Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (N1)

Sylabus przedmiotu Narzędzia CAD w instalacjach elektrycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Narzędzia CAD w instalacjach elektrycznych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektroenergetyki i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL4 18 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy technologii informatycznych.
W-2Podstawy AutoCAD.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunków elektrycznych.
C-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia rysunków technicznych na potrzeby projektów elektrycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Praca z mapami geodezyjnymi w AutoCAD.1
T-L-2Schematy elektryczne stacji transformatorowo-rozdzielczych.1
T-L-3Schematy elektryczne złączy koblowo-pomiarowych.1
T-L-4Schemat strukturalny instalacji elektrycznej w obiekcie budowlanym.1
T-L-5Obliczenia parametrów sieci i instalacji elektrycznej.5
T-L-6Schematy rozdzielnic elektrycznych.6
T-L-7Plany instalacji elektrycznej w budynku mieszkalnym.2
T-L-8Zaliczenie laboratorium.1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-L-2Przygotowanie się do zajęć.36
A-L-3Opracowanie projektowe.36
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metoda praktyczna: metoda projektów.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C21_W01
Student zna podstawowe możliwości CAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego zadania projektowego.
EL_1A_W11, EL_1A_W18C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C21_U01
Student potrafi poprawnie wykorzystać narzędzia CAD przy tworzeniu rysunków elektrycznych.
EL_1A_U08, EL_1A_U09, EL_1A_U22C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_C21_W01
Student zna podstawowe możliwości CAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego zadania projektowego.
2,0
3,0Student zna narzędzia CAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego zadania projektowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
EL_1A_C21_U01
Student potrafi poprawnie wykorzystać narzędzia CAD przy tworzeniu rysunków elektrycznych.
2,0
3,0Student potrafi poprawnie wykorzystać narządzia CAD przy tworzeniu rysunków elektrycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Michel K., Sapiński T., Czytam rysunek techniczny, WSiP, Warszawa, 1999, szóste

Literatura dodatkowa

  1. Pikoń A., Pierwsze kroki AutoCAD 2009 PL, Helion, 2009

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Praca z mapami geodezyjnymi w AutoCAD.1
T-L-2Schematy elektryczne stacji transformatorowo-rozdzielczych.1
T-L-3Schematy elektryczne złączy koblowo-pomiarowych.1
T-L-4Schemat strukturalny instalacji elektrycznej w obiekcie budowlanym.1
T-L-5Obliczenia parametrów sieci i instalacji elektrycznej.5
T-L-6Schematy rozdzielnic elektrycznych.6
T-L-7Plany instalacji elektrycznej w budynku mieszkalnym.2
T-L-8Zaliczenie laboratorium.1
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.18
A-L-2Przygotowanie się do zajęć.36
A-L-3Opracowanie projektowe.36
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_C21_W01Student zna podstawowe możliwości CAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego zadania projektowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W11Ma szczegółową i uporządkowaną wiedzę w zakresie projektowania i eksploatacji sieci i instalacji niskiego napięcia oraz instalacji oświetleniowych a także zna techniki oraz oprogramowanie wykorzystywane przy projektowaniu instalacji, zna języki opisu elementów składowych
EL_1A_W18Orientuje się w obecnym stanie oraz najnowszych trendach rozwojowych elektrotechniki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunków elektrycznych.
Treści programoweT-L-1Praca z mapami geodezyjnymi w AutoCAD.
T-L-2Schematy elektryczne stacji transformatorowo-rozdzielczych.
T-L-3Schematy elektryczne złączy koblowo-pomiarowych.
T-L-4Schemat strukturalny instalacji elektrycznej w obiekcie budowlanym.
T-L-5Obliczenia parametrów sieci i instalacji elektrycznej.
T-L-6Schematy rozdzielnic elektrycznych.
T-L-7Plany instalacji elektrycznej w budynku mieszkalnym.
T-L-8Zaliczenie laboratorium.
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca: objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna narzędzia CAD i potrafi wskazać algorytm postępowania dla konkretnego zadania projektowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaEL_1A_C21_U01Student potrafi poprawnie wykorzystać narzędzia CAD przy tworzeniu rysunków elektrycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi posłużyć się właściwie dobranymi środowiskami programistycznymi, symulatorami oraz narzędziami komputerowo wspomaganego projektowania do symulacji, projektowania i weryfikacji elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych, przekształtników oraz prostych instalacji elektrycznych
EL_1A_U09Potrafi porównać rozwiązania projektowe elementów, urządzeń i maszyn elektrycznych oraz instalacji elektrycznych ze względu na zadane kryteria użytkowe i ekonomiczne (pobór mocy, koszt, funkcjonalność itp.)
EL_1A_U22Ma umiejętności pozwalające na realizację wybranych zadań z kierunków studiów powiązanych z elektrotechniką
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności tworzenia rysunków technicznych na potrzeby projektów elektrycznych.
Treści programoweT-L-1Praca z mapami geodezyjnymi w AutoCAD.
T-L-2Schematy elektryczne stacji transformatorowo-rozdzielczych.
T-L-3Schematy elektryczne złączy koblowo-pomiarowych.
T-L-4Schemat strukturalny instalacji elektrycznej w obiekcie budowlanym.
T-L-5Obliczenia parametrów sieci i instalacji elektrycznej.
T-L-6Schematy rozdzielnic elektrycznych.
T-L-7Plany instalacji elektrycznej w budynku mieszkalnym.
T-L-8Zaliczenie laboratorium.
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna: metoda projektów.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena przygotowanego projektu oraz prezentacji studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi poprawnie wykorzystać narządzia CAD przy tworzeniu rysunków elektrycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0