Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Konsulting gospodarczy
Sylabus przedmiotu Logistyka międzynarodowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauki społeczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka międzynarodowa | ||
Specjalność | Logistyka w biznesie | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość podstaw mikroekonomii i makroekonomii. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest zapoznanie studentów z podstawami wiedzy z zakresu logistyki i zarządzania logistycznego oraz przedstawienie koncepcji przepływów fizycznych i towarzyszących im przepływów informacyjnych w świetle założeń wynikających ze zintegrowanego zarządzania logistycznego oraz możliwości wykorzystania koncepcji logistycznych dla usprawnienia obrotów międzynarodowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Podstawy wiedzy logistycznej. | 4 |
T-A-2 | Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw w praktyce - studium przypadków. | 2 |
T-A-3 | Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - studium przypadku. | 2 |
T-A-4 | Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. - praktyczne przykłady wykorzystania | 2 |
T-A-5 | ECR jako czynnik determinujący koncepcję łańcucha logistycznego - studium przypadku | 2 |
T-A-6 | Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach - praca w grupach nad wybranymi problemami | 2 |
T-A-7 | Centra logistyczne w warunkach rynku globalnego. Eurologistyka - analiza doświadczeń europejskich | 1 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Istota łańcuchów logistycznych oraz koncepcja zintegrowanych łańcuchów dostaw - koncepcje toretyczne. | 2 |
T-W-2 | Łańcuchy logistyczne jako forma integracji międzynarodowej i internacjonalizacji zarządzania - przegląd koncepcji | 2 |
T-W-3 | Koncepcja ECR i jej pochodne jako determinanty łańcuchów logistycznych. | 4 |
T-W-4 | Bariery i zagrożenia rozwoju łańcuchów logistycznych w obszarach. | 2 |
T-W-5 | Sieci logistyczne jako wyraz koncepcji logistyki międzynarodowej. | 2 |
T-W-6 | Kontynentalne systemy logistyczne | 3 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zajęć | 15 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | przygotowanie do zajęć, studiowanie literatury | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia z wykrzystaniem prezentacji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/7_W01 ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych | E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W13, E_2A_W15 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/7_U01 ma umiejętność formułowania ogólnych wniosków dotyczących podstawowych problemów logistyki międzynarodowej | E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U05 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_D6/7_K01 potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K03, E_2A_K04, E_2A_K05, E_2A_K06 | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/7_W01 ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych | 2,0 | Student nie ma wiedzy o posstawowych problemach związanyc z logistyką |
3,0 | Student posiada jedynie ograniczone umiejętności identyfikacji podstawowych problemów logistyki międzyanrodowej | |
3,5 | Student potrafi identyfikować podstawowe problemy logistyczne | |
4,0 | Student sprawnie porusza się w teoretycznych zagadnieniach logistyki międzynarodowej | |
4,5 | Student potrafi analizować i wyciągać wnioski z zakresu praktyki logistyki międzynarodowej | |
5,0 | Student potrafi prowadzić i uczestniczyć w dyskusji nad wyborem odpowiedziej koncepcji dla studium przypadku. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/7_U01 ma umiejętność formułowania ogólnych wniosków dotyczących podstawowych problemów logistyki międzynarodowej | 2,0 | Student nie potrafi analizować podstawowych procesów i zjawisk |
3,0 | Student posiada postawowe umiejętności analizy procesów i zjawisk związanych z logistyką międzynarodową | |
3,5 | Zna główne koncepcje zarządzania logistycznego | |
4,0 | Student sprawnie porusza się w zagadnieniach związanych z logistyką międzynarodową. Posiada rozszerzoną wiedzę z zakresu budowy i tworzenia łańcuchów logistycznych | |
4,5 | Student potrafi sam ocenić funkcjonowanie systemów logistycznych w oparciu o wybrane przypadki. Dokonuje analiz i wyciąga wnioski | |
5,0 | Student potrafi przedstawić główne założenia koncepcji związanych z funkcjonowaniem logistyki międzynarodowej. Potrafi uczestniczyć w dyskusji. ?jest moderatorem dyskusji. Potrafi uzasadniać swoje stanowiska. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_D6/7_K01 potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności | 2,0 | Student nie potrafi samodzielnie zdobywać wiedzy |
3,0 | Student ma ograniczone umiejętności korzystania ze źródeł wiedzy. Poszukiwania rozwiązań problemu ogranicza jedynie do Internetu | |
3,5 | Srudent korzysta z kilku źródeł pozyskania wiedzy, ale nie potrafi dokonać oceny przydatności zdobytych wiadomości | |
4,0 | Student krytycznie analizuje żródła wiedzy | |
4,5 | Student potrafi dokonać pogłębionej oceny krytycznej uzyskanych informacji | |
5,0 | Samodzielnie formułuje wnioski.Potrafi je przedstawić oraz posiada umiejętność dyskusji nad przedstawionymi przez siebie tezami |
Literatura podstawowa
- Gołembska E., Szymczak M., „Logistyka międzynarodowa”, AE, Poznań, Poznań, 2000
- Abt S. Richter K., Logistyka ponad granicami, Biblioteka logistyka, Poznań, Poznań, 2000