Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 30 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 15 6,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza i umiejętności opisane w przedmiotach realizowanych w semestrach 1-4.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemu z obszaru zarządzania i inżynierii produkcji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Prezentacja dopuszczalnej tematyki i zakresu prac dyplomowych na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. Prezentacja przykładowych prac dyplomowych. Opracowanie indywidulanego projektu o tematyce związanej z inżynierią produkcji. Opracowanie przeglądu literatury. Opracowanie struktury pracy. Realizacji wstępnych badań. Szczegółowy zakres projektu oraz sposób realizacji ustalany jest indywidulanie z opiekunem pracy przejściowej.15
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Udział w seminarium15
A-P-2Analiza możliwych tematów pracy przejściowej, przegląd literatury. Wybór tematu.20
A-P-3Opracowanie indywidulanego projektu o tematyce związanej z inżynierią produkcji. Prezentacja opracowanego projektu.137
A-P-4Konsultacje8
180

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji projektów oraz umiejętności rozwiązywania zadań problemowych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocenianie opracowanego projektu i jego prezentacji.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C20_W01
Wiedza na temat układu pracy, struktury, kolejności rozdziałów, sposobów doboru i wykorzystania źródeł, poprawność języka, techniki pisania pracy.
ZIIP_1A_W04C-1T-P-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C20_U01
Opanowanie umiejętności opracowania przeglądu literatury i zasad pisania pracy dyplomowej, formułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej.
ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U13, ZIIP_1A_U18, ZIIP_1A_U20C-1T-P-1M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_C20_K01
Studenci uczą się działać w sposób profesjonalny. Uświadamiają sobie potrzebę dokształcania się
ZIIP_1A_K01C-1T-P-1M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_C20_W01
Wiedza na temat układu pracy, struktury, kolejności rozdziałów, sposobów doboru i wykorzystania źródeł, poprawność języka, techniki pisania pracy.
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z akresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.

Literatura podstawowa

  1. Honczarenko Jerzy, Zygmunt Małgorzata, Poradnik dyplomanta, Wydawn. Uczelniane PS., Szczecin, 2000

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Prezentacja dopuszczalnej tematyki i zakresu prac dyplomowych na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. Prezentacja przykładowych prac dyplomowych. Opracowanie indywidulanego projektu o tematyce związanej z inżynierią produkcji. Opracowanie przeglądu literatury. Opracowanie struktury pracy. Realizacji wstępnych badań. Szczegółowy zakres projektu oraz sposób realizacji ustalany jest indywidulanie z opiekunem pracy przejściowej.15
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Udział w seminarium15
A-P-2Analiza możliwych tematów pracy przejściowej, przegląd literatury. Wybór tematu.20
A-P-3Opracowanie indywidulanego projektu o tematyce związanej z inżynierią produkcji. Prezentacja opracowanego projektu.137
A-P-4Konsultacje8
180
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_C20_W01Wiedza na temat układu pracy, struktury, kolejności rozdziałów, sposobów doboru i wykorzystania źródeł, poprawność języka, techniki pisania pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W04ma wiedzę z zakresu planowania i przeprowadzania prostych eksperymentów badawczych (w tym symulacji komputerowej)
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemu z obszaru zarządzania i inżynierii produkcji.
Treści programoweT-P-1Prezentacja dopuszczalnej tematyki i zakresu prac dyplomowych na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. Prezentacja przykładowych prac dyplomowych. Opracowanie indywidulanego projektu o tematyce związanej z inżynierią produkcji. Opracowanie przeglądu literatury. Opracowanie struktury pracy. Realizacji wstępnych badań. Szczegółowy zakres projektu oraz sposób realizacji ustalany jest indywidulanie z opiekunem pracy przejściowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocenianie opracowanego projektu i jego prezentacji.
S-1Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji projektów oraz umiejętności rozwiązywania zadań problemowych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu
3,0Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. Z trudem kojarzy elementy nabytej wiedzy. Czasem nie wie jak posiadaną wiedzę wykorzystać.
3,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 3,0 i 4,0.
4,0Student opanował podstawową wiedzę z akresu przedmiotu. Zna ograniczenia i obszary i jej stosowania.
4,5Student opanował wiedzę w stopniu pośrednim między oceną 4,0 i 5,0.
5,0Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. Rozumie ograniczenia i zna obszary i jej stosowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_C20_U01Opanowanie umiejętności opracowania przeglądu literatury i zasad pisania pracy dyplomowej, formułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U13ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski a także formułować i uzasadniać opinie
ZIIP_1A_U18ma umiejętności samokształcenia się
ZIIP_1A_U20potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemu z obszaru zarządzania i inżynierii produkcji.
Treści programoweT-P-1Prezentacja dopuszczalnej tematyki i zakresu prac dyplomowych na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. Prezentacja przykładowych prac dyplomowych. Opracowanie indywidulanego projektu o tematyce związanej z inżynierią produkcji. Opracowanie przeglądu literatury. Opracowanie struktury pracy. Realizacji wstępnych badań. Szczegółowy zakres projektu oraz sposób realizacji ustalany jest indywidulanie z opiekunem pracy przejściowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocenianie opracowanego projektu i jego prezentacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_C20_K01Studenci uczą się działać w sposób profesjonalny. Uświadamiają sobie potrzebę dokształcania się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K01ma świadomość potrzeby dokształcania ze szczególnym uwzględnieniem samokształcenia się
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności samodzielnego rozwiązania problemu z obszaru zarządzania i inżynierii produkcji.
Treści programoweT-P-1Prezentacja dopuszczalnej tematyki i zakresu prac dyplomowych na kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. Prezentacja przykładowych prac dyplomowych. Opracowanie indywidulanego projektu o tematyce związanej z inżynierią produkcji. Opracowanie przeglądu literatury. Opracowanie struktury pracy. Realizacji wstępnych badań. Szczegółowy zakres projektu oraz sposób realizacji ustalany jest indywidulanie z opiekunem pracy przejściowej.
Metody nauczaniaM-1Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocenianie opracowanego projektu i jego prezentacji.
S-1Ocena formująca: Ocenianie postępów podczas realizacji projektów oraz umiejętności rozwiązywania zadań problemowych.