Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Oceanotechnika (S2)
specjalność: Projektowanie i budowa systemów energetycznych

Sylabus przedmiotu Zaawansowane zagadnienia mechaniki konstrukcji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Oceanotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zaawansowane zagadnienia mechaniki konstrukcji
Specjalność Projektowanie i budowa obiektów oceanotechnicznych
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Taczała <Maciej.Taczala@zut.edu.pl>, Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW2 30 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z matematyki
W-2Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z mechaniki
W-3Podstawowe wiadomości, kompetencje i umiejętności z mechaniki konstrukcji

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi i metodami analizy wytrzymałości statycznej i zmęczeniowej kadłuba okrętowego oraz stateczności elementów konstrukcyjnych kadłuba.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przeszkolenie BHP - stanowiskowe.1
T-L-2Analiza paneli usztywnionych (usztywnienia w dwóch kierunkach; przejścia usztywnień) pod względem wytrzymałościowym.2
T-L-3Analiza innowacyjnych elementów konstrukcyjnych (paneli sandwich) pod względem wytrzymałościowym.2
T-L-4Analiza najważniejszych połączeń fragmentów konstrukcji okrętowych pod względem wytrzymałościowym.2
T-L-5Analiza własnego modelu fragmentu konstrukcji okrętowej pod względem wytrzymałościowym.2
T-L-6Analiza modelu kadłuba wg procedury obliczeniowej wytrzymałości ogólnej.2
T-L-7Analiza wytrzymałości zmęczeniowej wg przepisów towarzystw klasyfikacyjnych.2
T-L-8Zaliczenie formy zajęć.2
15
wykłady
T-W-1Warunki i obciążenia środowiskowe statków i obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-2Kryteria bezpieczeństwa wytrzymałościowego – stany eksploatacyjne i stany graniczne: stan graniczny użytkowania, nośności, zmęczenia, stan graniczny związany z następstwami wypadku.3
T-W-3Płyty usztywnione, ortotropia konstrukcyjna, pas współpracujący poszycia, sposoby modelowania płyt usztywnionych.4
T-W-4Wytrzymałość ogólna kadłuba – zginanie, ścinanie, skręcanie.4
T-W-5Wytrzymałość strefowa i lokalna, naprężenia pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu, koncentracja naprężeń.3
T-W-6Stateczność płyt i paneli usztywnionych; postacie wyboczenia, metody analizy.3
T-W-7Stateczność i nośność graniczna cylindrycznych (rurowych) elementów konstrukcyjnych.3
T-W-8Wytrzymałość zmęczeniowa elementów konstrukcyjnych kadłuba.3
T-W-9Naprężenia i deformacje technologiczne.2
T-W-10Kolizje jednostek pływających, wejście na mieliznę i uderzenia w przeszkody, metody analizy, konsekwencje.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć4
A-L-3Opracowanie i analiza wyników6
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć5
35

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
M-4Metody programowane: z użyciem komputera.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
S-2Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia laboratoryjne).
S-3Ocena formująca: Ocena ciągła.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-05_W01
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych
O_2A_W15C-1T-W-10, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-3, T-W-9M-2, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-05_U01
potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych
C-1T-W-10, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-3, T-W-9M-2, M-3, M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
O_2A_D1-05_K01
ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, potrafi pracować współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem
C-1T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-2, T-W-7, T-W-1, T-W-10, T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-3, T-W-9M-2, M-3, M-1, M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-05_W01
ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych
2,0Student nie ma uporządkowanej i pogłębionej wiedzy w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych
3,0Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych niezbędną dla rozwiązania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych niezbędną dla rozwiązania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych niezbędną dla rozwiązania problemów na zaawansowanym podstawowym poziomie trudności.
4,5Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych niezbędną dla sformułowania i rozwiązania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych niezbędną dla sformułowania i rozwiązania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-05_U01
potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych
2,0Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych.
3,0Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych na średnim poziomie trudności.
4,0Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych na zaawansowanym poziomie trudności, potrafi wykonać analizę wyników.
5,0Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych na zaawansowanym poziomie trudności, potrafi wykonać analizę wyników i zinterpretować wnioski.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
O_2A_D1-05_K01
ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, potrafi pracować współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem
2,0Student nie rozumie wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również nie potrafi pracować w grupie
3,0Student ma podstawowa świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi pracować w grupie
3,5Student ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi pracować w grupie
4,0Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie
4,5Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny

Literatura podstawowa

  1. Rakowski, G., Kasprzyk, Z., Metoda elementów skończonych w mechanice konstrukcji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2005
  2. Hughes, O.,F., Ship Structural Design, The Society of Naval Architects and Marine Engineers, Jersey City, New Jersey, 1988
  3. Bai, Y., Marine Structural Design, Elsevier, Amsterdam, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Paik, J.,K., Thayamballi, A.,K., Ultimate limit state design of steel-plated structures, John Wiley and Sons, West Sussex, 2003

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przeszkolenie BHP - stanowiskowe.1
T-L-2Analiza paneli usztywnionych (usztywnienia w dwóch kierunkach; przejścia usztywnień) pod względem wytrzymałościowym.2
T-L-3Analiza innowacyjnych elementów konstrukcyjnych (paneli sandwich) pod względem wytrzymałościowym.2
T-L-4Analiza najważniejszych połączeń fragmentów konstrukcji okrętowych pod względem wytrzymałościowym.2
T-L-5Analiza własnego modelu fragmentu konstrukcji okrętowej pod względem wytrzymałościowym.2
T-L-6Analiza modelu kadłuba wg procedury obliczeniowej wytrzymałości ogólnej.2
T-L-7Analiza wytrzymałości zmęczeniowej wg przepisów towarzystw klasyfikacyjnych.2
T-L-8Zaliczenie formy zajęć.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Warunki i obciążenia środowiskowe statków i obiektów oceanotechnicznych.2
T-W-2Kryteria bezpieczeństwa wytrzymałościowego – stany eksploatacyjne i stany graniczne: stan graniczny użytkowania, nośności, zmęczenia, stan graniczny związany z następstwami wypadku.3
T-W-3Płyty usztywnione, ortotropia konstrukcyjna, pas współpracujący poszycia, sposoby modelowania płyt usztywnionych.4
T-W-4Wytrzymałość ogólna kadłuba – zginanie, ścinanie, skręcanie.4
T-W-5Wytrzymałość strefowa i lokalna, naprężenia pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu, koncentracja naprężeń.3
T-W-6Stateczność płyt i paneli usztywnionych; postacie wyboczenia, metody analizy.3
T-W-7Stateczność i nośność graniczna cylindrycznych (rurowych) elementów konstrukcyjnych.3
T-W-8Wytrzymałość zmęczeniowa elementów konstrukcyjnych kadłuba.3
T-W-9Naprężenia i deformacje technologiczne.2
T-W-10Kolizje jednostek pływających, wejście na mieliznę i uderzenia w przeszkody, metody analizy, konsekwencje.3
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć4
A-L-3Opracowanie i analiza wyników6
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia formy zajęć5
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D1-05_W01ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówO_2A_W15ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji i technologii budowy obiektów oceanotechnicznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi i metodami analizy wytrzymałości statycznej i zmęczeniowej kadłuba okrętowego oraz stateczności elementów konstrukcyjnych kadłuba.
Treści programoweT-W-10Kolizje jednostek pływających, wejście na mieliznę i uderzenia w przeszkody, metody analizy, konsekwencje.
T-W-5Wytrzymałość strefowa i lokalna, naprężenia pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu, koncentracja naprężeń.
T-W-6Stateczność płyt i paneli usztywnionych; postacie wyboczenia, metody analizy.
T-W-4Wytrzymałość ogólna kadłuba – zginanie, ścinanie, skręcanie.
T-W-2Kryteria bezpieczeństwa wytrzymałościowego – stany eksploatacyjne i stany graniczne: stan graniczny użytkowania, nośności, zmęczenia, stan graniczny związany z następstwami wypadku.
T-W-8Wytrzymałość zmęczeniowa elementów konstrukcyjnych kadłuba.
T-W-3Płyty usztywnione, ortotropia konstrukcyjna, pas współpracujący poszycia, sposoby modelowania płyt usztywnionych.
T-W-9Naprężenia i deformacje technologiczne.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma uporządkowanej i pogłębionej wiedzy w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych
3,0Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych niezbędną dla rozwiązania problemów na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych niezbędną dla rozwiązania problemów na średnim poziomie trudności.
4,0Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych niezbędną dla rozwiązania problemów na zaawansowanym podstawowym poziomie trudności.
4,5Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych niezbędną dla sformułowania i rozwiązania problemów na średnim poziomie trudności.
5,0Student ma uporządkowaną i pogłębioną wiedzę w zakresie mechaniki konstrukcji obiektów oceanotechnicznych niezbędną dla sformułowania i rozwiązania problemów na zaawansowanym poziomie trudności.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D1-05_U01potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi i metodami analizy wytrzymałości statycznej i zmęczeniowej kadłuba okrętowego oraz stateczności elementów konstrukcyjnych kadłuba.
Treści programoweT-W-10Kolizje jednostek pływających, wejście na mieliznę i uderzenia w przeszkody, metody analizy, konsekwencje.
T-W-5Wytrzymałość strefowa i lokalna, naprężenia pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu, koncentracja naprężeń.
T-W-6Stateczność płyt i paneli usztywnionych; postacie wyboczenia, metody analizy.
T-W-4Wytrzymałość ogólna kadłuba – zginanie, ścinanie, skręcanie.
T-W-2Kryteria bezpieczeństwa wytrzymałościowego – stany eksploatacyjne i stany graniczne: stan graniczny użytkowania, nośności, zmęczenia, stan graniczny związany z następstwami wypadku.
T-W-8Wytrzymałość zmęczeniowa elementów konstrukcyjnych kadłuba.
T-W-3Płyty usztywnione, ortotropia konstrukcyjna, pas współpracujący poszycia, sposoby modelowania płyt usztywnionych.
T-W-9Naprężenia i deformacje technologiczne.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych.
3,0Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych na podstawowym poziomie trudności.
3,5Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych na średnim poziomie trudności.
4,0Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych na zaawansowanym poziomie trudności.
4,5Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych na zaawansowanym poziomie trudności, potrafi wykonać analizę wyników.
5,0Student nie potrafi dokonać obliczeń wytrzymałościowych elementów konstrukcyjnych obiektów oceanotechnicznych według przepisów i procedur obliczeniowych na zaawansowanym poziomie trudności, potrafi wykonać analizę wyników i zinterpretować wnioski.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaO_2A_D1-05_K01ma świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko, potrafi pracować współpracować w zespole nad wyznaczonym zadaniem
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawami teoretycznymi i metodami analizy wytrzymałości statycznej i zmęczeniowej kadłuba okrętowego oraz stateczności elementów konstrukcyjnych kadłuba.
Treści programoweT-L-1Przeszkolenie BHP - stanowiskowe.
T-L-3Analiza innowacyjnych elementów konstrukcyjnych (paneli sandwich) pod względem wytrzymałościowym.
T-L-4Analiza najważniejszych połączeń fragmentów konstrukcji okrętowych pod względem wytrzymałościowym.
T-L-5Analiza własnego modelu fragmentu konstrukcji okrętowej pod względem wytrzymałościowym.
T-L-6Analiza modelu kadłuba wg procedury obliczeniowej wytrzymałości ogólnej.
T-L-7Analiza wytrzymałości zmęczeniowej wg przepisów towarzystw klasyfikacyjnych.
T-L-2Analiza paneli usztywnionych (usztywnienia w dwóch kierunkach; przejścia usztywnień) pod względem wytrzymałościowym.
T-W-7Stateczność i nośność graniczna cylindrycznych (rurowych) elementów konstrukcyjnych.
T-W-1Warunki i obciążenia środowiskowe statków i obiektów oceanotechnicznych.
T-W-10Kolizje jednostek pływających, wejście na mieliznę i uderzenia w przeszkody, metody analizy, konsekwencje.
T-W-5Wytrzymałość strefowa i lokalna, naprężenia pierwszego, drugiego i trzeciego rzędu, koncentracja naprężeń.
T-W-6Stateczność płyt i paneli usztywnionych; postacie wyboczenia, metody analizy.
T-W-4Wytrzymałość ogólna kadłuba – zginanie, ścinanie, skręcanie.
T-W-2Kryteria bezpieczeństwa wytrzymałościowego – stany eksploatacyjne i stany graniczne: stan graniczny użytkowania, nośności, zmęczenia, stan graniczny związany z następstwami wypadku.
T-W-8Wytrzymałość zmęczeniowa elementów konstrukcyjnych kadłuba.
T-W-3Płyty usztywnione, ortotropia konstrukcyjna, pas współpracujący poszycia, sposoby modelowania płyt usztywnionych.
T-W-9Naprężenia i deformacje technologiczne.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: wykład problemowy.
M-3Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe.
M-1Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-4Metody programowane: z użyciem komputera.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena ciągła.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również nie potrafi pracować w grupie
3,0Student ma podstawowa świadomość wpływu działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialności za podejmowane decyzje oraz zagrożeń występujących w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi pracować w grupie
3,5Student ma świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi pracować w grupie
4,0Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie
4,5Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia
5,0Student ma pełna świadomość i rozumie wpływ działalności inżynierskiej na środowisko i odpowiedzialność za podejmowane decyzje oraz zagrożenia występujące w procesach oddziaływania środowiska morskiego na maszyny i urządzenia, jak również potrafi współdziałać i pracować w grupie; ponadto potrafi przekazywać informacje i opinie na tematy poruszane na zajęciach z uwzględnieniem różnych punktów widzenia oraz własnej oceny