Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Biotechnologii i Hodowli Zwierząt - Biotechnologia (S2)

Sylabus przedmiotu Inżynieria nanostruktur:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Biotechnologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieria nanostruktur
Specjalność Nanobioinżynieria
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Rakoczy <Rafal.Rakoczy@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,41zaliczenie
wykładyW2 15 1,00,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu matematyki, fizyki i chemii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student uzyskuje znajomość matematyki wyższej w zakresie niezbędnym dla ilościowego opisu, zrozumienia oraz modelowania problemów fizycznych i chemicznych o średnim poziomie złożoności, poznaje podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiązywania typowych problemów fizycznych i chemicznych, posiądzie podstawową wiedzę z zakresu nanotechnologii oraz inżynierii nanostruktur. Potrafi posługiwać się przyrządami pomiarowymi: mechanicznymi, elektrycznymi i elektronicznymi oraz chemicznym sprzętem laboratoryjnym.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Ćwiczenia obliczeniowe związane z treścią wykładów.15
15
wykłady
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy; Algebra z geometrią ;Analiza; Programowanie i metody numeryczne; Podstawy Fizyki; Mechanika; Elektrodynamika; Elementy termodynamiki i fizyki statystycznej; Modelowanie nanostruktur; Fotonika; Technologie i projektowanie nowych materiałów15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
A-A-3Konsultacje5
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia5
30
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
A-W-3Konsultacje5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
S-2Ocena podsumowująca: test pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_W01
Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią nanostruktur
BTna_2A_W01C-1T-W-1, T-A-1M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_U01
Student wykorzystuję wiedzę do analizy struktur w nanoskali.
BTna_2A_U01C-1T-W-1, T-A-1M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_K01
Student wykazuje zrozumienie procesów biotechnologicznych (również prowadzonych w nanoskali) oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
BTna_2A_K01C-1T-W-1, T-A-1M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_W01
Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią nanostruktur
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_U01
Student wykorzystuję wiedzę do analizy struktur w nanoskali.
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności związane z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BTna_2A_NB2-S-O3.1_K01
Student wykazuje zrozumienie procesów biotechnologicznych (również prowadzonych w nanoskali) oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
2,0
3,0Student posiada podstawowe kompetencje związane z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kamila Żelechowska, Nanotechnologia w praktyce, PWN, 2016

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Ćwiczenia obliczeniowe związane z treścią wykładów.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy; Algebra z geometrią ;Analiza; Programowanie i metody numeryczne; Podstawy Fizyki; Mechanika; Elektrodynamika; Elementy termodynamiki i fizyki statystycznej; Modelowanie nanostruktur; Fotonika; Technologie i projektowanie nowych materiałów15
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-A-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
A-A-3Konsultacje5
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury związanej z przedmiotem5
A-W-3Konsultacje5
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTna_2A_NB2-S-O3.1_W01Student uzyska wiedzę związaną z inżynierią nanostruktur
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_W01ma poszerzoną wiedzę z zakresu biologii, chemii, matematyki, fizyki oraz nauk pokrewnych dostosowaną do kierunku biotechnologia
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje znajomość matematyki wyższej w zakresie niezbędnym dla ilościowego opisu, zrozumienia oraz modelowania problemów fizycznych i chemicznych o średnim poziomie złożoności, poznaje podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiązywania typowych problemów fizycznych i chemicznych, posiądzie podstawową wiedzę z zakresu nanotechnologii oraz inżynierii nanostruktur. Potrafi posługiwać się przyrządami pomiarowymi: mechanicznymi, elektrycznymi i elektronicznymi oraz chemicznym sprzętem laboratoryjnym.
Treści programoweT-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy; Algebra z geometrią ;Analiza; Programowanie i metody numeryczne; Podstawy Fizyki; Mechanika; Elektrodynamika; Elementy termodynamiki i fizyki statystycznej; Modelowanie nanostruktur; Fotonika; Technologie i projektowanie nowych materiałów
T-A-1Ćwiczenia obliczeniowe związane z treścią wykładów.
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: test pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę związaną z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTna_2A_NB2-S-O3.1_U01Student wykorzystuję wiedzę do analizy struktur w nanoskali.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_U01wykorzystuje pogłębioną wiedzę teoretyczną do analizy procesów i zjawisk mających wpływ na poprawę jakości życia oraz zdrowia zwierząt i ludzi
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje znajomość matematyki wyższej w zakresie niezbędnym dla ilościowego opisu, zrozumienia oraz modelowania problemów fizycznych i chemicznych o średnim poziomie złożoności, poznaje podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiązywania typowych problemów fizycznych i chemicznych, posiądzie podstawową wiedzę z zakresu nanotechnologii oraz inżynierii nanostruktur. Potrafi posługiwać się przyrządami pomiarowymi: mechanicznymi, elektrycznymi i elektronicznymi oraz chemicznym sprzętem laboratoryjnym.
Treści programoweT-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy; Algebra z geometrią ;Analiza; Programowanie i metody numeryczne; Podstawy Fizyki; Mechanika; Elektrodynamika; Elementy termodynamiki i fizyki statystycznej; Modelowanie nanostruktur; Fotonika; Technologie i projektowanie nowych materiałów
T-A-1Ćwiczenia obliczeniowe związane z treścią wykładów.
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
S-2Ocena podsumowująca: test pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe umiejętności związane z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBTna_2A_NB2-S-O3.1_K01Student wykazuje zrozumienie procesów biotechnologicznych (również prowadzonych w nanoskali) oraz potrafi wyjaśnić te procesy z zastosowaniem podejścia naukowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBTna_2A_K01wykazuje potrzebę ciągłego podnoszenia wiedzy ogólnej i kierunkowej; ma świadomość celowości podnoszenia zdobytej wiedzy zarówno w działaniach zawodowych, jak i rozwoju osobistym
Cel przedmiotuC-1Student uzyskuje znajomość matematyki wyższej w zakresie niezbędnym dla ilościowego opisu, zrozumienia oraz modelowania problemów fizycznych i chemicznych o średnim poziomie złożoności, poznaje podstawowe metody obliczeniowe stosowane do rozwiązywania typowych problemów fizycznych i chemicznych, posiądzie podstawową wiedzę z zakresu nanotechnologii oraz inżynierii nanostruktur. Potrafi posługiwać się przyrządami pomiarowymi: mechanicznymi, elektrycznymi i elektronicznymi oraz chemicznym sprzętem laboratoryjnym.
Treści programoweT-W-1Rachunek różniczkowy i całkowy; Algebra z geometrią ;Analiza; Programowanie i metody numeryczne; Podstawy Fizyki; Mechanika; Elektrodynamika; Elementy termodynamiki i fizyki statystycznej; Modelowanie nanostruktur; Fotonika; Technologie i projektowanie nowych materiałów
T-A-1Ćwiczenia obliczeniowe związane z treścią wykładów.
Metody nauczaniaM-1metody podające (wykład informacyjny) metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: test pisemny
S-1Ocena formująca: Okresowa ocena postępów w zdobywaniu wiedzy (zaliczenia pisemne).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawowe kompetencje związane z inżynierią nanostruktur.
3,5
4,0
4,5
5,0