Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Ogrodnictwo (S2)
specjalność: Zrównoważona produkcja roślinna

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ogrodnictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Dorota Jadczak <Dorota.Jadczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Hristina Yancheva <bulgaria@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 10 1,01,00zaliczenie
seminariaS2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student posiada podstawowe wiadomości z zakresu nauk przyrodniczych.
W-2Student posiada podstawowe wiadomości i umiejętności z zakresu statystyki i informatyki.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-2Zapoznanie z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu nauk rolniczych.
C-3Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych.
C-4Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją.
C-5Zapoznanie studenta z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich.10
T-S-2Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.10
T-S-3Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.5
25
seminaria
T-S-1Opracowanie wyników badań – tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna.10
T-S-2Interpretacja i dyskusja wyników badań.10
T-S-3Prezentacja multimedialna uzyskanych wyników badań.5
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach25
A-S-2indywidualne konsultacje związane z tematyką pracy magisterskiej5
A-S-3przygotowanie opisu metod badań i charakterystyki materiału badawczego w formie prezentacji5
A-S-4studiowanie fachowej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej25
60
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach25
A-S-2indywidualne konsultacje związane z tematyką pracy magisterskiej.5
A-S-3studiowanie fachowej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej5
A-S-4opracowanie wyników badań i redagowanie pracy magisterskiej.25
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metody praktyczne - pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy realizacji pracy dyplomowej
S-3Ocena formująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZPR_2A_D05-zpr_W01
Student ma wiedzę na temat struktury pracy magisterskiej, układu, metod badań stosowanych w pracach magisterskich, zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania.
C-1, C-2, C-3T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZPR_2A_D05-zpr_U01
Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, właściwie stosuje i dobiera metody badań i praktycznie je stosuje w wykonywanej pracy magisterskiej.
ZPR_2A_U01C-1, C-2, C-4T-S-1, T-S-3, T-S-1M-1, M-2, M-3S-1, S-2
ZPR_2A_D05-zpr_U02
Student posiada umiejętność pisania pracy w języku polskim/bułgarskim, włącznie z cytowaniem fachowej literatury krajowej i zagranicznej, zestawia i interpretuje wyniki badań.
ZPR_2A_U01C-3, C-4, C-5T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZPR_2A_D05-zpr_K01
student potrafi kreatywnie pracować w zespole jako osoba odpowiedzialna za końcowy wynik pracy.
ZPR_2A_K05C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3
ZPR_2A_D05-zpr_K02
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy przy realizacji zadań związanych z produkcją roślinną.
ZPR_2A_K07C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-1, T-S-2, T-S-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZPR_2A_D05-zpr_W01
Student ma wiedzę na temat struktury pracy magisterskiej, układu, metod badań stosowanych w pracach magisterskich, zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania.
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym opanował wymaganą wiedzę.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZPR_2A_D05-zpr_U01
Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, właściwie stosuje i dobiera metody badań i praktycznie je stosuje w wykonywanej pracy magisterskiej.
2,0
3,0Student zadowalająco posiadł umiejętność planowania metod badań i prowadzenia eksperymentu.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZPR_2A_D05-zpr_U02
Student posiada umiejętność pisania pracy w języku polskim/bułgarskim, włącznie z cytowaniem fachowej literatury krajowej i zagranicznej, zestawia i interpretuje wyniki badań.
2,0
3,0Student bez większych zastrzeżeń redaguje pracę magisterską, cytuje fachową literaturę, głównie w języku polskim/bułgarskim prawidłowo zestawia wyniki własnych badań i właściwie je interpretuje z pomocą promotora i nauczyciela prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZPR_2A_D05-zpr_K01
student potrafi kreatywnie pracować w zespole jako osoba odpowiedzialna za końcowy wynik pracy.
2,0
3,0Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej, nie wykazuje własnej inicjatywy.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZPR_2A_D05-zpr_K02
Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy przy realizacji zadań związanych z produkcją roślinną.
2,0
3,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, przy prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej wykazuje małą inicjatywę.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Węglińska N., Jak pisać pracę magisterską., Oficyna Wydawnicza IMPULS., 2010
  2. 1. Zasady dyplomowania na Wydziale Kształtowania Środowiska i Rolnictwa Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w szczecinie – dokument elektroniczny., http://www.agro.zut.edu.pl/strona-studentow/aktualnosci/dyplomanci.html, 2013

Literatura dodatkowa

  1. R.G. Easterly III, Brian E. Myers, Alison E. Lutz, and Nick T. Place., Guidelines for Effective Professional and Academic Writing., Department of Agriculture, Cooperative Extension Service, University of Florida, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich.10
T-S-2Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.10
T-S-3Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.5
25

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie wyników badań – tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna.10
T-S-2Interpretacja i dyskusja wyników badań.10
T-S-3Prezentacja multimedialna uzyskanych wyników badań.5
25

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach25
A-S-2indywidualne konsultacje związane z tematyką pracy magisterskiej5
A-S-3przygotowanie opisu metod badań i charakterystyki materiału badawczego w formie prezentacji5
A-S-4studiowanie fachowej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach25
A-S-2indywidualne konsultacje związane z tematyką pracy magisterskiej.5
A-S-3studiowanie fachowej literatury związanej z tematyką pracy magisterskiej5
A-S-4opracowanie wyników badań i redagowanie pracy magisterskiej.25
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZPR_2A_D05-zpr_W01Student ma wiedzę na temat struktury pracy magisterskiej, układu, metod badań stosowanych w pracach magisterskich, zasad korzystania w pracy dyplomowej z literatury fachowej krajowej i zagranicznej oraz zasad jej cytowania.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-2Zapoznanie z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu nauk rolniczych.
C-3Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych.
Treści programoweT-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich.
T-S-2Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
T-S-3Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy realizacji pracy dyplomowej
S-3Ocena formująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu zadowalającym opanował wymaganą wiedzę.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZPR_2A_D05-zpr_U01Student zna strukturę i układ pracy magisterskiej, właściwie stosuje i dobiera metody badań i praktycznie je stosuje w wykonywanej pracy magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZPR_2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzenia wykonawczego i eksploatacyjnego opracowania z zakresu ogrodnictwa zrównoważonego
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-2Zapoznanie z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu nauk rolniczych.
C-4Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją.
Treści programoweT-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich.
T-S-3Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań – tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy realizacji pracy dyplomowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zadowalająco posiadł umiejętność planowania metod badań i prowadzenia eksperymentu.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZPR_2A_D05-zpr_U02Student posiada umiejętność pisania pracy w języku polskim/bułgarskim, włącznie z cytowaniem fachowej literatury krajowej i zagranicznej, zestawia i interpretuje wyniki badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZPR_2A_U01posiada umiejętność wyszukiwania i analizy potrzebnych informacji w celu sporządzenia wykonawczego i eksploatacyjnego opracowania z zakresu ogrodnictwa zrównoważonego
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych.
C-4Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją.
C-5Zapoznanie studenta z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-S-3Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań – tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna.
T-S-2Interpretacja i dyskusja wyników badań.
T-S-3Prezentacja multimedialna uzyskanych wyników badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy realizacji pracy dyplomowej
S-3Ocena formująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student bez większych zastrzeżeń redaguje pracę magisterską, cytuje fachową literaturę, głównie w języku polskim/bułgarskim prawidłowo zestawia wyniki własnych badań i właściwie je interpretuje z pomocą promotora i nauczyciela prowadzącego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZPR_2A_D05-zpr_K01student potrafi kreatywnie pracować w zespole jako osoba odpowiedzialna za końcowy wynik pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZPR_2A_K05potrafi kreatywnie pracować w zespole w charakterze osoby odpowiedzialnej za końcowy wynik pracy oraz jako wykonawca części powierzonego zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-2Zapoznanie z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu nauk rolniczych.
C-3Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych.
C-4Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją.
C-5Zapoznanie studenta z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich.
T-S-2Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
T-S-3Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań – tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna.
T-S-2Interpretacja i dyskusja wyników badań.
T-S-3Prezentacja multimedialna uzyskanych wyników badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Metody programowe z użyciem komputera
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy realizacji pracy dyplomowej
S-3Ocena formująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student biernie uczestniczy w pracy zespołowej, nie wykazuje własnej inicjatywy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZPR_2A_D05-zpr_K02Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy przy realizacji zadań związanych z produkcją roślinną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZPR_2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy w zakresie planowania i realizacji zadań związanych z produkcją ogrodniczą
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z metodami stosowanymi w pracach eksperymentalnych.
C-2Zapoznanie z budową i strukturą standardowej pracy magisterskiej z zakresu nauk rolniczych.
C-3Zapoznanie z właściwym doborem i cytowaniem fachowej literatury przedmiotu, w tym pozycji obcojęzycznych.
C-4Zapoznanie z metodami statystycznego opracowania uzyskanych wyników badań i ich interpretacją.
C-5Zapoznanie studenta z zasadami redagowania pracy magisterskiej oraz sposobami prezentacji uzyskanych wyników badań.
Treści programoweT-S-1Ogólne zasady pisania prac magisterskich, charakterystyka materiału badawczego i metod badań stosowanych w pracach magisterskich.
T-S-2Dobór fachowej literatury przedmiotu przy opracowywaniu pracy magisterskiej, zasady cytowania i zapisu źródłowego.
T-S-3Metody weryfikacji statystycznej uzyskanych wyników badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań – tworzenie tabel, rysunków, dokumentacja fotograficzna.
T-S-2Interpretacja i dyskusja wyników badań.
T-S-3Prezentacja multimedialna uzyskanych wyników badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja dydaktyczna
M-2Metody programowe z użyciem komputera
M-3Metody praktyczne - pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Praca kontrolna w formie prezentacji multimedialnej
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie częściowe z postępów przy realizacji pracy dyplomowej
S-3Ocena formująca: Sprawozdanie końcowe z wykonanej pracy dyplomowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student biernie uczestniczy w zajęciach, przy prowadzeniu badań i redagowaniu pracy magisterskiej wykazuje małą inicjatywę.
3,5
4,0
4,5
5,0