Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Kynologia (N2)
specjalność: Żywienie psów i profilaktyka zdrowotna

Sylabus przedmiotu Język angielski:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Kynologia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Język angielski
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Obstawski <Andrzej.Obstawski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 20 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
C-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Psy, kynologia i antropomorfizm (Dogs, Cynology and Anthropomorphism) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)4
T-LK-2Nowa historia pochodzenia psów (A New Origin Story for Dog) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).2
T-LK-3Zwroty wykorzystywane w pisaniu raportów (Fixed expressions in reports) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-4Dogoterapia stosowana w zaburzeniach lękowych u pacjentów z trudnościami w uczeniu się: Badanie obserwacyjne (Animal-assisted therapy used for anxiety disorders in patients with learning disabilities: An observational study) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-512 czynności denerwujących psy, które są wykonywane przez ludzi. Czy jesteś odpowiedzialny za którekolwiek z tych działań przeciwko psom? (12 things humans do that annoy dogs. Are you guilty of any of these dog crimes?) Zdania względne (Relative sentences)2
T-LK-6Domowe psy łagodzą stres u dzieci (Pet dogs help kids feel less stressed) Znaczenie domowych zwierząt w rozwoju emocjonalnym (The Importance of House Pets in Emotional Development)4
T-LK-7Prezentacje studentów (Presentations delivered by students.)4
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Zajęcia audytoryjne20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć65
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-5praca z tekstem
M-6słuchanie ze zrozumieniem

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
S-3Ocena formująca: kartkówka (F)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_05.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Kn_2A_W01C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7M-1, M-2, M-3, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_05.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Kn_2A_U01C-1T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-6S-1, S-2
Kn_2A_05.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Kn_2A_U01C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7M-1, M-5S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Kn_2A_05.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Kn_2A_K02C-2T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_05.1_W01
posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_05.1_U01
potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
Kn_2A_05.1_U02
posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Kn_2A_05.1_K01
ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Michael McCarthy, Felicity O’Dell, Academic Vocabulary in Use, Cambridge University Press, 2008
  2. http://riverwoodspethospital.com/dogs-cynology-and-anthropomorphism/
  3. www.elsevier.com/locate/eujim
  4. https://www.theatlantic.com/science/archive/2016/06/the-origin-of-dogs/484976/
  5. http://moderndogmagazine.com/articles/12-things-humans-do-annoy-dogs/78039
  6. https://www.sciencedaily.com/releases/2017/05/170510174853.htm
  7. https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042815021813 ( Procedia – Social and Behavioral Sciences Vol.185, 13 May 215), 2011

Literatura dodatkowa

  1. T. Armer, Cambridge English for Scientists, Cambridge University Press, 2011

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Psy, kynologia i antropomorfizm (Dogs, Cynology and Anthropomorphism) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)4
T-LK-2Nowa historia pochodzenia psów (A New Origin Story for Dog) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).2
T-LK-3Zwroty wykorzystywane w pisaniu raportów (Fixed expressions in reports) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)2
T-LK-4Dogoterapia stosowana w zaburzeniach lękowych u pacjentów z trudnościami w uczeniu się: Badanie obserwacyjne (Animal-assisted therapy used for anxiety disorders in patients with learning disabilities: An observational study) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)2
T-LK-512 czynności denerwujących psy, które są wykonywane przez ludzi. Czy jesteś odpowiedzialny za którekolwiek z tych działań przeciwko psom? (12 things humans do that annoy dogs. Are you guilty of any of these dog crimes?) Zdania względne (Relative sentences)2
T-LK-6Domowe psy łagodzą stres u dzieci (Pet dogs help kids feel less stressed) Znaczenie domowych zwierząt w rozwoju emocjonalnym (The Importance of House Pets in Emotional Development)4
T-LK-7Prezentacje studentów (Presentations delivered by students.)4
20

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Zajęcia audytoryjne20
A-LK-2Przygotowanie się do zajęć65
A-LK-3Udział w konsultacjach5
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_05.1_W01posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_W01Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie aspektów ekonomicznych, prawnych, etycznych i humanistycznych w kynologii
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Psy, kynologia i antropomorfizm (Dogs, Cynology and Anthropomorphism) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-2Nowa historia pochodzenia psów (A New Origin Story for Dog) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-3Zwroty wykorzystywane w pisaniu raportów (Fixed expressions in reports) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-4Dogoterapia stosowana w zaburzeniach lękowych u pacjentów z trudnościami w uczeniu się: Badanie obserwacyjne (Animal-assisted therapy used for anxiety disorders in patients with learning disabilities: An observational study) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-512 czynności denerwujących psy, które są wykonywane przez ludzi. Czy jesteś odpowiedzialny za którekolwiek z tych działań przeciwko psom? (12 things humans do that annoy dogs. Are you guilty of any of these dog crimes?) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-6Domowe psy łagodzą stres u dzieci (Pet dogs help kids feel less stressed) Znaczenie domowych zwierząt w rozwoju emocjonalnym (The Importance of House Pets in Emotional Development)
T-LK-7Prezentacje studentów (Presentations delivered by students.)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_05.1_U01potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_U01Posługuje się językiem obcym na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi opracować wybrane zagadnienie w zakresie kynologii
Cel przedmiotuC-1Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Psy, kynologia i antropomorfizm (Dogs, Cynology and Anthropomorphism) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-2Nowa historia pochodzenia psów (A New Origin Story for Dog) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-3Zwroty wykorzystywane w pisaniu raportów (Fixed expressions in reports) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-4Dogoterapia stosowana w zaburzeniach lękowych u pacjentów z trudnościami w uczeniu się: Badanie obserwacyjne (Animal-assisted therapy used for anxiety disorders in patients with learning disabilities: An observational study) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-512 czynności denerwujących psy, które są wykonywane przez ludzi. Czy jesteś odpowiedzialny za którekolwiek z tych działań przeciwko psom? (12 things humans do that annoy dogs. Are you guilty of any of these dog crimes?) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-6Domowe psy łagodzą stres u dzieci (Pet dogs help kids feel less stressed) Znaczenie domowych zwierząt w rozwoju emocjonalnym (The Importance of House Pets in Emotional Development)
T-LK-7Prezentacje studentów (Presentations delivered by students.)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-2praca w grupach
M-3prezentacja
M-4dyskusja
M-6słuchanie ze zrozumieniem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_05.1_U02posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_U01Posługuje się językiem obcym na poziomie biegłości B2+, komunikuje się w sytuacjach codziennych i zawodowych, potrafi opracować wybrane zagadnienie w zakresie kynologii
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Psy, kynologia i antropomorfizm (Dogs, Cynology and Anthropomorphism) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-2Nowa historia pochodzenia psów (A New Origin Story for Dog) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-3Zwroty wykorzystywane w pisaniu raportów (Fixed expressions in reports) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-4Dogoterapia stosowana w zaburzeniach lękowych u pacjentów z trudnościami w uczeniu się: Badanie obserwacyjne (Animal-assisted therapy used for anxiety disorders in patients with learning disabilities: An observational study) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-512 czynności denerwujących psy, które są wykonywane przez ludzi. Czy jesteś odpowiedzialny za którekolwiek z tych działań przeciwko psom? (12 things humans do that annoy dogs. Are you guilty of any of these dog crimes?) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-6Domowe psy łagodzą stres u dzieci (Pet dogs help kids feel less stressed) Znaczenie domowych zwierząt w rozwoju emocjonalnym (The Importance of House Pets in Emotional Development)
T-LK-7Prezentacje studentów (Presentations delivered by students.)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-5praca z tekstem
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
S-2Ocena formująca: prezentacja (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaKn_2A_05.1_K01ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówKn_2A_K02Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia w zakresie wiedzy ogólnej i kierunkowej w celu rozwijania dorobku zawodowego
Cel przedmiotuC-2Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami technicznymi, związanymi z jego specjalnością.
Treści programoweT-LK-1Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Psy, kynologia i antropomorfizm (Dogs, Cynology and Anthropomorphism) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure)
T-LK-2Nowa historia pochodzenia psów (A New Origin Story for Dog) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms).
T-LK-3Zwroty wykorzystywane w pisaniu raportów (Fixed expressions in reports) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers)
T-LK-4Dogoterapia stosowana w zaburzeniach lękowych u pacjentów z trudnościami w uczeniu się: Badanie obserwacyjne (Animal-assisted therapy used for anxiety disorders in patients with learning disabilities: An observational study) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.)
T-LK-512 czynności denerwujących psy, które są wykonywane przez ludzi. Czy jesteś odpowiedzialny za którekolwiek z tych działań przeciwko psom? (12 things humans do that annoy dogs. Are you guilty of any of these dog crimes?) Zdania względne (Relative sentences)
T-LK-6Domowe psy łagodzą stres u dzieci (Pet dogs help kids feel less stressed) Znaczenie domowych zwierząt w rozwoju emocjonalnym (The Importance of House Pets in Emotional Development)
T-LK-7Prezentacje studentów (Presentations delivered by students.)
Metody nauczaniaM-1zajęcia praktyczne
M-3prezentacja
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: test kontrolny / kolokwium (F)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych.
3,5
4,0
4,5
5,0