Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa systemów energetycznych

Sylabus przedmiotu Oceanotechniczne systemy energetyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Oceanotechniczne systemy energetyczne
Specjalność Chłodnictwo i klimatyzacja w oceanotechnice
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Bezpieczeństwa i Energetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Zeńczak <Wojciech.Zenczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 1,00,34zaliczenie
laboratoriaL2 15 1,00,33zaliczenie
projektyP2 15 1,00,33zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Termodynamika Maszyny cieplne Elektrotechnika
W-2Teoria procesów cieplnych
W-3Silniki i maszyny okrętowe
W-4Podstawy elektrotechniki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przyswojenie wiadomości z zakresu budowy i eksploatacji systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych, pozwalających na podjęcie pracy na platformach wiertniczych, wydobywczych, przy obsłudze zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych.
C-2Umiejętność identyfikacji systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych
C-3Podstawowe umiejętność eksploatacvji systemów energetycznych ( siłowni), obiektów oceanotechnicznych i pojazdów podwodnych typu ROV i AUV
C-4Nabycie podstawowej wiedzy z zakresu budowy i funkcjonowania poszczególnych podsystemów wchodzących w sklad systemów energetycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych, omówienie zakresu zajęć, sposobu ich prowadzenia, wymogi oraz warunki bezpieczeństwa BHP w trakcie prowadzenia zajęć, sposoby oceny2
T-L-2Budowa i działanie agregatu prądotwórczego3
T-L-3Budowa kotła pomocniczego VX2
T-L-4Działanie i obsługa kotła pomocniczego VX w warunkach pracy symulacyjnej4
T-L-5Budowa i działanie systemu energetycznego pojazdu podwodnego typu ROV (System Monitoringu Głębinowego - pojazd KRAB)2
T-L-6Zaliczenie laboratoriów2
15
projekty
T-P-1Przedstawienie wymagań dotyczących wykonywania projektów, tematyka projektów, sposoby oceny4
T-P-2Określenie zapotrzebowania mocy elektrycznej dla funkcjonowania platformy wiertniczej operującej na Morzu Bałtyckim6
T-P-3Określenie mocy elektrycznej wymaganej dla funkcjonowania pojazdu podwodnego2
T-P-4Dobór wyposażenia opcjonalnego pojazdu3
15
wykłady
T-W-1Identyfikacja systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych. Budowa systemów energetycznych platform wiertniczych - prąd stały. Budowa systemów energetycznych platform wiertniczych - prąd zmienny. Identyfikacja urządzeń wchodzących w skład systemów energetycznych platform - urządzenia zasilające. Budowa systemów wytwarzania energii elektrycznej - system paliwowy, system smarowy. Budowa systemów wytwarzania energii elektrycznej - system chlodzenia, system rozruchowy. Identyfikacja urządzeń wchodzących w skład systemów energetycznych platform - odbiorniki energii elektrycznej. Charakterystyka systemów wiertniczych. Systemy energetyczne zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych typu ROV. Systemy energetyczne autonomicznych pojazdów podwodnych AUV. Eksploatacja systemów energetycznych platform. Eksploatacja systemów energetycznych zdalnie syerowanych pojazdów podwodnych.16
T-W-2Identyfikacja systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-3Charakterystyka systemów energetycznych platform wiertniczych i wydobywczych.2
T-W-4Charakterystyka systemów energetycznych statków wiertniczych, zabezpieczenia i zaopatrzenia platform.2
T-W-5Charakterystyka systemów energetycznych zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych typu ROV i AUV.2
T-W-6Charakterystyka systemów zasilania platform - prąd stały.2
T-W-7Charakterystyka systemów zailania platform - prąd zmienny.2
T-W-8Podsumowanie wiadomości dotyczących systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych.2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie dostępnych Instrukcji4
A-L-2Dyskusja wprowadzająca umożliwiająca usystematyzowanie wiedzy pozwalającej na prawidlowe wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych2
A-L-3Przeprowadzenie ćwiczeń laboratoryjnych, pomiary, obsługa urządzeń13
A-L-4Archiwuzacja danych pomiarowych, opracowanie wyników, sporządzenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych4
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu2
25
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Wykonanie projektu10
A-P-3Przedstawienie projektu - prezentacja3
A-P-4Zaliczenie projektu2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie prezentacji4
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia1
35

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład prowadzony w formie wykazywania problemów i wspólne dochodzenie do ich rozwiązywania. Wykorzystanie materiałów audiowizualnych w postaci filmów, slajdów oraz schematów rysowanych na tablicy.
M-2Wykład informacyjny 50% - materialy audiowizualne
M-3Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych
M-4Wykład konwersatoryjny 20% - dyskusja podsumowująca
M-5Ćwiczenia laboratoryjne
M-6Metoda projektowa
M-7Seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: W sklad oceny końcowej będą brane pod uwagę oceny cząstkowe: - ocena z kolokwium - ocena z aktywności na zajęciach - obecność na zajęciach - samodzielne rozwiązanie uzgodnionego obupólnie problemu i przedstawienie go na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
S-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
S-4Ocena formująca: Ocena sprawozdań z laboratoriów
S-5Ocena formująca: Zaliczenie ustne laboratoriów
S-6Ocena formująca: Ocena projektu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-04_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W05, O_2A_W16, O_2A_W18C-2, C-4T-W-7, T-W-2, T-W-6M-2, M-3S-3, S-2
O_2A_D3-04_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą eksploatacji oceanicznych systemów energetycznych
O_2A_W02, O_2A_W04, O_2A_W16C-3T-W-3, T-W-5, T-W-2M-2, M-3S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-04_U01
Student potrafi przeprowadzić pomiary, interpretować wyniki w zakresie funkcjonowania systemów energetycznych
C-1, C-3T-W-2, T-L-2, T-L-5M-3S-3, S-2
O_2A_D3-04_U02
Student potrafi ocenić parametry pracy systemu i ich wpływ na funkcjonowanie systemu
C-3, C-4T-W-4, T-L-3, T-L-2, T-L-5M-3S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D3-04_K01
Student potrafi ocenić skutki społeczne poprawnego funkcjonowania systemów energetycznych
C-2T-W-3, T-W-4, T-W-2M-4, M-2, M-3S-3, S-2
O_2A_D3-04_K02
Student ma świadomość ważność i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki eksploatacji systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych
C-3, C-4T-W-2, T-W-6M-4, M-2, M-3S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-04_W01
Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturow ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
O_2A_D3-04_W02
Student ma podstawową wiedzę dotyczącą eksploatacji oceanicznych systemów energetycznych
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturow ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-04_U01
Student potrafi przeprowadzić pomiary, interpretować wyniki w zakresie funkcjonowania systemów energetycznych
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
O_2A_D3-04_U02
Student potrafi ocenić parametry pracy systemu i ich wpływ na funkcjonowanie systemu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D3-04_K01
Student potrafi ocenić skutki społeczne poprawnego funkcjonowania systemów energetycznych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli
O_2A_D3-04_K02
Student ma świadomość ważność i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki eksploatacji systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze i ma świadomość jej roli

Literatura podstawowa

  1. Balcerski A, Bocheński D,:, Układy technologiczne i energetyczne jednostek oceanotechnicznych, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 1998
  2. Balcerski A., Bocheński D., Układy technologiczne i energetyczne jednostek oceanotechnicznych, Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 1998, 1
  3. Michalski R, Siłownie Okrętowe, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1997, 1
  4. Michalski R, Siłownie okrętowe, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 1997, 2
  5. Graczyk T, Bezzałogowe zdalnie sterowane pojazdy głębinowe - konstrukcja i zastoosowania, Instytut Okrętowy Politechniki Szczecińskiej ODK SIMP, Szczecin, 1991, 1
  6. Graczyk T, Bezzałogowe zdalnie sterowane pojazdy głębinowe - konstrukcja, zastosowanie, IO PS i ODK SIMP, Szczecin, 1991, 1
  7. Rowiński L., Pojazdy głębinowe budowa i wyposażenie, Przedsiębiorstwo Prywatne WiB, Gdańsk, 2008, 1
  8. Rowiński L, Pojazdy głębinowe budowa i wyposażenie, Przedsiębiorstwo prywatne WiB, Gdańsk, 2008, 1
  9. Mtejski M., Modelowanie ruchu bezzałogowych pojazdów podwodnych w warunkach eksperymentalnych, Polskie Towarzystwo Medycyny i Techniki Hiperbarycznej, Gdynia, 2011, 1
  10. Matejski M, Modelowanie ruchu bezzałogowych pojazdów podwodnych w warunkach ekspoerymentalnych, Polskie Towarzystwo Medycyny i Techniki Hiperbarycznej, Gdynia, 2011, 1

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych, omówienie zakresu zajęć, sposobu ich prowadzenia, wymogi oraz warunki bezpieczeństwa BHP w trakcie prowadzenia zajęć, sposoby oceny2
T-L-2Budowa i działanie agregatu prądotwórczego3
T-L-3Budowa kotła pomocniczego VX2
T-L-4Działanie i obsługa kotła pomocniczego VX w warunkach pracy symulacyjnej4
T-L-5Budowa i działanie systemu energetycznego pojazdu podwodnego typu ROV (System Monitoringu Głębinowego - pojazd KRAB)2
T-L-6Zaliczenie laboratoriów2
15

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przedstawienie wymagań dotyczących wykonywania projektów, tematyka projektów, sposoby oceny4
T-P-2Określenie zapotrzebowania mocy elektrycznej dla funkcjonowania platformy wiertniczej operującej na Morzu Bałtyckim6
T-P-3Określenie mocy elektrycznej wymaganej dla funkcjonowania pojazdu podwodnego2
T-P-4Dobór wyposażenia opcjonalnego pojazdu3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Identyfikacja systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych. Budowa systemów energetycznych platform wiertniczych - prąd stały. Budowa systemów energetycznych platform wiertniczych - prąd zmienny. Identyfikacja urządzeń wchodzących w skład systemów energetycznych platform - urządzenia zasilające. Budowa systemów wytwarzania energii elektrycznej - system paliwowy, system smarowy. Budowa systemów wytwarzania energii elektrycznej - system chlodzenia, system rozruchowy. Identyfikacja urządzeń wchodzących w skład systemów energetycznych platform - odbiorniki energii elektrycznej. Charakterystyka systemów wiertniczych. Systemy energetyczne zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych typu ROV. Systemy energetyczne autonomicznych pojazdów podwodnych AUV. Eksploatacja systemów energetycznych platform. Eksploatacja systemów energetycznych zdalnie syerowanych pojazdów podwodnych.16
T-W-2Identyfikacja systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-3Charakterystyka systemów energetycznych platform wiertniczych i wydobywczych.2
T-W-4Charakterystyka systemów energetycznych statków wiertniczych, zabezpieczenia i zaopatrzenia platform.2
T-W-5Charakterystyka systemów energetycznych zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych typu ROV i AUV.2
T-W-6Charakterystyka systemów zasilania platform - prąd stały.2
T-W-7Charakterystyka systemów zailania platform - prąd zmienny.2
T-W-8Podsumowanie wiadomości dotyczących systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych.2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Przygotowanie do ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie dostępnych Instrukcji4
A-L-2Dyskusja wprowadzająca umożliwiająca usystematyzowanie wiedzy pozwalającej na prawidlowe wykonanie ćwiczeń laboratoryjnych2
A-L-3Przeprowadzenie ćwiczeń laboratoryjnych, pomiary, obsługa urządzeń13
A-L-4Archiwuzacja danych pomiarowych, opracowanie wyników, sporządzenie sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych4
A-L-5Przygotowanie do zaliczenia przedmiotu2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-P-2Wykonanie projektu10
A-P-3Przedstawienie projektu - prezentacja3
A-P-4Zaliczenie projektu2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie prezentacji4
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia1
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-04_W01Student ma uporządkowaną wiedzę dotyczącą budowy i funkcjonowania systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W05ma podstawową wiedzę na temat eksploatacji maszyn, obiektów i systemów technicznych, jak również rozumie wpływ właściwej eksploatacji na wydłużenie ich cyklu życia
O_2A_W16ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych opartą na podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu termodynamiki i wymiany ciepła
O_2A_W18ma uporządkowaną i podbudowaną wiedzę w zakresie inżynierii bezpieczeństwa i projektowania urządzeń i systemów zabezpieczeń obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-2Umiejętność identyfikacji systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych
C-4Nabycie podstawowej wiedzy z zakresu budowy i funkcjonowania poszczególnych podsystemów wchodzących w sklad systemów energetycznych
Treści programoweT-W-7Charakterystyka systemów zailania platform - prąd zmienny.
T-W-2Identyfikacja systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych.
T-W-6Charakterystyka systemów zasilania platform - prąd stały.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny 50% - materialy audiowizualne
M-3Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturow ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-04_W02Student ma podstawową wiedzę dotyczącą eksploatacji oceanicznych systemów energetycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W02ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę w zakresie wybranych działów fizyki, obejmującą: mechanikę techniczną, mechanikę płynów i termodynamikę, niezbędną do zrozumienia złożonych zjawisk fizycznych i procesów z obszaru oceanotechniki
O_2A_W04zna i rozumie zasady wzajemnego oddziaływania środowiska morskiego i obiektów oceanotechnicznych, jak również aspekty ochrony środowiska
O_2A_W16ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie projektowania urządzeń i systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych opartą na podbudowanej teoretycznie wiedzy z zakresu termodynamiki i wymiany ciepła
Cel przedmiotuC-3Podstawowe umiejętność eksploatacvji systemów energetycznych ( siłowni), obiektów oceanotechnicznych i pojazdów podwodnych typu ROV i AUV
Treści programoweT-W-3Charakterystyka systemów energetycznych platform wiertniczych i wydobywczych.
T-W-5Charakterystyka systemów energetycznych zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych typu ROV i AUV.
T-W-2Identyfikacja systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych.
Metody nauczaniaM-2Wykład informacyjny 50% - materialy audiowizualne
M-3Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnej wiedzy adekwatnej do efektu kształcenia
3,0Student wykazuje elementarną wiedzę adekwatną do efektu kształcenia
3,5Student poprawnie identyfikuje podstawowe zagadnienia składające się na efekt kształcenia
4,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia
4,5Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturowe ( literatura, internet)
5,0Student wykazuje się dobrą wiedzą składającą się na efekt kształcenia uzupełnioną o wiadomości literaturow ( literatura, internet) oraz wiedzę praktyczną
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-04_U01Student potrafi przeprowadzić pomiary, interpretować wyniki w zakresie funkcjonowania systemów energetycznych
Cel przedmiotuC-1Przyswojenie wiadomości z zakresu budowy i eksploatacji systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych, pozwalających na podjęcie pracy na platformach wiertniczych, wydobywczych, przy obsłudze zdalnie sterowanych pojazdów podwodnych.
C-3Podstawowe umiejętność eksploatacvji systemów energetycznych ( siłowni), obiektów oceanotechnicznych i pojazdów podwodnych typu ROV i AUV
Treści programoweT-W-2Identyfikacja systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych.
T-L-2Budowa i działanie agregatu prądotwórczego
T-L-5Budowa i działanie systemu energetycznego pojazdu podwodnego typu ROV (System Monitoringu Głębinowego - pojazd KRAB)
Metody nauczaniaM-3Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-04_U02Student potrafi ocenić parametry pracy systemu i ich wpływ na funkcjonowanie systemu
Cel przedmiotuC-3Podstawowe umiejętność eksploatacvji systemów energetycznych ( siłowni), obiektów oceanotechnicznych i pojazdów podwodnych typu ROV i AUV
C-4Nabycie podstawowej wiedzy z zakresu budowy i funkcjonowania poszczególnych podsystemów wchodzących w sklad systemów energetycznych
Treści programoweT-W-4Charakterystyka systemów energetycznych statków wiertniczych, zabezpieczenia i zaopatrzenia platform.
T-L-3Budowa kotła pomocniczego VX
T-L-2Budowa i działanie agregatu prądotwórczego
T-L-5Budowa i działanie systemu energetycznego pojazdu podwodnego typu ROV (System Monitoringu Głębinowego - pojazd KRAB)
Metody nauczaniaM-3Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,0Student prezentuje elementarne wiadomości w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student prezentuje podstawowe umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student prezentuje dobre umiejętności w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
5,0Student prezentuje dobre umiejętności i wykorzystuje je w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie, a także proponuje nowe modyfikacje rozwiązań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-04_K01Student potrafi ocenić skutki społeczne poprawnego funkcjonowania systemów energetycznych
Cel przedmiotuC-2Umiejętność identyfikacji systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych
Treści programoweT-W-3Charakterystyka systemów energetycznych platform wiertniczych i wydobywczych.
T-W-4Charakterystyka systemów energetycznych statków wiertniczych, zabezpieczenia i zaopatrzenia platform.
T-W-2Identyfikacja systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych.
Metody nauczaniaM-4Wykład konwersatoryjny 20% - dyskusja podsumowująca
M-2Wykład informacyjny 50% - materialy audiowizualne
M-3Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze, ma świadomość jej roli
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D3-04_K02Student ma świadomość ważność i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki eksploatacji systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-3Podstawowe umiejętność eksploatacvji systemów energetycznych ( siłowni), obiektów oceanotechnicznych i pojazdów podwodnych typu ROV i AUV
C-4Nabycie podstawowej wiedzy z zakresu budowy i funkcjonowania poszczególnych podsystemów wchodzących w sklad systemów energetycznych
Treści programoweT-W-2Identyfikacja systemów energetycznych obiektów oceanotechnicznych.
T-W-6Charakterystyka systemów zasilania platform - prąd stały.
Metody nauczaniaM-4Wykład konwersatoryjny 20% - dyskusja podsumowująca
M-2Wykład informacyjny 50% - materialy audiowizualne
M-3Wykład problemowy 30% - praca na modelach obiektów rzeczywistych
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca - kolokwium sprawdzające
S-2Ocena formująca: Ocena formująca - wynikająca z zaangażowania studenta w trakcie trwania zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych
3,0Student wykazuje elementarne kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
3,5Student wykazuje podstawowe kompetencje społeczne w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie
4,5Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze
5,0Student wykazuje pełnię oczekiwanych kompetencji społecznych w wymaganym przez efekt kształcenia zakresie i wykazuje się przedsiębiorczością w danym obszarze i ma świadomość jej roli