Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
specjalność: ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności

Sylabus przedmiotu Technologia i organizacja usług gastronomicznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technologia i organizacja usług gastronomicznych
Specjalność żywienie człowieka
Jednostka prowadząca Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Grażyna Bortnowska <Grazyna.Bortnowska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grażyna Bortnowska <Grazyna.Bortnowska@zut.edu.pl>, Natalia Krzemińska <Natalia.Krzeminska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 5 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 20 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 10 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość wiedzy z zakresu: Współczesne trendy w technologii żywności pochodzenia roślinnego i zwierzęcego oraz biotechnologii żywności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Układ funkcjonalny zakładu gastronomicznego (tradycyjnego oraz typu fast food)3
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw3
T-L-3Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem specjalistycznych urządzeń grzewczych3
T-L-4Przygotowanie i ocena potraw sporządzonych sposobem tradycyjnym oraz z koncentratu spożywczego2
T-L-5Planowanie oraz symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego2
T-L-6Układanie karty dań (menu)2
T-L-7Wybrane elementy techniki obsługi konsumenta2
T-L-8Przygotowanie wybranej potrawy staropolskiej i/lub regionalnej3
20
wykłady
T-W-1Zakres usług świadczonych przez zakłady gastronomiczne1
T-W-2Proces technologiczny przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego oraz ich jakość, walory sensoryczne i wartość odżywcza2
T-W-3Układ funkcjonalny pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz stosowane systemy obsługi konsumenta2
T-W-4Technologiczne wyposażenie zakładów gastronomicznych1
T-W-5Specyfika zakładów gastronomicznych typu fast food1
T-W-6Żywność wygodna i funkcjonalna w gastronomii1
T-W-7Organizacja przyjęć okolicznościowych, układanie karty dań, podstawowe zasady serwowania potraw2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach20
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń5
A-L-3Przygotowanie się do kolokwiów5
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Przygotowanie się do egzaminu10
A-W-3Godziny konsultacji z nauczycielem (nieobowiązkowe)10
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_W01
Ma pogłębioną wiedzę w zakresie technologii gastronomicznej oraz cech fizykochemicznych i wartości odżywczej potraw z uwzględnieniem nowych metod ich produkcji i dystrybucji
TZZ_2A_W11, TZZ_2A_W12C-1T-L-6, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-4M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-4, S-1, S-3
TZZ_2A_Gr2-4zc_W02
Ma ugruntowaną wiedzę w zakresie prawidłowego planowania układu funkcjonalnego pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz doboru wyposażenia technologicznego
TZZ_2A_W13C-1T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-L-8, T-L-2, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_U01
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, wykorzystując potrzebne informacje zawarte w literaturze. Potrafi wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
TZZ_2A_U01, TZZ_2A_U02C-1T-L-6, T-L-1, T-L-4, T-L-5, T-L-3, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-4M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-4, S-1, S-3
TZZ_2A_Gr2-4zc_U02
Ma umiejętność samokształcenia się. Potrafi określić wpływ wybranych procesów technologicznych na poprawność przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego
TZZ_2A_U05, TZZ_2A_U06C-1T-L-4, T-L-3, T-L-8, T-L-2, T-W-6, T-W-2M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-4, S-1, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu możliwości przygotowywania tradycyjnych potraw z wykorzystaniem nowoczesnych technik ich produkcji i dystrybucji
TZZ_2A_K01, TZZ_2A_K02C-1T-L-4, T-L-3, T-L-2, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-W-4M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-4, S-1, S-3
TZZ_2A_Gr2-4zc_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzebę ciągłego kształcenia się i aktualizowania swojej wiedzy
TZZ_2A_K03, TZZ_2A_K04C-1T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-2, T-W-4M-2, M-3, M-1, M-4, M-5S-2, S-4, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_W01
Ma pogłębioną wiedzę w zakresie technologii gastronomicznej oraz cech fizykochemicznych i wartości odżywczej potraw z uwzględnieniem nowych metod ich produkcji i dystrybucji
2,0Wiedza w zakresie technologii gastronomicznej oraz cech fizykochemicznych i wartości odżywczej potraw z uwzględnieniem nowych metod ich produkcji i dystrybucji jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
TZZ_2A_Gr2-4zc_W02
Ma ugruntowaną wiedzę w zakresie prawidłowego planowania układu funkcjonalnego pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz doboru wyposażenia technologicznego
2,0Wiedza w zakresie prawidłowego planowania układu funkcjonalnego pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz doboru wyposażenia technologicznego jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_U01
Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, wykorzystując potrzebne informacje zawarte w literaturze. Potrafi wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
2,0Praca indywidualna i w zespole, wykorzystująca potrzebne informacje zawarte w literaturze oraz umiejętność wyciągania wniosków, a także formułowania i uzasadniania opinii jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
TZZ_2A_Gr2-4zc_U02
Ma umiejętność samokształcenia się. Potrafi określić wpływ wybranych procesów technologicznych na poprawność przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego
2,0Umiejętność samokształcenia się oraz określania wpływu wybranych procesów technologicznych na poprawność przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr2-4zc_K01
Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu możliwości przygotowywania tradycyjnych potraw z wykorzystaniem nowoczesnych technik ich produkcji i dystrybucji
2,0Myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy oraz rozumie potrzeby przekazywania społeczeństwu możliwości przygotowywania tradycyjnych potraw z wykorzystaniem nowoczesnych technik ich produkcji i dystrybucji 2,0 jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
TZZ_2A_Gr2-4zc_K02
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzebę ciągłego kształcenia się i aktualizowania swojej wiedzy
2,0Świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzebę ciągłego kształcenia się i aktualizowania swojej wiedzy jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu

Literatura podstawowa

  1. Czarnecka-Skubina E., Obsługa konsumenta w gastronomii i cateringu, Wyd. SGGW, Warszawa, 2008
  2. Jargoń R., Obsługa konsumenta, WSiP, Warszawa, 2000
  3. Koziorowska B., Projektowanie technologiczne zakładów gastronomicznych, Wyd. SGGW, Poznań, 1998
  4. Jastrzębski W., Wyposażenie techniczne zakładów gastronomicznych, WSiP, Warszawa, 1997
  5. Milewska M., Prączko A., Stasiak A., Podstawy Gastronomii, PWE, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Skrzypczak K., Dolata W., Projektowanie technologiczne zakładów gastronomicznych, Wyd. Euro-Gastro-Food, Poznań, 1997
  2. Jargoń R., Organizacja i technika usług gastronomicznych, WSiP, Warszawa, 1992
  3. Czasopisma popularno-naukowe, Przegląd Gastronomiczny, Poradnik Restauratora, 2011
  4. Praca zbiorowa, Kucharz & Gastronom Vademecum, Wyd. Rea, Warszawa, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Układ funkcjonalny zakładu gastronomicznego (tradycyjnego oraz typu fast food)3
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw3
T-L-3Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem specjalistycznych urządzeń grzewczych3
T-L-4Przygotowanie i ocena potraw sporządzonych sposobem tradycyjnym oraz z koncentratu spożywczego2
T-L-5Planowanie oraz symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego2
T-L-6Układanie karty dań (menu)2
T-L-7Wybrane elementy techniki obsługi konsumenta2
T-L-8Przygotowanie wybranej potrawy staropolskiej i/lub regionalnej3
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zakres usług świadczonych przez zakłady gastronomiczne1
T-W-2Proces technologiczny przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego oraz ich jakość, walory sensoryczne i wartość odżywcza2
T-W-3Układ funkcjonalny pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz stosowane systemy obsługi konsumenta2
T-W-4Technologiczne wyposażenie zakładów gastronomicznych1
T-W-5Specyfika zakładów gastronomicznych typu fast food1
T-W-6Żywność wygodna i funkcjonalna w gastronomii1
T-W-7Organizacja przyjęć okolicznościowych, układanie karty dań, podstawowe zasady serwowania potraw2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach20
A-L-2Przygotowanie się do ćwiczeń5
A-L-3Przygotowanie się do kolokwiów5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach10
A-W-2Przygotowanie się do egzaminu10
A-W-3Godziny konsultacji z nauczycielem (nieobowiązkowe)10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr2-4zc_W01Ma pogłębioną wiedzę w zakresie technologii gastronomicznej oraz cech fizykochemicznych i wartości odżywczej potraw z uwzględnieniem nowych metod ich produkcji i dystrybucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W11Ma poszerzoną wiedzę na temat technologii żywności pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ze szczególnym uwzględnieniem nowych metod przetwarzania.
TZZ_2A_W12Ma pogłębioną wiedzę w zakresie surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych
Treści programoweT-L-6Układanie karty dań (menu)
T-L-1Układ funkcjonalny zakładu gastronomicznego (tradycyjnego oraz typu fast food)
T-L-4Przygotowanie i ocena potraw sporządzonych sposobem tradycyjnym oraz z koncentratu spożywczego
T-L-5Planowanie oraz symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego
T-L-3Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem specjalistycznych urządzeń grzewczych
T-L-7Wybrane elementy techniki obsługi konsumenta
T-L-8Przygotowanie wybranej potrawy staropolskiej i/lub regionalnej
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw
T-W-1Zakres usług świadczonych przez zakłady gastronomiczne
T-W-3Układ funkcjonalny pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz stosowane systemy obsługi konsumenta
T-W-5Specyfika zakładów gastronomicznych typu fast food
T-W-6Żywność wygodna i funkcjonalna w gastronomii
T-W-7Organizacja przyjęć okolicznościowych, układanie karty dań, podstawowe zasady serwowania potraw
T-W-2Proces technologiczny przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego oraz ich jakość, walory sensoryczne i wartość odżywcza
T-W-4Technologiczne wyposażenie zakładów gastronomicznych
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza w zakresie technologii gastronomicznej oraz cech fizykochemicznych i wartości odżywczej potraw z uwzględnieniem nowych metod ich produkcji i dystrybucji jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr2-4zc_W02Ma ugruntowaną wiedzę w zakresie prawidłowego planowania układu funkcjonalnego pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz doboru wyposażenia technologicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W13Ma ugruntowaną wiedzę w zakresie projektowania produktów spożywczych, linii technologicznych w tym systemów pakowania.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych
Treści programoweT-L-1Układ funkcjonalny zakładu gastronomicznego (tradycyjnego oraz typu fast food)
T-L-4Przygotowanie i ocena potraw sporządzonych sposobem tradycyjnym oraz z koncentratu spożywczego
T-L-3Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem specjalistycznych urządzeń grzewczych
T-L-8Przygotowanie wybranej potrawy staropolskiej i/lub regionalnej
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw
T-W-3Układ funkcjonalny pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz stosowane systemy obsługi konsumenta
T-W-2Proces technologiczny przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego oraz ich jakość, walory sensoryczne i wartość odżywcza
T-W-4Technologiczne wyposażenie zakładów gastronomicznych
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Wiedza w zakresie prawidłowego planowania układu funkcjonalnego pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz doboru wyposażenia technologicznego jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr2-4zc_U01Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, wykorzystując potrzebne informacje zawarte w literaturze. Potrafi wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych
Treści programoweT-L-6Układanie karty dań (menu)
T-L-1Układ funkcjonalny zakładu gastronomicznego (tradycyjnego oraz typu fast food)
T-L-4Przygotowanie i ocena potraw sporządzonych sposobem tradycyjnym oraz z koncentratu spożywczego
T-L-5Planowanie oraz symulacja kosztów przyjęcia okolicznościowego
T-L-3Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem specjalistycznych urządzeń grzewczych
T-L-7Wybrane elementy techniki obsługi konsumenta
T-L-8Przygotowanie wybranej potrawy staropolskiej i/lub regionalnej
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw
T-W-1Zakres usług świadczonych przez zakłady gastronomiczne
T-W-3Układ funkcjonalny pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz stosowane systemy obsługi konsumenta
T-W-5Specyfika zakładów gastronomicznych typu fast food
T-W-6Żywność wygodna i funkcjonalna w gastronomii
T-W-7Organizacja przyjęć okolicznościowych, układanie karty dań, podstawowe zasady serwowania potraw
T-W-2Proces technologiczny przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego oraz ich jakość, walory sensoryczne i wartość odżywcza
T-W-4Technologiczne wyposażenie zakładów gastronomicznych
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Praca indywidualna i w zespole, wykorzystująca potrzebne informacje zawarte w literaturze oraz umiejętność wyciągania wniosków, a także formułowania i uzasadniania opinii jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr2-4zc_U02Ma umiejętność samokształcenia się. Potrafi określić wpływ wybranych procesów technologicznych na poprawność przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U05Ma umiejętność samokształcenia się m.in. w celu podnoszenia kompetencji zawodowych.
TZZ_2A_U06Potrafi określić wpływ procesów mikrobiologicznych na poprawność przetwarzania surowca, potrafi zbadać związek pomiędzy warunkami produkcji a zagrożeniami mikrobiologicznymi.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych
Treści programoweT-L-4Przygotowanie i ocena potraw sporządzonych sposobem tradycyjnym oraz z koncentratu spożywczego
T-L-3Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem specjalistycznych urządzeń grzewczych
T-L-8Przygotowanie wybranej potrawy staropolskiej i/lub regionalnej
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw
T-W-6Żywność wygodna i funkcjonalna w gastronomii
T-W-2Proces technologiczny przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego oraz ich jakość, walory sensoryczne i wartość odżywcza
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Umiejętność samokształcenia się oraz określania wpływu wybranych procesów technologicznych na poprawność przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr2-4zc_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu możliwości przygotowywania tradycyjnych potraw z wykorzystaniem nowoczesnych technik ich produkcji i dystrybucji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy.
TZZ_2A_K02Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących szerokorozumianej problematyki żywieniowej i innych aspektów działalności inżyniera technologii żywności.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych
Treści programoweT-L-4Przygotowanie i ocena potraw sporządzonych sposobem tradycyjnym oraz z koncentratu spożywczego
T-L-3Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem specjalistycznych urządzeń grzewczych
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw
T-W-1Zakres usług świadczonych przez zakłady gastronomiczne
T-W-3Układ funkcjonalny pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz stosowane systemy obsługi konsumenta
T-W-2Proces technologiczny przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego oraz ich jakość, walory sensoryczne i wartość odżywcza
T-W-4Technologiczne wyposażenie zakładów gastronomicznych
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Myślenie i działanie w sposób przedsiębiorczy oraz rozumie potrzeby przekazywania społeczeństwu możliwości przygotowywania tradycyjnych potraw z wykorzystaniem nowoczesnych technik ich produkcji i dystrybucji 2,0 jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr2-4zc_K02Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzebę ciągłego kształcenia się i aktualizowania swojej wiedzy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
TZZ_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności organizacji i świadczenia usług gastronomicznych
Treści programoweT-L-1Układ funkcjonalny zakładu gastronomicznego (tradycyjnego oraz typu fast food)
T-L-3Wpływ wybranych procesów cieplnych na jakość potraw przygotowanych z użyciem specjalistycznych urządzeń grzewczych
T-L-2Dobór wyposażenia technologicznego do produkcji i dystrybucji wybranych potraw
T-W-1Zakres usług świadczonych przez zakłady gastronomiczne
T-W-3Układ funkcjonalny pomieszczeń w zakładach żywienia zbiorowego oraz stosowane systemy obsługi konsumenta
T-W-5Specyfika zakładów gastronomicznych typu fast food
T-W-6Żywność wygodna i funkcjonalna w gastronomii
T-W-7Organizacja przyjęć okolicznościowych, układanie karty dań, podstawowe zasady serwowania potraw
T-W-2Proces technologiczny przygotowywania potraw w zakładach żywienia zbiorowego oraz ich jakość, walory sensoryczne i wartość odżywcza
T-W-4Technologiczne wyposażenie zakładów gastronomicznych
Metody nauczaniaM-2Zajęcia praktyczne w pomieszczeniach Doświadczalnej Stacji Badawczej Technologii Gastronomicznej
M-3Praca w zespole
M-1Wykłady prowadzone z użyciem programu komputerowego Microsoft PowerPoint.
M-4Dyskusja
M-5Rozwiązywanie problemów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena pracy w grupie
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin w formie pisemnej (ocena odpowiedzi na 5 pytań)
S-1Ocena formująca: Pytania sprawdzające przygotowanie studenta do ćwiczeń - pisemne lub ustne
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń: średnia arytmetyczna ocen uzyskanych za wiedzę teotetyczną - kolokwium (2x) i praktyczną - praca zespołowa (2x)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz potrzebę ciągłego kształcenia się i aktualizowania swojej wiedzy jest niewystarczająca
3,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie spełnia minimalne kryteria
3,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest zadawalająca, ale ze znaczącymi brakami
4,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest generalnie solidna z szeregiem zauważalnych błędów
4,5Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej średniego standardu, z pewnymi brakami
5,0Wiedza studenta w wyżej wymienionym zakresie jest powyżej standardu