Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium inżynierskie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium inżynierskie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Genetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Katarzyna Wojdak-Maksymiec <Katarzyna.Wojdak-Maksymiec@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jankowska <Elzbieta.Jankowska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS6 15 1,01,00zaliczenie
seminariaS7 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone szkolenie biblioteczne
W-2Umiejętność edytowania teksu
W-3Znajmość i umiejętność zastosowania metod statystycznych w naukach zootechnicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej5
T-S-2Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych.5
T-S-3Zasady pisania pracy inżynierskiej5
15
seminaria
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego4
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.2
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.2
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek2
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Zbieranie materiałów źródłowych do pracy5
A-S-3Zbieranie i czytanie piśmiennictwa dotyczącego tematyki pracy5
A-S-4Konsultacje z promotorami prac5
30
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Opracowanie materiałów do pracy20
A-S-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych15
A-S-4Konsultacje z promotorami prac10
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_W01
Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
ZO_1A_W06, ZO_1A_W09C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_U01
Korzystająć z pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
ZO_1A_U01, ZO_1A_U03, ZO_1A_U13C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-5M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_K01
Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
ZO_1A_K01, ZO_1A_K06C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_W01
Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_U01
Korzystająć z pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_1A_ZO-S1-A10_K01
Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Weiner J., Technika pisania i prezentowania przyrodniczycvh prac naukowych, PWN, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej5
T-S-2Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych.5
T-S-3Zasady pisania pracy inżynierskiej5
15

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Analiza tekstu wzorcowego4
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.2
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.2
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek2
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.5
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Zbieranie materiałów źródłowych do pracy5
A-S-3Zbieranie i czytanie piśmiennictwa dotyczącego tematyki pracy5
A-S-4Konsultacje z promotorami prac5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Opracowanie materiałów do pracy20
A-S-3Analiza i przetwarzanie materiałów źródłowych15
A-S-4Konsultacje z promotorami prac10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-S1-A10_W01Student wie jak samodzielnie napisać pracę dyplomową i przygotować się do egzaminu dyplomowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_W06ma wiedzę o organizacji i wykonywaniu technicznych zadań inżynierskich dostosowanych do kierunku zootechnika
ZO_1A_W09ma ogólną orientację w podstawowych problemach związanych z naukami zootechnicznymi
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej
T-S-2Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-3Zasady pisania pracy inżynierskiej
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-S1-A10_U01Korzystająć z pomocy promotora student potrafi przygotować i zaprezentować pracę dyplomową
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_U01Wykazuje umiejętność znajdowania, zrozumienia, analizy i twórczego wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł i w różnych formach w zakresie zootechniki
ZO_1A_U03Wykazuje umiejętność precyzyjnego, zwięzłego i właściwego opracowania materiałów
ZO_1A_U13Wykazuje umiejętność prezentowania własnego stanowiska i poglądów oraz porozumiewania się z różnymi podmiotami w formie werbalnej, pisemnej i graficznej
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej
T-S-2Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-3Zasady pisania pracy inżynierskiej
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek
T-S-5Końcowe sprawdzenie pracy i przygotowanie do egzaminu dyplomowego.
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_1A_ZO-S1-A10_K01Wykazuje przekonanie o empirycznej poznawalności zjawisk przyrodniczych i wykazuje postawę ogólnego i kierunkowego kształtowania i rozwijania własnej aktywności poznawczej w oparciu o różne źródła
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZO_1A_K01jest zdolny do pracy zarówno samodzielnej jak i w zespole oraz do kierowania zespołami ludzkimi w zakresie wyznaczania i kontroli zadań realizowanych w ramach zaplanowanych, rutynowych prac
ZO_1A_K06potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł w zakresie studiowanego kierunku
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie pracy dyplomowej (inżynierskiej) i przygotowania do egzaminu dyplomowego
Treści programoweT-S-1Przepisy ogólne i zawartość pracy inżynierskiej
T-S-2Zasady cytowania publikacji, fotografii, książek i stron internetowych.
T-S-3Zasady pisania pracy inżynierskiej
T-S-2Pierwsze czytanie pracy. Merytoryczna ocena tekstu.
T-S-3Nanoszenie poprawek do pracy. Ocena językowa pracy. Problemy językowe, sposoby radzenia sobie z nimi.
T-S-4Drugie czytanie pracy naniesienie ostatecznych poprawek
Metody nauczaniaM-1Samodzielna praca studenta koordynowana przez opiekuna naukowego podczas godzin konsultacyjnych
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena postępów w realizacji pracy prowadzona podczas konsultacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Złożenie pozytywnie ocenionej pracy inżynierskiej
3,5
4,0
4,5
5,0