Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (S1)

Sylabus przedmiotu Doradztwo gospodarcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Doradztwo gospodarcze
Specjalność inżynieria jakości i zarządzanie
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Edyta Engel <Edyta.Engel-Babska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 30 1,50,50zaliczenie
wykładyW7 30 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu nauki o przedsiębiorstwie
W-2Wiedza z zakresu rachunkowości i finansów
W-3Wiedza i umiejetności z zakresu zarządzania personelem
W-4Wiedza z zakresu podstaw prawa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej4
T-P-2Obszary doradztwa gospodarczego - omówienie przypadków praktycznych10
T-P-3Metodyka prowadzenia badań ankietowych6
T-P-4Analiza i wnioski z badań ankietowych4
T-P-5Ocena sprawozdania z realiowanego projektu6
30
wykłady
T-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej2
T-W-2Doradztwo naukowe i tradycyjne - cechy4
T-W-3Zasady pracy doradczej2
T-W-4Modele doradztwa2
T-W-5Doradztwo wewnętrzne i doradztwo zewnętrzne2
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy6
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem4
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej2
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej2
T-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Aktywny udział studenta w zajęciach projektowych prowadzonych przez nauczyciela20
A-P-2Zespoły studentów wspólnie z nauczycielem analizują i stawiają wnioski4
A-P-3Zespoły studentów prezentują sprawozdania i udzielają odpowiedzi na pytania nauczyciela6
A-P-4Dwuosobowe zespoły studentów realizują projekt nt. potrzeb doradczych w działalności gospodarczej (opracowują ankietę, przeprowadzają badanie ankietowe, analizują zebrane informacje i sporządzają sprawozdanie z badań ankietowych)15
45
wykłady
A-W-1Czynny udział w wykładach30
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów15
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2opowiadanie
M-3metoda przypadków
M-4metoda sytuacyjna
M-5metoda projektów
M-6pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/16-1_W01
Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
ZIIP_1A_W10, ZIIP_1A_W11, ZIIP_1A_W16C-1T-W-1M-5, M-1, M-4S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/16-1_W02
Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
ZIIP_1A_W16C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-3M-3, M-5, M-1, M-4S-2
ZIIP_1A_IJZ/16-1_W03
Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
ZIIP_1A_W11, ZIIP_1A_W16C-3, C-4, C-1T-W-6, T-W-7M-3, M-5, M-1S-2
ZIIP_1A_IJZ/16-1_W04
Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
ZIIP_1A_W14, ZIIP_1A_W16C-2T-P-2M-3, M-1, M-4S-2
ZIIP_1A_IJZ/16-1_W05
Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych
ZIIP_1A_W04, ZIIP_1A_W16C-5T-P-4, T-P-3M-3, M-5, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/16-1_U01
Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
ZIIP_1A_U04, ZIIP_1A_U22, ZIIP_1A_U13C-4, C-1T-W-7M-3, M-5, M-1S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/16-1_U02
Ma umiejętność pracy w zespole
ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U14C-6, C-1, C-5T-P-1, T-P-4, T-P-3, T-P-5M-3, M-5, M-1, M-6S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/16-1_U03
Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe
ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U13C-3, C-6, C-4, C-2, C-1, C-5T-P-1M-3, M-5, M-1S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/16-1_U04
Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
ZIIP_1A_U13C-3, C-6, C-4, C-2, C-1, C-5T-W-10, T-W-2, T-W-4, T-W-8, T-W-9, T-W-7M-1S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/16-1_U05
Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
ZIIP_1A_U05, ZIIP_1A_U02, ZIIP_1A_U22, ZIIP_1A_U13C-6, C-2, C-1, C-5T-W-6, T-W-7M-5, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/16-1_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
ZIIP_1A_K01C-3, C-6, C-4, C-2, C-1, C-5T-W-10, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-W-8, T-W-3, T-W-9, T-W-7M-2, M-3, M-5, M-1, M-6, M-4S-1, S-2
ZIIP_1A_IJZ/16-1_K02
Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
ZIIP_1A_K03C-3, C-6, C-4, C-2, C-1, C-5T-W-4, T-W-6, T-W-3, T-W-7, T-P-1, T-P-4, T-P-3, T-P-2, T-P-5M-2, M-3, M-5, M-1, M-6, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/16-1_W01
Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
2,0Nie posiada wiedzw w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Nie podaje różnic pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Nie wskazuje różnic pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,0Wymienia podstawowe funkcje doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/16-1_W02
Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje zasad pracy doradczej. Nie rozpoznaje poszczególnych modeli pracy doradczej
3,0Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/16-1_W03
Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
2,0Nie wymienia i nie charakteryzyje elementów oraz etapów współpracy doradcy z klientem. Nie podaje podstawowch kryteriów wyboru doradcy
3,0Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/16-1_W04
Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje kluczowych usług śwaidczone w ramach podstawowych obszarówdoractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,0Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/16-1_W05
Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych
2,0Nie posiada wiedzy w zakresie prowadzenia badań ankietowych
3,0Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/16-1_U01
Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
2,0Nie stosuje typowych dla danego obszaru kanałów komunikacji z klientem
3,0Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/16-1_U02
Ma umiejętność pracy w zespole
2,0Nie wykazuje umiejętności pracy w zespole
3,0Potrafi pracować w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/16-1_U03
Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe
2,0Nie potrafi planować i przeprowadzać badań ankietowych
3,0Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/16-1_U04
Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
2,0Nie potrafi znajdować niezbędnych informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,0Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/16-1_U05
Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
2,0Nie potrafi identyfikować potrzeb doradczych klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
3,0Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/16-1_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
2,0Nie wykazuje zachowań śwaidczących o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,0Wykazuje zachowania śwaidczące o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/16-1_K02
Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
2,0Nie wykazuje zachowań świadczących o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,0Wykazuje zachowania świadczące o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Zieliński J.A., Outsourcing doradztwa podatkowego i rachunkowości, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2008
  2. Mark T., Umiejętności doradcze. Skuteczny konsulting wewnątrz firmy, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
  3. Kostera M. (red), Krytyczne badania nad doradztwem organizacyjnym, w: Nowe kierunki w zarządzaniu, WAiP, Warszawa, 2008, s. 257-275
  4. Chrostowski A., Doradztwo naukowe (Action Research) jako metoda sprzyjająca uczeniu się organizacji i tworzeniu wiedzy, w: Nowe kierunki w zarządzaniu, Kostera M. (red), WAiP, Warszawa, 2008, s. 237-255
  5. Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty prawne, Difin, Warszawa, 2009
  6. Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty zarządcze, Difin, Warszawa, 2009
  7. Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - studium przypadków, Difin, Warszawa, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej4
T-P-2Obszary doradztwa gospodarczego - omówienie przypadków praktycznych10
T-P-3Metodyka prowadzenia badań ankietowych6
T-P-4Analiza i wnioski z badań ankietowych4
T-P-5Ocena sprawozdania z realiowanego projektu6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej2
T-W-2Doradztwo naukowe i tradycyjne - cechy4
T-W-3Zasady pracy doradczej2
T-W-4Modele doradztwa2
T-W-5Doradztwo wewnętrzne i doradztwo zewnętrzne2
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy6
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem4
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej2
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej2
T-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Aktywny udział studenta w zajęciach projektowych prowadzonych przez nauczyciela20
A-P-2Zespoły studentów wspólnie z nauczycielem analizują i stawiają wnioski4
A-P-3Zespoły studentów prezentują sprawozdania i udzielają odpowiedzi na pytania nauczyciela6
A-P-4Dwuosobowe zespoły studentów realizują projekt nt. potrzeb doradczych w działalności gospodarczej (opracowują ankietę, przeprowadzają badanie ankietowe, analizują zebrane informacje i sporządzają sprawozdanie z badań ankietowych)15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Czynny udział w wykładach30
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów15
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_W01Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W10zna uwarunkowania prawne związane z obszarem inżynierii produkcji i działalności gospodarczej
ZIIP_1A_W11ma wiedzę o uwarunkowaniach zwyczajowych i etycznych związanych z obszarem inżynierii produkcji
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej
Metody nauczaniaM-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
M-4metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzw w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Nie podaje różnic pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Nie wskazuje różnic pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,0Wymienia podstawowe funkcje doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_W02Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
T-W-3Zasady pracy doradczej
Metody nauczaniaM-3metoda przypadków
M-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
M-4metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje zasad pracy doradczej. Nie rozpoznaje poszczególnych modeli pracy doradczej
3,0Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_W03Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W11ma wiedzę o uwarunkowaniach zwyczajowych i etycznych związanych z obszarem inżynierii produkcji
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-3metoda przypadków
M-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wymienia i nie charakteryzyje elementów oraz etapów współpracy doradcy z klientem. Nie podaje podstawowch kryteriów wyboru doradcy
3,0Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_W04Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
Treści programoweT-P-2Obszary doradztwa gospodarczego - omówienie przypadków praktycznych
Metody nauczaniaM-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
M-4metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje kluczowych usług śwaidczone w ramach podstawowych obszarówdoractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,0Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_W05Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W04ma wiedzę z zakresu planowania i przeprowadzania prostych eksperymentów badawczych (w tym symulacji komputerowej)
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
Treści programoweT-P-4Analiza i wnioski z badań ankietowych
T-P-3Metodyka prowadzenia badań ankietowych
Metody nauczaniaM-3metoda przypadków
M-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy w zakresie prowadzenia badań ankietowych
3,0Ma wiedzę w zakresie prowadzenia badań ankietowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_U01Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U04ma umiejętności w zakresie realizacji i wdrażania prac badawczo-rozwojowych w zakresie organizacji produkcji, innowacji technologicznych
ZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-3metoda przypadków
M-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie stosuje typowych dla danego obszaru kanałów komunikacji z klientem
3,0Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_U02Ma umiejętność pracy w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U09ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej
T-P-4Analiza i wnioski z badań ankietowych
T-P-3Metodyka prowadzenia badań ankietowych
T-P-5Ocena sprawozdania z realiowanego projektu
Metody nauczaniaM-3metoda przypadków
M-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
M-6pokaz
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje umiejętności pracy w zespole
3,0Potrafi pracować w zespole
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_U03Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
Treści programoweT-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-3metoda przypadków
M-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi planować i przeprowadzać badań ankietowych
3,0Potrafi planować i przeprowadzać badania ankietowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_U04Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
Treści programoweT-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym
T-W-2Doradztwo naukowe i tradycyjne - cechy
T-W-4Modele doradztwa
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi znajdować niezbędnych informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,0Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_U05Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U05ma umiejętności w zakresie zarządzania w różnych formach aktywności zawodowej
ZIIP_1A_U02ma umiejętności w zakresie doradztwa technicznego i technologicznego w wybranym obszarze inżynierii produkcji
ZIIP_1A_U22ma umiejętności w zakresie rozumienia i stosowania w praktyce zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
Treści programoweT-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi identyfikować potrzeb doradczych klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
3,0Identfikuje potrzeby doradcze klientów w zakresie prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
Treści programoweT-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym
T-W-5Doradztwo wewnętrzne i doradztwo zewnętrzne
T-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej
T-W-3Zasady pracy doradczej
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-2opowiadanie
M-3metoda przypadków
M-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
M-6pokaz
M-4metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zachowań śwaidczących o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,0Wykazuje zachowania śwaidczące o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/16-1_K02Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
Treści programoweT-W-4Modele doradztwa
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
T-W-3Zasady pracy doradczej
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
T-P-1Omówienie zasad przygotowania projektu nt. badania poziomu i potrzeb doradczych w działalności gospodarczej
T-P-4Analiza i wnioski z badań ankietowych
T-P-3Metodyka prowadzenia badań ankietowych
T-P-2Obszary doradztwa gospodarczego - omówienie przypadków praktycznych
T-P-5Ocena sprawozdania z realiowanego projektu
Metody nauczaniaM-2opowiadanie
M-3metoda przypadków
M-5metoda projektów
M-1wykład informacyjny
M-6pokaz
M-4metoda sytuacyjna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zachowań świadczących o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,0Wykazuje zachowania świadczące o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,5
4,0
4,5
5,0