Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S3)

Sylabus przedmiotu Przetworniki do pomiaru pól magnetycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów studia trzeciego stopnia
Profil
Moduł
Przedmiot Przetworniki do pomiaru pól magnetycznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 18 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Kurs matematyki na poziomie akademickim
W-2Kurs fizyki na poziomie akademickim
W-3Kurs elektrotechniki teoretycznej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy zwiazanej z metodami pomiarów pól magnetycznych i wykorzystaniem przetworników pomiarowych w komputerowych systemach pomiarowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do pomiarów pól magnetycznych, zjawiska wykorzystywane w pomiarach1
T-W-2Przetworniki indukcyjne2
T-W-3Przetworniki wykorzystujące zjawisko Halla2
T-W-4Przetworniki magnetorezystancyjne2
T-W-5Przetworniki typu GMR2
T-W-6Przetworniki magnetoimpedancyjne2
T-W-7Przetworniki magnetooptyczne2
T-W-8Elementy układów pomiarowych3
T-W-9Przegląd wybranych zintegrowanych przetworników pomiarowych2
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Praca własna z literaturą20
A-W-3Przygotowanie do egzaminu22
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: egzamin ustny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F1.1a_W01
Zna najnowsze metody i układy wykorzystywane w pomiarach pól elektromagnetycznch
EL_3A_W02, EL_3A_W01C-1T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-9, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F1.1a_U02
Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając argumenty i dobierać odpowiednie metody pomiaru pola magnetycznego.
EL_3A_U04, EL_3A_U03, EL_3A_U05, EL_3A_U06C-1T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-9, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_3A_F1.1a_K02
Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych.
EL_3A_K03C-1T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-W-7, T-W-6, T-W-2, T-W-1, T-W-9, T-W-8M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F1.1a_W01
Zna najnowsze metody i układy wykorzystywane w pomiarach pól elektromagnetycznch
2,0
3,0Student ma niezbędną wiedzę w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F1.1a_U02
Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając argumenty i dobierać odpowiednie metody pomiaru pola magnetycznego.
2,0
3,0Potrafi w niezbędnym stopniu zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając argumenty i dobierać odpowiednie metody pomiaru pola magnetycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_3A_F1.1a_K02
Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych.
2,0
3,0Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Jiles D. C., Introducting to Magnetism and Magnetic Materials, Springer, 1990
  2. S. Tumański, Principles of Electrical Measurements, Taylor & Francis, 2005
  3. S. Tumański, Handbook of Magnetic Measurements, CRC PressINC, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do pomiarów pól magnetycznych, zjawiska wykorzystywane w pomiarach1
T-W-2Przetworniki indukcyjne2
T-W-3Przetworniki wykorzystujące zjawisko Halla2
T-W-4Przetworniki magnetorezystancyjne2
T-W-5Przetworniki typu GMR2
T-W-6Przetworniki magnetoimpedancyjne2
T-W-7Przetworniki magnetooptyczne2
T-W-8Elementy układów pomiarowych3
T-W-9Przegląd wybranych zintegrowanych przetworników pomiarowych2
18

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach18
A-W-2Praca własna z literaturą20
A-W-3Przygotowanie do egzaminu22
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F1.1a_W01Zna najnowsze metody i układy wykorzystywane w pomiarach pól elektromagnetycznch
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_W02Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym dla obszaru prowadzonych badań naukowych w zakresie Elektrotechniki, której źródłem są w szczególności publikacje naukowe, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
EL_3A_W01Ma wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze ogólnym dla dyscypliny naukowej Elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy zwiazanej z metodami pomiarów pól magnetycznych i wykorzystaniem przetworników pomiarowych w komputerowych systemach pomiarowych
Treści programoweT-W-3Przetworniki wykorzystujące zjawisko Halla
T-W-5Przetworniki typu GMR
T-W-4Przetworniki magnetorezystancyjne
T-W-7Przetworniki magnetooptyczne
T-W-6Przetworniki magnetoimpedancyjne
T-W-2Przetworniki indukcyjne
T-W-1Wprowadzenie do pomiarów pól magnetycznych, zjawiska wykorzystywane w pomiarach
T-W-9Przegląd wybranych zintegrowanych przetworników pomiarowych
T-W-8Elementy układów pomiarowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma niezbędną wiedzę w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F1.1a_U02Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając argumenty i dobierać odpowiednie metody pomiaru pola magnetycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_U04Potrafi poddać krytycznej analizie wyniki własnych badań naukowych oraz wyniki innych twórców w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, a także ocenić możliwość wykorzystania wyników prac teoretycznych w praktyce.
EL_3A_U03Potrafi zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie dyscypliny Elektrotechnika.
EL_3A_U05Potrafi formułować złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania wcześniej nieznane, prowadzące do innowacyjnych rozwiązań technicznych.
EL_3A_U06Potrafi rozwiązywać złożone zadania i problemy w zakresie dyscypliny Elektrotechnika, w tym zadania i problemy nietypowe, wykorzystując oryginalne metody, wnoszące wkład w rozwój danej dyscypliny naukowej.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy zwiazanej z metodami pomiarów pól magnetycznych i wykorzystaniem przetworników pomiarowych w komputerowych systemach pomiarowych
Treści programoweT-W-3Przetworniki wykorzystujące zjawisko Halla
T-W-5Przetworniki typu GMR
T-W-4Przetworniki magnetorezystancyjne
T-W-7Przetworniki magnetooptyczne
T-W-6Przetworniki magnetoimpedancyjne
T-W-2Przetworniki indukcyjne
T-W-1Wprowadzenie do pomiarów pól magnetycznych, zjawiska wykorzystywane w pomiarach
T-W-9Przegląd wybranych zintegrowanych przetworników pomiarowych
T-W-8Elementy układów pomiarowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi w niezbędnym stopniu zdobywać informacje naukowe z różnych źródeł, także obcojęzycznych, oraz dokonywać właściwej interpretacji i selekcji tych informacji, szczególnie w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych. Potrafi prowadzić dyskusję naukową, przytaczając argumenty i dobierać odpowiednie metody pomiaru pola magnetycznego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_3A_F1.1a_K02Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyEL_3A_K03Przejawia inicjatywę w poszukiwaniu nowych idei w badaniach naukowych oraz innowacyjnych rozwiązań technologicznych, wykorzystujących wyniki najnowszych prac teoretycznych w dyscyplinach Elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy zwiazanej z metodami pomiarów pól magnetycznych i wykorzystaniem przetworników pomiarowych w komputerowych systemach pomiarowych
Treści programoweT-W-3Przetworniki wykorzystujące zjawisko Halla
T-W-5Przetworniki typu GMR
T-W-4Przetworniki magnetorezystancyjne
T-W-7Przetworniki magnetooptyczne
T-W-6Przetworniki magnetoimpedancyjne
T-W-2Przetworniki indukcyjne
T-W-1Wprowadzenie do pomiarów pól magnetycznych, zjawiska wykorzystywane w pomiarach
T-W-9Przegląd wybranych zintegrowanych przetworników pomiarowych
T-W-8Elementy układów pomiarowych
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: egzamin ustny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ma potrzebę ciągłego podnoszenia kwalifikacji zawodowych i krytycznego analizowania najnowszych osiągnięć w zakresie metod pomiarów pól magnetycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0