Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Współczesne trendy w kształtowaniu terenów zieleni:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Współczesne trendy w kształtowaniu terenów zieleni
Specjalność Zrównoważona produkcja roślinna
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Zawadzińska <Agnieszka.Zawadzinska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Salachna <Piotr.Salachna@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,27zaliczenie
laboratoriaL3 12 1,00,27zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,46zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z botaniki, dendrologii i ogrodnictwa.
W-2Znajomość podstawowych gatunków drzew, krzewów oraz zielnych roślin ozdobnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przybliżenie studentom najnowszych tendencji światowych w kształtowaniu przestrzeni publicznej oraz tworzeniu ogrodów
C-2Zapoznanie studenta z aktualnym asortymentem roślin ozdobnych oraz możliwością jego zastosowania w kształtowaniu terenów zieleni
C-3Zapoznanie z metodami kształtowania i urządzania terenów zieleni w różnych stylach (nowoczesnym, naturalistycznym, ekologicznym).

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Dobór roślin drzewiastych i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń przyuliczna, parkowa, zieleń osiedlowa).3
T-A-2Dobór krzewów ozdobnych i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń przyuliczna, okrywowa).3
T-A-3Dobór pnączy i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, osiedlowa).3
T-A-4Dobór gatunków i odmian róż oraz ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, przyuliczna i osiedlowa)3
T-A-5Dobór roślin zielnych oraz ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, przyuliczna i osiedlowa).3
15
laboratoria
T-L-1Dobór gatunków i odmian roślin do terenów zieleni miejskiej o różnym przeznaczeniu.5
T-L-2Projekt zagospodarowania fragmentu przestrzeni publicznej (skwer, plac zabaw, osiedle)7
12
wykłady
T-W-1Zasady dobrej kompozycji i budowa wnętrza krajobrazowego3
T-W-2Podstawy kształtowania terenów zieleni.2
T-W-3Rośliny w mieście – ich wpływ na środowisko i mieszkańców. Formy zastosowania roślin w zieleni miejskiej.2
T-W-4Współczesne tendencje w kształtowaniu ogrodów i przestrzeni publicznej w miastach.2
T-W-5Zasady tworzenia założeń parkowych i ogrodowych w zgodzie z naturą.2
T-W-6Zasady tworzenia ogrodów i parków naturalistycznych. Ogrody ekologiczne - dobór gatunków, zasady pielęgnacji.2
T-W-7Roślinność na budynkach mieszkalnych i użytkowych (pnącza, zielone ściany, zielone dachy).2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-A-2studiowanie literatury związanej z tematyką zajęć6
A-A-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia5
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia4
30
laboratoria
A-L-1Uczestniczenie w zajeciach12
A-L-2Konsultacje z nauczycielem prowadzącym zajęcia6
A-L-3Wykonanie projektu12
30
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury związanej z tematyką zajęć6
A-W-3przygotowanie do zaliczenia4
A-W-4Konsultacje z prowadzącym zajęcia5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny i konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja związana z tematyką zajęć
M-3Ćwiczenia przedmiotowe - praca studenta przy wykonywaniu projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: praca kontrolna w formie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZPR_2A_D15-zpr_W01
określa wartość dekoracyjną rośli oraz możliwości ich wykorzystania w kształtowaniu terenów zieleni
ZPR_2A_W05, ZPR_2A_W10C-2T-W-3, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZPR_2A_D15-zpr_W02
posiada wiedzę z zakresu zasad kompozycji i trendów w kształtowaniu terenów zieleni
ZPR_2A_W09C-1, C-3T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZPR_2A_D15-zpr_U01
potrafi dobierać materiał roślinny, a także tworzyć koncepcje zagospodarowania terenów zieleni w określonym stylu
ZPR_2A_U02, ZPR_2A_U07C-1, C-3, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZPR_2A_D15-zpr_K01
student potrafi szukać inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań samodzielnych i zespołowych
ZPR_2A_K05C-1, C-3, C-2T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-L-1, T-L-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZPR_2A_D15-zpr_W01
określa wartość dekoracyjną rośli oraz możliwości ich wykorzystania w kształtowaniu terenów zieleni
2,0nie potrafi ocenić walorów dekoracyjnych roślin, a także zaproponować możliwości ich zastosowania w terenach zieleni
3,0określa wartość dekoracyjną podstawowych gatunków roślin ozdobnych, potrafi wskazać ich możliwe zastosowanie w terenach zieleni
3,5
4,0
4,5
5,0
ZPR_2A_D15-zpr_W02
posiada wiedzę z zakresu zasad kompozycji i trendów w kształtowaniu terenów zieleni
2,0nie posiada wiedzy z zakresu zasad kompozycji i trendów w kształtowaniu terenów zieleni
3,0posiada wiedzę z zakresu podstawowych zasad kompozycji oraz trendów w kształtowaniu terenów zieleni
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZPR_2A_D15-zpr_U01
potrafi dobierać materiał roślinny, a także tworzyć koncepcje zagospodarowania terenów zieleni w określonym stylu
2,0student nie potrafi stworzyć naprostszej kompozycji roślinnej posługując sie podstawowym materiałem roślinnym
3,0student potrafi stworzyć proste kompozycje roślinne posługując się podstawowym materiałem roślinnym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZPR_2A_D15-zpr_K01
student potrafi szukać inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań samodzielnych i zespołowych
2,0student nie potrafi szukać inspiracji, nie jest kreatywny w realizacji zadań zarówno samodzielnych, jak i zespołowych
3,0student potrafi szukać inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań samodzielnych i zespołowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Richardson T., Futurescapes: Designers for Tomorrow's Outdoor Spaces., TMC., 2011
  2. Haike Falkenberg, Garden Design., teNeues., 2009
  3. Hayward J., Urban parks: Research, planning and social change [w:] Public places and spaces., New York., 1989
  4. The Contemporary Garden., Phaidon., 2009

Literatura dodatkowa

  1. Bohm A., Wnętrze w kompozycji krajobrazu., Politechnika Krakowska., Kraków, 1998
  2. Bohm A., Architektura krajobrazu, jej początki i rozwój., Politechnika Krakowska., Kraków., 1994
  3. Szymski A., Dawidowski R., Architektura krajobrazu., Walkowska, Szczecin., 2006
  4. Drozdek M.E. (red.), Rośliny do zadań specjalnych., Oficyna Wydawnicza PWSZ w Sulechowie., Sulechów, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Dobór roślin drzewiastych i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń przyuliczna, parkowa, zieleń osiedlowa).3
T-A-2Dobór krzewów ozdobnych i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń przyuliczna, okrywowa).3
T-A-3Dobór pnączy i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, osiedlowa).3
T-A-4Dobór gatunków i odmian róż oraz ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, przyuliczna i osiedlowa)3
T-A-5Dobór roślin zielnych oraz ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, przyuliczna i osiedlowa).3
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Dobór gatunków i odmian roślin do terenów zieleni miejskiej o różnym przeznaczeniu.5
T-L-2Projekt zagospodarowania fragmentu przestrzeni publicznej (skwer, plac zabaw, osiedle)7
12

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady dobrej kompozycji i budowa wnętrza krajobrazowego3
T-W-2Podstawy kształtowania terenów zieleni.2
T-W-3Rośliny w mieście – ich wpływ na środowisko i mieszkańców. Formy zastosowania roślin w zieleni miejskiej.2
T-W-4Współczesne tendencje w kształtowaniu ogrodów i przestrzeni publicznej w miastach.2
T-W-5Zasady tworzenia założeń parkowych i ogrodowych w zgodzie z naturą.2
T-W-6Zasady tworzenia ogrodów i parków naturalistycznych. Ogrody ekologiczne - dobór gatunków, zasady pielęgnacji.2
T-W-7Roślinność na budynkach mieszkalnych i użytkowych (pnącza, zielone ściany, zielone dachy).2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-A-2studiowanie literatury związanej z tematyką zajęć6
A-A-3Konsultacje z prowadzącym zajęcia5
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestniczenie w zajeciach12
A-L-2Konsultacje z nauczycielem prowadzącym zajęcia6
A-L-3Wykonanie projektu12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach15
A-W-2Studiowanie literatury związanej z tematyką zajęć6
A-W-3przygotowanie do zaliczenia4
A-W-4Konsultacje z prowadzącym zajęcia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZPR_2A_D15-zpr_W01określa wartość dekoracyjną rośli oraz możliwości ich wykorzystania w kształtowaniu terenów zieleni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZPR_2A_W05posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu kształtowania krajobrazu i terenów zieleni, z elementami projektowania i utrzymywania terenów zieleni oraz upraw ogrodniczych, a także rozumie potrzebę kształtowania warunków środowiska pracy i przebywania ludzi, odpowiednio do aktualnych standardów ergonomii i bhp
ZPR_2A_W10posiada rozszerzoną, w stosunku do studiów pierwszego stopnia, wiedzę z zakresu produkcji i znajomości roślin ogrodniczych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z aktualnym asortymentem roślin ozdobnych oraz możliwością jego zastosowania w kształtowaniu terenów zieleni
Treści programoweT-W-3Rośliny w mieście – ich wpływ na środowisko i mieszkańców. Formy zastosowania roślin w zieleni miejskiej.
T-A-1Dobór roślin drzewiastych i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń przyuliczna, parkowa, zieleń osiedlowa).
T-A-2Dobór krzewów ozdobnych i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń przyuliczna, okrywowa).
T-A-3Dobór pnączy i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, osiedlowa).
T-A-4Dobór gatunków i odmian róż oraz ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, przyuliczna i osiedlowa)
T-A-5Dobór roślin zielnych oraz ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, przyuliczna i osiedlowa).
T-L-1Dobór gatunków i odmian roślin do terenów zieleni miejskiej o różnym przeznaczeniu.
T-L-2Projekt zagospodarowania fragmentu przestrzeni publicznej (skwer, plac zabaw, osiedle)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja związana z tematyką zajęć
M-3Ćwiczenia przedmiotowe - praca studenta przy wykonywaniu projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: praca kontrolna w formie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi ocenić walorów dekoracyjnych roślin, a także zaproponować możliwości ich zastosowania w terenach zieleni
3,0określa wartość dekoracyjną podstawowych gatunków roślin ozdobnych, potrafi wskazać ich możliwe zastosowanie w terenach zieleni
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZPR_2A_D15-zpr_W02posiada wiedzę z zakresu zasad kompozycji i trendów w kształtowaniu terenów zieleni
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZPR_2A_W09zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości w zakresie produkcji ogrodniczej
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie studentom najnowszych tendencji światowych w kształtowaniu przestrzeni publicznej oraz tworzeniu ogrodów
C-3Zapoznanie z metodami kształtowania i urządzania terenów zieleni w różnych stylach (nowoczesnym, naturalistycznym, ekologicznym).
Treści programoweT-W-3Rośliny w mieście – ich wpływ na środowisko i mieszkańców. Formy zastosowania roślin w zieleni miejskiej.
T-W-4Współczesne tendencje w kształtowaniu ogrodów i przestrzeni publicznej w miastach.
T-W-5Zasady tworzenia założeń parkowych i ogrodowych w zgodzie z naturą.
T-W-6Zasady tworzenia ogrodów i parków naturalistycznych. Ogrody ekologiczne - dobór gatunków, zasady pielęgnacji.
T-W-7Roślinność na budynkach mieszkalnych i użytkowych (pnącza, zielone ściany, zielone dachy).
T-L-2Projekt zagospodarowania fragmentu przestrzeni publicznej (skwer, plac zabaw, osiedle)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja związana z tematyką zajęć
M-3Ćwiczenia przedmiotowe - praca studenta przy wykonywaniu projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: praca kontrolna w formie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie posiada wiedzy z zakresu zasad kompozycji i trendów w kształtowaniu terenów zieleni
3,0posiada wiedzę z zakresu podstawowych zasad kompozycji oraz trendów w kształtowaniu terenów zieleni
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZPR_2A_D15-zpr_U01potrafi dobierać materiał roślinny, a także tworzyć koncepcje zagospodarowania terenów zieleni w określonym stylu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZPR_2A_U02potrafi projektować nasadzenia ogrodnicze, z uwzględnieniem zasad integrowanej i ekologicznej produkcji oraz przedstawić projekt w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
ZPR_2A_U07posiada pogłębioną umiejętność aranżacji roślinnych wykorzystywanych do dekoracji wnętrz i urządzania terenów zieleni
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie studentom najnowszych tendencji światowych w kształtowaniu przestrzeni publicznej oraz tworzeniu ogrodów
C-3Zapoznanie z metodami kształtowania i urządzania terenów zieleni w różnych stylach (nowoczesnym, naturalistycznym, ekologicznym).
C-2Zapoznanie studenta z aktualnym asortymentem roślin ozdobnych oraz możliwością jego zastosowania w kształtowaniu terenów zieleni
Treści programoweT-W-3Rośliny w mieście – ich wpływ na środowisko i mieszkańców. Formy zastosowania roślin w zieleni miejskiej.
T-W-4Współczesne tendencje w kształtowaniu ogrodów i przestrzeni publicznej w miastach.
T-W-5Zasady tworzenia założeń parkowych i ogrodowych w zgodzie z naturą.
T-W-6Zasady tworzenia ogrodów i parków naturalistycznych. Ogrody ekologiczne - dobór gatunków, zasady pielęgnacji.
T-W-7Roślinność na budynkach mieszkalnych i użytkowych (pnącza, zielone ściany, zielone dachy).
T-A-1Dobór roślin drzewiastych i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń przyuliczna, parkowa, zieleń osiedlowa).
T-A-2Dobór krzewów ozdobnych i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń przyuliczna, okrywowa).
T-A-3Dobór pnączy i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, osiedlowa).
T-A-4Dobór gatunków i odmian róż oraz ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, przyuliczna i osiedlowa)
T-A-5Dobór roślin zielnych oraz ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, przyuliczna i osiedlowa).
T-L-1Dobór gatunków i odmian roślin do terenów zieleni miejskiej o różnym przeznaczeniu.
T-L-2Projekt zagospodarowania fragmentu przestrzeni publicznej (skwer, plac zabaw, osiedle)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja związana z tematyką zajęć
M-3Ćwiczenia przedmiotowe - praca studenta przy wykonywaniu projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: praca kontrolna w formie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi stworzyć naprostszej kompozycji roślinnej posługując sie podstawowym materiałem roślinnym
3,0student potrafi stworzyć proste kompozycje roślinne posługując się podstawowym materiałem roślinnym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZPR_2A_D15-zpr_K01student potrafi szukać inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań samodzielnych i zespołowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZPR_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Cel przedmiotuC-1Przybliżenie studentom najnowszych tendencji światowych w kształtowaniu przestrzeni publicznej oraz tworzeniu ogrodów
C-3Zapoznanie z metodami kształtowania i urządzania terenów zieleni w różnych stylach (nowoczesnym, naturalistycznym, ekologicznym).
C-2Zapoznanie studenta z aktualnym asortymentem roślin ozdobnych oraz możliwością jego zastosowania w kształtowaniu terenów zieleni
Treści programoweT-W-3Rośliny w mieście – ich wpływ na środowisko i mieszkańców. Formy zastosowania roślin w zieleni miejskiej.
T-W-4Współczesne tendencje w kształtowaniu ogrodów i przestrzeni publicznej w miastach.
T-W-5Zasady tworzenia założeń parkowych i ogrodowych w zgodzie z naturą.
T-W-6Zasady tworzenia ogrodów i parków naturalistycznych. Ogrody ekologiczne - dobór gatunków, zasady pielęgnacji.
T-W-7Roślinność na budynkach mieszkalnych i użytkowych (pnącza, zielone ściany, zielone dachy).
T-A-1Dobór roślin drzewiastych i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń przyuliczna, parkowa, zieleń osiedlowa).
T-A-2Dobór krzewów ozdobnych i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń przyuliczna, okrywowa).
T-A-3Dobór pnączy i ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, osiedlowa).
T-A-4Dobór gatunków i odmian róż oraz ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, przyuliczna i osiedlowa)
T-A-5Dobór roślin zielnych oraz ich wykorzystanie w zieleni miejskiej (zieleń parkowa, przyuliczna i osiedlowa).
T-L-1Dobór gatunków i odmian roślin do terenów zieleni miejskiej o różnym przeznaczeniu.
T-L-2Projekt zagospodarowania fragmentu przestrzeni publicznej (skwer, plac zabaw, osiedle)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny i konwersatoryjny z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej
M-2Dyskusja związana z tematyką zajęć
M-3Ćwiczenia przedmiotowe - praca studenta przy wykonywaniu projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny z wykładów
S-2Ocena podsumowująca: praca kontrolna w formie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi szukać inspiracji, nie jest kreatywny w realizacji zadań zarówno samodzielnych, jak i zespołowych
3,0student potrafi szukać inspiracji i jest kreatywny w realizacji zadań samodzielnych i zespołowych
3,5
4,0
4,5
5,0