Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Agronomia (S3)

Sylabus przedmiotu Indywidualne zajęcia opiekuna naukowego lub promotora z doktorantem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Agronomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Indywidualne zajęcia opiekuna naukowego lub promotora z doktorantem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Kształtowania Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Kitczak <Teodor.Kitczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Aleksander Brzóstowicz <Aleksander.Brzostowicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS2 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS3 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS4 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS5 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS6 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS7 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS8 7 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna znajomość problemów zastosowania techniki w rolnictwie i leśnictwie.
W-2Przynajmniej dostateczna znajomość języka angielskiego umożliwiająca studiowanie piśmiennictwa światowego z zakresu tematyki doktoratu.
W-3Zalecana umiejętność korzystania z techniki komuterowej w zakresie przydatnym w działalności naukowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
C-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
C-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Zestawianie wyników trzyletnich badań oraz wstępne opracowanie wyników plonów8
8
seminaria
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych. Identyfikacja głównych światowych ośrodków i specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac naukowych. Sformułowanie problemu pracy doktorskiej przez doktoranta. Przyjęcie wstępnych założeń. Przyjęcie metodyki wstępnych badań eksperymentalnych. Omówienie wyników wstępnych badań eksperymentalnych. Referat na seminarium katedralnym w celu zaprezentowania pierwszych wyników badań eksperymentalnych i przedyskutowania wartości i zasadności podjętego tematu oraz sposobu rozwiązania problemu. Opracowanie metodyki badań zasadniczych. Przygotowanie wspólnie z opiekunem referatu na wybraną konferencję oraz pierwszych publikacji naukowych w czasopismach. Próba uzyskania uczelnianego grantu na wsparcie badan prowadzonych przez doktoranta.8
8
seminaria
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie realizacji badań. Omówienie cząstkowych wyników badań eksperymentalnych. Weryfikacja wstępnych założeń na podstawie zasadniczych, cząstkowych badań eksperymentalnych. Wstępne przyjęcie sposobu opracowania wyników badań. Przygotowywanie publikacji z wynikami własnych badań. Prezentowanie uzyskanych wyników badań własnych na wybranych konferencjach i seminariach.7
7
seminaria
T-S-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiągnieć naukowych doktoranta. Szczegółowe omówienie tekstu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie się do obrony pracy doktorskiej. Obrona rozprawy doktorskie i zakończenie studiów doktoranckich.7
7
seminaria
T-S-1Zasady interpretacji wyników z wykorzystaniem analiz statystycznych7
7
seminaria
T-S-1Zasady wykonywania analiz chemicznych materiału roślinnego oraz analiza zgromadzonej literatury7
7
seminaria
T-S-1Analiza zebranych wyników cząstkowych i opracowanie statystyczne cech morfologicznych8
8
seminaria
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Ostateczne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Ostateczne przyjęcie sposobów opracowania i weryfikacji wyników badań eksperymentalnych. Kontynuowanie aktywności publikacyjnej i konferencyjnej doktoranta w celu zaprezentowania swych osiągnieć. Kontynuacja starań mających na celu uzyskanie grantów i pobytów naukowych w ośrodkach krajowych lub zagranicznych i ewentualna ich realizacja. Omówienie struktury wybranych prac z zakresu studiowanej dyscypliny. Przygotowanie do wystąpienia przed Komisją ds. opiniowania tematów rozpraw doktorskich w zakresie studiowanej dyscypliny naukowej. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie wspólnie z opiekunem ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej.8
8

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia audytoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AG_3-_D02_W01
Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu tematyki doktoratu pozwalającą na interpretację wybranych procesów i wybór odpowiednich metod badawczych z obszaru studiowanej dyscypliny naukowej, a także przygotowywania publikacji prezentujących wyniki badań własnych.
AG_3-_W01C-1, C-2, C-4, C-3T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AG_3-_D02_U01
Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, na podstawie najnowszej literatury przedmiotu, pozwalającą na formułowanie nowych myśli i koncepcji oraz proponowanie nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych, a także prowadzenia badań i interpretacji wyników.
AG_3-_U01, AG_3-_U06, AG_3-_U09C-1, C-2, C-4, C-3T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AG_3-_D02_K01
Ma świadomość potrzeby szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów z wiodącymi ośrodkami badawczymi oraz wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki przez co przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
AG_3-_K04C-1, C-2, C-4, C-3T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AG_3-_D02_W01
Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu tematyki doktoratu pozwalającą na interpretację wybranych procesów i wybór odpowiednich metod badawczych z obszaru studiowanej dyscypliny naukowej, a także przygotowywania publikacji prezentujących wyniki badań własnych.
2,0
3,0Student systematycznie i terminowo wykonuje stawiane mu na bieżąco zadania i poszerza swoją więdzę z zakresu tematyki doktoratu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AG_3-_D02_U01
Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, na podstawie najnowszej literatury przedmiotu, pozwalającą na formułowanie nowych myśli i koncepcji oraz proponowanie nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych, a także prowadzenia badań i interpretacji wyników.
2,0
3,0Student na bieżąco wykazuje zaangażowanie w planowaniu eksperymentów związanych z realizacją pracy doktorskiej oraz proponowaniu rozwiązań zaistniałych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AG_3-_D02_K01
Ma świadomość potrzeby szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów z wiodącymi ośrodkami badawczymi oraz wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki przez co przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
2,0
3,0Ocena bieżącego zaangażowania studenta w nawiązywaniu kontaktów naukowych oraz udziału w przedsięwzięciach, których celem jest prezentowanie wyników badań własnych oraz popularyzacji nauki
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kolman R., Poradnik dla doktorantów i habilitantów, Oficyna Wydawnicza Osrodka Postepu Organizacyjnego, Bydgoszcz, 2000
  2. Mendel T., Metodyka pisania prac doktorskich, Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, Poznan, 1999

Literatura dodatkowa

  1. Rawa T., Metodyka wykonywania inżynierskich i magisterskich prac dyplomowych, Wydawnictwo ART, Olsztyn, 1999
  2. Wojciechowicz B. (red.), Praca promotora z doktorantem: materiały konwersatorium, Wydawnictwo Instytutu Technologii Eksploatacji, Radom, 1997

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zestawianie wyników trzyletnich badań oraz wstępne opracowanie wyników plonów8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych. Identyfikacja głównych światowych ośrodków i specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac naukowych. Sformułowanie problemu pracy doktorskiej przez doktoranta. Przyjęcie wstępnych założeń. Przyjęcie metodyki wstępnych badań eksperymentalnych. Omówienie wyników wstępnych badań eksperymentalnych. Referat na seminarium katedralnym w celu zaprezentowania pierwszych wyników badań eksperymentalnych i przedyskutowania wartości i zasadności podjętego tematu oraz sposobu rozwiązania problemu. Opracowanie metodyki badań zasadniczych. Przygotowanie wspólnie z opiekunem referatu na wybraną konferencję oraz pierwszych publikacji naukowych w czasopismach. Próba uzyskania uczelnianego grantu na wsparcie badan prowadzonych przez doktoranta.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie realizacji badań. Omówienie cząstkowych wyników badań eksperymentalnych. Weryfikacja wstępnych założeń na podstawie zasadniczych, cząstkowych badań eksperymentalnych. Wstępne przyjęcie sposobu opracowania wyników badań. Przygotowywanie publikacji z wynikami własnych badań. Prezentowanie uzyskanych wyników badań własnych na wybranych konferencjach i seminariach.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiągnieć naukowych doktoranta. Szczegółowe omówienie tekstu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie się do obrony pracy doktorskiej. Obrona rozprawy doktorskie i zakończenie studiów doktoranckich.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zasady interpretacji wyników z wykorzystaniem analiz statystycznych7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zasady wykonywania analiz chemicznych materiału roślinnego oraz analiza zgromadzonej literatury7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza zebranych wyników cząstkowych i opracowanie statystyczne cech morfologicznych8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Ostateczne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Ostateczne przyjęcie sposobów opracowania i weryfikacji wyników badań eksperymentalnych. Kontynuowanie aktywności publikacyjnej i konferencyjnej doktoranta w celu zaprezentowania swych osiągnieć. Kontynuacja starań mających na celu uzyskanie grantów i pobytów naukowych w ośrodkach krajowych lub zagranicznych i ewentualna ich realizacja. Omówienie struktury wybranych prac z zakresu studiowanej dyscypliny. Przygotowanie do wystąpienia przed Komisją ds. opiniowania tematów rozpraw doktorskich w zakresie studiowanej dyscypliny naukowej. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie wspólnie z opiekunem ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej.8
8
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAG_3-_D02_W01Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu tematyki doktoratu pozwalającą na interpretację wybranych procesów i wybór odpowiednich metod badawczych z obszaru studiowanej dyscypliny naukowej, a także przygotowywania publikacji prezentujących wyniki badań własnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAG_3-_W01Ma wiedzę specjalistyczną z zakresu biologii, chemii, matematyki i fizyki pozwalającą na interpretację procesów fizycznych, chemicznych i biologicznych zachodzących w biosferze i środowisku abiotycznym.
Cel przedmiotuC-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
C-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.
C-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
Treści programoweT-S-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiągnieć naukowych doktoranta. Szczegółowe omówienie tekstu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie się do obrony pracy doktorskiej. Obrona rozprawy doktorskie i zakończenie studiów doktoranckich.
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych. Identyfikacja głównych światowych ośrodków i specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac naukowych. Sformułowanie problemu pracy doktorskiej przez doktoranta. Przyjęcie wstępnych założeń. Przyjęcie metodyki wstępnych badań eksperymentalnych. Omówienie wyników wstępnych badań eksperymentalnych. Referat na seminarium katedralnym w celu zaprezentowania pierwszych wyników badań eksperymentalnych i przedyskutowania wartości i zasadności podjętego tematu oraz sposobu rozwiązania problemu. Opracowanie metodyki badań zasadniczych. Przygotowanie wspólnie z opiekunem referatu na wybraną konferencję oraz pierwszych publikacji naukowych w czasopismach. Próba uzyskania uczelnianego grantu na wsparcie badan prowadzonych przez doktoranta.
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie realizacji badań. Omówienie cząstkowych wyników badań eksperymentalnych. Weryfikacja wstępnych założeń na podstawie zasadniczych, cząstkowych badań eksperymentalnych. Wstępne przyjęcie sposobu opracowania wyników badań. Przygotowywanie publikacji z wynikami własnych badań. Prezentowanie uzyskanych wyników badań własnych na wybranych konferencjach i seminariach.
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Ostateczne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Ostateczne przyjęcie sposobów opracowania i weryfikacji wyników badań eksperymentalnych. Kontynuowanie aktywności publikacyjnej i konferencyjnej doktoranta w celu zaprezentowania swych osiągnieć. Kontynuacja starań mających na celu uzyskanie grantów i pobytów naukowych w ośrodkach krajowych lub zagranicznych i ewentualna ich realizacja. Omówienie struktury wybranych prac z zakresu studiowanej dyscypliny. Przygotowanie do wystąpienia przed Komisją ds. opiniowania tematów rozpraw doktorskich w zakresie studiowanej dyscypliny naukowej. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie wspólnie z opiekunem ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student systematycznie i terminowo wykonuje stawiane mu na bieżąco zadania i poszerza swoją więdzę z zakresu tematyki doktoratu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAG_3-_D02_U01Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, na podstawie najnowszej literatury przedmiotu, pozwalającą na formułowanie nowych myśli i koncepcji oraz proponowanie nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych, a także prowadzenia badań i interpretacji wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAG_3-_U01Posiada umiejętność krytycznej analizy i oceny informacji, pozwalających na formułowanie nowych myśli i koncepcji.
AG_3-_U06Poszukuje nowych rozwiązań zaistniałych problemów naukowych i zawodowych.
AG_3-_U09Analizuje najnowszą literaturę przedmiotu, krajową i światową oraz wykorzystuje ją do prowadzenia badań i interpretacji wyników.
Cel przedmiotuC-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
C-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.
C-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
Treści programoweT-S-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiągnieć naukowych doktoranta. Szczegółowe omówienie tekstu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie się do obrony pracy doktorskiej. Obrona rozprawy doktorskie i zakończenie studiów doktoranckich.
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych. Identyfikacja głównych światowych ośrodków i specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac naukowych. Sformułowanie problemu pracy doktorskiej przez doktoranta. Przyjęcie wstępnych założeń. Przyjęcie metodyki wstępnych badań eksperymentalnych. Omówienie wyników wstępnych badań eksperymentalnych. Referat na seminarium katedralnym w celu zaprezentowania pierwszych wyników badań eksperymentalnych i przedyskutowania wartości i zasadności podjętego tematu oraz sposobu rozwiązania problemu. Opracowanie metodyki badań zasadniczych. Przygotowanie wspólnie z opiekunem referatu na wybraną konferencję oraz pierwszych publikacji naukowych w czasopismach. Próba uzyskania uczelnianego grantu na wsparcie badan prowadzonych przez doktoranta.
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie realizacji badań. Omówienie cząstkowych wyników badań eksperymentalnych. Weryfikacja wstępnych założeń na podstawie zasadniczych, cząstkowych badań eksperymentalnych. Wstępne przyjęcie sposobu opracowania wyników badań. Przygotowywanie publikacji z wynikami własnych badań. Prezentowanie uzyskanych wyników badań własnych na wybranych konferencjach i seminariach.
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Ostateczne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Ostateczne przyjęcie sposobów opracowania i weryfikacji wyników badań eksperymentalnych. Kontynuowanie aktywności publikacyjnej i konferencyjnej doktoranta w celu zaprezentowania swych osiągnieć. Kontynuacja starań mających na celu uzyskanie grantów i pobytów naukowych w ośrodkach krajowych lub zagranicznych i ewentualna ich realizacja. Omówienie struktury wybranych prac z zakresu studiowanej dyscypliny. Przygotowanie do wystąpienia przed Komisją ds. opiniowania tematów rozpraw doktorskich w zakresie studiowanej dyscypliny naukowej. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie wspólnie z opiekunem ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student na bieżąco wykazuje zaangażowanie w planowaniu eksperymentów związanych z realizacją pracy doktorskiej oraz proponowaniu rozwiązań zaistniałych problemów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAG_3-_D02_K01Ma świadomość potrzeby szerzenia najnowszej wiedzy naukowej oraz znaczenia kontaktów z wiodącymi ośrodkami badawczymi oraz wymiany myśli naukowej dla podniesienia poziomu nauki przez co przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyAG_3-_K04Przyczynia się do podtrzymania i doskonalenia etosu wspólnoty naukowej i zawodowej.
Cel przedmiotuC-1Wdrożenie doktoranta w studia piśmiennictwa z zakresu światowych osiągnięć naukowych w dziedzinie jego doktoratu i pomoc w uwzględnieniu ich w realizacji jego badań zwiazanych z rozprawą doktorską.
C-2Pomoc doktorantowi w zaplanowaniu i terminowym wykonaniu badań eksperymentalnych.
C-4Pomoc w prawidłowym, zgodnym z metodologią badań naukowych, zredagowaniu tekstu rozprawy oraz przygotowaniu jej obrony.
C-3Wdrożenie doktoranta do: publikowania wyników własnych badan i do prezentacji ich na konferencjach i seminariach naukowych, starań o ubieganie się o pobyty naukowe w ośrodkach naukowych przodujących w dziedzinie badań przez niego prowadzonych oraz zdobywania środków na wsparcie prowadzonych badań naukowych.
Treści programoweT-S-1Kontynuacja publikowania wyników własnych osiągnieć naukowych doktoranta. Szczegółowe omówienie tekstu rozprawy doktorskiej. Przygotowanie się do obrony pracy doktorskiej. Obrona rozprawy doktorskie i zakończenie studiów doktoranckich.
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych. Identyfikacja głównych światowych ośrodków i specjalistów z dziedziny doktoratu i ich najważniejszych prac naukowych. Sformułowanie problemu pracy doktorskiej przez doktoranta. Przyjęcie wstępnych założeń. Przyjęcie metodyki wstępnych badań eksperymentalnych. Omówienie wyników wstępnych badań eksperymentalnych. Referat na seminarium katedralnym w celu zaprezentowania pierwszych wyników badań eksperymentalnych i przedyskutowania wartości i zasadności podjętego tematu oraz sposobu rozwiązania problemu. Opracowanie metodyki badań zasadniczych. Przygotowanie wspólnie z opiekunem referatu na wybraną konferencję oraz pierwszych publikacji naukowych w czasopismach. Próba uzyskania uczelnianego grantu na wsparcie badan prowadzonych przez doktoranta.
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Bieżące konsultowanie się doktoranta z opiekunem w sprawie wszelkich problemów pojawiających się w trakcie realizacji badań. Omówienie cząstkowych wyników badań eksperymentalnych. Weryfikacja wstępnych założeń na podstawie zasadniczych, cząstkowych badań eksperymentalnych. Wstępne przyjęcie sposobu opracowania wyników badań. Przygotowywanie publikacji z wynikami własnych badań. Prezentowanie uzyskanych wyników badań własnych na wybranych konferencjach i seminariach.
T-S-1Omówienie dotychczasowych wyników studiów literaturowych uwzględniające najnowsze publikacje. Ostateczne ustalenie przez opiekuna i doktoranta tematu doktoratu. Ostateczne przyjęcie sposobów opracowania i weryfikacji wyników badań eksperymentalnych. Kontynuowanie aktywności publikacyjnej i konferencyjnej doktoranta w celu zaprezentowania swych osiągnieć. Kontynuacja starań mających na celu uzyskanie grantów i pobytów naukowych w ośrodkach krajowych lub zagranicznych i ewentualna ich realizacja. Omówienie struktury wybranych prac z zakresu studiowanej dyscypliny. Przygotowanie do wystąpienia przed Komisją ds. opiniowania tematów rozpraw doktorskich w zakresie studiowanej dyscypliny naukowej. Dyskusja, ewentualne korekty i zatwierdzenie wspólnie z opiekunem ostatecznej formy tematu, celu i hipotezy rozprawy doktorskiej.
Metody nauczaniaM-1Ćwiczenia audytoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ciągła ocena postępów realizacji pracy doktorskiej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena bieżącego zaangażowania studenta w nawiązywaniu kontaktów naukowych oraz udziału w przedsięwzięciach, których celem jest prezentowanie wyników badań własnych oraz popularyzacji nauki
3,5
4,0
4,5
5,0