Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Uprawa winorośli i winiarstwo (N1)

Sylabus przedmiotu Obrót i dystrybucja produktów winiarskich:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Uprawa winorośli i winiarstwo
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Obrót i dystrybucja produktów winiarskich
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrodnictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Chełpiński <Piotr.Chelpinski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Grzegorz Mikiciuk <Grzegorz.Mikiciuk@zut.edu.pl>, Ireneusz Ochmian <Ireneusz.Ochmian@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW8 15 1,40,60zaliczenie
laboratoriaL8 3 0,60,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza o wymaganiach dotyczących obrotu i dytrybucji produktów winiarskich, znajomość zasad ich dystrybucjii, wiedza o odmianach winorośli i typach win

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z opakowaniami, dystrybucją, techniką i technologią sprzedaży produktów winiarskich oraz technikami ich oceny

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza i ocena jakości produktów winiarskich oraz ocena ich obrotu i dystrybucji3
3
wykłady
T-W-1Specyfika produktów winiarskich2
T-W-2Hurt i detal w dystrybucji produktów winiarskich4
T-W-3Opakowania w handlu2
T-W-4Technika i technologia sprzedaży4
T-W-5Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach3
A-L-2Studiowanie literatury przedmiotu10
A-L-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
18
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu17
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
42

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajace wykład informacyjny
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
M-3Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena formująca
S-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_C37_W01
student ma wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
UWW_1A_W07, UWW_1A_W19C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_C37_U01
student ma umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów.
UWW_1A_U12, UWW_1A_U13, UWW_1A_U14C-1T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
UWW_1A_C37_K01
Student ma kompetencje do krytycznej oceny skutków prowadzonej działalności, jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny
UWW_1A_K01, UWW_1A_K02, UWW_1A_K04, UWW_1A_K05C-1T-L-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
UWW_1A_C37_W01
student ma wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
2,0
3,0student ma dostateczną wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
UWW_1A_C37_U01
student ma umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów.
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym posiadł umiejętność z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
UWW_1A_C37_K01
Student ma kompetencje do krytycznej oceny skutków prowadzonej działalności, jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny
2,0
3,0Student ma dostateczą świadomość skutków prowadzonej działalności, znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Perenc J, Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005
  2. Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa, 1996

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza i ocena jakości produktów winiarskich oraz ocena ich obrotu i dystrybucji3
3

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Specyfika produktów winiarskich2
T-W-2Hurt i detal w dystrybucji produktów winiarskich4
T-W-3Opakowania w handlu2
T-W-4Technika i technologia sprzedaży4
T-W-5Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług3
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach3
A-L-2Studiowanie literatury przedmiotu10
A-L-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu5
18
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu17
A-W-3przygotowanie do zaliczenia przedmiotu10
42
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaUWW_1A_C37_W01student ma wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_W07student zna metody analizy ekonomicznej, organizacji i zarządzania jakością, prowadzenia działalności gospodarczej oraz zasady funkcjonowania rynku produktów ogrodniczych i winiarskich
UWW_1A_W19student ma wiedzę dotyczącą znaczenia winorośli i wina w gospodarce, kulturze, tradycji i historii
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z opakowaniami, dystrybucją, techniką i technologią sprzedaży produktów winiarskich oraz technikami ich oceny
Treści programoweT-W-1Specyfika produktów winiarskich
T-W-2Hurt i detal w dystrybucji produktów winiarskich
T-W-3Opakowania w handlu
Metody nauczaniaM-1Metody podajace wykład informacyjny
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
M-3Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
S-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student ma dostateczną wiedzę z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaUWW_1A_C37_U01student ma umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_U12student potrafi przeprowadzić analizę i ocenę jakości surowców ogrodniczych oraz produktów winiarskich, odpowiednio klasyfikuje wina
UWW_1A_U13student posiada umiejętność przygotowania prac projektowych, sprawozdań, raportów oraz wystąpień ustnych z zakresu kierunku studiów z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także innych źródeł w celu precyzyjnego porozumienia się z instytucjami, producentami i odbiorcami związanymi z produkcją ogrodniczą i winiarską
UWW_1A_U14student wykonuje pod kierunkiem opiekuna naukowego proste zadanie badawcze lub projektowe związane z kierunkiem studiów, prawidłowo interpretuje rezultaty i wyciąga wnioski
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z opakowaniami, dystrybucją, techniką i technologią sprzedaży produktów winiarskich oraz technikami ich oceny
Treści programoweT-L-1Analiza i ocena jakości produktów winiarskich oraz ocena ich obrotu i dystrybucji
T-W-1Specyfika produktów winiarskich
T-W-2Hurt i detal w dystrybucji produktów winiarskich
T-W-3Opakowania w handlu
T-W-4Technika i technologia sprzedaży
T-W-5Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług
Metody nauczaniaM-1Metody podajace wykład informacyjny
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
M-3Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena formująca
S-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student w stopniu dostatecznym posiadł umiejętność z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej i efektywnego rozdysponowania produktów
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaUWW_1A_C37_K01Student ma kompetencje do krytycznej oceny skutków prowadzonej działalności, jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówUWW_1A_K01Student krytycznie ocenia skutki prowadzonej działalności związanej z kierunkiem studiów
UWW_1A_K02Student jest świadomy znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych
UWW_1A_K04Student potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
UWW_1A_K05Student bierze odpowiedzialność za podejmowane działania, przestrzega zasad etyki zawodowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z opakowaniami, dystrybucją, techniką i technologią sprzedaży produktów winiarskich oraz technikami ich oceny
Treści programoweT-L-1Analiza i ocena jakości produktów winiarskich oraz ocena ich obrotu i dystrybucji
T-W-1Specyfika produktów winiarskich
T-W-2Hurt i detal w dystrybucji produktów winiarskich
T-W-3Opakowania w handlu
T-W-4Technika i technologia sprzedaży
T-W-5Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług
Metody nauczaniaM-1Metody podajace wykład informacyjny
M-2Metody problemowe - wykład problemowy
M-3Metody eksponujące - film, pokaz multimedialny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena podsumuwująca
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma dostateczą świadomość skutków prowadzonej działalności, znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów, potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy i etyczny
3,5
4,0
4,5
5,0