Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy nanobiotechnologii:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Biotechnologia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy nanobiotechnologii | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizykochemii Nanomateriałów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Mijowska <Ewa.Borowiak-Palen@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu biotechnologii |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć audytoryjnych jest zapoznanie studenta z potencjałem oraz ograniczeniami stosowania nanomateriałów w biotechnologii |
C-2 | Celem zajęć laboratoryjnych jest zapoznanie studenta obchodzeniem się z nanomateriałami oraz ich działani antybakteryjnego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Zajęcia partyczne z działania nanomateriałów na aktywność i żywotność mikroorganizmów | 5 |
5 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicja i zakres nanotechnologii i nanobiotechnologii. Fizyczne różnice pomiędzy makromateriałem a nanomateriałem, właściwości nanomateriałów, typy oraz rodzaje nanomateriałów. Metody syntezy oraz ogólne zasady ich powstawania. Unikalne właściwości fizyko-chemiczne nanomateriałów i ich zastosowanie praktyczne | 4 |
T-W-2 | Zastosowanie nanomateriałów w biotechnologii, biologii, medycynie, rolnictwie, przemyśle spożywczym. Zagadnienie toksyczności i szkodliwość nanotechnologii i nanobiotechnologii dla człowieka i środowiska. Obieg nanomateriałów w środowisku (stabilność nanomateriałów) | 4 |
T-W-3 | Interakcje pomiędzy mikroorganizmami a nanomateriałami w warunkach in-vitro oraz w środowisku. Działanie antybakteryjne nanomateriałów. | 2 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych | 5 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć laboratoryjnych | 2 |
A-L-3 | Przygotowanie sprawozdania | 8 |
15 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 10 |
A-W-2 | Zaliczenie z wykładów | 5 |
15 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Prezentacja multimedialna |
M-2 | Zajęcia laboratoryjne z wykorzystaniem nanomateriałów i mikroorganizmów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: zaliczenie z zajęć audytoryjnych |
S-2 | Ocena podsumowująca: zaliczenie z ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_1A_null_W01 Wiedza z zakresu właściwości chemicznych i fizycznych nanomateriałów | BT_1A_W02 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_1A_??_U01 Określenia oraz planowania potencjalnych skutków działania nanomateriałów na żywotność oraz aktywność mikroorganizmów, w zależności od ich właściwości fizycznych i chemicznych. | BT_1A_U02 | — | — | C-1 | T-W-3 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
BT_1A_??_K01 Projektowanie oraz planowanie procesów stymulacji lub neutralizacji mikroorganizmów | BT_1A_K08 | — | — | C-1, C-2 | T-W-3, T-L-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_1A_null_W01 Wiedza z zakresu właściwości chemicznych i fizycznych nanomateriałów | 2,0 | |
3,0 | Podstawowa wiedza z zakresu właściwośic nanomateriałów oraz ich zastosowania w biotechnologii. Podstawowe ograniczenia oraz potencjał nanomateriałów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_1A_??_U01 Określenia oraz planowania potencjalnych skutków działania nanomateriałów na żywotność oraz aktywność mikroorganizmów, w zależności od ich właściwości fizycznych i chemicznych. | 2,0 | |
3,0 | Dobieranie nanomateriałów o odpowiednich właściwościach chemicznych i fizycznych w celu otrzymania wcześniej założonych celach - neutralizacji/stymulacji mikroorganizmów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BT_1A_??_K01 Projektowanie oraz planowanie procesów stymulacji lub neutralizacji mikroorganizmów | 2,0 | |
3,0 | Podstawowe umiejętności planowania procesu/eksperymentu z użyciem nanomateriału w celu neutralizacji mikroorganizmów. Dobór odpowiednich nanomateriałów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |