Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Administracja Centralna Uczelni - Wymiana międzynarodowa (S1)

Sylabus przedmiotu MODELING AND SIMULATION IN CHEMICAL ENGINEERING:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wymiana międzynarodowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot MODELING AND SIMULATION IN CHEMICAL ENGINEERING
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Chemicznej i Procesów Ochrony Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Bogdan Ambrożek <Bogdan.Ambrozek@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Halina Murasiewicz <Halina.Murasiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,00,60zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Mathematics. Fundamentals of chemical engineering.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1The student will be able to: 1. Develop of process models based on conservation laws and process data. 2. Use computational techniques to solve the process models. 3. Use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analysis of experimental results. Nonlinear parameter estimation. Development of exemplary mathematical models. Modelling and simulation of selected chemical engineering systems.30
30
wykłady
T-W-1Analysis of experimental results. Nonlinear parameter estimation. Dimensional analysis. Scaling. Mathematical model development. Synthesis of sub-models. Classification of models: deterministic, stochastic, lumped and distributed parameter. Modelling and simulation techniques. Population balance models. Microbial population. Monte Carlo methods. Nonlinear dynamics and chaos.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Class participation30
A-A-2Solving computational problems30
60
wykłady
A-W-1Class participation30
A-W-2Tutorial10
A-W-3Individual work50
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda podająca: wykład
M-2metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena okresowych osiągnięć studenta
S-2Ocena podsumowująca: ocena pod koniec przedmiotu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_W01
The student will be able to develop of process models based on conservation laws and process data.

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_U01
The student will be able to use computational techniques to solve the process models.

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
WM-WTiICh_1-_??_K01
The student will be able to use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS.

Literatura podstawowa

  1. Hangos K.M., Cameron L.T., Process modelling and model analysis, Academic Press, San Diego, 2001
  2. Rice R.G., Do D.D., Applied mathematics and modeling for chemical engineers, Wiley, New York, 2011
  3. Finlayson B.A., Introduction to chemical engineering computing, Wiley, New York, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Ingham J., Dunn I.J., Heinzle E., Prenosil J.E., Snape J.B., Chemical engineering dynamics, Wiley, Weinheim, 2007
  2. Dobre T.G., Marcano J.G.S., Chemical engineering. Modelling, simulation and similitude, Wiley, Weinheim, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analysis of experimental results. Nonlinear parameter estimation. Development of exemplary mathematical models. Modelling and simulation of selected chemical engineering systems.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Analysis of experimental results. Nonlinear parameter estimation. Dimensional analysis. Scaling. Mathematical model development. Synthesis of sub-models. Classification of models: deterministic, stochastic, lumped and distributed parameter. Modelling and simulation techniques. Population balance models. Microbial population. Monte Carlo methods. Nonlinear dynamics and chaos.30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Class participation30
A-A-2Solving computational problems30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Class participation30
A-W-2Tutorial10
A-W-3Individual work50
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTiICh_1-_??_W01The student will be able to develop of process models based on conservation laws and process data.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTiICh_1-_??_U01The student will be able to use computational techniques to solve the process models.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWM-WTiICh_1-_??_K01The student will be able to use simulation tools such as MATLAB, POLYMATH, and ASPEN PLUS.