Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Technologia żywności i żywienie człowieka (S2)
specjalność: ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności

Sylabus przedmiotu Ogólne towaroznawstwo surowców i żywności:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologia żywności i żywienie człowieka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Ogólne towaroznawstwo surowców i żywności
Specjalność ocena, analiza i zarządzanie jakością żywności
Jednostka prowadząca Katedra Towaroznawstwa, Oceny Jakości, Inżynierii Procesowej i Żywienia Człowieka
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Czerniejewska-Surma <Barbara.Czerniejewska-Surma@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Bienkiewicz <Grzegorz.Bienkiewicz@zut.edu.pl>, Zdzisław Domiszewski <Zdzislaw.Domiszewski@zut.edu.pl>, Dominika Plust <Dominika.Plust@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 1,00,50egzamin
laboratoriaL3 20 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Otrzymanie zaliczenia z analizy i oceny jakości żywności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Przygotowanie studenta do pracy w laboratorium analitycznym tak aby umiał wyszukać metodykę, sporządzić kosztorys analizy, przygotować odczynniki, samodzielnie wykonać oznaczenie z użyciem metod instrumentalnych, opracować, i przedstawić wyniki

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Metody badania produktów żywnościowych2
T-L-2Towaroznawcza ocena owoców i warzyw2
T-L-3Znakowanie produktów żywnosciowych4
T-L-4Zastosowanie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów pochodzenia roslinnego i zwierzecego4
T-L-5Towaroznawcza ocena napojów bezalkoholowych i alkoholowych6
T-L-6Charakterystyka oraz ocena jakości używek i przypraw2
20
wykłady
T-W-1Właściwosci towarów i czynniki wplywające na ich jakość2
T-W-2Badanie jakości towarów2
T-W-3Odbiór jakosciowy towarów1
T-W-4Czynniki determinujące jakość towarów2
T-W-5Zmiany zachodzące w przechowywaniu towarów. Ubytki towarowe1
T-W-6Oznaczenie towarów1
T-W-7Organizacje konsumenckie1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Studiowanie literatury naukowej4
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia4
30
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury naukowej10
A-W-3Konsultacje4
A-W-4Przygotowanie do egzaminu6
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuje na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładów i ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_W01
Student ma pogłębioną wiedzę w zakresie surowców i żywności pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej.
TZZ_2A_W12C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5M-1, M-2S-2, S-1
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_W02
Student posiada pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa surowców i żywności, systemu kwalifikacji towarów, zarządzania jakością, normach i normalizacji. Zna nowe lub alternatywne rozwiązania problemów analitycznych.
TZZ_2A_W06C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U01
Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
TZZ_2A_U01C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5M-1, M-2S-2, S-1
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U02
Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
TZZ_2A_U02C-1T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5M-1, M-2S-2, S-1
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U03
Student potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i angielskim.
TZZ_2A_U03C-1T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5M-2S-1
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U04
Student potrafi opracować samodzielnie kompleks badań związanych z oceną określonych cech jakościowych danego towaru żywnościowego.
TZZ_2A_U09C-1T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-1, T-W-4, T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
TZZ_2A_K03C-1T-L-4, T-L-1, T-L-3, T-L-2, T-L-6, T-L-5M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_W01
Student ma pogłębioną wiedzę w zakresie surowców i żywności pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej.
2,0
3,0Student ma dostatecznie pogłębioną wiedzę w zakresie surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej.
3,5
4,0
4,5
5,0
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_W02
Student posiada pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa surowców i żywności, systemu kwalifikacji towarów, zarządzania jakością, normach i normalizacji. Zna nowe lub alternatywne rozwiązania problemów analitycznych.
2,0
3,0Student posiada pogłębioną w dostatecznym stopniu wiedzę w zakresie towaroznawstwa żywności, systemu kwalifikacji towarów, zarządzania jakością, normach i normalizacji. Zna nowe lub alternatywne rozwiązania problemów analitycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U01
Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
2,0
3,0Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania przy pomocy Prowadzącego zajęcia potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Z trudnościami potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
3,5
4,0
4,5
5,0
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U02
Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
2,0
3,0Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole,zazwyczaj umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi przy pomocy opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
3,5
4,0
4,5
5,0
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U03
Student potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i angielskim.
2,0
3,0Student potrafi opracować w podstawowym zakresie dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie prostej werbalnej (prezentacji) w języku polskim i angielskim.
3,5
4,0
4,5
5,0
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U04
Student potrafi opracować samodzielnie kompleks badań związanych z oceną określonych cech jakościowych danego towaru żywnościowego.
2,0
3,0Student potrafi opracować przy pomocy Prowadzącego zajęcia kompleks badań związanych z oceną określonych cech jakościowych danego towaru żywnościowego
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
TZZ_2A_Gr1-2oaizjz_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
2,0
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz zazwyczaj gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Nie potrafi przyjąć rolę lidera
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Świderski F., Towaroznawstwo żywności przetworzonej, Wyd. SGGW, Warszawa, 1999
  2. Lempka A., Towaroznawstwo. Produkty spożywcze, PWF, Warszawa, 2001
  3. Kołożyn -Krajewska D., Sikora T., Towaroznawstwo żywności, WSiP, Warszawa, 1999
  4. Karpiel Skrzypek M., Towaroznawstwo ogólne, Wyd. AR, Kraków, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Falarz A., Mataczyńska G., Towaroznawstwo wybranych artykułów spożywczych i nieżywnościowych Oficyna Wydawnicza Adam, 1996, Oficyna Wydawnicza Adam, Warszawa, 2006
  2. Świderski F., Towaroznawstwo produktów spożywczych. Teoria I ćwiczenia, Wyd. SGGW, Warszawa, 1998

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Metody badania produktów żywnościowych2
T-L-2Towaroznawcza ocena owoców i warzyw2
T-L-3Znakowanie produktów żywnosciowych4
T-L-4Zastosowanie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów pochodzenia roslinnego i zwierzecego4
T-L-5Towaroznawcza ocena napojów bezalkoholowych i alkoholowych6
T-L-6Charakterystyka oraz ocena jakości używek i przypraw2
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Właściwosci towarów i czynniki wplywające na ich jakość2
T-W-2Badanie jakości towarów2
T-W-3Odbiór jakosciowy towarów1
T-W-4Czynniki determinujące jakość towarów2
T-W-5Zmiany zachodzące w przechowywaniu towarów. Ubytki towarowe1
T-W-6Oznaczenie towarów1
T-W-7Organizacje konsumenckie1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Studiowanie literatury naukowej4
A-L-3Konsultacje2
A-L-4Przygotowanie do zaliczenia4
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury naukowej10
A-W-3Konsultacje4
A-W-4Przygotowanie do egzaminu6
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr1-2oaizjz_W01Student ma pogłębioną wiedzę w zakresie surowców i żywności pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W12Ma pogłębioną wiedzę w zakresie surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do pracy w laboratorium analitycznym tak aby umiał wyszukać metodykę, sporządzić kosztorys analizy, przygotować odczynniki, samodzielnie wykonać oznaczenie z użyciem metod instrumentalnych, opracować, i przedstawić wyniki
Treści programoweT-W-2Badanie jakości towarów
T-W-3Odbiór jakosciowy towarów
T-W-5Zmiany zachodzące w przechowywaniu towarów. Ubytki towarowe
T-W-7Organizacje konsumenckie
T-W-6Oznaczenie towarów
T-W-1Właściwosci towarów i czynniki wplywające na ich jakość
T-W-4Czynniki determinujące jakość towarów
T-L-4Zastosowanie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów pochodzenia roslinnego i zwierzecego
T-L-1Metody badania produktów żywnościowych
T-L-3Znakowanie produktów żywnosciowych
T-L-2Towaroznawcza ocena owoców i warzyw
T-L-6Charakterystyka oraz ocena jakości używek i przypraw
T-L-5Towaroznawcza ocena napojów bezalkoholowych i alkoholowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładów i ćwiczeń
S-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuje na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma dostatecznie pogłębioną wiedzę w zakresie surowców pochodzenia roślinnego i zwierzęcego ich cech fizykochemicznych i wartości odżywczej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr1-2oaizjz_W02Student posiada pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa surowców i żywności, systemu kwalifikacji towarów, zarządzania jakością, normach i normalizacji. Zna nowe lub alternatywne rozwiązania problemów analitycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_W06Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie towaroznawstwa żywności, systemu kwalifikacji towarów, zarządzania jakością, normach i normalizacji. Zna nowe lub alternatywne rozwiązania problemów analitycznych. Ma pogłębioną wiedzę w zakresie systemów zarządzania jakością.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do pracy w laboratorium analitycznym tak aby umiał wyszukać metodykę, sporządzić kosztorys analizy, przygotować odczynniki, samodzielnie wykonać oznaczenie z użyciem metod instrumentalnych, opracować, i przedstawić wyniki
Treści programoweT-W-2Badanie jakości towarów
T-W-3Odbiór jakosciowy towarów
T-W-5Zmiany zachodzące w przechowywaniu towarów. Ubytki towarowe
T-W-7Organizacje konsumenckie
T-W-6Oznaczenie towarów
T-W-1Właściwosci towarów i czynniki wplywające na ich jakość
T-W-4Czynniki determinujące jakość towarów
T-L-4Zastosowanie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów pochodzenia roslinnego i zwierzecego
T-L-1Metody badania produktów żywnościowych
T-L-3Znakowanie produktów żywnosciowych
T-L-2Towaroznawcza ocena owoców i warzyw
T-L-6Charakterystyka oraz ocena jakości używek i przypraw
T-L-5Towaroznawcza ocena napojów bezalkoholowych i alkoholowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładów i ćwiczeń
S-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuje na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada pogłębioną w dostatecznym stopniu wiedzę w zakresie towaroznawstwa żywności, systemu kwalifikacji towarów, zarządzania jakością, normach i normalizacji. Zna nowe lub alternatywne rozwiązania problemów analitycznych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do pracy w laboratorium analitycznym tak aby umiał wyszukać metodykę, sporządzić kosztorys analizy, przygotować odczynniki, samodzielnie wykonać oznaczenie z użyciem metod instrumentalnych, opracować, i przedstawić wyniki
Treści programoweT-W-2Badanie jakości towarów
T-W-3Odbiór jakosciowy towarów
T-W-5Zmiany zachodzące w przechowywaniu towarów. Ubytki towarowe
T-W-7Organizacje konsumenckie
T-W-6Oznaczenie towarów
T-W-1Właściwosci towarów i czynniki wplywające na ich jakość
T-W-4Czynniki determinujące jakość towarów
T-L-4Zastosowanie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów pochodzenia roslinnego i zwierzecego
T-L-1Metody badania produktów żywnościowych
T-L-3Znakowanie produktów żywnosciowych
T-L-2Towaroznawcza ocena owoców i warzyw
T-L-6Charakterystyka oraz ocena jakości używek i przypraw
T-L-5Towaroznawcza ocena napojów bezalkoholowych i alkoholowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładów i ćwiczeń
S-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuje na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania przy pomocy Prowadzącego zajęcia potrzebnych informacji pochodzących z literatury, baz danych i innych źródeł. Z trudnościami potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U02Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole, umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do pracy w laboratorium analitycznym tak aby umiał wyszukać metodykę, sporządzić kosztorys analizy, przygotować odczynniki, samodzielnie wykonać oznaczenie z użyciem metod instrumentalnych, opracować, i przedstawić wyniki
Treści programoweT-L-4Zastosowanie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów pochodzenia roslinnego i zwierzecego
T-L-1Metody badania produktów żywnościowych
T-L-3Znakowanie produktów żywnosciowych
T-L-2Towaroznawcza ocena owoców i warzyw
T-L-6Charakterystyka oraz ocena jakości używek i przypraw
T-L-5Towaroznawcza ocena napojów bezalkoholowych i alkoholowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładów i ćwiczeń
S-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuje na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi pracować indywidualnie i w zespole,zazwyczaj umie oszacować czas potrzebny na realizację zleconego zadania, potrafi przy pomocy opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U03Student potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i angielskim.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U03Potrafi opracować dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie werbalnej (prezentacji) w języku polskim i obcym.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do pracy w laboratorium analitycznym tak aby umiał wyszukać metodykę, sporządzić kosztorys analizy, przygotować odczynniki, samodzielnie wykonać oznaczenie z użyciem metod instrumentalnych, opracować, i przedstawić wyniki
Treści programoweT-L-4Zastosowanie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów pochodzenia roslinnego i zwierzecego
T-L-1Metody badania produktów żywnościowych
T-L-3Znakowanie produktów żywnosciowych
T-L-2Towaroznawcza ocena owoców i warzyw
T-L-6Charakterystyka oraz ocena jakości używek i przypraw
T-L-5Towaroznawcza ocena napojów bezalkoholowych i alkoholowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuje na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opracować w podstawowym zakresie dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego i przygotować tekst zawierający omówienie wyników realizacji tego zadania oraz przedstawić je także w formie prostej werbalnej (prezentacji) w języku polskim i angielskim.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr1-2oaizjz_U04Student potrafi opracować samodzielnie kompleks badań związanych z oceną określonych cech jakościowych danego towaru żywnościowego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_U09Potrafi opracować samodzielnie kompleks badań związanych z oceną określonych cech jakościowych danego towaru żywnościowego.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do pracy w laboratorium analitycznym tak aby umiał wyszukać metodykę, sporządzić kosztorys analizy, przygotować odczynniki, samodzielnie wykonać oznaczenie z użyciem metod instrumentalnych, opracować, i przedstawić wyniki
Treści programoweT-W-2Badanie jakości towarów
T-W-3Odbiór jakosciowy towarów
T-W-5Zmiany zachodzące w przechowywaniu towarów. Ubytki towarowe
T-W-7Organizacje konsumenckie
T-W-6Oznaczenie towarów
T-W-1Właściwosci towarów i czynniki wplywające na ich jakość
T-W-4Czynniki determinujące jakość towarów
T-L-4Zastosowanie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów pochodzenia roslinnego i zwierzecego
T-L-1Metody badania produktów żywnościowych
T-L-3Znakowanie produktów żywnosciowych
T-L-2Towaroznawcza ocena owoców i warzyw
T-L-6Charakterystyka oraz ocena jakości używek i przypraw
T-L-5Towaroznawcza ocena napojów bezalkoholowych i alkoholowych
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne z elementami dyskusji dydaktycznej
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z treści wykładów i ćwiczeń
S-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuje na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi opracować przy pomocy Prowadzącego zajęcia kompleks badań związanych z oceną określonych cech jakościowych danego towaru żywnościowego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaTZZ_2A_Gr1-2oaizjz_K01Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTZZ_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi przyjąć rolę lidera.
Cel przedmiotuC-1Przygotowanie studenta do pracy w laboratorium analitycznym tak aby umiał wyszukać metodykę, sporządzić kosztorys analizy, przygotować odczynniki, samodzielnie wykonać oznaczenie z użyciem metod instrumentalnych, opracować, i przedstawić wyniki
Treści programoweT-L-4Zastosowanie analizy sensorycznej w ocenie jakości produktów pochodzenia roslinnego i zwierzecego
T-L-1Metody badania produktów żywnościowych
T-L-3Znakowanie produktów żywnosciowych
T-L-2Towaroznawcza ocena owoców i warzyw
T-L-6Charakterystyka oraz ocena jakości używek i przypraw
T-L-5Towaroznawcza ocena napojów bezalkoholowych i alkoholowych
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie zajęć laboratoryjnych następuje na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych za poszczególne ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz zazwyczaj gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Nie potrafi przyjąć rolę lidera
3,5
4,0
4,5
5,0