Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Budowa jachtów (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy konstrukcji jednostek pływających:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budowa jachtów
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy konstrukcji jednostek pływających
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Konstrukcji, Mechaniki i Technologii Okrętów
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Sekulski <Zbigniew.Sekulski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Elementy matematyki, mechaniki ogólnej, rysunku technicznego, wytrzymałości materiałów, metaloznawstwa z poprzedzających semestrów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących konstrukcji jednostek pływających.
C-2Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem dokumentacji projektowej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych jednostek pływających w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych jednostek pływających.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.2
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków konstrukcyjnych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.2
T-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.2
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.3
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego jednostki pływającej w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.5
T-A-6Zaliczenie zajęć.1
15
wykłady
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji jednostek pływajacych.1
T-W-2Fazy budowy jednostek pływających i opracowania dokumentacji konstrukcyjnej.1
T-W-3Metody projektowania konstrukcji jednostek pływających: projektowanie przepisowe, bezpośrednia analiza wytrzymałości konstrukcji.1
T-W-4Obciążenia i narażenia konstrukcji jednostek pływających.2
T-W-5Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje jednostek pływających.2
T-W-6Wytrzymałość wzdłużna konstrukcji kadłuba jednostek pływających.1
T-W-7Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.1
T-W-8Zginanie belek i płyt, pas współpracujący.1
T-W-9Konstrukcja rejonów kadłuba okrętu: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.4
T-W-10Zaliczenie wykładów.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Własne studia literaturowe i praca własna nad opracowaniem zadanych prac.8
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.2
25
wykłady
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.15
A-W-2Własne studia literaturowe.8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
M-2Ćwiczenia przedmiotowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania w domu.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_C08_W01
Absolwent ma podstawową wiedzę z konstrukcji jednostek pływających.
BJ_1A_W12T1A_W03, T1A_W04C-3, C-2, C-1T-W-8, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-9, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-7, T-W-10, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-5M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_C08_U01
Absolwent potrafi przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
BJ_1A_U03, BJ_1A_U09T1A_U03, T1A_U06, T1A_U07, T1A_U14InzA_U06C-3, C-2, C-1T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-5M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
BJ_1A_C08_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
BJ_1A_K04T1A_K06InzA_K02C-3T-W-10, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-5M-2S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_C08_W01
Absolwent ma podstawową wiedzę z konstrukcji jednostek pływających.
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji jednostek pływających.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji jednostek pływających.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji jednostek pływających.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji jednostek pływających.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji jednostek pływających.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji jednostek pływających.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_C08_U01
Absolwent potrafi przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
2,0Absolwent nie potrafi zadowalająco przygotować podstawowych elementów dokumentacji a także nie potrafi zadowalająco przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
3,0Absolwent potrafi wystarczająco przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
3,5Absolwent potrafi słabo przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
4,0Absolwent potrafi dobrze przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
4,5Absolwent potrafi dość dobrze przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
BJ_1A_C08_K01
Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.

Literatura podstawowa

  1. Wewiórski S., Wituszyński K., Konstrukcja stalowego kadłuba okrętowego, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1977
  2. Więckiewicz W., Budowa kadłubów statków morskich, WSM, Gdynia, 1999
  3. Wakuła W., Konstrukcja kadłuba okrętu, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1975

Literatura dodatkowa

  1. Lerch A., Architektura statków i okrętów. Projektowanie i konstrukcja., Akademia Sztuk Pięknych w Gdańsku, Gdańsk, 2010
  2. Netzel J., Marczak E., Jastrzębski T., Stawicka-Wałkowska M., Architektura statku a zagadnienia projektowo-konstrukcyjne, Wydawnictwo Politechniki Gdańskiej, Gdańsk, 2009
  3. Orszulok W., Wytrzymałość kadłuba statku w eksploatacji, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1983

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.2
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków konstrukcyjnych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.2
T-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.2
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.3
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego jednostki pływającej w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.5
T-A-6Zaliczenie zajęć.1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji jednostek pływajacych.1
T-W-2Fazy budowy jednostek pływających i opracowania dokumentacji konstrukcyjnej.1
T-W-3Metody projektowania konstrukcji jednostek pływających: projektowanie przepisowe, bezpośrednia analiza wytrzymałości konstrukcji.1
T-W-4Obciążenia i narażenia konstrukcji jednostek pływających.2
T-W-5Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje jednostek pływających.2
T-W-6Wytrzymałość wzdłużna konstrukcji kadłuba jednostek pływających.1
T-W-7Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.1
T-W-8Zginanie belek i płyt, pas współpracujący.1
T-W-9Konstrukcja rejonów kadłuba okrętu: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.4
T-W-10Zaliczenie wykładów.1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestniczenie w zajęciach audytoryjnych.15
A-A-2Własne studia literaturowe i praca własna nad opracowaniem zadanych prac.8
A-A-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestniczenie w wykładach.15
A-W-2Własne studia literaturowe.8
A-W-3Przygotowanie się do zaliczenia wykładów.2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_C08_W01Absolwent ma podstawową wiedzę z konstrukcji jednostek pływających.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_W12ma podstawową wiedzę z projektowania, właściwości, wyposażenia, napędu, konstrukcji i technologii budowy jednostek pływających
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_W04ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych jednostek pływających.
C-2Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem dokumentacji projektowej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych jednostek pływających w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-1Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących konstrukcji jednostek pływających.
Treści programoweT-W-8Zginanie belek i płyt, pas współpracujący.
T-W-3Metody projektowania konstrukcji jednostek pływających: projektowanie przepisowe, bezpośrednia analiza wytrzymałości konstrukcji.
T-W-4Obciążenia i narażenia konstrukcji jednostek pływających.
T-W-5Materiały konstrukcyjne i wyroby fabryczne na konstrukcje jednostek pływających.
T-W-9Konstrukcja rejonów kadłuba okrętu: dno, fundamenty, grodzie, burty, pokłady, konstrukcja skrajników, nadbudówki.
T-W-1Normy i przepisy, krajowe i międzynarodowe, dotyczące konstrukcji jednostek pływajacych.
T-W-2Fazy budowy jednostek pływających i opracowania dokumentacji konstrukcyjnej.
T-W-6Wytrzymałość wzdłużna konstrukcji kadłuba jednostek pływających.
T-W-7Koncepcja konstrukcji i układy wiązań kadłubów statków – poprzeczny, wzdłużny i mieszany.
T-W-10Zaliczenie wykładów.
T-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.
T-A-6Zaliczenie zajęć.
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków konstrukcyjnych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego jednostki pływającej w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
M-1Wykład problemowy, wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania w domu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wystarczającej wiedzy na temat konstrukcji jednostek pływających.
3,0Posiada bardzo powierzchowną i z wieloma brakami wiedzę na temat konstrukcji jednostek pływających.
3,5Posiada powierzchowną i z brakami wiedzę na temat konstrukcji jednostek pływających.
4,0Posiada znaczną wiedzę na temat konstrukcji jednostek pływających.
4,5Posiada szeroką wiedzę na temat konstrukcji jednostek pływających.
5,0Posiada bardzo szeroką i wnikliwą wiedzę na temat konstrukcji jednostek pływających.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_C08_U01Absolwent potrafi przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_U03potrafi przygotować w języku polskim, a także w sposób skrócony w języku obcym uznawanym za podstawowy dla dziedziny nauk technicznych i dyscyplin naukowych właściwych dla budowy jachtów; dokumentację i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego, opracować i przedstawić wnioski i wytyczne dla użytkownika lub adresata opracowania
BJ_1A_U09potrafi dokonać identyfikacji i sformułować zadania inżynierskie o charakterze praktycznym przydatne w projektowaniu, konstruowaniu i budowie jachtów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_U03potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów
T1A_U06ma umiejętności językowe w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, zgodne z wymaganiami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego
T1A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T1A_U14potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_U06potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych jednostek pływających.
C-2Nabycie umiejętności czytania ze zrozumieniem dokumentacji projektowej oraz projektowania konstrukcyjnego typowych węzłów konstrukcyjnych jednostek pływających w oparciu o wymagania towarzystw klasyfikacyjnych i zasady wiedzy inżynierskiej.
C-1Znajomość podstawowych dokumentów normatywnych dotyczących konstrukcji jednostek pływających.
Treści programoweT-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.
T-A-6Zaliczenie zajęć.
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków konstrukcyjnych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego jednostki pływającej w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania w domu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi zadowalająco przygotować podstawowych elementów dokumentacji a także nie potrafi zadowalająco przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
3,0Absolwent potrafi wystarczająco przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
3,5Absolwent potrafi słabo przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
4,0Absolwent potrafi dobrze przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
4,5Absolwent potrafi dość dobrze przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze przygotować podstawowe elementy dokumentacji i przedstawić opis oraz rozwiązanie prostego zadania inżynierskiego w zakresie projektowania konstrukcji jednostek pływających.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaBJ_1A_C08_K01Absolwent ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówBJ_1A_K04ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT1A_K06potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-3Umiejętność formułowania podstawowych cech konstrukcyjnych jednostek pływających.
Treści programoweT-W-10Zaliczenie wykładów.
T-A-3Obliczanie wskaźników geometrycznych i wytrzymałościowych.
T-A-1Zapoznanie z normami i przepisami klasyfikacyjnymi.
T-A-4Obliczenia wytrzymałości wzdłużnej pontonu prostopadłościennego.
T-A-6Zaliczenie zajęć.
T-A-2Zapoznanie z dokumentacją konstrukcyjną i zasadami czytania rysunków konstrukcyjnych. Rysowanie szczegółów i węzłów konstrukcyjnych.
T-A-5Projekt konstrukcji wybranego rejonu konstrukcyjnego jednostki pływającej w oparciu o wymagania towarzystwa klasyfikacyjnego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia przedmiotowe.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena z pisemnego zaliczenia wykładów.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności studenta na zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena prac zadanych do samodzielnego wykonania w domu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie potrafi współpracować i realizować zadań w grupie oraz nie posiada świadomości konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.
3,0Absolwent współpracuje i realizuje zadania w grupie z istotnymi brakami oraz ma niewielką świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.
3,5Absolwent z niewielkimi brakami współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.
4,0Absolwent dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.
4,5Absolwent bardzo dobrze współpracuje i realizuje zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.
5,0Absolwent potrafi bardzo dobrze współpracować i w pełni realizować zadania w grupie oraz ma bardzo dużą świadomość konieczności odpowiedniego podziału obowiązków podczas projektowania konstrukcji jednostek pływających.