Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa systemów energetycznych

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa (magisterska):

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa (magisterska)
Specjalność Projektowanie i budowa systemów energetycznych
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Leszek Malinowski <Leszek.Malinowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien mieć zaliczone wszystkie przedmioty ogólne, podstawowe i kierunkowe oraz większość przedmiotow specjalnościowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poszerzenie wiedzy zdobytej w trakcie studiow.
C-2Samodzielne zastosowanie wiedzy i umiejętności nabytych podczas studiów przy realizacji pracy dyplomowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Student wykonuje pracę dyplomową na określony temat pod nadzorem promotora. Wyniki pracy przedstawia w formie pisemnej - papierowej i elektronicznej.0
T-PD-2Student przedstawia pracę dyplomową i osiągnięte wyniki podczas egzaminu dyplomowego.0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Konsultacje pracy dyplomowej z opiekunem pracy.24
A-PD-2Poszukiwanie i analiza literatury związanej z tematem pracy dyplomowej, wykonanie pracy.450
A-PD-3Przygotowanie prezentacji pracy i przygotowanie się do egzaminu dyplomowego.25
A-PD-4Uczestnictwo w egzaminie dyplomowym.1
500

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metoda aktywizująca - seminarium.
M-3Metoda praktyczna: projekt i seminarium.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D2-12_W01
Student wykonując pracę dyplomową nabywa, poszerza i utrwala wiedzę z zakresu oceanotechniki.
O_2A_W03, O_2A_W07, O_2A_W09C-1T-PD-1M-2, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D2-12_U01
Student wykonując pracę dyplomową wykorzystuje nabytą wiedzę.
C-2T-PD-1M-2, M-1, M-3S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D2-12_K01
Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną oraz skutki ekonomiczne jakie wynikają z jego działalności.
C-1, C-2T-PD-1M-2, M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D2-12_W01
Student wykonując pracę dyplomową nabywa, poszerza i utrwala wiedzę z zakresu oceanotechniki.
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu studiowanego kierunku.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu studiowanego kierunku.
3,5Student zna i rozumie obowiązujący na studiach materiał.
4,0Student dobrze zna i dobrze rozumie obowiązujący na studiach materiał.
4,5Student ma pełną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku. Ma problemy z pełnym zrozumieniem nielicznych trudniejszych zagadnień.
5,0Student ma pełną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D2-12_U01
Student wykonując pracę dyplomową wykorzystuje nabytą wiedzę.
2,0Student nie ma umiejętności wynikających z planów i programów studiow. Nie potrafi wykonać pracy dyplomowej.
3,0Student ma podstawowe umiejętności wynikające z planów i programów studiow. Potrafi wykonać pracę dyplomową popełniając przy tym błędy.
3,5Student ma większość umiejętności wynikających z planów i programów studiow. Potrafi wykonać pracę dyplomową popełniając przy tym niewielką liczbę błędów.
4,0Student ma prawie wszystkie umiejętności wynikających z planów i programów studiów. Potrafi samodzielnie wykonać pracę dyplomową popełniając przy tym bardzo niewielką liczbę błędów.
4,5Student ma prawie wszystkie umiejętności wynikających z planów i programów studiów. Potrafi samodzielnie i nieomal bezbłędnie wykonać pracę dyplomową.
5,0Student ma wszystkie umiejętności wynikających z planów i programów studiów. Potrafi samodzielnie i bezbłędnie wykonać pracę dyplomową.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D2-12_K01
Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną oraz skutki ekonomiczne jakie wynikają z jego działalności.
2,0Nie ma żadnych kompetencji, których uzyskanie przewidywały plany i programy studiów.
3,0Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia.
3,5Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną, jakie wynikają z jego działalności.
4,0Dobrze ozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Dobrze rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną oraz skutki ekonomiczne, jakie wynikają z jego działalności.
4,5Doskonale rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Bardzo dobrze rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną oraz skutki ekonomiczne, jakie wynikają z jego działalności.
5,0Ma wszystkie kompetencje, których uzyskanie przewidywały plany i programy studiów.

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko J., Zygmunt M., Poradnik dyplomanta, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000
  2. Kozłowski R., Praktyczny sposób pisania prac dyplomowych, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Karpowicz A., Poradnik prawa autorskiego, Wolters Kluwer, Warszawa, 2009

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Student wykonuje pracę dyplomową na określony temat pod nadzorem promotora. Wyniki pracy przedstawia w formie pisemnej - papierowej i elektronicznej.0
T-PD-2Student przedstawia pracę dyplomową i osiągnięte wyniki podczas egzaminu dyplomowego.0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Konsultacje pracy dyplomowej z opiekunem pracy.24
A-PD-2Poszukiwanie i analiza literatury związanej z tematem pracy dyplomowej, wykonanie pracy.450
A-PD-3Przygotowanie prezentacji pracy i przygotowanie się do egzaminu dyplomowego.25
A-PD-4Uczestnictwo w egzaminie dyplomowym.1
500
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D2-12_W01Student wykonując pracę dyplomową nabywa, poszerza i utrwala wiedzę z zakresu oceanotechniki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W03ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie budowy i zastosowania maszyn i urządzeń oraz instalacji i systemów wchodzących w skład obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W07zna i rozumie wpływ uwarunkowań prawnych, ekonomicznych i społecznych na procesy projektowania, wytwarzania i eksploatacji maszyn, systemów i obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W09ma podstawową wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej, zna akty prawne chroniące dorobek intelektualny, zna i rozumie znaczenie ochrony własności intelektualnej, ochrony własności przemysłowej i praw autorskich oraz uwarunkowań prawnych uzyskania ochrony wynalazków i wzorów użytkowych, jak również odpowiedzialności cywilnej i prawnej za naruszenie tych praw
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy zdobytej w trakcie studiow.
Treści programoweT-PD-1Student wykonuje pracę dyplomową na określony temat pod nadzorem promotora. Wyniki pracy przedstawia w formie pisemnej - papierowej i elektronicznej.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca - seminarium.
M-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-3Metoda praktyczna: projekt i seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu studiowanego kierunku.
3,0Student ma podstawową wiedzę z zakresu studiowanego kierunku.
3,5Student zna i rozumie obowiązujący na studiach materiał.
4,0Student dobrze zna i dobrze rozumie obowiązujący na studiach materiał.
4,5Student ma pełną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku. Ma problemy z pełnym zrozumieniem nielicznych trudniejszych zagadnień.
5,0Student ma pełną wiedzę z zakresu studiowanego kierunku.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D2-12_U01Student wykonując pracę dyplomową wykorzystuje nabytą wiedzę.
Cel przedmiotuC-2Samodzielne zastosowanie wiedzy i umiejętności nabytych podczas studiów przy realizacji pracy dyplomowej.
Treści programoweT-PD-1Student wykonuje pracę dyplomową na określony temat pod nadzorem promotora. Wyniki pracy przedstawia w formie pisemnej - papierowej i elektronicznej.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca - seminarium.
M-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-3Metoda praktyczna: projekt i seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma umiejętności wynikających z planów i programów studiow. Nie potrafi wykonać pracy dyplomowej.
3,0Student ma podstawowe umiejętności wynikające z planów i programów studiow. Potrafi wykonać pracę dyplomową popełniając przy tym błędy.
3,5Student ma większość umiejętności wynikających z planów i programów studiow. Potrafi wykonać pracę dyplomową popełniając przy tym niewielką liczbę błędów.
4,0Student ma prawie wszystkie umiejętności wynikających z planów i programów studiów. Potrafi samodzielnie wykonać pracę dyplomową popełniając przy tym bardzo niewielką liczbę błędów.
4,5Student ma prawie wszystkie umiejętności wynikających z planów i programów studiów. Potrafi samodzielnie i nieomal bezbłędnie wykonać pracę dyplomową.
5,0Student ma wszystkie umiejętności wynikających z planów i programów studiów. Potrafi samodzielnie i bezbłędnie wykonać pracę dyplomową.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D2-12_K01Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną oraz skutki ekonomiczne jakie wynikają z jego działalności.
Cel przedmiotuC-1Poszerzenie wiedzy zdobytej w trakcie studiow.
C-2Samodzielne zastosowanie wiedzy i umiejętności nabytych podczas studiów przy realizacji pracy dyplomowej.
Treści programoweT-PD-1Student wykonuje pracę dyplomową na określony temat pod nadzorem promotora. Wyniki pracy przedstawia w formie pisemnej - papierowej i elektronicznej.
Metody nauczaniaM-2Metoda aktywizująca - seminarium.
M-1Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-3Metoda praktyczna: projekt i seminarium.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma żadnych kompetencji, których uzyskanie przewidywały plany i programy studiów.
3,0Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia.
3,5Rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną, jakie wynikają z jego działalności.
4,0Dobrze ozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Dobrze rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną oraz skutki ekonomiczne, jakie wynikają z jego działalności.
4,5Doskonale rozumie potrzebę ustawicznego kształcenia. Bardzo dobrze rozumie odpowiedzialność społeczną i prawną oraz skutki ekonomiczne, jakie wynikają z jego działalności.
5,0Ma wszystkie kompetencje, których uzyskanie przewidywały plany i programy studiów.