Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Zootechnika (S2)

Sylabus przedmiotu Chów i hodowla kotów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zootechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Chów i hodowla kotów
Specjalność Ekolologiczne i amatorskie użytkowanie zwierząt
Jednostka prowadząca Zakład Hodowli Ptaków Użytkowych i Ozdobnych
Nauczyciel odpowiedzialny Danuta Majewska <Danuta.Majewska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1zoologia, żywienie zwierząt, higiena zwierząt

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie z genealogią rodziny kotów, ich morfologią i i zachowaniem. Zapoznanie z wybranymi rasami kotów oraz sposobami ich pielęgnacji, rozrodu, warunków utrzymywania i żywienia a także z najczęściej wystepującymi chorobami kotów domowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rasy kotów - eksterier, wzorzec rasy, rasy kotów długowłosych, półdługowłosych i krótkowłosych.4
T-A-2Organizacja hodowli kotów rasowych w Polsce2
T-A-3Regulaminy hodowli kotów i praca z dokumentacją hodowlaną2
T-A-4Regulacja rozmnażania kotów (kastracja, sterylizacja, sposoby sterylizacji i postępowanie po zabiegu, środki farmakologiczne).3
T-A-5Wychów kotów (noworodki, okres niemowlęcy, kocia młodzież - żywienie, pielęgnacja i warunki utrzymania).2
T-A-6Utrzymywanie kotów dorosłych (żywienie, zabiegi pielęgnacyjne i podstawowe środki do zachowanie higieny, warunki utrzymania).2
15
wykłady
T-W-1Koty w kulturze(koty w starożytności, w chrześcijaństwie, w zabobonach, kot w literaturze i w plastyce).2
T-W-2Genealogia rodziny kotowatych (systematyka, cechy rodziny, domestykacja kota). Koty dzikie (koty duże, koty małe, gepard - gatunek szczególny).2
T-W-3Kot - ssak doskonały (szkielet i narządy ruchu, skóra i włosy, rodzaje okrywy włosowej, uzębienie i narządy zmysłów).2
T-W-4Kot i człowiek (wpływ kota na człowieka, dzieci i koty, kot towarzysz życia). Kot, a inne zwierzęta (współzależności, hierarchia w grupie, porozumienie z osobnikami innych gatunków, antagonizmy).2
T-W-5Zachowanie kotów (nauka i zabawa, znaczenie i cel zabawy, zabawy dorosłych kotów, Zachowanie kotów (mowa dźwięków, mimika, mowa ciała, pory i długość snu).2
T-W-6Wybór rasy kota do utrzymania amatorskiego (charakter kota, wymagania, stosunek do dzieci i innych zwierząt).2
T-W-7Wychowanie kota (inteligencja kotów, zaspakajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych kotów, wychowanie i posłuszeństwo, nawyki1
T-W-8Rozród kotów (dobieranie par do kojarzeń, ruja u kotki, aktywność płciowa kocura, krycie kotów. Wybrane aspekty ciąży i porodu (postępowanie z ciężarną kotką, postępowanie z kotką i żywienie w czasie ciąży i okresie poporodowym).1
T-W-9Choroby infekcyjne i genetyczne kotów (zoonozy, zasady bezpieczeństwa i higieny w postępowaniu z kotami, choroby kotów- profilaktyka i leczenie).1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Czytanie wskazanej literatury fachowej7
A-A-3Przygotowanie do sprawdzianu wiadomości5
A-A-4Zaliczenie treści programowych zawartych w ćwiczeniach1
A-A-5Konsultacje2
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury6
A-W-3Przygotowanie do kolokwium6
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Pisemne zaliczenie treści wkładów1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny w oparciu o prezentację multimedialną
M-2Zajęcia praktyczne w lecznicy zwierząt
M-3Film
M-4Ćwiczenia audytoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w formie sprawdzianów pisemnych
S-2Ocena formująca: Ocena ciągła pracy studenta w czasie trwania zajęć

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_W01
Zna pochodzenie i rasy kotów. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i racjonalnego utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
ZOinz_2A_W09C-1T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-1, T-W-9, T-W-5, T-W-6M-3, M-2, M-1, M-4S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_U01
Student posiada umiejętność pracy z dokumentacją hodowlaną w hodowli kotów rasowych
ZOinz_2A_U11C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-W-8M-1, M-4S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_K01
Student ma świadomość konieczności łączenia wielowiekowej tradycji i najnowszch osiągnięć naukowych w chowie i hodowli kotów
ZOinz_2A_K02C-1T-A-2, T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-A-4, T-A-3, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-1, T-W-9, T-W-5, T-W-6M-3, M-2, M-1, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_W01
Zna pochodzenie i rasy kotów. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i racjonalnego utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
2,0Nie zna pochodzenia kotów i nie potrafi wymienić nawet jednej rasy. Nie potrafi podać żadnych zasad utrzymania i żywienia kotów. Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu utrzymania kotki w ciąży i połogu.
3,0Zna w ogólnym zarysie pochodzenie kotów i potrafi wymienić chociaż kilka ras. Charakteryzuje niektóre zachowania kotów, podaje ogólne zasady i sposoby ich pielęgnacji oraz żywienia.
3,5Zna pochodzenie i niektóre rasy kotów. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia. Opisuje podstawowe zasady prowadzenia rozrodu utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
4,0Zna pochodzenie i rasy kotów a niektóre z nich potrafi opisać. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
4,5Zna pochodzenie i rasy kotów oraz potrafi je opisać. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i racjonalnego utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
5,0Zna pochodzenie i rasy kotów oraz potrafi je opisać. Charakteryzuje szczegółowo zachowania oraz sposoby pielęgnacji kotów, a także ich racjonalnego żywienia i optymalnych warunków utrzymania. Opisuje w szczegółowy sposób zasady prowadzenia rozrodu i utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_U01
Student posiada umiejętność pracy z dokumentacją hodowlaną w hodowli kotów rasowych
2,0Student nie zna żadnych dokumentów hodowlanych
3,0Student zna podstawowe dokumenty hodowlane
3,5Student potrafi wymienić większość dokumentacji związanej z hodowlą kotów
4,0Student wymienia większość dokumentów związanych z hodowlą kotów, prawidłowo wypełnia niektóre z nich
4,5Student wymienia większość dokumentów związanych z hodowlą kotów, prawidłowo je wypełniając
5,0Student wymienia wszystkie dokumenty związane z hodowlą kotów, prawidłowo je wypełniając

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZO_2A_EAUZ-O5.5_K01
Student ma świadomość konieczności łączenia wielowiekowej tradycji i najnowszch osiągnięć naukowych w chowie i hodowli kotów
2,0
3,0Student rozumie potrzebę doksztalcania się i samodoskonalenia ale wykazuje niewielką aktywność w tym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. praca zbiorowa pod redakcją Jamroz D., Żywienie zwierząt i paszoznawstwo, PWN, Warszawa, 2004
  2. Spangenberg R., Choroby kotów, 2004
  3. With-Dzięciołowska E., Poradnik hodowcy kotów, Oficyna MULTICO, Warszawa, 1999
  4. Stromenger Z., Koty i kotki, 2004

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rasy kotów - eksterier, wzorzec rasy, rasy kotów długowłosych, półdługowłosych i krótkowłosych.4
T-A-2Organizacja hodowli kotów rasowych w Polsce2
T-A-3Regulaminy hodowli kotów i praca z dokumentacją hodowlaną2
T-A-4Regulacja rozmnażania kotów (kastracja, sterylizacja, sposoby sterylizacji i postępowanie po zabiegu, środki farmakologiczne).3
T-A-5Wychów kotów (noworodki, okres niemowlęcy, kocia młodzież - żywienie, pielęgnacja i warunki utrzymania).2
T-A-6Utrzymywanie kotów dorosłych (żywienie, zabiegi pielęgnacyjne i podstawowe środki do zachowanie higieny, warunki utrzymania).2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Koty w kulturze(koty w starożytności, w chrześcijaństwie, w zabobonach, kot w literaturze i w plastyce).2
T-W-2Genealogia rodziny kotowatych (systematyka, cechy rodziny, domestykacja kota). Koty dzikie (koty duże, koty małe, gepard - gatunek szczególny).2
T-W-3Kot - ssak doskonały (szkielet i narządy ruchu, skóra i włosy, rodzaje okrywy włosowej, uzębienie i narządy zmysłów).2
T-W-4Kot i człowiek (wpływ kota na człowieka, dzieci i koty, kot towarzysz życia). Kot, a inne zwierzęta (współzależności, hierarchia w grupie, porozumienie z osobnikami innych gatunków, antagonizmy).2
T-W-5Zachowanie kotów (nauka i zabawa, znaczenie i cel zabawy, zabawy dorosłych kotów, Zachowanie kotów (mowa dźwięków, mimika, mowa ciała, pory i długość snu).2
T-W-6Wybór rasy kota do utrzymania amatorskiego (charakter kota, wymagania, stosunek do dzieci i innych zwierząt).2
T-W-7Wychowanie kota (inteligencja kotów, zaspakajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych kotów, wychowanie i posłuszeństwo, nawyki1
T-W-8Rozród kotów (dobieranie par do kojarzeń, ruja u kotki, aktywność płciowa kocura, krycie kotów. Wybrane aspekty ciąży i porodu (postępowanie z ciężarną kotką, postępowanie z kotką i żywienie w czasie ciąży i okresie poporodowym).1
T-W-9Choroby infekcyjne i genetyczne kotów (zoonozy, zasady bezpieczeństwa i higieny w postępowaniu z kotami, choroby kotów- profilaktyka i leczenie).1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Czytanie wskazanej literatury fachowej7
A-A-3Przygotowanie do sprawdzianu wiadomości5
A-A-4Zaliczenie treści programowych zawartych w ćwiczeniach1
A-A-5Konsultacje2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Czytanie wskazanej literatury6
A-W-3Przygotowanie do kolokwium6
A-W-4Konsultacje2
A-W-5Pisemne zaliczenie treści wkładów1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_EAUZ-O5.5_W01Zna pochodzenie i rasy kotów. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i racjonalnego utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_W09ma pogłębioną wiedzę z zakresu zasad racjonalnego żywienia, chorób i utrzymania zwierząt gospodarskich, amatorskich, laboratoryjnych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących, a także ich wykorzystania dla poprawy jakości życia człowieka
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z genealogią rodziny kotów, ich morfologią i i zachowaniem. Zapoznanie z wybranymi rasami kotów oraz sposobami ich pielęgnacji, rozrodu, warunków utrzymywania i żywienia a także z najczęściej wystepującymi chorobami kotów domowych.
Treści programoweT-A-6Utrzymywanie kotów dorosłych (żywienie, zabiegi pielęgnacyjne i podstawowe środki do zachowanie higieny, warunki utrzymania).
T-A-5Wychów kotów (noworodki, okres niemowlęcy, kocia młodzież - żywienie, pielęgnacja i warunki utrzymania).
T-A-1Rasy kotów - eksterier, wzorzec rasy, rasy kotów długowłosych, półdługowłosych i krótkowłosych.
T-A-4Regulacja rozmnażania kotów (kastracja, sterylizacja, sposoby sterylizacji i postępowanie po zabiegu, środki farmakologiczne).
T-W-4Kot i człowiek (wpływ kota na człowieka, dzieci i koty, kot towarzysz życia). Kot, a inne zwierzęta (współzależności, hierarchia w grupie, porozumienie z osobnikami innych gatunków, antagonizmy).
T-W-2Genealogia rodziny kotowatych (systematyka, cechy rodziny, domestykacja kota). Koty dzikie (koty duże, koty małe, gepard - gatunek szczególny).
T-W-8Rozród kotów (dobieranie par do kojarzeń, ruja u kotki, aktywność płciowa kocura, krycie kotów. Wybrane aspekty ciąży i porodu (postępowanie z ciężarną kotką, postępowanie z kotką i żywienie w czasie ciąży i okresie poporodowym).
T-W-3Kot - ssak doskonały (szkielet i narządy ruchu, skóra i włosy, rodzaje okrywy włosowej, uzębienie i narządy zmysłów).
T-W-7Wychowanie kota (inteligencja kotów, zaspakajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych kotów, wychowanie i posłuszeństwo, nawyki
T-W-1Koty w kulturze(koty w starożytności, w chrześcijaństwie, w zabobonach, kot w literaturze i w plastyce).
T-W-9Choroby infekcyjne i genetyczne kotów (zoonozy, zasady bezpieczeństwa i higieny w postępowaniu z kotami, choroby kotów- profilaktyka i leczenie).
T-W-5Zachowanie kotów (nauka i zabawa, znaczenie i cel zabawy, zabawy dorosłych kotów, Zachowanie kotów (mowa dźwięków, mimika, mowa ciała, pory i długość snu).
T-W-6Wybór rasy kota do utrzymania amatorskiego (charakter kota, wymagania, stosunek do dzieci i innych zwierząt).
Metody nauczaniaM-3Film
M-2Zajęcia praktyczne w lecznicy zwierząt
M-1Wykład informacyjny w oparciu o prezentację multimedialną
M-4Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca w formie sprawdzianów pisemnych
S-2Ocena formująca: Ocena ciągła pracy studenta w czasie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna pochodzenia kotów i nie potrafi wymienić nawet jednej rasy. Nie potrafi podać żadnych zasad utrzymania i żywienia kotów. Nie ma podstawowej wiedzy z zakresu utrzymania kotki w ciąży i połogu.
3,0Zna w ogólnym zarysie pochodzenie kotów i potrafi wymienić chociaż kilka ras. Charakteryzuje niektóre zachowania kotów, podaje ogólne zasady i sposoby ich pielęgnacji oraz żywienia.
3,5Zna pochodzenie i niektóre rasy kotów. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia. Opisuje podstawowe zasady prowadzenia rozrodu utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
4,0Zna pochodzenie i rasy kotów a niektóre z nich potrafi opisać. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
4,5Zna pochodzenie i rasy kotów oraz potrafi je opisać. Charakteryzuje zachowania, sposoby pielęgnacji, żywienia i warunki utrzymania. Opisuje zasady prowadzenia rozrodu i racjonalnego utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
5,0Zna pochodzenie i rasy kotów oraz potrafi je opisać. Charakteryzuje szczegółowo zachowania oraz sposoby pielęgnacji kotów, a także ich racjonalnego żywienia i optymalnych warunków utrzymania. Opisuje w szczegółowy sposób zasady prowadzenia rozrodu i utrzymania kotki w okresie ciąży i po porodzie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_EAUZ-O5.5_U01Student posiada umiejętność pracy z dokumentacją hodowlaną w hodowli kotów rasowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_U11Wykazuje umiejętność organizacji chowu i hodowli różnych gatunków zwierząt udomowionych oraz gospodarowania populacjami zwierząt wolno żyjących
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z genealogią rodziny kotów, ich morfologią i i zachowaniem. Zapoznanie z wybranymi rasami kotów oraz sposobami ich pielęgnacji, rozrodu, warunków utrzymywania i żywienia a także z najczęściej wystepującymi chorobami kotów domowych.
Treści programoweT-A-2Organizacja hodowli kotów rasowych w Polsce
T-A-1Rasy kotów - eksterier, wzorzec rasy, rasy kotów długowłosych, półdługowłosych i krótkowłosych.
T-A-3Regulaminy hodowli kotów i praca z dokumentacją hodowlaną
T-W-8Rozród kotów (dobieranie par do kojarzeń, ruja u kotki, aktywność płciowa kocura, krycie kotów. Wybrane aspekty ciąży i porodu (postępowanie z ciężarną kotką, postępowanie z kotką i żywienie w czasie ciąży i okresie poporodowym).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w oparciu o prezentację multimedialną
M-4Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła pracy studenta w czasie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna żadnych dokumentów hodowlanych
3,0Student zna podstawowe dokumenty hodowlane
3,5Student potrafi wymienić większość dokumentacji związanej z hodowlą kotów
4,0Student wymienia większość dokumentów związanych z hodowlą kotów, prawidłowo wypełnia niektóre z nich
4,5Student wymienia większość dokumentów związanych z hodowlą kotów, prawidłowo je wypełniając
5,0Student wymienia wszystkie dokumenty związane z hodowlą kotów, prawidłowo je wypełniając
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZO_2A_EAUZ-O5.5_K01Student ma świadomość konieczności łączenia wielowiekowej tradycji i najnowszch osiągnięć naukowych w chowie i hodowli kotów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZOinz_2A_K02Wykazuje świadomość potrzeby dokształcania się i samodoskonalenia w zakresie zootechniki
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie z genealogią rodziny kotów, ich morfologią i i zachowaniem. Zapoznanie z wybranymi rasami kotów oraz sposobami ich pielęgnacji, rozrodu, warunków utrzymywania i żywienia a także z najczęściej wystepującymi chorobami kotów domowych.
Treści programoweT-A-2Organizacja hodowli kotów rasowych w Polsce
T-A-6Utrzymywanie kotów dorosłych (żywienie, zabiegi pielęgnacyjne i podstawowe środki do zachowanie higieny, warunki utrzymania).
T-A-5Wychów kotów (noworodki, okres niemowlęcy, kocia młodzież - żywienie, pielęgnacja i warunki utrzymania).
T-A-1Rasy kotów - eksterier, wzorzec rasy, rasy kotów długowłosych, półdługowłosych i krótkowłosych.
T-A-4Regulacja rozmnażania kotów (kastracja, sterylizacja, sposoby sterylizacji i postępowanie po zabiegu, środki farmakologiczne).
T-A-3Regulaminy hodowli kotów i praca z dokumentacją hodowlaną
T-W-4Kot i człowiek (wpływ kota na człowieka, dzieci i koty, kot towarzysz życia). Kot, a inne zwierzęta (współzależności, hierarchia w grupie, porozumienie z osobnikami innych gatunków, antagonizmy).
T-W-2Genealogia rodziny kotowatych (systematyka, cechy rodziny, domestykacja kota). Koty dzikie (koty duże, koty małe, gepard - gatunek szczególny).
T-W-8Rozród kotów (dobieranie par do kojarzeń, ruja u kotki, aktywność płciowa kocura, krycie kotów. Wybrane aspekty ciąży i porodu (postępowanie z ciężarną kotką, postępowanie z kotką i żywienie w czasie ciąży i okresie poporodowym).
T-W-3Kot - ssak doskonały (szkielet i narządy ruchu, skóra i włosy, rodzaje okrywy włosowej, uzębienie i narządy zmysłów).
T-W-7Wychowanie kota (inteligencja kotów, zaspakajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych kotów, wychowanie i posłuszeństwo, nawyki
T-W-1Koty w kulturze(koty w starożytności, w chrześcijaństwie, w zabobonach, kot w literaturze i w plastyce).
T-W-9Choroby infekcyjne i genetyczne kotów (zoonozy, zasady bezpieczeństwa i higieny w postępowaniu z kotami, choroby kotów- profilaktyka i leczenie).
T-W-5Zachowanie kotów (nauka i zabawa, znaczenie i cel zabawy, zabawy dorosłych kotów, Zachowanie kotów (mowa dźwięków, mimika, mowa ciała, pory i długość snu).
T-W-6Wybór rasy kota do utrzymania amatorskiego (charakter kota, wymagania, stosunek do dzieci i innych zwierząt).
Metody nauczaniaM-3Film
M-2Zajęcia praktyczne w lecznicy zwierząt
M-1Wykład informacyjny w oparciu o prezentację multimedialną
M-4Ćwiczenia audytoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ciągła pracy studenta w czasie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie potrzebę doksztalcania się i samodoskonalenia ale wykazuje niewielką aktywność w tym zakresie
3,5
4,0
4,5
5,0