Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Inżynieria rolnicza (S3)

Sylabus przedmiotu Praktyka zawodowa - uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria rolnicza
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Praktyka zawodowa - uczestnictwo w zajęciach dydaktycznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Meteorologii, Botaniki i Kształtowania Terenów Zieleni
Nauczyciel odpowiedzialny Bożena Michalska <Bozena.Michalska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praktykiPR1 26 0,01,00zaliczenie
praktykiPR2 28 0,01,00zaliczenie
praktykiPR3 26 0,01,00zaliczenie
praktykiPR4 28 0,01,00zaliczenie
praktykiPR5 26 0,01,00zaliczenie
praktykiPR6 28 0,01,00zaliczenie
praktykiPR7 26 0,01,00zaliczenie
praktykiPR8 28 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień agronomii na poziomie S2.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy doktoranta z zakresu agronomii.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.28
28
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.26
26
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.28
28
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.26
26
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.28
28
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.28
28
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.26
26
praktyki
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.26
26

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena doskonalenia wiedzy, umiejętności i kompetencji doktoranta.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IR_3-_P02_W01
Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu agronomii.
IR_3-_W02, IR_3-_W01C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IR_3-_P02_U01
Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
IR_3-_U08C-1T-PR-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IR_3-_P02_K01
Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
IR_3-_K01C-1T-PR-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IR_3-_P02_W01
Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu agronomii.
2,0
3,0Pozytywna ocena wiedzy doktoranta uczestniczącego w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IR_3-_P02_U01
Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
2,0
3,0Pozytywna ocena umiejętności doktoranta w wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego polegajaca na ocenie jego uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IR_3-_P02_K01
Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
2,0
3,0Pozytywna ocena kompetencji doktoranta uczestniczącego w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kupisiewicz Cz., Podstawy dydaktyki, Warszawa, 2005
  2. Półturzycki J., Dydaktyka dla nauczycieli, Płock, 2002

Literatura dodatkowa

  1. Okoń W., Wprowadzenie do dydaktyki ogólnej, Warszawa, 2003

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.28
28

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.26
26

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.28
28

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.26
26

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.28
28

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.28
28

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.26
26

Treści programowe - praktyki

KODTreść programowaGodziny
T-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.26
26
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIR_3-_P02_W01Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy z zakresu agronomii.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIR_3-_W02Ma wiedzę ekonomiczną, prawną i społeczną dostosowaną do różnych poziomów działalności gospodarczej i organizacyjnej związanej z produkcją rolniczą i ochroną środowiska. Wykazuje się znajomością zasad dydaktyki w szkole wyższej.
IR_3-_W01Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych, chemicznych i biologicznych zachodzących w biosferze i środowisku abiotycznym.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy doktoranta z zakresu agronomii.
Treści programoweT-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Metody nauczaniaM-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena doskonalenia wiedzy, umiejętności i kompetencji doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena wiedzy doktoranta uczestniczącego w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIR_3-_P02_U01Nabycie i ugruntowanie umiejętności wykonywania zawodu nauczyciela akademickiego. Pozyskanie i doskonalenie umiejętności posługiwania się nowoczesnymi metodami i technikami kształcenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIR_3-_U08Posiada umiejętności dydaktyczne dotyczące nauk rolniczych.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy doktoranta z zakresu agronomii.
Treści programoweT-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Metody nauczaniaM-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena doskonalenia wiedzy, umiejętności i kompetencji doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena umiejętności doktoranta w wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego polegajaca na ocenie jego uczestnictwa w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIR_3-_P02_K01Uzyskanie kompetencji właściwych wykonywaniu zawodu nauczyciela akademickiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIR_3-_K01Ma świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, a także potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie i ugruntowanie wiedzy doktoranta z zakresu agronomii.
Treści programoweT-PR-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Metody nauczaniaM-1Uczestnictwo doktoranta w zajęciach dydaktycznych z zakresu agronomii.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena doskonalenia wiedzy, umiejętności i kompetencji doktoranta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Pozytywna ocena kompetencji doktoranta uczestniczącego w zajęciach dydaktycznych, dokonana przez jego opiekuna naukowego oraz kierownika jednostki organizacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0