Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Modelowanie informacji oraz techniki CAD w budownictwie i architekturze

Sylabus przedmiotu Modelowanie w programie Maya:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Modelowanie informacji oraz techniki CAD w budownictwie i architekturze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki techniczne
Profil
Moduł
Przedmiot Modelowanie w programie Maya
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostki zewnętrzne
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 8 1,00,50zaliczenie
warsztatyWR1 8 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studenta podstaw teoretycznych i praktycznych umiejętności pracy w programie Maya

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Podstawy teoretyczne pracy z grafiką 3D1
T-W-2Podstawy pracy w pakiecie 3D na przykładzie programu Maya1
T-W-3Interfejs programu Maya1
T-W-4Najważniejsze narzędzia i modelowanie Maya2
T-W-5Praca z teksturami oraz materiałami dla stworzonych obiektów1
T-W-6Narzędzia animacji w Maya1
T-W-7Zaliczenie wykładów1
8
warsztaty
T-WR-1Tworzenie modelu w programie Maya7
T-WR-2Zaliczenie projektu1
8

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Przegląd literatury fachowej10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia12
30
warsztaty
A-WR-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-WR-2Przygotowanie projektu32
A-WR-3Przygotowanie do zaliczenia20
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena formująca: zaliczenie ustne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCAD_10-_05/CAD_W01
Student posiada wiedzę o pracy w środowisku 3D w programie Maya
TCAD_10-_W04C-1T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-5, T-W-3M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCAD_10-_05/CAD_U01
Student potrafi utworzyć model w programie Maya
TCAD_10-_U04C-1T-WR-1, T-WR-2M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCAD_10-_05/CAD_K01
jest gotowy do pracy w zespole, wykazuje się kreatywnością, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
TCAD_10-_K01C-1T-WR-1, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-WR-2, T-W-6, T-W-7, T-W-5, T-W-3M-2, M-1S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCAD_10-_05/CAD_W01
Student posiada wiedzę o pracy w środowisku 3D w programie Maya
2,0
3,0student zna podstawy pracy w programie Maya
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCAD_10-_05/CAD_U01
Student potrafi utworzyć model w programie Maya
2,0
3,0student potrafi utworzyć prosty model w programie Maya
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCAD_10-_05/CAD_K01
jest gotowy do pracy w zespole, wykazuje się kreatywnością, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
2,0
3,0student potrafi pracować w grupie przy realizacji wybranych zadań
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kamil Bilczyński, Wojciech Pazdur, Modelowanie w programie Maya, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy teoretyczne pracy z grafiką 3D1
T-W-2Podstawy pracy w pakiecie 3D na przykładzie programu Maya1
T-W-3Interfejs programu Maya1
T-W-4Najważniejsze narzędzia i modelowanie Maya2
T-W-5Praca z teksturami oraz materiałami dla stworzonych obiektów1
T-W-6Narzędzia animacji w Maya1
T-W-7Zaliczenie wykładów1
8

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Tworzenie modelu w programie Maya7
T-WR-2Zaliczenie projektu1
8

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-W-2Przegląd literatury fachowej10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia12
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1Uczestnictwo w zajęciach8
A-WR-2Przygotowanie projektu32
A-WR-3Przygotowanie do zaliczenia20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCAD_10-_05/CAD_W01Student posiada wiedzę o pracy w środowisku 3D w programie Maya
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCAD_10-_W04Student posiada wiedzę na temat pracy w środowisku 3D w programie Maya
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta podstaw teoretycznych i praktycznych umiejętności pracy w programie Maya
Treści programoweT-W-6Narzędzia animacji w Maya
T-W-7Zaliczenie wykładów
T-W-1Podstawy teoretyczne pracy z grafiką 3D
T-W-4Najważniejsze narzędzia i modelowanie Maya
T-W-2Podstawy pracy w pakiecie 3D na przykładzie programu Maya
T-W-5Praca z teksturami oraz materiałami dla stworzonych obiektów
T-W-3Interfejs programu Maya
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student zna podstawy pracy w programie Maya
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCAD_10-_05/CAD_U01Student potrafi utworzyć model w programie Maya
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCAD_10-_U04Student potrafi utworzyć model w programie Maya
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta podstaw teoretycznych i praktycznych umiejętności pracy w programie Maya
Treści programoweT-WR-1Tworzenie modelu w programie Maya
T-WR-2Zaliczenie projektu
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi utworzyć prosty model w programie Maya
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCAD_10-_05/CAD_K01jest gotowy do pracy w zespole, wykazuje się kreatywnością, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCAD_10-_K01Student jest gotowy do pracy w zespole, wykazuje się kreatywnością, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta podstaw teoretycznych i praktycznych umiejętności pracy w programie Maya
Treści programoweT-WR-1Tworzenie modelu w programie Maya
T-W-4Najważniejsze narzędzia i modelowanie Maya
T-W-1Podstawy teoretyczne pracy z grafiką 3D
T-W-2Podstawy pracy w pakiecie 3D na przykładzie programu Maya
T-WR-2Zaliczenie projektu
T-W-6Narzędzia animacji w Maya
T-W-7Zaliczenie wykładów
T-W-5Praca z teksturami oraz materiałami dla stworzonych obiektów
T-W-3Interfejs programu Maya
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
S-2Ocena formująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi pracować w grupie przy realizacji wybranych zadań
3,5
4,0
4,5
5,0