Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium magisterskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium magisterskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki i Ogólnej Hodowli Zwierząt
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jankowska <Elzbieta.Jankowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 15 1,01,00zaliczenie
seminariaS3 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne
W-2Umiejętność edytowania teksu
W-3Znajmość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w naukach zootechnicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego6
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.6
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.6
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek6
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.6
30
seminaria
T-S-1Zasady pisania prac naukowych na stopień naukowy10
T-S-2Sposoby zbierania i uzupełniania piśmiennictwa5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Zbieranie materiałów do pracy15
A-S-3Konsultacje z promotorem pracy15
60
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Konsultacje u promotora pracy15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_ZO-A4_W01
Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
ZO_2A_W01C-1T-S-1, T-S-2, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_ZO-A4_U01
Student umie samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
ZO_2A_U01, ZO_2A_U03, ZO_2A_U06, ZO_2A_U10C-1T-S-1, T-S-2, T-S-2, T-S-4, T-S-5, T-S-3, T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_ZO-A4_K01
Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
ZO_2A_K02C-1T-S-1, T-S-2, T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_ZO-A4_W01
Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_ZO-A4_U01
Student umie samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_ZO-A4_K01
Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczycvh prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego6
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.6
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.6
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek6
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.6
30

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zasady pisania prac naukowych na stopień naukowy10
T-S-2Sposoby zbierania i uzupełniania piśmiennictwa5
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach30
A-S-2Zbieranie materiałów do pracy15
A-S-3Konsultacje z promotorem pracy15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Konsultacje u promotora pracy15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_ZO-A4_W01Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_W01w pogłębionym stopniu zna rodzaje doświadczeń oraz metody i techniki realizacji prac badawczych, a także zna podstawowe teorie w zakresie nauk przyrodniczych znajdujących zastosowanie w zootechnice
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Zasady pisania prac naukowych na stopień naukowy
T-S-2Sposoby zbierania i uzupełniania piśmiennictwa
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_ZO-A4_U01Student umie samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_U01Wykazuje pogłębioną umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki.
ZO_2A_U03Wykazuje umiejętność analitycznego, krytycznego i właściwego opracowania materiałów oraz formułowania samodzielnych wniosków
ZO_2A_U06Wykonuje pod kierunkiem opiekuna oraz samodzielnie zadania badawcze, dotyczące szeroko rozumianych nauk o zwierzętach i wyciąga prawidłowe wnioski oraz przygotowuje prace pisemne z dziedziny zootechniki
ZO_2A_U10Potrafi dobrać oraz wykorzystać zaawansowane techniki i narzędzia badawcze niezbędne w pracy naukowej w dyscyplinie zootechnika
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Zasady pisania prac naukowych na stopień naukowy
T-S-2Sposoby zbierania i uzupełniania piśmiennictwa
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_ZO-A4_K01Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_2A_K02Wykazuje świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie zootechniki
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Zasady pisania prac naukowych na stopień naukowy
T-S-2Sposoby zbierania i uzupełniania piśmiennictwa
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Przygotowanie pozytywnie ocenionej pracy magisterskiej
3,5
4,0
4,5
5,0