Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Kształtowania Środowiska i Rolnictwa - Architektura krajobrazu (S1)

Sylabus przedmiotu Projektowanie instalacji wodnych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Architektura krajobrazu
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier architekt krajobrazu
Obszary studiów nauki rolnicze, leśne i weterynaryjne, nauki techniczne, studia inżynierskie, sztuka
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie instalacji wodnych
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Agroinżynierii
Nauczyciel odpowiedzialny Cezary Podsiadło <Cezary.Podsiadlo@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Jaroszewska <Anna.Jaroszewska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowe wiadomości z zakresu,botaniki, fizjologii, roślin,gleboznawstwa i chemii srodowiska

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
C-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).4
T-A-2Obliczenia dotyczące wydajności wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Dobór i rozmieszczenie zraszaczy. Układy zraszaczy, elementy systemu nawadniania. Wyliczanie stó p opadów. Podział na sekcje nawodnienieniowe. Obliczanie strat cisnienia w danej sekcji. Wyliczanie dawki nawadniania.8
T-A-3Montaż, eksploatacja i konserwacja instalacji nawadniającej na wybranym terenie urbanistycznym lub wiejskim. Założenia inwestycyjno-eksploatacyjne.3
15
wykłady
T-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.4
T-W-2Uwarunkowania prawne gospodarki wodnej i stosowania nawodnień.4
T-W-3Wybrane zagadnienia z gospodarki wodnej gleby i rośliny.4
T-W-4Zasoby wodne i potrzeby nawadniania w Polsce.3
T-W-5Źródła wody możliwości ich użycia do nawadnień3
T-W-6Charakterystyka systemów nawadniania i kryteria ich wyboru.3
T-W-7Metody sterowania nawadnianiem.3
T-W-8Budowa i eksploatacja systemów nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.3
T-W-9Charakterystyka potrzeb wodnych i zasady nawadniania terenów zieleni.3
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczeń treści ćwiczeniowych10
A-A-3Konsultacje5
30
wykłady
A-W-1Godziny kontaktowe z nauczycielem10
A-W-2Przygotowanie i zaliczenie projektu13
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych7
A-W-4uczestnictwo w zajęciach30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_W01
Zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
AK_1A_W02C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_W02
Zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie architektury krajobrazu
AK_1A_W10C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_W03
Ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu w tym : przepisów prawnych, zasad sporządania dokumentacji projektowej, a wykonawstwie podstawowych zasad bhp
AK_1A_W08, AK_1A_W09, AK_1A_W10C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_U01
Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
AK_1A_U05, AK_1A_U12C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_U02
Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
AK_1A_U13C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_U03
Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcy z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także róznych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowgo.
AK_1A_U01, AK_1A_U03, AK_1A_U04C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AK_1A_C17_K01
Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
AK_1A_K02C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2
AK_1A_C17_K02
Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
AK_1A_K02, AK_1A_K03, AK_1A_K04, AK_1A_K05C-3, C-4, C-1, C-2T-W-1, T-A-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_W01
Zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
AK_1A_C17_W02
Zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie architektury krajobrazu
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
AK_1A_C17_W03
Ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu w tym : przepisów prawnych, zasad sporządania dokumentacji projektowej, a wykonawstwie podstawowych zasad bhp
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_U01
Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
AK_1A_C17_U02
Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
AK_1A_C17_U03
Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcy z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także róznych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowgo.
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
AK_1A_C17_K01
Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
AK_1A_C17_K02
Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru

Literatura podstawowa

  1. S.Karczmarczyk., L.Nowak, Nawadnianie roślin, PWRiL, Poznań, 2006
  2. S.Marcilonek., Eksploatacja urządzeń melioracyjnych, AR Wrocław, Wrocław, 1994

Literatura dodatkowa

  1. Ustawa z dnia 18 lipca 2001 -Prawo Wodne, tekst jednolity z uwzględnieniem ustawy zmieniającego 3.06.2005 r, 2011
  2. Dane katalogowe firm nawodnieniowych-internet oraz materiały instruktarzowe, 2011

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).4
T-A-2Obliczenia dotyczące wydajności wody, zapotrzebowania wody do nawadniania. Dobór i rozmieszczenie zraszaczy. Układy zraszaczy, elementy systemu nawadniania. Wyliczanie stó p opadów. Podział na sekcje nawodnienieniowe. Obliczanie strat cisnienia w danej sekcji. Wyliczanie dawki nawadniania.8
T-A-3Montaż, eksploatacja i konserwacja instalacji nawadniającej na wybranym terenie urbanistycznym lub wiejskim. Założenia inwestycyjno-eksploatacyjne.3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.4
T-W-2Uwarunkowania prawne gospodarki wodnej i stosowania nawodnień.4
T-W-3Wybrane zagadnienia z gospodarki wodnej gleby i rośliny.4
T-W-4Zasoby wodne i potrzeby nawadniania w Polsce.3
T-W-5Źródła wody możliwości ich użycia do nawadnień3
T-W-6Charakterystyka systemów nawadniania i kryteria ich wyboru.3
T-W-7Metody sterowania nawadnianiem.3
T-W-8Budowa i eksploatacja systemów nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.3
T-W-9Charakterystyka potrzeb wodnych i zasady nawadniania terenów zieleni.3
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczeń treści ćwiczeniowych10
A-A-3Konsultacje5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Godziny kontaktowe z nauczycielem10
A-W-2Przygotowanie i zaliczenie projektu13
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia treści wykładowych7
A-W-4uczestnictwo w zajęciach30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_W01Zna podstawowe zasady projektowania obiektów budowlanych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W02opisuje podstawowe elementy budowy rysunku, perpektywy, proporcji i przestrzeni oraz podstawowe metody kształtowania kompozycji
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_W02Zna w zakresie podstawowym współczesne technologie i tendencje w projektowaniu i wykonawstwie architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W10posiada podstawową wiedze w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_W03Ma podstawową wiedzę dotyczącą wykonywania zawodu architekta krajobrazu w tym : przepisów prawnych, zasad sporządania dokumentacji projektowej, a wykonawstwie podstawowych zasad bhp
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_W08zna systematykę i nomenklaturę roślin
AK_1A_W09charakteryzuje rośliny pod względem ich podstawowych cech budowy, wymagań siedliskowych i możliwości zastosowania w projektowaniu obiektów zieleni
AK_1A_W10posiada podstawową wiedze w zakresie urbanistyki i planowania przestrzennego
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_U01Sporządza uproszczoną dokumentacje projektową zgodnie z wymogami formalnymi i przedstawia ją w formie rysunkowej i opisowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U05praktycznie stosuje zasady kształtowania form przestrzennych w różnym kontekście i skali
AK_1A_U12wybiera i stosuje odpowiednie urządzenia techniczne do wykonania i pielęgnacji obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_U02Praktycznie określa potrzeby i wytyczne w zakresie prac projektowych i wykonawczych różnych branż przy obiektach architektury krajobrazu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U13potrafi praktycznie zastosować wiedzę z zakresu doboru, wymagań i pielęgnacji roślin do różnych obiektów architektury krajobrazu
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_U03Posiada umiejętności przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcy z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także róznych źródeł. Posiada umiejętności językowe zgodnie z wymogami określonymi dla poziomu B2 Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowgo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_U01wykorzystuje rysunek odręczny dla celów analiz przestrzennych i przekazywania informacji o krajobrazie
AK_1A_U03dokonuje analizy i waloryzacji kompozycji form przestrzennych w krajobrazie
AK_1A_U04wykorzystuje powszechnie znane narzędzia i metody do sporządzania i prezentacji projektów
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań
3,0Student potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyniki swoich badań
3,5Student prezentuje wyniki z umiejętnością ich efektywnej analizy
4,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach.
4,5Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy .Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_K01Jest zdolny do zauważania związków i zależności występujących w otoczeniu i do twórczego myślenia w przestrzeni, budujących ją bryłach i ich kompozycji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaAK_1A_C17_K02Ma świadomość funkcjonowania ograniczeń formalno-prawnych i odpowiedzialności projektanta za decyzje podjęte w procesie projektowym i wykonawstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAK_1A_K02jest wrażliwy na przejawy sztuki w otaczającej rzeczywistości, którą wykorzystuje do budowania własnej postawy twórczej
AK_1A_K03ma świadomość znaczenia zawodowego komunikacji z klientem indywidualnym i grupowym oraz użytkownikiem
AK_1A_K04ma świadomość ciągłości historycznej krajobrazu i związanego z nią genius loci
AK_1A_K05rozumie architekturę krajobrazu w kontekście uwarunkowań ideowych, kulturowych, materialnych i społecznych
Cel przedmiotuC-3Poznanie potrzeb wodnych i zasad nawadniania roślin terenów zieleni.
C-4Wykonanie projektu instalacji nawadniającej na wybranych terenach zurbanizowanych i wiejskich.l
C-1Zapoznanie studentów ze stanem ilościowym i jakościowy zasobów wodnych Polski oraz z ich zrównoważonym zagospodarowaniem.
C-2Budowa, charakterystyka oraz kryteria i eksploatacji systemow nawadniających stosowanych w architekturze krajobrazu.
Treści programoweT-W-1Historia nawodnień w Polsce i Świecie.
T-A-1Projektowanie systemu nawadniania (założenia wstępne i wymiarowanie terenu, wybór źródła wody, dobór roślinności i rozplanowanie urządzeń dla danego obszaru).
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metody poszukujące-ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdziań pisemny-całościowy
S-2Ocena formująca: Projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie wykorzystać podstawowych narzędzi.
3,0Student poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka narzędzi związanych z projektowaniem instalacji wodnych
3,5Student poprawnie wykorzystuje wszystkie narzędzia związane z projektowaniem instalacji wodnych
4,0Student nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównywać
4,5Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować poszczególne elementy związane z projektowaniem instalacji wodnych
5,0Student potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru