Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Teoria i zasady projektowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Teoria i zasady projektowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Krajobrazu
Nauczyciel odpowiedzialny Adam Szymski <Adam-Szymski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Magdalena Czałczyńska-Podolska <Magdalena.Czalczynska-Podolska@zut.edu.pl>, Marta Kościńska <Marta.Koscinska@zut.edu.pl>, Aleksandra Pilarczyk <Aleksandra.Pilarczyk@zut.edu.pl>, Magdalena Rzeszotarska-Pałka <Magdalena.Rzeszotarska-Palka@zut.edu.pl>, Eliza Sochacka-Sutkowska <Eliza.Sochacka-Sutkowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP3 15 1,50,50zaliczenie
wykładyW3 30 2,50,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe informacje z zakresu wiedzy o sztuce i architekturze zdobyte w trakcie realizacji programu na pierwszym i drugim roku studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna15
15
wykłady
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.15
T-W-2Przykładowe rozwiązania układów przestrzennych - przestrzeń publiczna miasta8
T-W-3Przykładowe rozwiązania układów przestrzennych - przestrzeń publiczna wsi7
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Przygotowanie do kolokwium zaliczajacego.15
A-P-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna studenta)15
A-P-3Uczestnictwo w zajęciach15
45
wykłady
A-W-1obecność na zajęciach (udział w wykładach)30
A-W-2Przegląd wskazanej literatury (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie prac semestralnych(praca indywidualna studenta)30
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
S-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
S-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C21_W10
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada podstawową wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
AK_1A_W10C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3
AK_1A_C21_W11
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
AK_1A_W11C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3
AK_1A_C21_W14
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
AK_1A_W14C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3
AK_1A_C21_W18
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu.
AK_1A_W18C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C21_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych.
AK_1A_U02C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3
AK_1A_C21_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać analizy kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
AK_1A_U03C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3
AK_1A_C21_U09
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejetność analizowania uwarunkowań przestrzeni przy użyciu standartowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
AK_1A_U09C-1T-P-1, T-W-1M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C21_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa zdolności do zauważania zwiazków i zależności wystepujacych w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujacych ja bryłach i ich kompozycji.
AK_1A_K01C-1T-P-1, T-W-1M-1S-1, S-2, S-3
AK_1A_C21_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest wrazliwy na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
AK_1A_K02C-1T-P-1, T-W-1M-1S-1, S-2, S-3
AK_1A_C21_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekture krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
AK_1A_K05C-1T-P-1, T-W-1M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C21_W10
W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada podstawową wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_W11
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_W14
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_W18
W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega swoje błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C21_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać analizy kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_U09
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejetność analizowania uwarunkowań przestrzeni przy użyciu standartowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C21_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa zdolności do zauważania zwiazków i zależności wystepujacych w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujacych ja bryłach i ich kompozycji.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu,orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_K02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest wrazliwy na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
AK_1A_C21_K05
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekture krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.

Literatura podstawowa

  1. K.Dąbrowska-Budziło, Forma i treść krajobrazowej kompozycji, Pol.Krakowskiej, Kraków, 2012
  2. W.Kosiński, Teoria i zasady projektowania dla architektów krajobrazu, Pol. Krakowskiej, Kraków, 2012
  3. M.Lewicka, Psychologia miejsca, 2012
  4. K.Ciechanowski, Podstawy kompozycji architektonicznej, Pol.Wrocławska, Wrocław, 1972
  5. M.Czyński, Architektura w przestrzeni ludzkich zachowań, Pol.Szczecin, 2006
  6. Z.Mieszkowski, Elementy projektowania architektonicznego, Arkady W-wa, Warszawa, 1975
  7. A.Szymski,R.Dawidowski, Architektura Krajobrazu, AR-Szczecin, Szczecin, 2003

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.15
T-W-2Przykładowe rozwiązania układów przestrzennych - przestrzeń publiczna miasta8
T-W-3Przykładowe rozwiązania układów przestrzennych - przestrzeń publiczna wsi7
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Przygotowanie do kolokwium zaliczajacego.15
A-P-2Przygotowanie pracy semestralnej (praca własna studenta)15
A-P-3Uczestnictwo w zajęciach15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1obecność na zajęciach (udział w wykładach)30
A-W-2Przegląd wskazanej literatury (praca własna studenta)15
A-W-3Przygotowanie prac semestralnych(praca indywidualna studenta)30
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W10W wyniku przeprowadzonych zajęć student posiada podstawową wiedzę w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W10posiada podstawową wiedze w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W11W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w ksztautowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W11zna dawne i współczesne tendencje i konwencje stylowe w kształtowaniu obiektów architektury krajobrazu, rozumie ich uwarunkowania kulturowe i filozoficzne
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W14W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien znać metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W14zna metody i techniki studiów i analiz właściwych dla określenia wytycznych do projektów obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_W18W wyniku przeprowadzonych zajęć student zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W18zna procedury związane z procesem projektowym i realizacją obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojecie o temacie , dyskutuje na temat, dostrzega swoje błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wykonywać przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U02wykonuje przestrzenne wizualizacje idei i projektów z wykorzystaniem zasad geometrii wykreślnej i technik komputerowych
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien dokonywać analizy kompozycji form przestrzennych w krajobrazie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_U09W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien posiadać umiejetność analizowania uwarunkowań przestrzeni przy użyciu standartowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U09analizuje uwarunkowania sytuacyjne przestrzeni przy użyciu standardowych metod stosowanych w obszarze architektury krajobrazów
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia.
3,0Zna zagadnienie.
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o temacie, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabywa zdolności do zauważania zwiazków i zależności wystepujacych w otoczeniu i do twórczego myslenia o przestrzeni, budujacych ja bryłach i ich kompozycji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K01jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia o przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
S-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
S-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu,orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje o temacie.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_K02W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest wrazliwy na przejawy sztuki w otaczajacej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
S-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
S-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy, wyciąga wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C21_K05W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozumie architekture krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K05rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta umiejętnosci tworzenia i porzadkowania istniejacych układów przestrzennych w wybranym obszarze tak w skali urbanistycznej jak i architektonicznej.
Treści programoweT-P-1Temat ćwiczenia: studenci otrzymują do wyboru tematy zwiazane z fragmentem większego zagadnienia projektowego - projekt alei parkowej z miejscem do wypoczynku - zespół fontann w parku miejskim - zagospodarowanie terenu wokłó pomnika - punkt widokowy - fragment ogrodu przydomowego z kaskada wodną i mostkiem - letni ogródek kawiarniany - zagospodarowanie terenu wokół stawu w parku miejskim - zagroda agroyurystyczna
T-W-1Analiza współczesnych teorii w zakresie ksztautowania przestrzeni, elementy i zasady kompozycji, podstawowe zasady ergonomii w projektowaniu w powiązaniu z teoriami proporcji, przyrodnicze i kulturowe podstawy projektowania,zasady i metody projektowania,sposób prezentacji rozwiazań projektowych, projektowanie eksperymentalne w przestrzeni wirtualnej. Idea i ideologia w procesie projektowania.
Metody nauczaniaM-1Metody podające/wykład informacyjny/ Metody problemowe/wykład problemowy/ Metody aktywizujące/przygotowanie referatu i dyskusja/ Metody praktyczne/ ćwiczenia przedmiotowe i projektowe/ Analiza przypadku
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F ocena aktywności - klauzule przejściowe
S-2Ocena formująca: F kolokwium zaliczające
S-3Ocena formująca: P ocena wykonanego projektu/prezentacje/itp.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie rozumie zagadnienia
3,0Zna zagadnienie
3,5Ma pojęcie o zagadnieniu, orientuje się w temacie.
4,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje na temat.
4,5Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błędy.
5,0Ma pojęcie o zagadnieniu, dyskutuje, dostrzega własne błedy, wyciąga wnioski.