Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Współczesne ogrody:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Współczesne ogrody
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 6 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przybliżenie studentowi różnorodnych idei, trendów projektowych, koncepcji i rozwiązań stosowanych we współczesnym projektowaniu terenów zieleni, zaprezentowanych na przykładzie wybranych projektów i realizacji.
C-2Zapoznanie studenta z najnowszymi, ważniejszymi światowymi realizacjami i projektami obiektów zieleni, założonymi w przestrzeni prywatnej i publicznej oraz przybliżenie twórczości wybranych wybitnych współczesnych architektów krajobrazu.
C-3Dostarczenie studentowi szeregu nowych inspiracji do pracy projektowej oraz zachęcenie do śmielszego sięgania po oryginalne rozwiązania i środki artystyczne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Współczesne kierunki i tendencje w projektowaniu terenów zieleni.1
T-W-2Pojęcia: ogród współczesny, nowoczesny, modernistyczny, postmodernistyczny, neomodernistyczny, land art, high-tech i inne.1
T-W-3Historyczne kanony w sztuce ogrodowej i architekturze a współczesne stylizacje, inspiracje i zapożyczenia.1
T-W-4Współczesne ogrody w przestrzeni prywatnej - ogrody miejskie, podmiejskie, wiejskie.1
T-W-5Współczesna zieleń w przestrzeni publicznej - parki, zieleńce, place miejskie, zieleń szlaków komunikacyjnych, zieleń osiedlowa.2
T-W-6Ogrody na dachach.1
T-W-7Ogrody wertykalne.1
T-W-8Zieleń towarzysząca obiektom użyteczności publicznej (szkoły, urzędy, szpitale, obiekty sakralne itd.).1
T-W-9Parki i ogrody kommemoratywne.1
T-W-10Zieleń towarzysząca obiektom usługowym, handlowym.1
T-W-11Zieleń towarzysząca obiektom wypoczynkowym, uzdrowiskowym, sportowym.1
T-W-12Ogrody specjalne: sensoryczne, dla osób niepełnosprawnych, edukacyjne, ogrody ekspozycyjne, parki tematyczne.1
T-W-13Zieleń obszarów postindustrialnych, postkomunikacyjnych, zieleń na terenach zdegradowanych - współczesne projekty i realizacje.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1obowiązkowe uczestnictwo w wykładach, udział w dyskusjach dydaktyczych15
A-W-2przygotowywanie się do wykładów i zaliczenia, przygotowanie prezentacji15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny i opis z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Metody praktyczne: pokazy - prezentacje multimedialne
M-3Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-4Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-5Metody praktycze: ćwiczenie przedmiotowe - przygotowanie prezentacji

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Obserwacja i ocena aktywności na zajęciach i udziału w dyskusjach
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji na wybrany temat związany z tematem wykładu
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O06.2_W01
Student zna różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i scharakteryzować przykłady współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
AK_1A_W07, AK_1A_W11C-2, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-9, T-W-1, T-W-13, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-12, T-W-4, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-2, S-3
AK_1A_O06.2_W02
Student zna przykłady oryginalnego użycia i różne możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii we współczesnej architekturze krajobrazu.
AK_1A_W04, AK_1A_W07C-2, C-3, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-9, T-W-1, T-W-13, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-12, T-W-4, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O06.2_U01
Potrafi przeprowadzić analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego a także omówić funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
AK_1A_U03C-2, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-9, T-W-1, T-W-13, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-12, T-W-4, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2, S-3
AK_1A_O06.2_U02
Potrafi przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego, posługując się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
AK_1A_U16C-2, C-3, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-9, T-W-1, T-W-13, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-12, T-W-4, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-5S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_O06.2_K01
Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
AK_1A_K04, AK_1A_K05C-2, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-9, T-W-1, T-W-13, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-12, T-W-4, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-3
AK_1A_O06.2_K02
Wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznanych nowych realizacji i koncepcji do budowania własnej postawy twórczej.
AK_1A_K06, AK_1A_K09C-2, C-3, C-1T-W-5, T-W-8, T-W-10, T-W-11, T-W-9, T-W-1, T-W-13, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-12, T-W-4, T-W-2M-1, M-2, M-3, M-4, M-5S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O06.2_W01
Student zna różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i scharakteryzować przykłady współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
2,0Student nie zna nowoczesnych trendów projektowych, nowych idei, koncepcji i rozwiązań stosowanych we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Nie potrafi wymienić i scharakteryzować przykładowych współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Nie zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
3,0Student zna w niewielkim stopniu różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i scharakteryzować nieliczne przykłady współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Słabo zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
3,5Student zna w stopniu dostatecznym różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i scharakteryzować ograniczoną liczbę przykładów współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Słabo zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
4,0Student w miarę dobrze zna różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i sprawnie scharakteryzować większą liczbę przykładów współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Dość dobrze zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
4,5Student dobrze zna różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i sprawnie scharakteryzować większą liczbę przykładów współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Stosunkowo dobrze zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
5,0Student bardzo dobrze zna różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i sprawnie scharakteryzować liczne przykładów współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Dobrze zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
AK_1A_O06.2_W02
Student zna przykłady oryginalnego użycia i różne możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii we współczesnej architekturze krajobrazu.
2,0Student nie zna przykładów oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.
3,0Student zna nieliczne przykłady oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.
3,5Student w miarę dobrze zna przykłady oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.
4,0Student dobrze zna przykłady oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.
4,5Student dobrze zna rozmaite przykłady oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.
5,0Student z łatwością wymienia rozmaite przykłady oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O06.2_U01
Potrafi przeprowadzić analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego a także omówić funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
2,0Student nie potrafi przeprowadzić analizy i ocenić kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. Nie potrafi omówić funkcji, zastosowanych form i komponentów oraz inspiracji i idee wykorzystanych przy tworzeniu projektu współczesnego założenia ogrodowego.
3,0Student dość słabo przeprowadza analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. Nieumiejętnie charakteryzuje i omawia funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
3,5Student w miarę sprawnie przeprowadza analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. W miarę sprawnie charakteryzuje i omawia funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
4,0Student sprawnie przeprowadza analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. Dość sprawnie charakteryzuje i omawia funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
4,5Student umiejętnie przeprowadza analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. Sprawnie charakteryzuje i omawia funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
5,0Student z łatwością przeprowadza analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. Umiejętnie charakteryzuje i omawia funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
AK_1A_O06.2_U02
Potrafi przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego, posługując się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
2,0Student nie potrafi w stopniu podstawowym przeprowadzić analizy i scharakteryzować układu kompozycyjnego współczesnego założenia ogrodowego. Nie posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego. Dość słabo posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
3,5Student potrafi dobrze przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego. W miarę dobrze posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
4,0Student potrafi dobrze przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego. Dostrzega inspiracje, zapożyczenia, idee mające wpływ na kształt założenia. Dobrze posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
4,5Student potrafi dobrze przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego. Dostrzega inspiracje, zapożyczenia, idee mające wpływ na kształt założenia. Interpretuje i ocenia efekty oraz rezultaty. Swobodnie posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
5,0Student potrafi bardzo dobrze przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego. Dostrzega inspiracje, zapożyczenia, idee mające wpływ na kształt założenia. Interpretuje i ocenia rezultaty oraz wartość artystyczną, kulturową i użytkową dzieła. Swobodnie posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_O06.2_K01
Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
2,0Student nie postrzega architektury krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Nie ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
3,0Student postrzega w ograniczonym zakresie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma ograniczoną świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
3,5Student dostatecznie dobrze postrzega architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma dostateczną świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
4,0Student dobrze postrzega architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma dobrą świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
4,5Student w pełni postrzega architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma dobrą świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
5,0Student w pełni rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma pełną świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
AK_1A_O06.2_K02
Wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznanych nowych realizacji i koncepcji do budowania własnej postawy twórczej.
2,0Student nie wykorzystuje wiedzy na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznanych nowych realizacji i koncepcji do budowania własnej postawy twórczej.
3,0Student w niewielkim stopniu wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznane nowe realizacje i koncepcje do budowania własnej postawy twórczej.
3,5Student w dostatecznym stopniu wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznane nowe realizacje i koncepcje do budowania własnej postawy twórczej.
4,0Student w miarę sprawnie wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznane nowe realizacje i koncepcje do budowania własnej postawy twórczej.
4,5Student sprawnie wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznane nowe realizacje i koncepcje do budowania własnej postawy twórczej.
5,0Student bardzo sprawnie wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznane nowe realizacje i koncepcje do budowania własnej postawy twórczej.

Literatura podstawowa

  1. Vidiella Alex Sanchez, Atlas współczesnej architektury krajobrazu, Taschen, 2009
  2. Wines James, Zielona Architektura, Taschen, 2008
  3. Drapella-Hermansdorfer Alina (red.), Kształtowanie krajobrazu: idee, strategie, realizacje. Część I. Saksonia, Brandenburgia, Berlin, Politechnika Wrocławska, Wrocław, 2004
  4. Drapella-Hermansdorfer Alina (red.), Kształtowanie krajobrazu: idee, strategie, realizacje. Część II. Londyn i okolice., Politechnika Wrocławska, Wrocław, 2005

Literatura dodatkowa

  1. 1000 x Landscape architecture, Braun Publishing, 2009
  2. Richardson Tim, Futurescapes: Designers for Tomorrow's Outdoor Spaces, TMC, 2011
  3. The Contemporary Garden, Phaidon, 2009
  4. Haike Falkenberg, Garden Design, teNeues, 2008
  5. Sarah Gaventa, New Public Spaces, Octopus Publishing Group, 2006
  6. Gehl J., Gemzoe L., Rogers, New City Spaces, Danish Architectural Press, 2008
  7. strony i portale interentowe w j.polskim i obcym

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Współczesne kierunki i tendencje w projektowaniu terenów zieleni.1
T-W-2Pojęcia: ogród współczesny, nowoczesny, modernistyczny, postmodernistyczny, neomodernistyczny, land art, high-tech i inne.1
T-W-3Historyczne kanony w sztuce ogrodowej i architekturze a współczesne stylizacje, inspiracje i zapożyczenia.1
T-W-4Współczesne ogrody w przestrzeni prywatnej - ogrody miejskie, podmiejskie, wiejskie.1
T-W-5Współczesna zieleń w przestrzeni publicznej - parki, zieleńce, place miejskie, zieleń szlaków komunikacyjnych, zieleń osiedlowa.2
T-W-6Ogrody na dachach.1
T-W-7Ogrody wertykalne.1
T-W-8Zieleń towarzysząca obiektom użyteczności publicznej (szkoły, urzędy, szpitale, obiekty sakralne itd.).1
T-W-9Parki i ogrody kommemoratywne.1
T-W-10Zieleń towarzysząca obiektom usługowym, handlowym.1
T-W-11Zieleń towarzysząca obiektom wypoczynkowym, uzdrowiskowym, sportowym.1
T-W-12Ogrody specjalne: sensoryczne, dla osób niepełnosprawnych, edukacyjne, ogrody ekspozycyjne, parki tematyczne.1
T-W-13Zieleń obszarów postindustrialnych, postkomunikacyjnych, zieleń na terenach zdegradowanych - współczesne projekty i realizacje.2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1obowiązkowe uczestnictwo w wykładach, udział w dyskusjach dydaktyczych15
A-W-2przygotowywanie się do wykładów i zaliczenia, przygotowanie prezentacji15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.2_W01Student zna różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i scharakteryzować przykłady współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
AK_1A_W11zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z najnowszymi, ważniejszymi światowymi realizacjami i projektami obiektów zieleni, założonymi w przestrzeni prywatnej i publicznej oraz przybliżenie twórczości wybranych wybitnych współczesnych architektów krajobrazu.
C-1Przybliżenie studentowi różnorodnych idei, trendów projektowych, koncepcji i rozwiązań stosowanych we współczesnym projektowaniu terenów zieleni, zaprezentowanych na przykładzie wybranych projektów i realizacji.
Treści programoweT-W-5Współczesna zieleń w przestrzeni publicznej - parki, zieleńce, place miejskie, zieleń szlaków komunikacyjnych, zieleń osiedlowa.
T-W-8Zieleń towarzysząca obiektom użyteczności publicznej (szkoły, urzędy, szpitale, obiekty sakralne itd.).
T-W-10Zieleń towarzysząca obiektom usługowym, handlowym.
T-W-11Zieleń towarzysząca obiektom wypoczynkowym, uzdrowiskowym, sportowym.
T-W-9Parki i ogrody kommemoratywne.
T-W-1Współczesne kierunki i tendencje w projektowaniu terenów zieleni.
T-W-13Zieleń obszarów postindustrialnych, postkomunikacyjnych, zieleń na terenach zdegradowanych - współczesne projekty i realizacje.
T-W-3Historyczne kanony w sztuce ogrodowej i architekturze a współczesne stylizacje, inspiracje i zapożyczenia.
T-W-6Ogrody na dachach.
T-W-7Ogrody wertykalne.
T-W-12Ogrody specjalne: sensoryczne, dla osób niepełnosprawnych, edukacyjne, ogrody ekspozycyjne, parki tematyczne.
T-W-4Współczesne ogrody w przestrzeni prywatnej - ogrody miejskie, podmiejskie, wiejskie.
T-W-2Pojęcia: ogród współczesny, nowoczesny, modernistyczny, postmodernistyczny, neomodernistyczny, land art, high-tech i inne.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny i opis z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Metody praktyczne: pokazy - prezentacje multimedialne
M-3Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-4Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja i ocena aktywności na zajęciach i udziału w dyskusjach
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji na wybrany temat związany z tematem wykładu
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna nowoczesnych trendów projektowych, nowych idei, koncepcji i rozwiązań stosowanych we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Nie potrafi wymienić i scharakteryzować przykładowych współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Nie zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
3,0Student zna w niewielkim stopniu różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i scharakteryzować nieliczne przykłady współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Słabo zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
3,5Student zna w stopniu dostatecznym różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i scharakteryzować ograniczoną liczbę przykładów współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Słabo zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
4,0Student w miarę dobrze zna różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i sprawnie scharakteryzować większą liczbę przykładów współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Dość dobrze zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
4,5Student dobrze zna różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i sprawnie scharakteryzować większą liczbę przykładów współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Stosunkowo dobrze zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
5,0Student bardzo dobrze zna różnorodne nowoczesne trendy projektowe, nowe idee, koncepcje i rozwiązania stosowane we współczesnym projektowaniu terenów zieleni. Potrafi wymienić i sprawnie scharakteryzować liczne przykładów współczesnych założeń ogrodowych różnego rodzaju i charakteru. Dobrze zna twórczość wybranych wiodących współczesnych architektów krajobrazu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.2_W02Student zna przykłady oryginalnego użycia i różne możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii we współczesnej architekturze krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W04zna podstawowe materiały budowlane oraz ich zastosowanie w budownictwie i architekturze krajobrazu
AK_1A_W07zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z najnowszymi, ważniejszymi światowymi realizacjami i projektami obiektów zieleni, założonymi w przestrzeni prywatnej i publicznej oraz przybliżenie twórczości wybranych wybitnych współczesnych architektów krajobrazu.
C-3Dostarczenie studentowi szeregu nowych inspiracji do pracy projektowej oraz zachęcenie do śmielszego sięgania po oryginalne rozwiązania i środki artystyczne.
C-1Przybliżenie studentowi różnorodnych idei, trendów projektowych, koncepcji i rozwiązań stosowanych we współczesnym projektowaniu terenów zieleni, zaprezentowanych na przykładzie wybranych projektów i realizacji.
Treści programoweT-W-5Współczesna zieleń w przestrzeni publicznej - parki, zieleńce, place miejskie, zieleń szlaków komunikacyjnych, zieleń osiedlowa.
T-W-8Zieleń towarzysząca obiektom użyteczności publicznej (szkoły, urzędy, szpitale, obiekty sakralne itd.).
T-W-10Zieleń towarzysząca obiektom usługowym, handlowym.
T-W-11Zieleń towarzysząca obiektom wypoczynkowym, uzdrowiskowym, sportowym.
T-W-9Parki i ogrody kommemoratywne.
T-W-1Współczesne kierunki i tendencje w projektowaniu terenów zieleni.
T-W-13Zieleń obszarów postindustrialnych, postkomunikacyjnych, zieleń na terenach zdegradowanych - współczesne projekty i realizacje.
T-W-3Historyczne kanony w sztuce ogrodowej i architekturze a współczesne stylizacje, inspiracje i zapożyczenia.
T-W-6Ogrody na dachach.
T-W-7Ogrody wertykalne.
T-W-12Ogrody specjalne: sensoryczne, dla osób niepełnosprawnych, edukacyjne, ogrody ekspozycyjne, parki tematyczne.
T-W-4Współczesne ogrody w przestrzeni prywatnej - ogrody miejskie, podmiejskie, wiejskie.
T-W-2Pojęcia: ogród współczesny, nowoczesny, modernistyczny, postmodernistyczny, neomodernistyczny, land art, high-tech i inne.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny i opis z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Metody praktyczne: pokazy - prezentacje multimedialne
M-3Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-4Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-5Metody praktycze: ćwiczenie przedmiotowe - przygotowanie prezentacji
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena prezentacji na wybrany temat związany z tematem wykładu
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna przykładów oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.
3,0Student zna nieliczne przykłady oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.
3,5Student w miarę dobrze zna przykłady oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.
4,0Student dobrze zna przykłady oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.
4,5Student dobrze zna rozmaite przykłady oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.
5,0Student z łatwością wymienia rozmaite przykłady oryginalnego użycia i różnych możliwości zastosowania tradycyjnych oraz nowoczesnych materiałów, urządzeń i technologii wykorzystywanych we współczesnej architekturze krajobrazu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.2_U01Potrafi przeprowadzić analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego a także omówić funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z najnowszymi, ważniejszymi światowymi realizacjami i projektami obiektów zieleni, założonymi w przestrzeni prywatnej i publicznej oraz przybliżenie twórczości wybranych wybitnych współczesnych architektów krajobrazu.
C-1Przybliżenie studentowi różnorodnych idei, trendów projektowych, koncepcji i rozwiązań stosowanych we współczesnym projektowaniu terenów zieleni, zaprezentowanych na przykładzie wybranych projektów i realizacji.
Treści programoweT-W-5Współczesna zieleń w przestrzeni publicznej - parki, zieleńce, place miejskie, zieleń szlaków komunikacyjnych, zieleń osiedlowa.
T-W-8Zieleń towarzysząca obiektom użyteczności publicznej (szkoły, urzędy, szpitale, obiekty sakralne itd.).
T-W-10Zieleń towarzysząca obiektom usługowym, handlowym.
T-W-11Zieleń towarzysząca obiektom wypoczynkowym, uzdrowiskowym, sportowym.
T-W-9Parki i ogrody kommemoratywne.
T-W-1Współczesne kierunki i tendencje w projektowaniu terenów zieleni.
T-W-13Zieleń obszarów postindustrialnych, postkomunikacyjnych, zieleń na terenach zdegradowanych - współczesne projekty i realizacje.
T-W-3Historyczne kanony w sztuce ogrodowej i architekturze a współczesne stylizacje, inspiracje i zapożyczenia.
T-W-6Ogrody na dachach.
T-W-7Ogrody wertykalne.
T-W-12Ogrody specjalne: sensoryczne, dla osób niepełnosprawnych, edukacyjne, ogrody ekspozycyjne, parki tematyczne.
T-W-4Współczesne ogrody w przestrzeni prywatnej - ogrody miejskie, podmiejskie, wiejskie.
T-W-2Pojęcia: ogród współczesny, nowoczesny, modernistyczny, postmodernistyczny, neomodernistyczny, land art, high-tech i inne.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny i opis z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Metody praktyczne: pokazy - prezentacje multimedialne
M-3Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-4Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-5Metody praktycze: ćwiczenie przedmiotowe - przygotowanie prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja i ocena aktywności na zajęciach i udziału w dyskusjach
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji na wybrany temat związany z tematem wykładu
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przeprowadzić analizy i ocenić kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. Nie potrafi omówić funkcji, zastosowanych form i komponentów oraz inspiracji i idee wykorzystanych przy tworzeniu projektu współczesnego założenia ogrodowego.
3,0Student dość słabo przeprowadza analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. Nieumiejętnie charakteryzuje i omawia funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
3,5Student w miarę sprawnie przeprowadza analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. W miarę sprawnie charakteryzuje i omawia funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
4,0Student sprawnie przeprowadza analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. Dość sprawnie charakteryzuje i omawia funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
4,5Student umiejętnie przeprowadza analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. Sprawnie charakteryzuje i omawia funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
5,0Student z łatwością przeprowadza analizę i ocenę kompozycji współczesnego założenia ogrodowego. Umiejętnie charakteryzuje i omawia funkcje, zastosowane formy i komponenty oraz inspiracje i idee wykorzystane przy tworzeniu jego projektu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.2_U02Potrafi przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego, posługując się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U16rozpoznaje, w stopniu podstawowym, charakterystyczne dla różnych okresów historycznych układy urbanistyczne i ruralistyczne oraz ich komponenty
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z najnowszymi, ważniejszymi światowymi realizacjami i projektami obiektów zieleni, założonymi w przestrzeni prywatnej i publicznej oraz przybliżenie twórczości wybranych wybitnych współczesnych architektów krajobrazu.
C-3Dostarczenie studentowi szeregu nowych inspiracji do pracy projektowej oraz zachęcenie do śmielszego sięgania po oryginalne rozwiązania i środki artystyczne.
C-1Przybliżenie studentowi różnorodnych idei, trendów projektowych, koncepcji i rozwiązań stosowanych we współczesnym projektowaniu terenów zieleni, zaprezentowanych na przykładzie wybranych projektów i realizacji.
Treści programoweT-W-5Współczesna zieleń w przestrzeni publicznej - parki, zieleńce, place miejskie, zieleń szlaków komunikacyjnych, zieleń osiedlowa.
T-W-8Zieleń towarzysząca obiektom użyteczności publicznej (szkoły, urzędy, szpitale, obiekty sakralne itd.).
T-W-10Zieleń towarzysząca obiektom usługowym, handlowym.
T-W-11Zieleń towarzysząca obiektom wypoczynkowym, uzdrowiskowym, sportowym.
T-W-9Parki i ogrody kommemoratywne.
T-W-1Współczesne kierunki i tendencje w projektowaniu terenów zieleni.
T-W-13Zieleń obszarów postindustrialnych, postkomunikacyjnych, zieleń na terenach zdegradowanych - współczesne projekty i realizacje.
T-W-3Historyczne kanony w sztuce ogrodowej i architekturze a współczesne stylizacje, inspiracje i zapożyczenia.
T-W-6Ogrody na dachach.
T-W-7Ogrody wertykalne.
T-W-12Ogrody specjalne: sensoryczne, dla osób niepełnosprawnych, edukacyjne, ogrody ekspozycyjne, parki tematyczne.
T-W-4Współczesne ogrody w przestrzeni prywatnej - ogrody miejskie, podmiejskie, wiejskie.
T-W-2Pojęcia: ogród współczesny, nowoczesny, modernistyczny, postmodernistyczny, neomodernistyczny, land art, high-tech i inne.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny i opis z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Metody praktyczne: pokazy - prezentacje multimedialne
M-3Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-5Metody praktycze: ćwiczenie przedmiotowe - przygotowanie prezentacji
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena prezentacji na wybrany temat związany z tematem wykładu
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w stopniu podstawowym przeprowadzić analizy i scharakteryzować układu kompozycyjnego współczesnego założenia ogrodowego. Nie posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego. Dość słabo posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
3,5Student potrafi dobrze przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego. W miarę dobrze posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
4,0Student potrafi dobrze przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego. Dostrzega inspiracje, zapożyczenia, idee mające wpływ na kształt założenia. Dobrze posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
4,5Student potrafi dobrze przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego. Dostrzega inspiracje, zapożyczenia, idee mające wpływ na kształt założenia. Interpretuje i ocenia efekty oraz rezultaty. Swobodnie posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
5,0Student potrafi bardzo dobrze przeanalizować i scharakteryzować układ kompozycyjny współczesnego założenia ogrodowego. Dostrzega inspiracje, zapożyczenia, idee mające wpływ na kształt założenia. Interpretuje i ocenia rezultaty oraz wartość artystyczną, kulturową i użytkową dzieła. Swobodnie posługuje się właściwą dla kierunku studiów terminologią i pojęciami.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.2_K01Rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K04ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci
AK_1A_K05rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z najnowszymi, ważniejszymi światowymi realizacjami i projektami obiektów zieleni, założonymi w przestrzeni prywatnej i publicznej oraz przybliżenie twórczości wybranych wybitnych współczesnych architektów krajobrazu.
C-1Przybliżenie studentowi różnorodnych idei, trendów projektowych, koncepcji i rozwiązań stosowanych we współczesnym projektowaniu terenów zieleni, zaprezentowanych na przykładzie wybranych projektów i realizacji.
Treści programoweT-W-5Współczesna zieleń w przestrzeni publicznej - parki, zieleńce, place miejskie, zieleń szlaków komunikacyjnych, zieleń osiedlowa.
T-W-8Zieleń towarzysząca obiektom użyteczności publicznej (szkoły, urzędy, szpitale, obiekty sakralne itd.).
T-W-10Zieleń towarzysząca obiektom usługowym, handlowym.
T-W-11Zieleń towarzysząca obiektom wypoczynkowym, uzdrowiskowym, sportowym.
T-W-9Parki i ogrody kommemoratywne.
T-W-1Współczesne kierunki i tendencje w projektowaniu terenów zieleni.
T-W-13Zieleń obszarów postindustrialnych, postkomunikacyjnych, zieleń na terenach zdegradowanych - współczesne projekty i realizacje.
T-W-3Historyczne kanony w sztuce ogrodowej i architekturze a współczesne stylizacje, inspiracje i zapożyczenia.
T-W-6Ogrody na dachach.
T-W-7Ogrody wertykalne.
T-W-12Ogrody specjalne: sensoryczne, dla osób niepełnosprawnych, edukacyjne, ogrody ekspozycyjne, parki tematyczne.
T-W-4Współczesne ogrody w przestrzeni prywatnej - ogrody miejskie, podmiejskie, wiejskie.
T-W-2Pojęcia: ogród współczesny, nowoczesny, modernistyczny, postmodernistyczny, neomodernistyczny, land art, high-tech i inne.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny i opis z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Metody praktyczne: pokazy - prezentacje multimedialne
M-3Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-5Metody praktycze: ćwiczenie przedmiotowe - przygotowanie prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja i ocena aktywności na zajęciach i udziału w dyskusjach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z zaliczenia pisemnego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie postrzega architektury krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Nie ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
3,0Student postrzega w ograniczonym zakresie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma ograniczoną świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
3,5Student dostatecznie dobrze postrzega architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma dostateczną świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
4,0Student dobrze postrzega architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma dobrą świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
4,5Student w pełni postrzega architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma dobrą świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
5,0Student w pełni rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych. Ma pełną świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_O06.2_K02Wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznanych nowych realizacji i koncepcji do budowania własnej postawy twórczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K06wykorzystuje znajomość procesu kształtowana się sztuki ogrodowej i jego podłoża w budowaniu własnej postawy twórczej
AK_1A_K09ma świadomość wpływu różnorodnych uwarunkowań sytuacyjnych na proces kształtowania przestrzeni
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studenta z najnowszymi, ważniejszymi światowymi realizacjami i projektami obiektów zieleni, założonymi w przestrzeni prywatnej i publicznej oraz przybliżenie twórczości wybranych wybitnych współczesnych architektów krajobrazu.
C-3Dostarczenie studentowi szeregu nowych inspiracji do pracy projektowej oraz zachęcenie do śmielszego sięgania po oryginalne rozwiązania i środki artystyczne.
C-1Przybliżenie studentowi różnorodnych idei, trendów projektowych, koncepcji i rozwiązań stosowanych we współczesnym projektowaniu terenów zieleni, zaprezentowanych na przykładzie wybranych projektów i realizacji.
Treści programoweT-W-5Współczesna zieleń w przestrzeni publicznej - parki, zieleńce, place miejskie, zieleń szlaków komunikacyjnych, zieleń osiedlowa.
T-W-8Zieleń towarzysząca obiektom użyteczności publicznej (szkoły, urzędy, szpitale, obiekty sakralne itd.).
T-W-10Zieleń towarzysząca obiektom usługowym, handlowym.
T-W-11Zieleń towarzysząca obiektom wypoczynkowym, uzdrowiskowym, sportowym.
T-W-9Parki i ogrody kommemoratywne.
T-W-1Współczesne kierunki i tendencje w projektowaniu terenów zieleni.
T-W-13Zieleń obszarów postindustrialnych, postkomunikacyjnych, zieleń na terenach zdegradowanych - współczesne projekty i realizacje.
T-W-3Historyczne kanony w sztuce ogrodowej i architekturze a współczesne stylizacje, inspiracje i zapożyczenia.
T-W-6Ogrody na dachach.
T-W-7Ogrody wertykalne.
T-W-12Ogrody specjalne: sensoryczne, dla osób niepełnosprawnych, edukacyjne, ogrody ekspozycyjne, parki tematyczne.
T-W-4Współczesne ogrody w przestrzeni prywatnej - ogrody miejskie, podmiejskie, wiejskie.
T-W-2Pojęcia: ogród współczesny, nowoczesny, modernistyczny, postmodernistyczny, neomodernistyczny, land art, high-tech i inne.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: wykład informacyjny i opis z wykorzystaniem technik multimedialnych
M-2Metody praktyczne: pokazy - prezentacje multimedialne
M-3Metody problemowe: wykład konwersatoryjny
M-4Metody aktywizujące: dyskusja dydaktyczna
M-5Metody praktycze: ćwiczenie przedmiotowe - przygotowanie prezentacji
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja i ocena aktywności na zajęciach i udziału w dyskusjach
S-2Ocena formująca: Ocena prezentacji na wybrany temat związany z tematem wykładu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykorzystuje wiedzy na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznanych nowych realizacji i koncepcji do budowania własnej postawy twórczej.
3,0Student w niewielkim stopniu wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznane nowe realizacje i koncepcje do budowania własnej postawy twórczej.
3,5Student w dostatecznym stopniu wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznane nowe realizacje i koncepcje do budowania własnej postawy twórczej.
4,0Student w miarę sprawnie wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznane nowe realizacje i koncepcje do budowania własnej postawy twórczej.
4,5Student sprawnie wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznane nowe realizacje i koncepcje do budowania własnej postawy twórczej.
5,0Student bardzo sprawnie wykorzystuje wiedzę na temat procesu kształtowana się sztuki ogrodowej oraz znajomość kierunków i tendencji panujących współcześnie w architekturze krajobrazu a także poznane nowe realizacje i koncepcje do budowania własnej postawy twórczej.