Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Modelowanie informacji oraz techniki CAD w budownictwie i architekturze

Sylabus przedmiotu Modelowanie w środowisku Fusion 360:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Modelowanie informacji oraz techniki CAD w budownictwie i architekturze
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów nauki techniczne
Profil
Moduł
Przedmiot Modelowanie w środowisku Fusion 360
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Jednostki zewnętrzne
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 12 2,00,50zaliczenie
warsztatyWR1 12 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1brak wymagań

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności modelowania w środowisku Fusion360, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania części, zespołów, prezentacji i renderingu, symulacji, dokumentacja płaskiej, wydruku 3D

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Techniki przyrostowe w budownictwie.1
T-W-2Rapid prototyping. VR i AR w budownictwie.1
T-W-3Fusion 360: modelowanie części w środowisku Fusion 360, modelowanie zespołów w środowisku Fusion 360, prezentacja i rendering, symulacja, dokumentacja płaska, wydruk 3D9
T-W-4Zaliczenie wykładów1
12
warsztaty
T-WR-1Tworzenie i praca z projektem w Fusion 36011
T-WR-2Zaliczenie projektu1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Przegląd literatury fachowej20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia28
60
warsztaty
A-WR-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-WR-2Przygotowanie projektu20
A-WR-3Przygotowanie do zaliczenia28
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ciągła
S-2Ocena formująca: zaliczenie ustne
S-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCAD_10-_04/CAD_W01
Student posiada wiedzę o modelowaniu w środowisku Fusion 360
C-1T-W-2, T-W-4, T-W-1, T-W-3M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCAD_10-_04/CAD_U01
Student potrafi modelować w środowisku Fusion360
TCAD_10-_U03C-1T-WR-1, T-WR-2M-2S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCAD_10-_04/CAD_K01
jest gotowy do pracy w zespole, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
TCAD_10-_K01C-1T-WR-2, T-W-3, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-WR-1M-2, M-1S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCAD_10-_04/CAD_W01
Student posiada wiedzę o modelowaniu w środowisku Fusion 360
2,0
3,0student posiada podstawową wiedzę o modelowaniu w środowisku Fusion 360
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCAD_10-_04/CAD_U01
Student potrafi modelować w środowisku Fusion360
2,0
3,0student potrafi wykonać wybrane zadania w środowisku Fusion 360
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCAD_10-_04/CAD_K01
jest gotowy do pracy w zespole, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
2,0
3,0student rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Andrzej Jaskulski, Autodesk Inventor Professional 2018PL / 2018+ / Fusion 360. Metodyka projektowania, Wydawnictwo Naukowe PWN, 2017

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Techniki przyrostowe w budownictwie.1
T-W-2Rapid prototyping. VR i AR w budownictwie.1
T-W-3Fusion 360: modelowanie części w środowisku Fusion 360, modelowanie zespołów w środowisku Fusion 360, prezentacja i rendering, symulacja, dokumentacja płaska, wydruk 3D9
T-W-4Zaliczenie wykładów1
12

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Tworzenie i praca z projektem w Fusion 36011
T-WR-2Zaliczenie projektu1
12

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-W-2Przegląd literatury fachowej20
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia28
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-WR-2Przygotowanie projektu20
A-WR-3Przygotowanie do zaliczenia28
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCAD_10-_04/CAD_W01Student posiada wiedzę o modelowaniu w środowisku Fusion 360
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności modelowania w środowisku Fusion360, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania części, zespołów, prezentacji i renderingu, symulacji, dokumentacja płaskiej, wydruku 3D
Treści programoweT-W-2Rapid prototyping. VR i AR w budownictwie.
T-W-4Zaliczenie wykładów
T-W-1Techniki przyrostowe w budownictwie.
T-W-3Fusion 360: modelowanie części w środowisku Fusion 360, modelowanie zespołów w środowisku Fusion 360, prezentacja i rendering, symulacja, dokumentacja płaska, wydruk 3D
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student posiada podstawową wiedzę o modelowaniu w środowisku Fusion 360
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCAD_10-_04/CAD_U01Student potrafi modelować w środowisku Fusion360
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCAD_10-_U03Student potrafi modelować w środowisku Fusion 360
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności modelowania w środowisku Fusion360, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania części, zespołów, prezentacji i renderingu, symulacji, dokumentacja płaskiej, wydruku 3D
Treści programoweT-WR-1Tworzenie i praca z projektem w Fusion 360
T-WR-2Zaliczenie projektu
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi wykonać wybrane zadania w środowisku Fusion 360
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCAD_10-_04/CAD_K01jest gotowy do pracy w zespole, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCAD_10-_K01Student jest gotowy do pracy w zespole, wykazuje się kreatywnością, potrafi doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studenta wiedzy i umiejętności modelowania w środowisku Fusion360, ze szczególnym uwzględnieniem modelowania części, zespołów, prezentacji i renderingu, symulacji, dokumentacja płaskiej, wydruku 3D
Treści programoweT-WR-2Zaliczenie projektu
T-W-3Fusion 360: modelowanie części w środowisku Fusion 360, modelowanie zespołów w środowisku Fusion 360, prezentacja i rendering, symulacja, dokumentacja płaska, wydruk 3D
T-W-4Zaliczenie wykładów
T-W-1Techniki przyrostowe w budownictwie.
T-W-2Rapid prototyping. VR i AR w budownictwie.
T-WR-1Tworzenie i praca z projektem w Fusion 360
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia projektowe
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: zaliczenie projektu
S-2Ocena formująca: zaliczenie ustne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student rozumie potrzebę ciągłego doskonalenia swojej wiedzy i umiejętności
3,5
4,0
4,5
5,0