Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (N1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa

Sylabus przedmiotu Przedsiębiorczość:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przedsiębiorczość
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Zakład Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 10 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 5 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza ekonomiczna

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,2
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.2
T-A-3Organizacja i zarządzanie przedsięwzięciami.2
T-A-4Kontrola przedsiebiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.1
T-A-5Zródła finansowania działalności gospodarczej.1
T-A-6Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.2
10
wykłady
T-W-1Przedsiębiorstwo -asepkt eknomiczny i prawny. Geneza przedsiębiostw podstawoe cechy przedsiębiorstw1
T-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa, Podmioty właściel przedsiębiorstwa1
T-W-3Sylwetki słynnych przedsiębiorców XX I XXI wieku1
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości1
T-W-5Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami1
5

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach.10
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.4
A-A-3Udział w kolokwium.2
A-A-4Przegląd literatury i tematycznych portali internetowych4
A-A-5Opracowanie projektu poleconego przez prowadzącego zajęcia10
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w wykładach5
A-W-2czytanie poleconej literatury6
A-W-3przygotowanie się do zajęc16
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie3
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
M-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_E11_W01
Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
ZN1_1A_W04, ZN1_1A_W01C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3
ZN1_1A_E11_W02
Ma wiedzę o przedsiębiorczości i jej aspektach.
ZN1_1A_W02, ZN1_1A_W04, ZN1_1A_W15C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
ZN1_1A_E11_W03
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
ZN1_1A_W04, ZN1_1A_W11, ZN1_1A_W03, ZN1_1A_W05, ZN1_1A_W01C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
ZN1_1A_E11_W04
Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
ZN1_1A_W02, ZN1_1A_W03, ZN1_1A_W12, ZN1_1A_W15C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_E11_U01
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
ZN1_1A_U01C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
ZN1_1A_E11_U02
Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
ZN1_1A_U02C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
ZN1_1A_E11_U03
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
ZN1_1A_U12C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
ZN1_1A_E11_U04
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
ZN1_1A_U04C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZN1_1A_E11_K01
Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
ZN1_1A_K04C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3
ZN1_1A_E11_K02
Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
ZN1_1A_K01C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3, S-5, S-4
ZN1_1A_E11_K03
Potrafi myslec i działać w sposób przedsiębiorczy.
ZN1_1A_K06C-4, C-2, C-3, C-1T-A-1, T-A-2M-2, M-3, M-1S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_E11_W01
Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej przedsiebiorczosci.
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_E11_W02
Ma wiedzę o przedsiębiorczości i jej aspektach.
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
ZN1_1A_E11_W03
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_W04
Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_E11_U01
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_U02
Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_U03
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_U04
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZN1_1A_E11_K01
Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_K02
Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
ZN1_1A_E11_K03
Potrafi myslec i działać w sposób przedsiębiorczy.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Literatura podstawowa

  1. Brzezinski M., Wprowadzenie do nauki o przedsiebiorstwie, Difin, Warszawa, 2007
  2. Janik B., Funkcjonowanie przedsiębiorstwa w warunkach gospodarki wolnorynkowej, Difin, Warszawa, 2010
  3. Drucker P.F., Natchnienie czy fart czyli innowacja i przedsiębiorczość, EMKA, Warszawa, 2004
  4. Sobieski R., Podstway przedsiębiorczosci w pytaniach iodpowiedziach, Difin, Warszawa, 2003
  5. Targalski J., Przedsiebiorczośc i zarządzanie, C.H. Beck, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Gospodarki , Przedsiębiorczośc w Polsce, Departament Analiz i Prognoz, Ministerstwo Gospodarki, Warszawa, 2010
  2. US WZiEU, Ekonomika i Organizacja przedsiębiorstw, Mikrofirma, Szczecin, 2008
  3. Gregorczyk S., Romanowska M., Wachowiak P., Przedsiebiorczość bez tajemnic., WSiP, Warszawa, 2002
  4. Ministerstwo Gospodarki, Ustawa z dnia 2 lipca 2004r. o swobodzie działalności gospodarczej, tekst jednolity Dziennik Ustaw nr 155 z 2007., poz. 109, Ministerstwo Gospodarki, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,2
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.2
T-A-3Organizacja i zarządzanie przedsięwzięciami.2
T-A-4Kontrola przedsiebiorcy oraz metody sprawowania kontroli. Jak założyć i zarejstrować przedsiębiorstwo.1
T-A-5Zródła finansowania działalności gospodarczej.1
T-A-6Przedsiębiorczosc - istota i znaczenie.2
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedsiębiorstwo -asepkt eknomiczny i prawny. Geneza przedsiębiostw podstawoe cechy przedsiębiorstw1
T-W-2Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa, Podmioty właściel przedsiębiorstwa1
T-W-3Sylwetki słynnych przedsiębiorców XX I XXI wieku1
T-W-4Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczości1
T-W-5Organizacja i zarządzanie przedsiębiorstwami1
5

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach.10
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń.4
A-A-3Udział w kolokwium.2
A-A-4Przegląd literatury i tematycznych portali internetowych4
A-A-5Opracowanie projektu poleconego przez prowadzącego zajęcia10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w wykładach5
A-W-2czytanie poleconej literatury6
A-W-3przygotowanie się do zajęc16
A-W-4Uczestnictwo w egzaminie3
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_W01Ma wiedzę o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
ZN1_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej przedsiebiorczosci.
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_W02Ma wiedzę o przedsiębiorczości i jej aspektach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W02zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
ZN1_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
ZN1_1A_W15zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_W03Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
ZN1_1A_W11zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości, instrumenty i zasady zarządzania
ZN1_1A_W03ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
ZN1_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
ZN1_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_W04Ma wiedzę o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_W02zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
ZN1_1A_W03ma podstawową wiedzę na temat mechanizmów funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją
ZN1_1A_W12identyfikuje procesy zmian w organizacjach, charakteryzuje ewolucję struktur organizacyjnych oraz wskazuje na czynniki strukturotwórcze
ZN1_1A_W15zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu zarządzania i ekonomii
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_U01Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_U02Potrafi wykorzystac podstawowa wiedze oraz informacje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U02jest przygotowany do realizacji podstawowych funkcji zarządzania
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_U03Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U12potrafi określić oczekiwania rynku
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_U04Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_U04analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_K01Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_K02Potrafi uzupelniac i doskonalic nabyta wiedze iumiejetnosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_K01Uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
S-5Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących)
S-4Ocena formująca: Ocena kompetencji w zakresie myslenia i działalnia w sposób przedsiębiorczy,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZN1_1A_E11_K03Potrafi myslec i działać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZN1_1A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Kształtowanie u studentów wiedzy i umiejętności w prowadzeniu działalnosci gospodarczej
C-2Ukazanie studentom idei przedsiebiorczości- cechy działalności ludzkiej oraz ważnego czynnika wytwórczego
C-3Zrozumienie przez studentów roli małych i średnich przedsiebiorstw w gospodarce
C-1Zapooznanie studenta z niezbędą wiedzą z zakresu podstaw zarządzania oraz nauki o organizacji,
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorca podmiotem przedsiebiorstwa. Podmioty: właściciel, przedsiębiorca, menadżer, wykonawca,
T-A-2Polityka Unii Europejskiej a kreowanie przedsiębiorczosci.
Metody nauczaniaM-2Dyskusja,
M-3Analiza studiów przypadków.
M-1Wykład z prezentacja multimedialna,
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kolokwium,
S-2Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i uzytkowania informacji,
S-3Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów,
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.