Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)
Sylabus przedmiotu Wycena nieruchomości:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Gospodarka przestrzenna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wycena nieruchomości | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Genetyki, Hodowli i Biotechnologii Roślin | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Miłosz Smolik <Milosz.Smolik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 8 | Grupa obieralna | 5 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student przed przystąpieniem do zajęć powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu prawa, ekonomii oraz budownictwa i rolnictwa. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z metodami wyceny nieruchomości. |
C-2 | Nabycie umiejętności oszacowania wartości nieruchomości. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Sporządzenie operatów dla nieruchomości mieszkalnych, gruntowych niezabudowanych i zabudowanych, dobór podejścia, metody i techniki wyceny – praca w zespołach na podstawie danych z rynków lokalnych. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podejście porównawcze, metoda porównywania parami, metoda korygowania ceny średniej. | 2 |
T-W-2 | Podejście kosztowe, metoda kosztów odtworzenia, metoda kosztów zastąpienia, technika szczegółowa, technika elementów scalonych, technika wskaźnikowa. | 2 |
T-W-3 | Podejście dochodowe, metoda inwestycyjna, metoda zysków, technika kapitalizacji, technika zdyskontowanych strumieni dochodów. | 2 |
T-W-4 | Podejście mieszane, metoda stawki szacunkowej gruntów, metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji. | 2 |
T-W-5 | Wycena nieruchomości specjalnych i dla celów szczególnych. | 2 |
T-W-6 | Operat szacunkowy – zapoznanie się z jego zawartością w zależności od zastosowanego podejścia, metody, techniki i celu wyceny. | 3 |
T-W-7 | Zaliczenie wykładów. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć. | 15 |
A-A-3 | Opracowanie operatów. | 30 |
60 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia. | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady - projekcja prezentacji multimedialnych z elementami dyskusji. |
M-2 | Ćwiczenia prowadzone w grupach z wykorzystaniem metod aktywizujących. Zajęcia opierają się na analizie wybranych rodzajów nieruchomości w zależności od celu wyceny. Studenci pracują w grupach na tych samych danych, po zakończeniu pracy porównywane efektu pracy poszczególnych grup i wyciągane wniosków z różnic w wynikach poszczególnych grup. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wykłady - test zawierający pytania skonstruowane na bazie treści wykładowych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia – ocena projektu operatu szacunkowego dla wybranej nieruchomości. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF5_W01 Student zna zasady sporządzania operatu szacunkowego. | GP_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-A-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF5_U01 Student potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę rynku nieruchomości, ocenić, jaką metodę wyceny należy zastosować w zależności od przedmiotu i celu wyceny. | GP_1A_U03 | — | — | C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-A-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
GP_1A_OF5_K01 Student ma świadomość ciągłych zmian dotyczących wartości nieruchomości i związanej z tym konieczności aktualizacji wiedzy. | GP_1A_K03, GP_1A_K08, GP_1A_K09 | — | — | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-6, T-W-5, T-A-1 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF5_W01 Student zna zasady sporządzania operatu szacunkowego. | 2,0 | Student nie zna zagadnienia. |
3,0 | Student zna zagadnienie. | |
3,5 | Ma pojęcie o zagadnieniu i orientuje sie w temacie. | |
4,0 | Student ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Student ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Student ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy i wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF5_U01 Student potrafi samodzielnie przeprowadzić analizę rynku nieruchomości, ocenić, jaką metodę wyceny należy zastosować w zależności od przedmiotu i celu wyceny. | 2,0 | Student nie zna zagadnienia. |
3,0 | Student zna zagadnienie. | |
3,5 | Student zna zagadnienie i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Student ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat. | |
4,5 | Student ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Student ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy i wyciąga wnioski. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
GP_1A_OF5_K01 Student ma świadomość ciągłych zmian dotyczących wartości nieruchomości i związanej z tym konieczności aktualizacji wiedzy. | 2,0 | Student nie zna zagadnienia. |
3,0 | Student zna zagadnienie. | |
3,5 | Student zna zagadnienie i orientuje się w temacie. | |
4,0 | Student ma pojęcie o zagadnieniu i dyskutuje na temat. | |
4,5 | Student ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat i dostrzega własne błędy. | |
5,0 | Student ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy i wyciąga wnioski. |
Literatura podstawowa
- Ustawa z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami, Dz. U. z 2010 r. nr 102, poz. 651, z późn. zm., Warszawa, 1997
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 września 2004 r. w sprawie wyceny nieruchomości i sporządzania operatu szacunkowego, Dz. U. nr 207, poz. 2109, z późn. zm., Warszawa, 2004
- Standard Zawodowy Rzeczoznawców Majątkowych „Wycena dla zabezpieczenia wierzytelności”, Dziennik Urzędowy Ministra Infrastruktury z dnia 8 stycznia 2010 r. nr 1, poz. 1, Warszawa, 2010
Literatura dodatkowa
- ustawy powiązane