Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures

Sylabus przedmiotu Management of building projects:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Management of building projects
Specjalność Engineering Structures
Jednostka prowadząca Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Bochenek <Magdalena.Bochenek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 15 1,00,50zaliczenie
projektyP1 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Basic knowledge of construction technology and construction materials.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Upon completion of this course the student will be able to recognize project management procedures along with tools used to plan, manage, organize, monitor, and control a project

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Case study: management of building project based on selected examples15
15
wykłady
T-W-1Introduction and course requirements. Safety measures on building site, individual and staff safety.1
T-W-2Project management methodology: PRINCE2, Waterfall, and Agile5
T-W-3Project phases: strategy phase, planning phase, realization phase, closure phase2
T-W-4Mind Mapping for Project Management2
T-W-5CPM and CCPM methodology3
T-W-6Case study in project scheduling2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Class Participation15
A-P-2Exercise preparation15
30
wykłady
A-W-1Class Participation15
A-W-2Independent analysis of lecture content and literature recognition7
A-W-3Preparation for the exam7
A-W-4Final exam1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture, case studies

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: continuous assessment
S-2Ocena podsumowująca: final exam

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/01_W01
Student has the knowledge of project management methodology and processes
B-A_2A_W14C-1T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/01_U01
Student is able to: analyze and control construction process
B-A_2A_U23C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_ES/D/01_K01
Student is able in both professional and responsible way use gained knowledge and skills in executions works associated with management of building project
B-A_2A_K06C-1T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-1, T-P-1M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/01_W01
Student has the knowledge of project management methodology and processes
2,0
3,0Student has basic knowledge about project management
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/01_U01
Student is able to: analyze and control construction process
2,0
3,0Student is able to control construction process on basic level
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
CE_2A_ES/D/01_K01
Student is able in both professional and responsible way use gained knowledge and skills in executions works associated with management of building project
2,0
3,0Student is able in both professional and responsible way use gained knowledge and skills in executions works associated with management of building project on basic level
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. M.D.Alam, U.F.Guehl, Project-management in practise. A quideline and toolbox for successful projects, Springer, 2017

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Case study: management of building project based on selected examples15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Introduction and course requirements. Safety measures on building site, individual and staff safety.1
T-W-2Project management methodology: PRINCE2, Waterfall, and Agile5
T-W-3Project phases: strategy phase, planning phase, realization phase, closure phase2
T-W-4Mind Mapping for Project Management2
T-W-5CPM and CCPM methodology3
T-W-6Case study in project scheduling2
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Class Participation15
A-P-2Exercise preparation15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Class Participation15
A-W-2Independent analysis of lecture content and literature recognition7
A-W-3Preparation for the exam7
A-W-4Final exam1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCE_2A_ES/D/01_W01Student has the knowledge of project management methodology and processes
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W14Has knowledge necessary to understand social, economic, legal and other non-technical conditions of engineering activity, including the influence of carrying out construction investments on the environment
Cel przedmiotuC-1Upon completion of this course the student will be able to recognize project management procedures along with tools used to plan, manage, organize, monitor, and control a project
Treści programoweT-W-2Project management methodology: PRINCE2, Waterfall, and Agile
T-W-4Mind Mapping for Project Management
T-W-5CPM and CCPM methodology
T-W-3Project phases: strategy phase, planning phase, realization phase, closure phase
T-W-6Case study in project scheduling
T-W-1Introduction and course requirements. Safety measures on building site, individual and staff safety.
Metody nauczaniaM-1Lecture, case studies
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: continuous assessment
S-2Ocena podsumowująca: final exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge about project management
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCE_2A_ES/D/01_U01Student is able to: analyze and control construction process
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U23Is able to assess basic parameters: time, cost, quality while carrying out construction undertakings and implement appropriate corrective actions
Cel przedmiotuC-1Upon completion of this course the student will be able to recognize project management procedures along with tools used to plan, manage, organize, monitor, and control a project
Treści programoweT-P-1Case study: management of building project based on selected examples
Metody nauczaniaM-1Lecture, case studies
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: continuous assessment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able to control construction process on basic level
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaCE_2A_ES/D/01_K01Student is able in both professional and responsible way use gained knowledge and skills in executions works associated with management of building project
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K06Is aware of the need to improve professional and personal competences; extends and develops alone the knowledge within the scope of modern processes, technologies and management methods in civil engineering.
Cel przedmiotuC-1Upon completion of this course the student will be able to recognize project management procedures along with tools used to plan, manage, organize, monitor, and control a project
Treści programoweT-W-2Project management methodology: PRINCE2, Waterfall, and Agile
T-W-4Mind Mapping for Project Management
T-W-5CPM and CCPM methodology
T-W-3Project phases: strategy phase, planning phase, realization phase, closure phase
T-W-6Case study in project scheduling
T-W-1Introduction and course requirements. Safety measures on building site, individual and staff safety.
T-P-1Case study: management of building project based on selected examples
Metody nauczaniaM-1Lecture, case studies
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: continuous assessment
S-2Ocena podsumowująca: final exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is able in both professional and responsible way use gained knowledge and skills in executions works associated with management of building project on basic level
3,5
4,0
4,5
5,0