Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Zarządzanie miastem i regionem:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie miastem i regionem | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Kształtowania Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Anna Kiepas-Kokot <Anna.Kiepas-Kokot@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Elżbieta Dusza-Zwolińska <Elzbieta.Dusza@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | wymagana podstawowa wiedza z zakresu pojęć i zjawisk ekonomicznych |
W-2 | zalecana wiedza z zakresu warunków i jakości życia mieszkańców |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | przekazanie wiedzy o funkcjonowaniu obszarów zamieszkałych w kontekście zarządznaia poszczególnymi usługami miejskimi |
C-2 | wykształcenie umiejętności analizy i oceny prawidłowości funkcjonowania usług miejskich i wpływu procesu zarządzania na tą jakość |
C-3 | umiejętność identyfikacji, doboru i stosoania narzędzi zarządzania usługami miejskimi |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza funkcjonowania "miejskich produktów" - usług oferowanych mieszkańcom przez zarządzających miastem i regionem oraz opracowanie rekomendacji zwiększających skuteczność zarządzania poszczególnymi usługami miejskimi | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zarządzanie jednostkami samorządu terytorialnego: cele, zadania narzędzia | 8 |
T-W-2 | Instrumenty zarządzania jednostkami samorządu terytorianego: finansowe i pozafinansowe | 7 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach audytoryjnych | 15 |
A-A-2 | czytanie zaleconej literatury | 15 |
A-A-3 | przygotowanie się do zajęć przez zebranie informacji i danych o stanie istniejącym | 15 |
A-A-4 | opracowanie poszczególnych elementów projektu "mapy zarządzania usługami miejskimi" | 15 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | czytanie zaleconej literatury | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny i problemowy |
M-2 | metoda przypadków |
M-3 | projekt |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena pracy studentów w grupie |
S-2 | Ocena formująca: ocena poszczególnych elementów projektu |
S-3 | Ocena podsumowująca: test wiedzy z zakresu tresci wykładowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF6_W01 ma podstawową wiedzę na temet realacji miedzy strukturami i instytucjami społecznymi w skali lokalnej i regionalnej oraz zna podstawe metody zarządzania miastem i regionem | GP_1A_W02, GP_1A_W03, GP_1A_W06 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF6_U01 potrafi dokonac wstępnej analizy ekonomicznej w obszarze zarządzania miastem i regionem posługując się językiem naukowym stosowanym w dyskursach z dziedziny zarządzania | GP_1A_U06, GP_1A_U20 | — | — | C-2, C-3 | T-A-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF6_K01 jest zdolny do rozpoznawania wpływu zarządzania na jakość usług miejskich, wykazuje potrzebę stałego aktualizowania weidzy w tym zakresie z otwartością na nowoczesne narzędzia pozyskiwania i przetwarzania informacji | GP_1A_K03, GP_1A_K08, GP_1A_K10 | — | — | C-2, C-3 | T-A-1 | M-2, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF6_W01 ma podstawową wiedzę na temet realacji miedzy strukturami i instytucjami społecznymi w skali lokalnej i regionalnej oraz zna podstawe metody zarządzania miastem i regionem | 2,0 | student nie posiada podstawowej wiedzy na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi i nie zna podstawowych metod zarządzania miastem |
3,0 | student posiada podstawową wiedzę na temat głównych relacji między strukturami i instytucjami społecznymi i potrafi wymienić 3 podstawowe metody i narzędzia zarządzania miastem | |
3,5 | student posiada podstawową wiedzę na temat głównych relacji między strukturami i instytucjami społecznymi i potrafi wymienić oraz scharakteryzować 3 podstawowe metody i narzędzia zarządzania miastem | |
4,0 | student posiada wiedzę z zakresu realcji miedzy strukturami i instytuacjami społecznymi i potrafi wymienić oraz scharakteryzować 5 podstawowych metod i narzędzi zarządzania miastem | |
4,5 | student dobrze radzi sobie z samodzielnym badaniem relacji między strukturami i instytucjami społecznymi i potafi odpowiednio identyfikować i oceniać metody zarządzania miastem i regionem | |
5,0 | student biegle posługuje się metodami analizy realacji między strukturami i instytucjami społecznymi na poziomie miasta i regionu i właściwie wskazuje i charakteryzuje narzędzia zarządzania |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF6_U01 potrafi dokonac wstępnej analizy ekonomicznej w obszarze zarządzania miastem i regionem posługując się językiem naukowym stosowanym w dyskursach z dziedziny zarządzania | 2,0 | student nie potrafi posługiwać się językiem naukowym stosowanym w dyskursie z dziedziny zarządzania i nie potrafi dokonywać wstępnej analizy ekonomicznej w obszarze zarządzania miastem i regionem |
3,0 | student posiada ograniczony do podstawowego zasób słownictwa specjalistycznego opisującego prawidłowosci zarządzania miastem i regionem i dokonuje analizy ekonomicznej w obszarze zarządzania wyłącznie pod kierunkiem nauczyciela | |
3,5 | student posiada ograniczony do podstawowego zasób słownictwa specjalistycznego opisujacego prawodłowości zarządzania miastem i regionem i dokonuje samodzielnej podstawowej analizy ekonomicznej w obszarze zarządzania | |
4,0 | student posiada wystarczający zasób słownictwa opisujacego proawidłowsci zarządzania miastem i regionem do komunikacji w tej tematyce i dokonuje samodzielnej analizy ekonomicznej w obszarze zarządzania | |
4,5 | student umiejętnie posługuje się specjalistycznym słownictwem z zakresu zarządzania miastem i regionem i dokonuje samodzielnej analizy ekonomicznej w obszarze zarządzania | |
5,0 | student biegle posługuje się specjalistycznym słownictwem z zakresu zarządznaia miastem i regionem i ze zrozumieniem analizuje obszar zarządzania w jst |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF6_K01 jest zdolny do rozpoznawania wpływu zarządzania na jakość usług miejskich, wykazuje potrzebę stałego aktualizowania weidzy w tym zakresie z otwartością na nowoczesne narzędzia pozyskiwania i przetwarzania informacji | 2,0 | student nie rozpoznaje związku między zarządzaniem i jakością usług miejskich i nie wykazuje potrzeby aktualizowania wiedzy w tym zakresie |
3,0 | student rozpoznaje związek między zarządzaniem i jakością 3 podstawowych usług miejskich | |
3,5 | student rozpoznaje związek między zarządzaniem i i jakością 3 podstawowych usług miejskich i wykazuje potrzebę aktualizowania i poszerzania wiedzy w tym zakresie | |
4,0 | student rozpoznaje związek między zarządzaniem i jakoscią 5 podstawowych usług miejskich i wykazuje potrzebę aktualizowania i poszerzania wiedzy w tym zakresie | |
4,5 | student rozpoznaje związej miedzy zarządzaniem i jakością co najmniej 5 usług miejskich i jest otwarty na poszerzanie wiedzy w tym zakresie z wykorzytsaniem nowoczesnych narzędzi pozyskiwania i przetwarzania informacji | |
5,0 | student biegle posługuje się umiejętnością badania związków między zarządzaniem i jakością usług miejskich ze stałą chęcią rozwijania wiedzy w tym zakresie |
Literatura podstawowa
- Chądzyński J., i in., Region i jego rozwój w warunkach globalizacji, CeDeWu, Warszawa, 2008
- Duda A., Public relation miast i regionów, Diffin, Warszawa, 2010