje elementarne jednej zmiennej i ich własności
T-A-6Rachunek różniczkowy
T-W-3Podstawy algebry liniowej: macierze, działania na macierzach, wyznacznik, ślad i rząd macierzy
T-W-9Pochodna funkcji jednej zmiennej, własności pochodnej, zastosowania. Ekstrema funkcji, badanie przebiegu zmienności funkcji
T-W-10Kolokwium zaliczające treści wykładów
T-W-5Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy mający na celu zapoznanie studentów w podstawowymi definicjami i twierdzeniami z zakresu logiki, teorii mnogości, algebry liniowej oraz rachunku różniczkowego
M-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
S-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym umie stosować nabytą wiedzę do rozwiązywania problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTRL_1A_B01_K01Student potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTRL_1A_K07potrafi samodzielnie myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy;
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych, niezbędnych do dalszego kształcenia na kierunku technika rolnicza i leśna, a także do korzystania z metod matematycznych do opisu procesów inżynierskich i rolniczych
Treści programoweT-A-5Rachunek wektorowy i elementy geometrii analitycznej na płaszczyźnie
T-A-4Układy równań liniowych
T-A-7Kolokwium zaliczające ćwiczenia audytoryjne
T-A-3Macierze i wyznaczniki
T-A-6Rachunek różniczkowy
T-A-2Liczby zespolone (działaniania na liczbach zespolonych, wzory de Moivre’a)
T-A-1Rachunek zbiorów
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia audytoryjne, mające na celu przygotowanie do praktycznego zastosowania poznanych pojęć do rozwiązywania prostych problemów matematycznych, doskonalenie technik dowodzenia, argumentowania
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwia zaliczające treści wykładów oraz ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: Ocena końcowa uzyskana z zaliczenia przedmiotu jest średnią ważoną ocen z zaliczenia ćwiczeń i wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym wykazuje aktywna postawę w procesie samokształcenia oraz przestzrega zasad etyki
3,5
4,0
4,5
5,0