Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Technologii i Inżynierii Chemicznej - Technologia chemiczna (S1)
specjalność: Technologia nieorganiczna

Sylabus przedmiotu Technologie monomerów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia chemiczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologie monomerów
Specjalność Technologia organiczna
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Chemicznej Organicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Czech <psa_czech@wp.pl>
Inni nauczyciele Paula Ossowicz-Rupniewska <Paula.Ossowicz@zut.edu.pl>, Magdalena Urbala <Magdalena.Urbala@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 7 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 1,00,59egzamin
laboratoriaL6 15 1,00,41zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Chemia ogólna.
W-2Podstawy technologii chemicznej.
W-3Podstawy inżynierii chemicznej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z wybranymi technologiami produkcji monomerów i ich rozwojem z uwzględnieniem aspektów środowiskowych, elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju.
C-2Ukształtownie umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Synteza nowych monomerów5
T-L-2Analiza zawartości grup karboksylowych w polimerach5
T-L-3Otrzymywanie klejów rozpuszczalnych w wodzie5
15
wykłady
T-W-1Metody otrzymywania monomerów o wiązaniach olefinowych: etylenu, propylenu.2
T-W-2Metody otrzymywania monomerów dienowych: butadienu, izoprenu.1
T-W-3Metody otrzymywania etylobenzenu i styrenu.1
T-W-4Metody otrzymywania chlorku winylu i octanu winylu.1
T-W-5Metody otrzymywania tetrafluoroetylenu.1
T-W-6Metody otrzymywania estrów i eterów winylowych.1
T-W-7Metody otrzymywania akrylonitrylu, akryloamidu, kwasów akrylowych i jego estrów, akroleiny, kwasu metakrylowego i metakrylanu metylu.3
T-W-8Metody otrzymywania monomerów oksiranowych: tlenku etylenu, epichlorohydryny.1
T-W-9Metody otrzymywania alkoholi wielowodorotlenowych: glikolu etylenowego, gliceryny.2
T-W-10Metody otrzymywania bezwodników kwasowych: kwasu adypinowego i tereftalowego.1
T-W-11Metody otrzymywania pochodnych azotu: heksametylodiaminy, kaprolaktamu.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Studiowanie literatury wskazanej przez prowadzącego.11
A-L-3Konsultacje z prowadzącym.3
A-L-4Zaliczenie.1
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Konsultacje z prowadzącym.2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.12
A-W-4Egzamin.1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z objaśnieniami wspomagany prezentacją multimedialną.
M-2Klasyczna metoda problemowa z dyskusją dydaktyczną wspomagana prezentacja multimedialną.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny po zakończeniu wykładów z tematyki objętej wykładami.
S-2Ocena formująca: Okresowa ocena przygotowania do ćwiczeń audytoryjnych.
S-3Ocena formująca: Okresowa ocena aktywności i kreatywności studenta w rozwiązywaniu zadań problemowych.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z tematyki ćwiczeń audytoryjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D02-2c_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę z zakresu metod otrzymywania monomerów, ich właściowościach i zastosowaniach oraz nowoczesnych technologiach i kierunkach ich rozwoju z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju w aspektach świadomego ograniczania antropopresji na środowisko naturalne.
TCH_1A_W09, TCH_1A_W11C-1T-W-6, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-W-11M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D02-2c_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych a potrafi także zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju.
TCH_1A_U10, TCH_1A_U16C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-W-6, T-W-10, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-8, T-W-7, T-W-3, T-W-9, T-W-11M-1, M-2S-1, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TCH_1A_D02-2c_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. Rozumie potrzebę dzielenia się wiedzą i informacjami zdobytymi w trakcie studiów.
TCH_1A_K01C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D02-2c_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę z zakresu metod otrzymywania monomerów, ich właściowościach i zastosowaniach oraz nowoczesnych technologiach i kierunkach ich rozwoju z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju w aspektach świadomego ograniczania antropopresji na środowisko naturalne.
2,0Nie potrafi wymienić nawet podstawowych metod otrzymywania omawianych monomerów.
3,0Student zna kilka z omawianych metod otrzymywania monomerów i ich zastosowania. Zna nowoczesne technologie produkcji tych monomerów i kierunki ich rozwoju.
3,5Student zna kilka z omawianych metod otrzymywania monomerów i ich zastosowania. Zna nowoczesne technologie produkcji tych monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach.
4,0Student zna większość omawianych metod otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna większość nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach.
4,5Student zna większość omawianych metod otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna większość nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach. W sposób świadowmy formułuje aspekty działalności ze sfery produkcji i organizacji pozwalające na ograniczanie antropopresji na środowisko naturalne.
5,0Student zna wszystykie omawiane metody otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna wszystkie nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju i je objaśnia. Potrafi wskazać i omówić elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach. W sposób świadowmy formułuje aspekty działalności ze sfery produkcji i organizacji pozwalające na ograniczanie antropopresji na środowisko naturalne.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D02-2c_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych a potrafi także zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju.
2,0Student nie posiada nawet umiejętności czytania schematów technologicznych.
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych. Z pomocą prowadzącego przeprowadza analizę porównawczą zaledwie kilku stosowanych rozwiązań technologicznych i w niewielkim zakresie potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych.
3,5Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych. Korzystając ze wskazówek prowadzącego przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Korzystając ze wskazówek prowadzącego potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
4,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
4,5Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
5,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych, wykorzystać i stosować je w praktyce badawczej i inżynierskiej oraz je rozwijać i weryfikować.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TCH_1A_D02-2c_K01
Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. Rozumie potrzebę dzielenia się wiedzą i informacjami zdobytymi w trakcie studiów.
2,0Student nie wykazuje zainteresowanie literaturą przedmiotu, nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia się, nie wykazuje kreatywności, nie myśli logicznie.
3,0Student wykazuje umiarkowane zainteresowanie literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności.
3,5Student wykazuje umiarkowane zainteresowanie literaturą przedmiotu, chętnie współpracuje z opiekunem pracy, jest sumienny, aktywny i obowiązkowy.
4,0Student wykazuje zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole, sumienny, obowiązkowy, kreatywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się .
4,5Student wykazuje szerokie zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole, sumienny, obowiązkowy, kreatywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy.
5,0Student wykazuje szerokie zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy, potrafi dzielić się informacjami, jest kreatywny i otwarty, ceni wartość nauki i rozwoju osobistego.

Literatura podstawowa

  1. A. Bukowska A, W. Bukowski, Technologia produkcji monomerów. Monomery nienasycone., Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2001
  2. E. Grzywa, J. Molenda, Technologia podstawowych syntez organicznych., WNT, Warszawa, 2000, tom 1, tom 2
  3. R. Bogoczek, E. Kociołek-Balawejder, Technologia chemiczna organiczna., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław, 1992
  4. A. Bukowska, A.W. Bukowski, Przemysłowa Chemia Organiczna. Monomery nienasycone, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2012
  5. A. Bukowska, A. W. Bukowski, Przemysłowa Chemia Organiczna. Monomery nasycone, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2013
  6. Z. Czech, Vernetzung von Haftklebstoffen auf Polyacrylatbasis, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1999

Literatura dodatkowa

  1. S. Bretsznajder i in., Podstawy ogólne technologii chemicznej, WNT, Warszawa, 1973
  2. K. Weissermel, H. J. Arpe, Industrial Organic Chemistry, WILEY-VCH, Weinheim, 2008, 4

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Synteza nowych monomerów5
T-L-2Analiza zawartości grup karboksylowych w polimerach5
T-L-3Otrzymywanie klejów rozpuszczalnych w wodzie5
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody otrzymywania monomerów o wiązaniach olefinowych: etylenu, propylenu.2
T-W-2Metody otrzymywania monomerów dienowych: butadienu, izoprenu.1
T-W-3Metody otrzymywania etylobenzenu i styrenu.1
T-W-4Metody otrzymywania chlorku winylu i octanu winylu.1
T-W-5Metody otrzymywania tetrafluoroetylenu.1
T-W-6Metody otrzymywania estrów i eterów winylowych.1
T-W-7Metody otrzymywania akrylonitrylu, akryloamidu, kwasów akrylowych i jego estrów, akroleiny, kwasu metakrylowego i metakrylanu metylu.3
T-W-8Metody otrzymywania monomerów oksiranowych: tlenku etylenu, epichlorohydryny.1
T-W-9Metody otrzymywania alkoholi wielowodorotlenowych: glikolu etylenowego, gliceryny.2
T-W-10Metody otrzymywania bezwodników kwasowych: kwasu adypinowego i tereftalowego.1
T-W-11Metody otrzymywania pochodnych azotu: heksametylodiaminy, kaprolaktamu.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-L-2Studiowanie literatury wskazanej przez prowadzącego.11
A-L-3Konsultacje z prowadzącym.3
A-L-4Zaliczenie.1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach.15
A-W-2Konsultacje z prowadzącym.2
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.12
A-W-4Egzamin.1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D02-2c_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma wiedzę z zakresu metod otrzymywania monomerów, ich właściowościach i zastosowaniach oraz nowoczesnych technologiach i kierunkach ich rozwoju z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju w aspektach świadomego ograniczania antropopresji na środowisko naturalne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_W09ma wiedzę z zakresu metod identyfikacji, oznaczania składu oraz charakteryzowania produktów przemysłu chemicznego
TCH_1A_W11ma wiedzę o surowcach przemysłu chemicznego i pokrewnych procesach stosowanych w ich przetwarzaniu do produktów użytkowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z wybranymi technologiami produkcji monomerów i ich rozwojem z uwzględnieniem aspektów środowiskowych, elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju.
Treści programoweT-W-6Metody otrzymywania estrów i eterów winylowych.
T-W-10Metody otrzymywania bezwodników kwasowych: kwasu adypinowego i tereftalowego.
T-W-1Metody otrzymywania monomerów o wiązaniach olefinowych: etylenu, propylenu.
T-W-2Metody otrzymywania monomerów dienowych: butadienu, izoprenu.
T-W-4Metody otrzymywania chlorku winylu i octanu winylu.
T-W-5Metody otrzymywania tetrafluoroetylenu.
T-W-8Metody otrzymywania monomerów oksiranowych: tlenku etylenu, epichlorohydryny.
T-W-7Metody otrzymywania akrylonitrylu, akryloamidu, kwasów akrylowych i jego estrów, akroleiny, kwasu metakrylowego i metakrylanu metylu.
T-W-3Metody otrzymywania etylobenzenu i styrenu.
T-W-9Metody otrzymywania alkoholi wielowodorotlenowych: glikolu etylenowego, gliceryny.
T-W-11Metody otrzymywania pochodnych azotu: heksametylodiaminy, kaprolaktamu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z objaśnieniami wspomagany prezentacją multimedialną.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny po zakończeniu wykładów z tematyki objętej wykładami.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wymienić nawet podstawowych metod otrzymywania omawianych monomerów.
3,0Student zna kilka z omawianych metod otrzymywania monomerów i ich zastosowania. Zna nowoczesne technologie produkcji tych monomerów i kierunki ich rozwoju.
3,5Student zna kilka z omawianych metod otrzymywania monomerów i ich zastosowania. Zna nowoczesne technologie produkcji tych monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach.
4,0Student zna większość omawianych metod otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna większość nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach.
4,5Student zna większość omawianych metod otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna większość nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju. Potrafi wskazać elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach. W sposób świadowmy formułuje aspekty działalności ze sfery produkcji i organizacji pozwalające na ograniczanie antropopresji na środowisko naturalne.
5,0Student zna wszystykie omawiane metody otrzymywania monomerów, ich właściowości i zastosowania. Zna wszystkie nowoczesne technologie produkcji monomerów i kierunki ich rozwoju i je objaśnia. Potrafi wskazać i omówić elementy zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju stosowane w tych technologiach. W sposób świadowmy formułuje aspekty działalności ze sfery produkcji i organizacji pozwalające na ograniczanie antropopresji na środowisko naturalne.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D02-2c_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ma umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych a potrafi także zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych z uwzględnieniem elementów zielonej chemii i zrównoważonego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_U10potrafi wykorzystywać wiedzę matematyczną i informatyczną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu technologii chemicznej
TCH_1A_U16potrafi wykorzystywać nabytą wiedzę do krytycznej analizy i oceny funkcjonowania aparatów i istniejących rozwiązań technicznych w procesach technologii chemicznej
Cel przedmiotuC-2Ukształtownie umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych.
Treści programoweT-L-1Synteza nowych monomerów
T-L-2Analiza zawartości grup karboksylowych w polimerach
T-L-3Otrzymywanie klejów rozpuszczalnych w wodzie
T-W-6Metody otrzymywania estrów i eterów winylowych.
T-W-10Metody otrzymywania bezwodników kwasowych: kwasu adypinowego i tereftalowego.
T-W-1Metody otrzymywania monomerów o wiązaniach olefinowych: etylenu, propylenu.
T-W-2Metody otrzymywania monomerów dienowych: butadienu, izoprenu.
T-W-4Metody otrzymywania chlorku winylu i octanu winylu.
T-W-5Metody otrzymywania tetrafluoroetylenu.
T-W-8Metody otrzymywania monomerów oksiranowych: tlenku etylenu, epichlorohydryny.
T-W-7Metody otrzymywania akrylonitrylu, akryloamidu, kwasów akrylowych i jego estrów, akroleiny, kwasu metakrylowego i metakrylanu metylu.
T-W-3Metody otrzymywania etylobenzenu i styrenu.
T-W-9Metody otrzymywania alkoholi wielowodorotlenowych: glikolu etylenowego, gliceryny.
T-W-11Metody otrzymywania pochodnych azotu: heksametylodiaminy, kaprolaktamu.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z objaśnieniami wspomagany prezentacją multimedialną.
M-2Klasyczna metoda problemowa z dyskusją dydaktyczną wspomagana prezentacja multimedialną.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny po zakończeniu wykładów z tematyki objętej wykładami.
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z tematyki ćwiczeń audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada nawet umiejętności czytania schematów technologicznych.
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych. Z pomocą prowadzącego przeprowadza analizę porównawczą zaledwie kilku stosowanych rozwiązań technologicznych i w niewielkim zakresie potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych.
3,5Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych. Korzystając ze wskazówek prowadzącego przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Korzystając ze wskazówek prowadzącego potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
4,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
4,5Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych.
5,0Student posiada umiejętność samodzielnego czytania schematów technologicznych i je objaśnia. Samodzielnie przeprowadza krytyczną analizę porównawczą stosowanych rozwiązań technologicznych i formułuje wnioski. Potrafi zaproponować modyfikację istniejących rozwiązań technicznych i procesowych, wykorzystać i stosować je w praktyce badawczej i inżynierskiej oraz je rozwijać i weryfikować.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTCH_1A_D02-2c_K01Student rozumie wartość i wagę nauki i ciągłego kształcenia się. Rozumie potrzebę rozwoju osobistego, zna i szanuje zasady pracy w grupie. Rozumie potrzebę dzielenia się wiedzą i informacjami zdobytymi w trakcie studiów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTCH_1A_K01rozumie potrzebę dokształcania się i podnoszenia swoich kompetencji zawodowych i osobistych
Cel przedmiotuC-2Ukształtownie umiejętności czytania schematów technologicznych oraz przeprowadzenia krytycznej analizy porównawczej stosowanych rozwiązań technologicznych.
Treści programoweT-L-1Synteza nowych monomerów
T-L-2Analiza zawartości grup karboksylowych w polimerach
T-L-3Otrzymywanie klejów rozpuszczalnych w wodzie
Metody nauczaniaM-2Klasyczna metoda problemowa z dyskusją dydaktyczną wspomagana prezentacja multimedialną.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Okresowa ocena przygotowania do ćwiczeń audytoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje zainteresowanie literaturą przedmiotu, nie rozumie potrzeby ciągłego kształcenia się, nie wykazuje kreatywności, nie myśli logicznie.
3,0Student wykazuje umiarkowane zainteresowanie literaturą przedmiotu, nie wykazuje kreatywności.
3,5Student wykazuje umiarkowane zainteresowanie literaturą przedmiotu, chętnie współpracuje z opiekunem pracy, jest sumienny, aktywny i obowiązkowy.
4,0Student wykazuje zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole, sumienny, obowiązkowy, kreatywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się .
4,5Student wykazuje szerokie zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole, sumienny, obowiązkowy, kreatywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy.
5,0Student wykazuje szerokie zainteresowanie literaturą przedmiotu, jest chętny do współpracy w zespole badawczym, sumienny, obowiązkowy, aktywny, rozumie potrzebę ciągłego kształcenia się, potrafi określić priorytety związane z realizacją pracy, potrafi dzielić się informacjami, jest kreatywny i otwarty, ceni wartość nauki i rozwoju osobistego.