Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S2)
specjalność: Technologia wody i inżynierii środowiska
Sylabus przedmiotu Technologia tworzyw sztucznych II:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Technologia chemiczna | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne, studia inżynierskie | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Technologia tworzyw sztucznych II | ||
Specjalność | Technologia tworzyw sztucznych, włókien i elastomerów | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Polimerów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Katarzyna Wilpiszewska <Katarzyna.Wilpiszewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy technologii toworzyw sztucznych |
W-2 | Technologia tworzyw sztucznych I |
W-3 | Przemysłowe laboratorium syntezy i przetwórstwa tworzyw włókien i elastomerów |
W-4 | Chemia organiczna |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie przez słuchaczy wiedzy i kompetencji w zakresie rodzajów, sposobów wytwarzania, własciwości i zastosowań żywic reaktywnych o znaczeniu technicznym |
C-2 | Zapoznanie studentów z technikami i metodami przetwarzania żywic reaktywnych - stosowanych maszyn i narzędzi, surowców niepolimerowych i środków pomocniczych oraz przebiegów procesów technologicznych przetwórstwa. |
C-3 | Przekazanie wiedzy i ukształtowanie kompetencji w zakresie doboru surowców i półproduktów oraz metod i technik przetwórstwa żywc reaktywnych w zależności od skali produkcji i rodzaju wytworów. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Badanie lepkości i modyfikacja lepkości przetwórczej żywic reaktywnych na przykładzie żywic poliestrowych i epoksydowych | 5 |
T-L-2 | Badanie procesów sieciowania żywic reaktywnych poliestrowych i epoksydowych | 5 |
T-L-3 | Charakterystyka właściowści fizycznych i przetwórczych różnych wzmocnień włóknistych stosowanych do wytwarzania kompozytów z osnową z zywic reaktywnych | 5 |
T-L-4 | Badanie przebiegu procesu laminowania kontaktowego z udziałem różnych żywic reaktywnych i rożnych wzmocnień włóknistych | 5 |
T-L-5 | Badanie przebiegu procesów formowania z żywic reaktywnych i wzmocnień włóknistych kompozytów technikami infuzyjno-transferowymi | 5 |
T-L-6 | Badanie procesów odlewania żywic reaktywnych | 5 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Żywice reaktywne aminowe (aminoplasty): surowce, synteza, właściowści i zastosowanie. | 1 |
T-W-2 | Żywice reaktywne fenolowe (fenoplasty): surowce, synteza, właściowści i zastosowanie. | 1 |
T-W-3 | Żywice reaktywne epoksydowe: surowce, synteza, właściwości , zastosowanie i trendy rozwojowe. | 3 |
T-W-4 | Żywice reaktywne poliestrowe: surowce, synteza, właściwości, zastosowanie i trendy rozwojowe. | 8 |
T-W-5 | Silikonowe żywice reaktywne: synteza, właściwości i wybrane zastosowania | 1 |
T-W-6 | Formowanie wytworów kompozytowych wprost z żywic reaktywnych i wzmocnień włóknistych: - wzmocnienia włókniste - rodzaje, postaci i wlaściwości; - środki pomocnicze do formowania wytworów kompozytowych; - formowanie wytworów w formach otwartych: - laminowanie kontaktowe - laminowanie natryskowe - nawijanie - formowanie wytworów w formach zamkniętych technikami infuzyjno- transferowymi (VI, VBM, RTM) - wielkotonażowa produkcja prefabykatów kompozytowych: - pultruzja profili - wytwarzanie laminowanych płyt płaskich i kształtowych | 6 |
T-W-7 | Wytwarzanie z udziałem żywic reaktywnych tłoczyw i innych preimpregnowanych półproduktów reaktywnych oraz przetwórstwo takich połproduktów: - niepolimerowe surowce do produkcji tłoczyw i preimpregnatów - wytwarzanie tłoczyw ciastowato-włóknistych (BMC/DMC) - wytwarzanie tłoczyw arkuszowych (SMC, TMC, XMC) - wytwarzanie tłoczyw proszkowych i granulowanych - wytwarzanie preimpregnatów z pasm wlokien, taśm i tkanin - przetwórstwo tłoczyw wielkotonażowych w drodze prasowania i wtryskiwania - przetwórstwo preimpregnatów w drodze konsolidacji w autoklawach na wytwory wysokosprawne - zaawansowane techniki przetwarzania preimpregnatów i trendy rozwojowe w przetwórstwie półproduktów preimpregnowanych | 7 |
T-W-8 | Odlewanie żywic reaktywnych | 1 |
T-W-9 | Narzędzia technologiczne - formy - w przetwórstwie żywic reaktywnych | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w zajęciach | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 30 |
A-W-2 | Praca z literaturą | 20 |
A-W-3 | Konsultacje | 1 |
A-W-4 | Przygotowanie do egzaminu | 7 |
A-W-5 | Egzamin | 2 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Prezentacja multimedialna |
M-3 | Film |
M-4 | Ćwiczenia laboratoryjne |
M-5 | Pokaz |
M-6 | Dyskusja dydaktyczna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian wiadomości |
S-2 | Ocena formująca: wstępny sprawdzian wiadomości |
S-3 | Ocena formująca: analiza i dyskusja sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-07_W01 Student wie, z jakich surowców i w jaki sposób syntezowane są żywice reaktywne z grupy aminoplastów, przedstawia ich charakterystykę i wymienia zastosowania. | TCH_2A_W06, TCH_2A_W01, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W08, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W13 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
TCH_2A_D01-07_W02 Student wie, z jakich surowców i w jaki sposób syntezowane są żywice reaktywne z grupy fenoplastów, przedstawia ich charakterystykę i wymienia zastosowania. | TCH_2A_W06, TCH_2A_W01, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W08, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W13 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-2 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
TCH_2A_D01-07_W03 Student wie, z jakich surowców i w jaki sposób syntezowane są żywice reaktywne z grupy epoksydów, przedstawia ich charakterystykę, omawia sposoby utwardzania i wymienia zastosowania, a także zna trendy rozwojowe technologii żywic epoksydowych. | TCH_2A_W06, TCH_2A_W01, TCH_2A_W03, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W08, TCH_2A_W10, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
TCH_2A_D01-07_W04 Student wie, z jakich surowców i w jaki sposób syntezowane są żywice reaktywne z grupy nienasyconych poliestrów, objaśnia mechanizmy i sposoby sieciowania, przedstawia ich charakterystykę i wymienia zastosowania, a także zna trendy rozwojowe technologii żywic poliestrowych. | TCH_2A_W06, TCH_2A_W01, TCH_2A_W03, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W08, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-4 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
TCH_2A_D01-07_W05 Student wie, z jakich surowców i w jaki sposób syntezowane są silikonowe żywice reaktywne, przedstawia ich charakterystykę i wymienia zastosowania. | TCH_2A_W06, TCH_2A_W01, TCH_2A_W03, TCH_2A_W05, TCH_2A_W08, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-5 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
TCH_2A_D01-07_W06 Student opisuje procesy formowania wytworów kompozytowych wprost z żywic reaktywnych i włókien wzmacniających, wskazuje potrzebne w tych procesach narzędzia, maszyny i srodki pomocnicze, dobiera sposób przetwarzania odpowiednio do rodzaju wyrobu i surowców, chrakteryzuje wpływ różnych odmian i procesów technologicznych na środowisko pracy i środowisko naturalne. | TCH_2A_W06, TCH_2A_W01, TCH_2A_W03, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W08, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-6 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
TCH_2A_D01-07_W07 Student opisuje procesy wytwarzania półproduktów preimpregonowanych z żywic reaktywnych i włókien wzmacniających, wskazuje potrzebne w tych procesach narzędzia, maszyny i środki pomocnicze, dobiera i charakteryzuje sposób przetwarzania takich półproduktów odpowiednio do rodzaju wyrobu. | TCH_2A_W06, TCH_2A_W01, TCH_2A_W03, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W08, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
TCH_2A_D01-07_W08 Student opisuje sposoby wykonywania odlewów z żywic reaktywnych i dobiera je stosownie do technicznego celu procesu. | TCH_2A_W06, TCH_2A_W01, TCH_2A_W05, TCH_2A_W08, TCH_2A_W09, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-8 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
TCH_2A_D01-07_W09 Student chrakteryzuje wymagania stawiane narzędziom technologicznym w różnych procesach przetwórczych, objasnia rozwiazania konstrukcyjno-techniczne tych narzędzi, wskazuje odpowiednie do ich budowy materiały narzędziowe i opisuje zasadnicze techniki budowy takich narzedzi. | TCH_2A_W06, TCH_2A_W01, TCH_2A_W03, TCH_2A_W04, TCH_2A_W05, TCH_2A_W08, TCH_2A_W10, TCH_2A_W11, TCH_2A_W12, TCH_2A_W13 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-07_U01 Student umie zaprojektować syntezę typowej żywicy reaktywnej z grupy aminoplastów, fenoplastów, spoksydów względnie poliestrów nienasyconych. | TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U05, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U16, TCH_2A_U18 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
TCH_2A_D01-07_U02 Student podejmuje trafne decyzje doboru surowców reaktywnych do produkcji typowych wytworów przemysłowych z żywic reaktywnych. | TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U05, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U18 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-1, T-L-5, T-L-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
TCH_2A_D01-07_U03 Student rozwiązauje problemy doboru techniki przetwarzania żywic reaktywnych w aspekcie przetwarzanych surowców oraz własciwości wytworów i sklai produkcji. | TCH_2A_U01, TCH_2A_U02, TCH_2A_U03, TCH_2A_U05, TCH_2A_U08, TCH_2A_U09, TCH_2A_U10, TCH_2A_U11, TCH_2A_U12, TCH_2A_U13, TCH_2A_U14, TCH_2A_U15, TCH_2A_U16, TCH_2A_U17, TCH_2A_U18 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-7, T-W-9, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-1, T-L-5, T-L-4 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-6, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
TCH_2A_D01-07_K01 Student rozpoznaje problemy wymagające rozwiązania, wykazuje inicjatywę w definiowaniu możliwych sosobów rozwiązywania uprzednio zidentyfikowanych problemów technicznych i organizacyjnych. | TCH_2A_K04, TCH_2A_K01 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-9, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-1, T-L-5, T-L-4 | M-4, M-6, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
TCH_2A_D01-07_K02 Student wykazuje otwartość na dyskusję, zdolność komunikatywnego formułowania argumentów i uzasadniania propozycji. | TCH_2A_K04, TCH_2A_K01, TCH_2A_K02, TCH_2A_K03 | — | — | C-1, C-3, C-2 | T-W-5, T-W-2, T-W-1, T-W-4, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-7, T-W-9, T-L-2, T-L-3, T-L-6, T-L-5, T-L-4 | M-4, M-6 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-07_W01 Student wie, z jakich surowców i w jaki sposób syntezowane są żywice reaktywne z grupy aminoplastów, przedstawia ich charakterystykę i wymienia zastosowania. | 2,0 | |
3,0 | Student co najmniej objaśnia sposób wytwarzania żywicy z grupy aminoplastów i charakteryzuje jej ogólne własciowści | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-07_W02 Student wie, z jakich surowców i w jaki sposób syntezowane są żywice reaktywne z grupy fenoplastów, przedstawia ich charakterystykę i wymienia zastosowania. | 2,0 | |
3,0 | Student co najmniej objaśnia sposób wytwarzania żywicy z grupy fenoplastów i charakteryzuje jej ogólne własciowści | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-07_W03 Student wie, z jakich surowców i w jaki sposób syntezowane są żywice reaktywne z grupy epoksydów, przedstawia ich charakterystykę, omawia sposoby utwardzania i wymienia zastosowania, a także zna trendy rozwojowe technologii żywic epoksydowych. | 2,0 | |
3,0 | Student co najmniej wymienia surowce do syntezy dianowej żywicy epoksydowej, przedstawia sposób wytwarzani atakiej żywicy., omawia sposoby jej sieciowania i charakteryzuje jej ogólne właściowści | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-07_W04 Student wie, z jakich surowców i w jaki sposób syntezowane są żywice reaktywne z grupy nienasyconych poliestrów, objaśnia mechanizmy i sposoby sieciowania, przedstawia ich charakterystykę i wymienia zastosowania, a także zna trendy rozwojowe technologii żywic poliestrowych. | 2,0 | |
3,0 | Student co najmniej wymienia podstawowe surowce do syntezy nienasyconych żywic poliestrowych, przedstawia sposoby wytwarzania takich żywic i tłumaczy sposoby sieciowania, ponadto charakteryzuje ogólne właściwości żywic poliestrowych i wskazuje zasadnicze zastosowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-07_W05 Student wie, z jakich surowców i w jaki sposób syntezowane są silikonowe żywice reaktywne, przedstawia ich charakterystykę i wymienia zastosowania. | 2,0 | |
3,0 | Student co najmniej wymienia odmiany silikonowych materiałów reaktywnych, przedstawia sposób ich sieciowania oraz zastosowania. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-07_W06 Student opisuje procesy formowania wytworów kompozytowych wprost z żywic reaktywnych i włókien wzmacniających, wskazuje potrzebne w tych procesach narzędzia, maszyny i srodki pomocnicze, dobiera sposób przetwarzania odpowiednio do rodzaju wyrobu i surowców, chrakteryzuje wpływ różnych odmian i procesów technologicznych na środowisko pracy i środowisko naturalne. | 2,0 | |
3,0 | Student co najmniej wymienia sposoby formowania wytworów kompozytowych wprost z żywic reaktwnych i włókien wzmacniających, wskazuje ich potencjalne zastosowanie w aspekcie chrakterystyki wytworów, charakteryzuje szczegółowo dowolnie wybrany z wymienionych procesów. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-07_W07 Student opisuje procesy wytwarzania półproduktów preimpregonowanych z żywic reaktywnych i włókien wzmacniających, wskazuje potrzebne w tych procesach narzędzia, maszyny i środki pomocnicze, dobiera i charakteryzuje sposób przetwarzania takich półproduktów odpowiednio do rodzaju wyrobu. | 2,0 | |
3,0 | Student co najmniej wymienia odmiany półproduktów preimpregnowanych, wskazuje ich typowe przeznaczenie i szczegółowo charakteryzuje sposób wytwarzania i przetwarzania wybranej spośród wymienionych odmainy preimpregnatu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-07_W08 Student opisuje sposoby wykonywania odlewów z żywic reaktywnych i dobiera je stosownie do technicznego celu procesu. | 2,0 | |
3,0 | Student co najmniej wymienia i charaktreyzuje techniki odlewnicze wykorzystujące żywice reaktywne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-07_W09 Student chrakteryzuje wymagania stawiane narzędziom technologicznym w różnych procesach przetwórczych, objasnia rozwiazania konstrukcyjno-techniczne tych narzędzi, wskazuje odpowiednie do ich budowy materiały narzędziowe i opisuje zasadnicze techniki budowy takich narzedzi. | 2,0 | |
3,0 | Student co najmniej wskazuje odpowiednie materiały narzędziowe i rozwiązania konstrukcyjne narzędzi technologicznych wykorzystywane w typowych procesach przetwarzania żywic reaktywnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-07_U01 Student umie zaprojektować syntezę typowej żywicy reaktywnej z grupy aminoplastów, fenoplastów, spoksydów względnie poliestrów nienasyconych. | 2,0 | |
3,0 | Student przedstawia założenia i zasadnicze elementy procesu syntezy dowolnej żywicy reaktywnej, albo dowolnie wybrane zastosowanie takiej żywicy wraz ze szczegółowym omówieniem procesu wytworzenia produktu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-07_U02 Student podejmuje trafne decyzje doboru surowców reaktywnych do produkcji typowych wytworów przemysłowych z żywic reaktywnych. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi co najmniej właściwie dobrać polimerowe surowce reaktywne do wskazanego zastosowania produktu z tej grupy surowców. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-07_U03 Student rozwiązauje problemy doboru techniki przetwarzania żywic reaktywnych w aspekcie przetwarzanych surowców oraz własciwości wytworów i sklai produkcji. | 2,0 | |
3,0 | Student co najmniej poprawnie wskazuje możliwe techniki wytwarzania wytworu o postulowanych właściwościach użytkowych z właściwych surowców. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TCH_2A_D01-07_K01 Student rozpoznaje problemy wymagające rozwiązania, wykazuje inicjatywę w definiowaniu możliwych sosobów rozwiązywania uprzednio zidentyfikowanych problemów technicznych i organizacyjnych. | 2,0 | |
3,0 | Student wykazuje co najmniej zdolność definiowania problemów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
TCH_2A_D01-07_K02 Student wykazuje otwartość na dyskusję, zdolność komunikatywnego formułowania argumentów i uzasadniania propozycji. | 2,0 | |
3,0 | Student podejmuje w dyskusji próby merytorycznej argumentacji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Pielichowski J., Puszyński A., Technologia Tworzyw Sztucznych, WNT, Warszawa, 1992, 3
- Żuchowska D., Polimery konstrukcyjne, WNT, Warszawa, 1995
- Sikora R., Przetwórstwo tworzyw wielkocząsteczkowych, Wydawnictwo edukacyjne Zofii Dobkowskiej, Warszawa, 1993
- Łączyński B., Tworzywa wielkocząsteczkowe. Rodzaje i własności, WNT, Warszawa, 1982
- Saechtling H., Tworzywa sztuczne. Poradnik., WNT, Warszawa, 2007, 5, ISBN 978-83-204-3354-8
- Czub P. i in., Chemia i technologia żywic epoksydowych, WNT, Warszawa, 2010, ISBN 83-20402611-1
- Królikowski W. i in., Żywice i laminaty poliestrowe, WNT, Warszawa, 1986
- Rościszewski P., Zielecka M., Silikony właściowści i zastosowanie, WNT, Warszawa, 2004