Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Gospodarka przestrzenna (S1)

Sylabus przedmiotu Technologia informacyjna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka przestrzenna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki społeczne, nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia informacyjna
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki i Agrofizyki
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Skórska <Elzbieta.Skorska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa umiejętność obsługi komputera.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności trafnego wyszukiwania informacji w Internecie wraz z oceną ich wiarygodności
C-2Nabycie umiejętności odpowiedniego przetwarzania informacji źródłowych w celu wykorzystania we własnych dokumentach.
C-3Opanowanie sztuki profesjonalnego opracowania różnych typów dokumentów elektronicznych: tekstowych, graficznych, prezentacyjnych oraz przenośnych (pdf) przy użyciu poszczególnych modułów pakietu Open Office.
C-4Nabycie umiejętności tworzenia własnych stron internetowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń: sieciowe usługi informatyczne w ZUT; netykieta w korespondencji elektronicznej; moduły pakietu OpenOffice i ich zastosowanie.2
T-L-2Selekcja informacji wyszukanych w Internecie i ocena ich wiarygodności.2
T-L-3Opracowanie raportu za pomocą modułów Writer i Draw według zadanej instrukcji przy wykorzystaniu elementów graficznych pobranych ze stron internetowych. Formatowanie tekstu: wcięcia, akapity, interlinia, wstawianie elementów graficznych, tworzenie tabel, usuwanie hiperłączy.6
T-L-4Obliczenia, opracowanie arkuszy symulacyjnych i tworzenie wykresów przy użyciu modułu Calc.8
T-L-5Skanowanie fotografii i ich retusz i przetwarzanie za pomocą programu IrfanView.2
T-L-6Opracowanie profesjonalnej prezentacji multimedialnej (Impress), przygotowanie materiałów informacyjnych w formie pdf.4
T-L-7Obróbka materiału filmowego zarejestrowanego za pomocą cyfrowej kamery, aparatu fotograficznego lub smartfonu.4
T-L-8Opracowanie własnej strony internetowej.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział studenta w ćwiczeniach laboratoryjnych w pracowni dydaktycznej.30
A-L-2Praca własna studenta polegająca na wykonaniu ćwiczeń dodatkowych przy wykorzystaniu platformy zdalnej e-edukacja.zut.edu.pl60
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody programowane z użyciem komputera.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Oceny wystawione za wybrane dokumenty elektroniczne.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie ocen cząstkowych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_A01_W04
Student ma wiedzę na temat usług informatycznych w Uczelni, potrafi samodzielnie wskazać wiarygodne informacje na zadany temat.
GP_1A_W04C-1, C-2T-L-2, T-L-1M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_A01_U01
Student potrafi opracować dokument elektroniczny przy wykorzystaniu właściwie dobranych źródeł internetowych.
GP_1A_U02, GP_1A_U05C-1, C-2, C-3, C-4T-L-6, T-L-4, T-L-3M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GP_1A_A01_K01
Student potrafi kreatywnie wykorzystać narzędzia informatyczne.
GP_1A_K01C-3, C-4T-L-8, T-L-6M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_A01_W04
Student ma wiedzę na temat usług informatycznych w Uczelni, potrafi samodzielnie wskazać wiarygodne informacje na zadany temat.
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_A01_U01
Student potrafi opracować dokument elektroniczny przy wykorzystaniu właściwie dobranych źródeł internetowych.
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący umiejętności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
GP_1A_A01_K01
Student potrafi kreatywnie wykorzystać narzędzia informatyczne.
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Podręcznik użytkownika pakietu OpenOffice, http://openzone.pl/ksiazka/, 2011
  2. Opis pakietu Open Office, http://pl.wikibooks.org/wiki/OpenOffice.org, 2012

Literatura dodatkowa

  1. http://openoffice.pl/, http://www.ux.pl/openoffice/ http://pl.openoffice.org/, 2012
  2. Kurs języka html, http://pl.html.net/tutorials/html/, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń: sieciowe usługi informatyczne w ZUT; netykieta w korespondencji elektronicznej; moduły pakietu OpenOffice i ich zastosowanie.2
T-L-2Selekcja informacji wyszukanych w Internecie i ocena ich wiarygodności.2
T-L-3Opracowanie raportu za pomocą modułów Writer i Draw według zadanej instrukcji przy wykorzystaniu elementów graficznych pobranych ze stron internetowych. Formatowanie tekstu: wcięcia, akapity, interlinia, wstawianie elementów graficznych, tworzenie tabel, usuwanie hiperłączy.6
T-L-4Obliczenia, opracowanie arkuszy symulacyjnych i tworzenie wykresów przy użyciu modułu Calc.8
T-L-5Skanowanie fotografii i ich retusz i przetwarzanie za pomocą programu IrfanView.2
T-L-6Opracowanie profesjonalnej prezentacji multimedialnej (Impress), przygotowanie materiałów informacyjnych w formie pdf.4
T-L-7Obróbka materiału filmowego zarejestrowanego za pomocą cyfrowej kamery, aparatu fotograficznego lub smartfonu.4
T-L-8Opracowanie własnej strony internetowej.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział studenta w ćwiczeniach laboratoryjnych w pracowni dydaktycznej.30
A-L-2Praca własna studenta polegająca na wykonaniu ćwiczeń dodatkowych przy wykorzystaniu platformy zdalnej e-edukacja.zut.edu.pl60
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_A01_W04Student ma wiedzę na temat usług informatycznych w Uczelni, potrafi samodzielnie wskazać wiarygodne informacje na zadany temat.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_W04ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, biologii i informatyki przydatną do formułowania i rozwiązywania zadań z zakresu GP
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności trafnego wyszukiwania informacji w Internecie wraz z oceną ich wiarygodności
C-2Nabycie umiejętności odpowiedniego przetwarzania informacji źródłowych w celu wykorzystania we własnych dokumentach.
Treści programoweT-L-2Selekcja informacji wyszukanych w Internecie i ocena ich wiarygodności.
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń: sieciowe usługi informatyczne w ZUT; netykieta w korespondencji elektronicznej; moduły pakietu OpenOffice i ich zastosowanie.
Metody nauczaniaM-1Metody programowane z użyciem komputera.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie ocen cząstkowych.
S-1Ocena formująca: Oceny wystawione za wybrane dokumenty elektroniczne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_A01_U01Student potrafi opracować dokument elektroniczny przy wykorzystaniu właściwie dobranych źródeł internetowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_U02potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym w zakresie GP
GP_1A_U05stosuje podstawowe techniki i narzędzia badawcze w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla kierunku GP
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności trafnego wyszukiwania informacji w Internecie wraz z oceną ich wiarygodności
C-2Nabycie umiejętności odpowiedniego przetwarzania informacji źródłowych w celu wykorzystania we własnych dokumentach.
C-3Opanowanie sztuki profesjonalnego opracowania różnych typów dokumentów elektronicznych: tekstowych, graficznych, prezentacyjnych oraz przenośnych (pdf) przy użyciu poszczególnych modułów pakietu Open Office.
C-4Nabycie umiejętności tworzenia własnych stron internetowych.
Treści programoweT-L-6Opracowanie profesjonalnej prezentacji multimedialnej (Impress), przygotowanie materiałów informacyjnych w formie pdf.
T-L-4Obliczenia, opracowanie arkuszy symulacyjnych i tworzenie wykresów przy użyciu modułu Calc.
T-L-3Opracowanie raportu za pomocą modułów Writer i Draw według zadanej instrukcji przy wykorzystaniu elementów graficznych pobranych ze stron internetowych. Formatowanie tekstu: wcięcia, akapity, interlinia, wstawianie elementów graficznych, tworzenie tabel, usuwanie hiperłączy.
Metody nauczaniaM-1Metody programowane z użyciem komputera.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie ocen cząstkowych.
S-1Ocena formująca: Oceny wystawione za wybrane dokumenty elektroniczne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący umiejętności.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaGP_1A_A01_K01Student potrafi kreatywnie wykorzystać narzędzia informatyczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGP_1A_K01wykazuje potrzebę stałego doskonalenia i aktualizowania wiedzy, ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie wykonywanego zawodu
Cel przedmiotuC-3Opanowanie sztuki profesjonalnego opracowania różnych typów dokumentów elektronicznych: tekstowych, graficznych, prezentacyjnych oraz przenośnych (pdf) przy użyciu poszczególnych modułów pakietu Open Office.
C-4Nabycie umiejętności tworzenia własnych stron internetowych.
Treści programoweT-L-8Opracowanie własnej strony internetowej.
T-L-6Opracowanie profesjonalnej prezentacji multimedialnej (Impress), przygotowanie materiałów informacyjnych w formie pdf.
Metody nauczaniaM-1Metody programowane z użyciem komputera.
M-2Metody praktyczne - ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń na podstawie ocen cząstkowych.
S-1Ocena formująca: Oceny wystawione za wybrane dokumenty elektroniczne.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student osiągnął efekt kształcenia dotyczący kompetencji.
3,5
4,0
4,5
5,0
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.