Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)

Sylabus przedmiotu Computer Aided Metal Structures Design:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Computer Aided Metal Structures Design
Specjalność Engineering Structures
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>, Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 15 0,70,50zaliczenie
laboratoriaL2 30 1,30,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Computer skills. Knowledge of the main mechanical and technological properties of steel and the basic range of steel products; ability to design and construct simple steel elements (beams, columns, bearings); knowledge of the basic design principles of steel halls.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student can create drawing documentation of a building with steel structure

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1The design of the building structure made of hot-rolled elements.30
30
wykłady
T-W-1The use of CAD programs to prepare drawing documentation of complex metal structures. Introduction to the Bocad program (Tekla): structural modeling, drawing generation, macrodefinitions, COPL prametric macros, interactive tables.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Participation in classes30
A-L-2Individual preparation of design assignment9
39
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Individual study6
21

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Project

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
S-2Ocena podsumowująca: Passing the lecture test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/11_W01
The student knows advanced methods of making drawings of steel structures
B-A_2A_W09C-1T-W-1M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/11_U01
The student is able to create drawing documentation of a steel structure with the use of advanced CAD programs
B-A_2A_U07, B-A_2A_U08C-1T-L-1M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/11_K01
Student has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills
B-A_2A_K01C-1T-W-1, T-L-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/11_W01
The student knows advanced methods of making drawings of steel structures
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/11_U01
The student is able to create drawing documentation of a steel structure with the use of advanced CAD programs
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/11_K01
Student has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. BOCAD Service International, COPL - Bocad - 3D, własne, Bohun, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Bocad, Bocad 3D manual, Bocad, Ostrów Wlkp., 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1The design of the building structure made of hot-rolled elements.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1The use of CAD programs to prepare drawing documentation of complex metal structures. Introduction to the Bocad program (Tekla): structural modeling, drawing generation, macrodefinitions, COPL prametric macros, interactive tables.15
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Participation in classes30
A-L-2Individual preparation of design assignment9
39
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Individual study6
21
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCE_2A_ES/D/11_W01The student knows advanced methods of making drawings of steel structures
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W09Knows advanced methods and computer programmes used in solving complex tasks within the scope of civil engineering
Cel przedmiotuC-1The student can create drawing documentation of a building with steel structure
Treści programoweT-W-1The use of CAD programs to prepare drawing documentation of complex metal structures. Introduction to the Bocad program (Tekla): structural modeling, drawing generation, macrodefinitions, COPL prametric macros, interactive tables.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Passing the lecture test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCE_2A_ES/D/11_U01The student is able to create drawing documentation of a steel structure with the use of advanced CAD programs
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U07Uses advanced specialist tools in order to find useful information, communicate and obtain software aiding the work of a designer and an organiser of construction processes
B-A_2A_U08Is able to prepare technical documentation in the environment of selected CAD programmes
Cel przedmiotuC-1The student can create drawing documentation of a building with steel structure
Treści programoweT-L-1The design of the building structure made of hot-rolled elements.
Metody nauczaniaM-2Project
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCE_2A_ES/D/11_K01Student has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K01Is able to professionally define, classify and apply the priorities used for accomplishment of an undertaken engineering task.
Cel przedmiotuC-1The student can create drawing documentation of a building with steel structure
Treści programoweT-W-1The use of CAD programs to prepare drawing documentation of complex metal structures. Introduction to the Bocad program (Tekla): structural modeling, drawing generation, macrodefinitions, COPL prametric macros, interactive tables.
T-L-1The design of the building structure made of hot-rolled elements.
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
S-2Ocena podsumowująca: Passing the lecture test
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0