Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)

Sylabus przedmiotu Strategie personalne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki społeczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Strategie personalne
Specjalność Gospodarowanie kapitałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Sworowska-Baranowska <Anna.Sworowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>, Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>, Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 20 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Pozyskanie wiedzy praktycznej na temat zastosowania teorii zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych przypadkach, z uwzględnieniem strategii i misji organizacji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Modele strategii personalnych.6
T-W-2Menedżer jako przywódca. Praktyczne zastosowania stylów zarządzania.2
T-W-3Kultura organizacyjna jako sposób kształtowania zachowań.2
T-W-4Metody analizy personelu.6
T-W-5Pracownik HR wobec sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie.2
T-W-6Kierowanie konfliktem w organizacji2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo na zajęciach20
A-W-2Studiowanie literatury40
A-W-3Opracowanie projektów własnych30
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia15
A-W-5Prezentacje projektów własnych i ocena12
A-W-6Zaliczenie2
119

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady problemowe
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Wykład informacyjny
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca
S-2Ocena formująca: Prace zespołowe do oddania
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/8_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi.
E_2A_W02, E_2A_W15C-1T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4M-2S-2
E_2A_D2/8_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji kadrowych w organizacji
E_2A_W04, E_2A_W08C-1T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4M-2, M-4S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D2/8_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania ludźmi w organizacji
E_2A_U02, E_2A_U07C-1T-W-3, T-W-2, T-W-1, T-W-5, T-W-6, T-W-4M-4, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/8_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi.
2,0Student nie umie definiować koncepcji strategicznego zarządzania ludźmi
3,0Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi
3,5Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku
4,0Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety
4,5Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety oraz objaśniać czym można je komplementować
5,0Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety oraz objaśniać czym można je komplementować a ponadto wskazać na niestandardowe sposoby rozwiązywania
E_2A_D2/8_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji kadrowych w organizacji
2,0Student nie jest w stanie tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu
3,0Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu
3,5Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce
4,0Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny
4,5Student jest w stanie w sposób pełny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny
5,0Student jest w stanie w sposób ponadprzeciętny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D2/8_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania ludźmi w organizacji
2,0Student nie umie analizować czynników wpływających na zarządzanie ludźmi w organizacji
3,0Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji w zakresie zarządzania ludźmi
3,5Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie w zakresie strategii zarządzania ludźmi
4,0Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie mając na uwadze najważniejsze czynniki wpływające na zarządzanie ludźmi w organizacji
4,5Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji w zakresie zarządzania ludźmi
5,0Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody zarządzania ludźmi ich identyfikacji oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości

Literatura podstawowa

  1. Anna Rakowska, Kompetencje menedżerskie kadry kierowniczej we współczesnych organizacjach, Wydawnictwo Uniwersytetu M.C. Skłodowskiej, Lublin, 2007
  2. Avery, G., Avery, G. (2009) Przywództwo w organizacji. Paradygmaty i studia przypadków, PWE, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Prahalad C. K., Hamel G., The Core Competence of the Corporation, Harvard Business Review Nr 3, pp. 79-91., Warszawa, 1990

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Modele strategii personalnych.6
T-W-2Menedżer jako przywódca. Praktyczne zastosowania stylów zarządzania.2
T-W-3Kultura organizacyjna jako sposób kształtowania zachowań.2
T-W-4Metody analizy personelu.6
T-W-5Pracownik HR wobec sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie.2
T-W-6Kierowanie konfliktem w organizacji2
20

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo na zajęciach20
A-W-2Studiowanie literatury40
A-W-3Opracowanie projektów własnych30
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia15
A-W-5Prezentacje projektów własnych i ocena12
A-W-6Zaliczenie2
119
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/8_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie zdefiniować koncepcje strategicznego zarządzania zasobami ludzkimi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W15Zna zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystującej wiedzę z zakresu ekonomii
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie wiedzy praktycznej na temat zastosowania teorii zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych przypadkach, z uwzględnieniem strategii i misji organizacji.
Treści programoweT-W-3Kultura organizacyjna jako sposób kształtowania zachowań.
T-W-2Menedżer jako przywódca. Praktyczne zastosowania stylów zarządzania.
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Modele strategii personalnych.
T-W-5Pracownik HR wobec sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie.
T-W-6Kierowanie konfliktem w organizacji
T-W-4Metody analizy personelu.
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Prace zespołowe do oddania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie definiować koncepcji strategicznego zarządzania ludźmi
3,0Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi
3,5Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku
4,0Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety
4,5Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety oraz objaśniać czym można je komplementować
5,0Student jest w stanie wytłumaczyć koncepcje strategicznego zarządzania ludźmi i wybrać odpowiednie w danym przypadku i wymienić ich wady i zalety oraz objaśniać czym można je komplementować a ponadto wskazać na niestandardowe sposoby rozwiązywania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/8_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie tłumaczyć strategiczne aspekty uwarunkowujące podejmowanie decyzji kadrowych w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W04Ma wiedzę o różnych rodzajach więzi społecznych i występujących między nimi prawidłowościach oraz wiedzę pogłębioną o wybranych kategoriach tych więzi
E_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie wiedzy praktycznej na temat zastosowania teorii zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych przypadkach, z uwzględnieniem strategii i misji organizacji.
Treści programoweT-W-3Kultura organizacyjna jako sposób kształtowania zachowań.
T-W-2Menedżer jako przywódca. Praktyczne zastosowania stylów zarządzania.
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Modele strategii personalnych.
T-W-5Pracownik HR wobec sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie.
T-W-6Kierowanie konfliktem w organizacji
T-W-4Metody analizy personelu.
Metody nauczaniaM-2Wykład konwersatoryjny
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu
3,0Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu
3,5Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce
4,0Student jest w stanie w sposób ogólny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny
4,5Student jest w stanie w sposób pełny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny
5,0Student jest w stanie w sposób ponadprzeciętny tłumaczyć najważniejszych aspektów uwarunkowujących decyzje z danego zakresu oraz scharakteryzować jak to działa w praktyce i wymieniać przyczyny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D2/8_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie analizować jakie kluczowe czynniki decydują o metodach i technikach zarządzania ludźmi w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
Cel przedmiotuC-1Pozyskanie wiedzy praktycznej na temat zastosowania teorii zarządzania zasobami ludzkimi w konkretnych przypadkach, z uwzględnieniem strategii i misji organizacji.
Treści programoweT-W-3Kultura organizacyjna jako sposób kształtowania zachowań.
T-W-2Menedżer jako przywódca. Praktyczne zastosowania stylów zarządzania.
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu. Modele strategii personalnych.
T-W-5Pracownik HR wobec sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie.
T-W-6Kierowanie konfliktem w organizacji
T-W-4Metody analizy personelu.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Prace zespołowe do oddania
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie analizować czynników wpływających na zarządzanie ludźmi w organizacji
3,0Student potrafi w sposób ogólny ocenić stan organizacji w zakresie zarządzania ludźmi
3,5Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie w zakresie strategii zarządzania ludźmi
4,0Student umie ocenić stan organizacji i sformułować rozwiązanie mając na uwadze najważniejsze czynniki wpływające na zarządzanie ludźmi w organizacji
4,5Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody ich identyfikacji w zakresie zarządzania ludźmi
5,0Student umie dokona oceny organizacji i sformułować rozwiązanie adekwatne do problemu oraz potrafi dobrać metody zarządzania ludźmi ich identyfikacji oceniając jednocześnie potencjalne scenariusze organizacji w przyszłości