Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Transport (N1)
specjalność: diagnostyka i urządzenia mechatroniczne pojazdów samochodowych
Sylabus przedmiotu Badania operacyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Transport | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Badania operacyjne | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Eksploatacji Pojazdów Samochodowych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Osipowicz <Tomasz.Osipowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wyrobienie umiejętności opisu procesów technicznych, a także formułowania matematycznych modeli decyzyjnych dotyczących sytuacji występujących w przedsiębiorstwie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie metod rozwiązywania wybranych problemów decyzyjnych oraz interpelacji uzyskanych wyników. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Zastosowanie matematyki w ekonomii Klasyfikacja modeli decyzyjnych Programowanie liniowe Zagadnienia optymalizacji zmiennych ciągłych i dyskretnych Metoda SIMPLEX Pochodne zagadnienia nawiązujące do zadania transportowego Programowanie dynamiczne Grafy i sieci – modele sieciowe CPM i PERT Zagadnienia masowej obsługi kolejek Metody programowania w warunkach niepewności – gry z naturą Zarządzanie zapasami | 8 |
8 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Zastosowanie matematyki w ekonomii Klasyfikacja modeli decyzyjnych Programowanie liniowe Zagadnienia optymalizacji zmiennych ciągłych i dyskretnych Metoda SIMPLEX Pochodne zagadnienia nawiązujące do zadania transportowego Programowanie dynamiczne Grafy i sieci – modele sieciowe CPM i PERT Zagadnienia masowej obsługi kolejek Metody programowania w warunkach niepewności – gry z naturą Zarządzanie zapasami | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-P-2 | analiza materiałów dotycząca zagadnienia przedmiotu | 22 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-W-2 | analiza materiałów dotycząca zagadnienia przedmiotu | 50 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykłady na podstawie prezentacji, projekt na podstawie rozwiązywania zadań |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie projektu pod koniec semestru |
S-2 | Ocena formująca: Egzamin ustny podczas sesji |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_B04_W01 Wiedza w zakresie szerokiego wachlarza podstawowych zagadnień dotyczących budowy modeli decyzyjnych i sposobów ich rozwiązywania. | T_1A_W01, T_1A_W19, T_1A_W23, T_1A_W24, T_1A_W25, T_1A_W26 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_B04_U01 Umiejętności opisu procesów technicznych, a także formułowania matematycznych modeli decyzyjnych dotyczących sytuacji występujących w przedsiębiorstwie. | T_1A_U02, T_1A_U03, T_1A_U04, T_1A_U07, T_1A_U09, T_1A_U13, T_1A_U20, T_1A_U21 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
T_1A_B04_K01 Zdolny do samodzielnego podejmowania procesów decyzyjnych. | T_1A_K01, T_1A_K02, T_1A_K03, T_1A_K04, T_1A_K05, T_1A_K08 | — | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_B04_W01 Wiedza w zakresie szerokiego wachlarza podstawowych zagadnień dotyczących budowy modeli decyzyjnych i sposobów ich rozwiązywania. | 2,0 | Student nie posiadł wystarczającej wiedzy w danym zagadnieniu. |
3,0 | Student posiadł minimalną wiedzę w zakresie przedmiotu. | |
3,5 | Student posiada nie pełną wiedzę w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie. | |
4,0 | Student posiada nie pełną wiedzę ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu. | |
4,5 | Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego wiedza nie jest jeszcze pełna. | |
5,0 | Student posiadł pełną wiedzę w zakresie przedmiotu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_B04_U01 Umiejętności opisu procesów technicznych, a także formułowania matematycznych modeli decyzyjnych dotyczących sytuacji występujących w przedsiębiorstwie. | 2,0 | Student nie posiadł wystarczających umiejętności w danym zagadnieniu. |
3,0 | Student posiadł minimalne umiejętności w zakresie przedmiotu. | |
3,5 | Student posiada nie pełne umiejętności w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie. | |
4,0 | Student posiada nie pełne umiejętności ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu. | |
4,5 | Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego umiejętności nie są jeszcze pełne. | |
5,0 | Student posiadł pełne umiejętności w zakresie przedmiotu. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
T_1A_B04_K01 Zdolny do samodzielnego podejmowania procesów decyzyjnych. | 2,0 | Student nie posiadł wystarczających kompetencji w danym zagadnieniu. |
3,0 | Student posiadł minimalne kompetencje w zakresie przedmiotu. | |
3,5 | Student posiada nie pełne kompetencje w zakresie przedmiotu ale orientuje się słabo w zadanej dziedzinie. | |
4,0 | Student posiada nie pełne kompetencje ale orientuje się sprawnie w zakresie przedmiotu. | |
4,5 | Student orientuje się bardzo dobrze w dziedzinie przedmiotu ale jego kompetencje nie są jeszcze pełne. | |
5,0 | Student posiadł pełne kompetencje w zakresie przedmiotu. |
Literatura podstawowa
- Ignasiak E., Badania operacyjne, PWE, Warszawa, 2001
- Sikora W., Badania operacyjne, PWE, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Jędrzejczyk Z., Kukuła K., Skrzypek J., Walkosz A., Badania operacyjne w przykładach i zadaniach, PWN, Warszawa, 2006