Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Rybactwo (S2)
specjalność: Eksploatacja biologicznych zasobów wód

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Rybactwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność Akwakultura
Jednostka prowadząca Zakład Akwakultury
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Sadowski <Jacek.Sadowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1student powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu pracy dyplomowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przygotowanie studenta do wykonania i obrony pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Wykreowanie pomysłu badawczego teoretyczne opracowanie programu badań i prezentacja oczekiwanych wyników badań16
T-S-2Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej.6
T-S-3Analiza przykładowych prezentacji prac dyplomowych. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.8
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium30
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny seminarium

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: ocenie podlegają prezentację przygotowane przez studenta: ocenia się zarówno jakość merytoryczną prezentacji jak "wrażenia artystyczne"

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_2A_D1-5_W01
posiada uzupełnioną wiedzę w zakresie pracy dyplomowej
RYB_2A_W15, RYB_2A_W14C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_2A_D1-5_U01
posiada umiejętności w zakresie pracy dyplomowej
RYB_2A_U01, RYB_2A_U15C-1T-S-2, T-S-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
RYB_2A_D1-5_K01
posiada kompetencje społeczne w zakresie pracy dyplomowej
RYB_2A_K01, RYB_2A_K02, RYB_2A_K03, RYB_2A_K04C-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_2A_D1-5_W01
posiada uzupełnioną wiedzę w zakresie pracy dyplomowej
2,0
3,0ma podstawową wiedzę w zakresie pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_2A_D1-5_U01
posiada umiejętności w zakresie pracy dyplomowej
2,0
3,0student posiadł umiejętności w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
RYB_2A_D1-5_K01
posiada kompetencje społeczne w zakresie pracy dyplomowej
2,0
3,0oceny nie sformułowano w postaci stopnia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. xxx - odpowiednio do zakresu pracy dyplomowej, yyy - odpowiednio do zakresu pracy dyplomowej
  2. Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa, Uchwała Rady Wydziału w sprawie wymogów stawianym pracom inżynierskim i magisterskim, 2009
  3. Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Regulamin studiów wyższych, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Wykreowanie pomysłu badawczego teoretyczne opracowanie programu badań i prezentacja oczekiwanych wyników badań16
T-S-2Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej.6
T-S-3Analiza przykładowych prezentacji prac dyplomowych. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.8
30

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_2A_D1-5_W01posiada uzupełnioną wiedzę w zakresie pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_2A_W15Ma wiedzę w zakresie ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego.
RYB_2A_W14Posiada wiedzę niezbędną do rozumienia pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej, zna zasady BHP obowiązujące w rybactwie.
Cel przedmiotuC-1przygotowanie studenta do wykonania i obrony pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Wykreowanie pomysłu badawczego teoretyczne opracowanie programu badań i prezentacja oczekiwanych wyników badań
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocenie podlegają prezentację przygotowane przez studenta: ocenia się zarówno jakość merytoryczną prezentacji jak "wrażenia artystyczne"
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0ma podstawową wiedzę w zakresie pracy dyplomowej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_2A_D1-5_U01posiada umiejętności w zakresie pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_2A_U01Posiada umiejętność wyszukiwania, zrozumienia, analizy i wykorzystywania potrzebnych informacji pochodzących z różnych źródeł. Potrafi uzyskane informacje integrować, dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
RYB_2A_U15Potrafi w sposób logiczny powiązać zależności pomiędzy czynnikami biologicznymi, eksploatacją, produkcją rybacką a jakością środowiska wodnego uwzględniając aspekty systemowe i pozatechniczne.
Cel przedmiotuC-1przygotowanie studenta do wykonania i obrony pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-2Przygotowanie dobrej prezentacji pracy dyplomowej. Przedstawianie prezentacji na obronie pracy dyplomowej.
T-S-3Analiza przykładowych prezentacji prac dyplomowych. Krytyczna analiza prezentacji przez dyplomantów.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocenie podlegają prezentację przygotowane przez studenta: ocenia się zarówno jakość merytoryczną prezentacji jak "wrażenia artystyczne"
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student posiadł umiejętności w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaRYB_2A_D1-5_K01posiada kompetencje społeczne w zakresie pracy dyplomowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówRYB_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i kreatywny.
RYB_2A_K02Rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu – m in. poprzez środki masowego przekazu – informacji i opinii dotyczących problematyki rybackiej i powiązań rybactwa z innymi działaniami człowieka w szczególności ochroną środowiska wodnego.
RYB_2A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszeniu odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadanie. Potrafi pełnić rolę lidera.
RYB_2A_K04Ma świadomość potrzeby ciągłego dokształcania, poszerzania i aktualizowania swojej wiedzy.
Cel przedmiotuC-1przygotowanie studenta do wykonania i obrony pracy dyplomowej
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny seminarium
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: ocenie podlegają prezentację przygotowane przez studenta: ocenia się zarówno jakość merytoryczną prezentacji jak "wrażenia artystyczne"
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0oceny nie sformułowano w postaci stopnia
3,5
4,0
4,5
5,0