Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Rolnictwo (N1)

Sylabus przedmiotu Botanika 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rolnictwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Botanika 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Stefan Friedrich <Stefan.Friedrich@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Lesław Wołejko <Leslaw.Wolejko@zut.edu.pl>, Mariola Wróbel <Mariola.Wrobel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 6 1,00,28zaliczenie
wykładyW2 9 1,50,48egzamin
zajęcia terenoweT2 3 0,50,24zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość budowy morfologicznej roślin i ogólna wiedza biologiczna.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin użytkowych, chwastów i dzikich. Kształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków flory.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.2
T-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.4
6
zajęcia terenowe
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika3
3
wykłady
T-W-1Podstawowe zagadnienia i pojęcia taksonomii roślin. Plechowate rośliny eukariotyczne - glony1
T-W-2Przegląd systematyczny roślin zarodnikowych - mszaki i paprotniki1
T-W-3Charakterystyka roślin nagonasiennych.1
T-W-4Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roslin jednoliściennych2
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych4
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych6
A-A-2przygotowanie bieżące do zajęć oraz do zaliczenia20
A-A-3konsultacje2
A-A-4zaliczenie ćwiczeń2
30
zajęcia terenowe
A-T-1uczestnictwo w zajęciach3
A-T-2przygotowanie do zajęć6
A-T-3opracowanie zadania praktycznego - zielnik4
A-T-4konsultacje1
A-T-5zaliczenie zajęć1
15
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2samodzielne stuidowanie tematyki zajęć i przygotowanie się do zaliczenia34
A-W-3konsultacje1
A-W-4zaliczenie zajęć1
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika systematycznego
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: sprawdzian pisemny
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczenie i rozpoznawanie roślin)
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_C06_W01
potrafi wymienić i zdefiniować cechy systematyczne różnej rangi taksonów rośllin
ROL_1A_W01C-1T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3, S-4
ROL_1A_C06_W02
potrafi wymienić i scharakteryzowac gatunki roślin wykorzystywanych jako źródło surowców
ROL_1A_W01C-1T-A-1, T-A-2, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-T-1M-1, M-2, M-3S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_C06_U01
potrafi sporządzic, opracować i analizować zielnik jako dokument badań roślinności
ROL_1A_U03C-1T-A-1, T-A-2, T-W-4, T-W-5, T-T-1M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-3
ROL_1A_C06_U02
potrafi rozpoznać ważniejsze gatunki roślin krajowych
ROL_1A_U03C-1T-A-1, T-A-2, T-W-4, T-W-5, T-T-1M-1, M-2, M-3, M-4S-2, S-3
ROL_1A_C06_U03
potrafi taksonomicznie zidentyfikowac rośliny nieznane
ROL_1A_U03C-1T-A-1, T-A-2, T-W-4, T-W-5, T-T-1M-1, M-2, M-3, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ROL_1A_C06_K01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przekonanie o potrzebie uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia uzyskanych umiejetności
ROL_1A_K01, ROL_1A_K02C-1T-A-1, T-A-2, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-T-1M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_C06_W01
potrafi wymienić i zdefiniować cechy systematyczne różnej rangi taksonów rośllin
2,0
3,0potrafi wymienić i scharakteryzować główne cechy systematyczne ważniejszych taksonów różnej rangi
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_C06_W02
potrafi wymienić i scharakteryzowac gatunki roślin wykorzystywanych jako źródło surowców
2,0
3,0potrafi wymienić ważniejsze gatunki roślin wykorzystywanych jako źródło surowców oraz scharakteryzować ich główne cechy
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_C06_U01
potrafi sporządzic, opracować i analizować zielnik jako dokument badań roślinności
2,0
3,0sporządzi i pisemnie objaśni cechy systematyczne i siedliskowe 45-55 gatunków roślin oraz opisze i przeanalizuje rośliny z jednego wybranego siedliska ( minimum 5 gatunków)
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_C06_U02
potrafi rozpoznać ważniejsze gatunki roślin krajowych
2,0
3,0spośród prezentowanych roślin potrafi rozpoznać 45-50 gatunków, nazwać je po polsku a przynajmniej połowę z nich również po łacinie oraz przynajmnie połowę rozpoznanych gatunków zaliczyć do rodziny (po polsku)
3,5
4,0
4,5
5,0
ROL_1A_C06_U03
potrafi taksonomicznie zidentyfikowac rośliny nieznane
2,0
3,0potrafi korzystając z mikroskopu stereoskopowego i kluczy oznaczyć i przynajmniej częściowo poprawnie scharakteryzować 1 gatunek rośliny
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ROL_1A_C06_K01
w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przekonanie o potrzebie uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia uzyskanych umiejetności
2,0
3,0ma świadomość potrzeby samokształcenia w zakresie zróżnicowania krajowej flory oraz umiejętności samodzielnego rozpoznawania i identyfikacji roślin, w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jasnowska J., Jasnowski M., Radomski J., Friedrich S., Kowalski W.A., Botanika, Brasika, Szczecin, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Szweykowska A., Szweykowski J., Botanika, systematyka, tom 2, Brasika, Szczecin, 2009
  2. Rutkowski Lucjan, Klucz do oznaczania roslin naczyniowych Polski Niżowej, PWN, Warszawa, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.2
T-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.4
6

Treści programowe - zajęcia terenowe

KODTreść programowaGodziny
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika3
3

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe zagadnienia i pojęcia taksonomii roślin. Plechowate rośliny eukariotyczne - glony1
T-W-2Przegląd systematyczny roślin zarodnikowych - mszaki i paprotniki1
T-W-3Charakterystyka roślin nagonasiennych.1
T-W-4Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roslin jednoliściennych2
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych4
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych6
A-A-2przygotowanie bieżące do zajęć oraz do zaliczenia20
A-A-3konsultacje2
A-A-4zaliczenie ćwiczeń2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - zajęcia terenowe

KODForma aktywnościGodziny
A-T-1uczestnictwo w zajęciach3
A-T-2przygotowanie do zajęć6
A-T-3opracowanie zadania praktycznego - zielnik4
A-T-4konsultacje1
A-T-5zaliczenie zajęć1
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach9
A-W-2samodzielne stuidowanie tematyki zajęć i przygotowanie się do zaliczenia34
A-W-3konsultacje1
A-W-4zaliczenie zajęć1
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_C06_W01potrafi wymienić i zdefiniować cechy systematyczne różnej rangi taksonów rośllin
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki niezbędną do zrozumienia procesów przyrodniczych i technicznych uwarunkowań produkcji rolniczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin użytkowych, chwastów i dzikich. Kształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków flory.
Treści programoweT-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-1Podstawowe zagadnienia i pojęcia taksonomii roślin. Plechowate rośliny eukariotyczne - glony
T-W-2Przegląd systematyczny roślin zarodnikowych - mszaki i paprotniki
T-W-3Charakterystyka roślin nagonasiennych.
T-W-4Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roslin jednoliściennych
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika systematycznego
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian pisemny
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczenie i rozpoznawanie roślin)
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wymienić i scharakteryzować główne cechy systematyczne ważniejszych taksonów różnej rangi
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_C06_W02potrafi wymienić i scharakteryzowac gatunki roślin wykorzystywanych jako źródło surowców
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki niezbędną do zrozumienia procesów przyrodniczych i technicznych uwarunkowań produkcji rolniczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin użytkowych, chwastów i dzikich. Kształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków flory.
Treści programoweT-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-2Przegląd systematyczny roślin zarodnikowych - mszaki i paprotniki
T-W-3Charakterystyka roślin nagonasiennych.
T-W-4Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roslin jednoliściennych
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika systematycznego
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian pisemny
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi wymienić ważniejsze gatunki roślin wykorzystywanych jako źródło surowców oraz scharakteryzować ich główne cechy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_C06_U01potrafi sporządzic, opracować i analizować zielnik jako dokument badań roślinności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U03Potrafi dokonać identyfikacji gatunków roślin uprawnych, chwastów i roślin chronionych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin użytkowych, chwastów i dzikich. Kształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków flory.
Treści programoweT-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-4Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roslin jednoliściennych
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika systematycznego
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczenie i rozpoznawanie roślin)
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0sporządzi i pisemnie objaśni cechy systematyczne i siedliskowe 45-55 gatunków roślin oraz opisze i przeanalizuje rośliny z jednego wybranego siedliska ( minimum 5 gatunków)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_C06_U02potrafi rozpoznać ważniejsze gatunki roślin krajowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U03Potrafi dokonać identyfikacji gatunków roślin uprawnych, chwastów i roślin chronionych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin użytkowych, chwastów i dzikich. Kształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków flory.
Treści programoweT-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-4Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roslin jednoliściennych
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika systematycznego
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczenie i rozpoznawanie roślin)
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0spośród prezentowanych roślin potrafi rozpoznać 45-50 gatunków, nazwać je po polsku a przynajmniej połowę z nich również po łacinie oraz przynajmnie połowę rozpoznanych gatunków zaliczyć do rodziny (po polsku)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_C06_U03potrafi taksonomicznie zidentyfikowac rośliny nieznane
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_U03Potrafi dokonać identyfikacji gatunków roślin uprawnych, chwastów i roślin chronionych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin użytkowych, chwastów i dzikich. Kształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków flory.
Treści programoweT-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-4Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roslin jednoliściennych
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika systematycznego
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczenie i rozpoznawanie roślin)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0potrafi korzystając z mikroskopu stereoskopowego i kluczy oznaczyć i przynajmniej częściowo poprawnie scharakteryzować 1 gatunek rośliny
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaROL_1A_C06_K01w wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie przekonanie o potrzebie uczenia się przez całe życie w celu doskonalenia uzyskanych umiejetności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówROL_1A_K01Rozumie potrzebę uczenia się i samodoskonalenia oraz ma świadomość konieczności uzupełniania i poszerzania swojej wiedzy
ROL_1A_K02Potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów ze zróżnicowaniem systematycznym i cechami ważniejszych taksonów roślin użytkowych, chwastów i dzikich. Kształtowanie umiejętności w zakresie identyfikacji taksonomicznej i rozpoznawania ważniejszych gatunków flory.
Treści programoweT-A-1Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy jednoliścienne. Oznaczanie roślin.
T-A-2Charakterystyka systematyczna i morfologiczna roślin użytkowych i chwastów z klasy dwuliścienne. Oznaczanie roślin.
T-W-1Podstawowe zagadnienia i pojęcia taksonomii roślin. Plechowate rośliny eukariotyczne - glony
T-W-2Przegląd systematyczny roślin zarodnikowych - mszaki i paprotniki
T-W-3Charakterystyka roślin nagonasiennych.
T-W-4Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roslin jednoliściennych
T-W-5Przegląd systematyczny i charakterystyka okrytonasiennych roślin dwuliściennych
T-T-1Poznanie flory roślin naczyniowych wybranych siedlisk - zbiór roślin, oznaczanie, opracowanie zielnika
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2ćwiczenia przedmiotowe
M-3wykonanie zielnika systematycznego
M-4ćwiczenia przedmiotowe w terenie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: sprawdzian pisemny
S-2Ocena podsumowująca: sprawdzian praktyczny (charakterystyka roślin, oznaczenie i rozpoznawanie roślin)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma świadomość potrzeby samokształcenia w zakresie zróżnicowania krajowej flory oraz umiejętności samodzielnego rozpoznawania i identyfikacji roślin, w stopniu podstawowym
3,5
4,0
4,5
5,0