Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Zarządzanie i inżynieria produkcji (N1)

Sylabus przedmiotu Metody zarządzania i sterowania jakością:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie i inżynieria produkcji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody zarządzania i sterowania jakością
Specjalność inżynieria jakości i zarządzanie
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Terelak-Tymczyna <Agnieszka.Terelak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 8 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP7 10 1,50,33zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA7 10 1,50,33zaliczenie
wykładyW7 12 2,00,34egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza z zakresu zarządzania jakością

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z narzędziami i metodami zarządzania i sterowania jakością
C-2Ukształtowanie umiejętności identyfikowania i analizowania problemów jakości z wykorzystaniem poznanych metod i narzędzi
C-3Ukształtowanie umiejętności pracy w zespołach i odpowiedzialności za zespół

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wprowadzenie i rozwiązywanie zadań z 7 "tradycyjnych" narzędzi zarządzania i sterowania jakością3
T-A-2Rozwiązywanie zadań z 7 "nowych" narządzi zarzadzania jakością2
T-A-3Rozwiązywanie zadań związanych z metodą SPC1
T-A-4Rozwiązywanie zadań związanych z metodą Poka -Yoke1
T-A-5Rozwiązywanie zadań związanych z metodą AWO1
T-A-6Rozwiązywanie zadań związanych z metodą Kaizen i 5S2
10
projekty
T-P-1Wprowdzenie do projektu1
T-P-2Konsulatacje w ramach godzin zacjęć odnośnie przygotowania sprawozdania z I częsci projektu, obejmującej wykorzystanie metody QFD oraz narządzi wspomagających jej przeprowadzenie do projektowania nowego wyrobu lub usprawnienia już istniejącego;2
T-P-3Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z II części projektu obejmującej wykonanie analizy FMEA przy wykorzystnaiu diagamu Ishikawy i innych narzędzi zarządznia jakością oraz wykorzystaniu metod: Kaizen, 5S, Poka-Yoke lub innych znanych metod do określenie działań zapobiegaczych.4
T-P-4Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z III części projektu obejmującej zaplanowanie systemu obiegu informacji w wybranym przedsiębiorstwie.2
T-P-5Prezentacja sprawozdania z projektu1
10
wykłady
T-W-1Metody organizatorskie jakościowe i ilościowe (14 narzędzi zarządzania i sterowania jakością)2
T-W-2Analiza ryzyka (analiza przyczyn i skutków wad FMEA, analiza drzewa niezdatności FTA)1
T-W-3Rozwinięcie funkcji jakości QFD1
T-W-4Metoda Kaizen1
T-W-5Metoda SPC1
T-W-6Metoda SMED, Poka-Yoke1
T-W-7Metoda Analizy Wartości Organizacji1
T-W-8Metoda Just in Time1
T-W-9Metoda Taguchi`ego1
T-W-10Planowanie jakości w fazie opracowywania projektu i procesu wytwarzania.1
T-W-11Procedury badania i projektowania systemu obiegu informacji (danych) i dokumentów1
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Przygotowanie do zajęć23
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-A-3Udział w konsultacjach2
A-A-4uczestnictwo w zajęciach10
45
projekty
A-P-1Przygotowanie sprawozdania z części I projektu9
A-P-2Przygotowanie sprawozdania z II częścii projektu9
A-P-3Przygotowanie sprawozdania z III częsci projektu9
A-P-4Przygotowanie prezentacji z projektu i jej prezentacja6
A-P-5uczestnictwo w zajęciach10
43
wykłady
A-W-1Przygotowanie do egzaminu25
A-W-2Udział w egzaminie2
A-W-3uczestnictwo w zajęciach12
A-W-4Studiowanie literatury20
59

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady: metody podające w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
M-2Ćwiczenia: ćwiczenia przedmiotowe, studia przypadków
M-3Projekty: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiągnięć studenta w trakcie trwania zajęć w postaci ćwiczeń przedmiotowych
S-2Ocena formująca: Ocena etapów przygotowania sprawozdania z przygotowywanego przez studentów projektu
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) oraz pytania otwarte.
S-4Ocena podsumowująca: Prezentacja sprawozdania z projektu przed grupą
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć ćwiczeniowych w formie pracy pisemnej obejmującej rozwiązanie zadania problemowego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/13-1_W01
Student potrafi scharakteryzować 7 tradycyjnych i 7 "nowych" narzędzi zarządzania i sterowania jakością oraz podstawowe metody i techniki zarządzania i sterowania jakością m.in.: 5S, Kaizen, SMED, Poka-Yoke, AWO
ZIIP_1A_W03, ZIIP_1A_W16, ZIIP_1A_W14C-1T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-2, T-W-6, T-W-8, T-W-5, T-W-7, T-W-9M-1S-3
ZIIP_1A_IJZ/13-1_W02
Student zna procedury badania i projektowania systemu obiegu informacji (danych) i dokumentów oraz etapy planowania jakości w fazie opracowywania projektu i procesu wytwarzania
ZIIP_1A_W03, ZIIP_1A_W16C-1T-W-11, T-W-10M-1S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/13-1_U01
Sudent ma umiejętność interpretacji uzyskanych wyników analiz w kontekście zarządzania jakością, identyfikacji i analizy problemów jakości przy wykorzystaniu poznanych narzędzi i metod
ZIIP_1A_U06, ZIIP_1A_U14, ZIIP_1A_U20C-2T-P-1, T-P-3, T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-A-5, T-A-3, T-A-6, T-A-2, T-A-4, T-A-1M-2, M-3S-4, S-2, S-1, S-5
ZIIP_1A_IJZ/13-1_U02
Student ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
ZIIP_1A_U09, ZIIP_1A_U14C-3T-P-3, T-P-2, T-P-4, T-P-5, T-A-5, T-A-3, T-A-6, T-A-2, T-A-4, T-A-1M-2, M-3S-4, S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
ZIIP_1A_IJZ/13-1_K01
Ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt
ZIIP_1A_K03C-3T-P-3, T-P-2, T-P-4, T-P-5M-3S-4, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/13-1_W01
Student potrafi scharakteryzować 7 tradycyjnych i 7 "nowych" narzędzi zarządzania i sterowania jakością oraz podstawowe metody i techniki zarządzania i sterowania jakością m.in.: 5S, Kaizen, SMED, Poka-Yoke, AWO
2,0
3,0Student potrafi wymienić i opisać 7 tradycyjnych i 7 "nowych" narzędzi zarządzania i sterowania jakością oraz podstawowe metody i techniki zarządzania i sterowania jakością m.in.: 5S, Kaizen, SMED, Poka-Yoke, AWO
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/13-1_W02
Student zna procedury badania i projektowania systemu obiegu informacji (danych) i dokumentów oraz etapy planowania jakości w fazie opracowywania projektu i procesu wytwarzania
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą procedur badania i projektowania obiegu informacji i dokumentów oraz planowania jakości w fazie opracowywania projektu i procesu wytwarzania
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/13-1_U01
Sudent ma umiejętność interpretacji uzyskanych wyników analiz w kontekście zarządzania jakością, identyfikacji i analizy problemów jakości przy wykorzystaniu poznanych narzędzi i metod
2,0
3,0Student wykazuje podstawowe umiejętności identyfikacji i analizy problemów zwiazanych z jakością oraz interpretacji uzyskanych wyników analizy w kontekście zarządzania jakością przy wykorzystaniu wybranych narzędzi zarządzania i sterowania jakością. Potrafi wyciągać proste wnioski z przeprowadzonych analiz.
3,5
4,0
4,5
5,0
ZIIP_1A_IJZ/13-1_U02
Student ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
2,0
3,0Student wykazuje podstawowe umiejętności indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych i pracy w zespole poprzez aktywne uczestnictwo we wspólnym rozwiazywaniu zadań
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
ZIIP_1A_IJZ/13-1_K01
Ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt
2,0
3,0Student posiada kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt. Rozumie rolę każdego uczestnika w realizowanym projekcie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A.Hamrol, Zarządzanie jakością z przykładami, PWN, Warszawa, 2005
  2. A.Hamrol, W.Mantura, Zarządzanie jakością: teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2005
  3. J.Łuczak, A.Matuszak-Flejszman, Metody i techniki zarządzania jakością. Kompedium wiedzy, Quality Progress, Poznań, 2007

Literatura dodatkowa

  1. J. Sęp, A. Pacana, Metody i narzędzia zarządzania jakością, Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej, Rzeszów, 2001
  2. R.Karaszewski, Nowoczesne koncepcje zarządzania jakością, Wydawnictwo” Dom Organizatora”, Toruń, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wprowadzenie i rozwiązywanie zadań z 7 "tradycyjnych" narzędzi zarządzania i sterowania jakością3
T-A-2Rozwiązywanie zadań z 7 "nowych" narządzi zarzadzania jakością2
T-A-3Rozwiązywanie zadań związanych z metodą SPC1
T-A-4Rozwiązywanie zadań związanych z metodą Poka -Yoke1
T-A-5Rozwiązywanie zadań związanych z metodą AWO1
T-A-6Rozwiązywanie zadań związanych z metodą Kaizen i 5S2
10

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wprowdzenie do projektu1
T-P-2Konsulatacje w ramach godzin zacjęć odnośnie przygotowania sprawozdania z I częsci projektu, obejmującej wykorzystanie metody QFD oraz narządzi wspomagających jej przeprowadzenie do projektowania nowego wyrobu lub usprawnienia już istniejącego;2
T-P-3Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z II części projektu obejmującej wykonanie analizy FMEA przy wykorzystnaiu diagamu Ishikawy i innych narzędzi zarządznia jakością oraz wykorzystaniu metod: Kaizen, 5S, Poka-Yoke lub innych znanych metod do określenie działań zapobiegaczych.4
T-P-4Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z III części projektu obejmującej zaplanowanie systemu obiegu informacji w wybranym przedsiębiorstwie.2
T-P-5Prezentacja sprawozdania z projektu1
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Metody organizatorskie jakościowe i ilościowe (14 narzędzi zarządzania i sterowania jakością)2
T-W-2Analiza ryzyka (analiza przyczyn i skutków wad FMEA, analiza drzewa niezdatności FTA)1
T-W-3Rozwinięcie funkcji jakości QFD1
T-W-4Metoda Kaizen1
T-W-5Metoda SPC1
T-W-6Metoda SMED, Poka-Yoke1
T-W-7Metoda Analizy Wartości Organizacji1
T-W-8Metoda Just in Time1
T-W-9Metoda Taguchi`ego1
T-W-10Planowanie jakości w fazie opracowywania projektu i procesu wytwarzania.1
T-W-11Procedury badania i projektowania systemu obiegu informacji (danych) i dokumentów1
12

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Przygotowanie do zajęć23
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-A-3Udział w konsultacjach2
A-A-4uczestnictwo w zajęciach10
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Przygotowanie sprawozdania z części I projektu9
A-P-2Przygotowanie sprawozdania z II częścii projektu9
A-P-3Przygotowanie sprawozdania z III częsci projektu9
A-P-4Przygotowanie prezentacji z projektu i jej prezentacja6
A-P-5uczestnictwo w zajęciach10
43
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Przygotowanie do egzaminu25
A-W-2Udział w egzaminie2
A-W-3uczestnictwo w zajęciach12
A-W-4Studiowanie literatury20
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/13-1_W01Student potrafi scharakteryzować 7 tradycyjnych i 7 "nowych" narzędzi zarządzania i sterowania jakością oraz podstawowe metody i techniki zarządzania i sterowania jakością m.in.: 5S, Kaizen, SMED, Poka-Yoke, AWO
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
ZIIP_1A_W14ma szczegółową wiedzę związaną z niektórymi obszarami reprezentowanej dyscypliny inżynierskiej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z narzędziami i metodami zarządzania i sterowania jakością
Treści programoweT-W-4Metoda Kaizen
T-W-3Rozwinięcie funkcji jakości QFD
T-W-1Metody organizatorskie jakościowe i ilościowe (14 narzędzi zarządzania i sterowania jakością)
T-W-2Analiza ryzyka (analiza przyczyn i skutków wad FMEA, analiza drzewa niezdatności FTA)
T-W-6Metoda SMED, Poka-Yoke
T-W-8Metoda Just in Time
T-W-5Metoda SPC
T-W-7Metoda Analizy Wartości Organizacji
T-W-9Metoda Taguchi`ego
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) oraz pytania otwarte.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wymienić i opisać 7 tradycyjnych i 7 "nowych" narzędzi zarządzania i sterowania jakością oraz podstawowe metody i techniki zarządzania i sterowania jakością m.in.: 5S, Kaizen, SMED, Poka-Yoke, AWO
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/13-1_W02Student zna procedury badania i projektowania systemu obiegu informacji (danych) i dokumentów oraz etapy planowania jakości w fazie opracowywania projektu i procesu wytwarzania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_W03zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i technologie w wybranym obszarze inżynierii produkcji ze szczególnym uwzględnieniem komputerowego wspomagania projektowania i wytwarzania
ZIIP_1A_W16ma wiedzę z zakresu ekonomii oraz zarządzania produkcją i usługami, w tym zarządzania jakością, i prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z narzędziami i metodami zarządzania i sterowania jakością
Treści programoweT-W-11Procedury badania i projektowania systemu obiegu informacji (danych) i dokumentów
T-W-10Planowanie jakości w fazie opracowywania projektu i procesu wytwarzania.
Metody nauczaniaM-1Wykłady: metody podające w postaci wykładu informacyjnego i pogadanki
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Egzamin w postaci testu (jednokrotnego lub wielokrotnego wyboru) oraz pytania otwarte.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada podstawową wiedzę dotyczącą procedur badania i projektowania obiegu informacji i dokumentów oraz planowania jakości w fazie opracowywania projektu i procesu wytwarzania
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/13-1_U01Sudent ma umiejętność interpretacji uzyskanych wyników analiz w kontekście zarządzania jakością, identyfikacji i analizy problemów jakości przy wykorzystaniu poznanych narzędzi i metod
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U06ma umiejętności w zakresie prowadzenia działań projakościowych w wybranym obszarze produkcji
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
ZIIP_1A_U20potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Cel przedmiotuC-2Ukształtowanie umiejętności identyfikowania i analizowania problemów jakości z wykorzystaniem poznanych metod i narzędzi
Treści programoweT-P-1Wprowdzenie do projektu
T-P-3Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z II części projektu obejmującej wykonanie analizy FMEA przy wykorzystnaiu diagamu Ishikawy i innych narzędzi zarządznia jakością oraz wykorzystaniu metod: Kaizen, 5S, Poka-Yoke lub innych znanych metod do określenie działań zapobiegaczych.
T-P-2Konsulatacje w ramach godzin zacjęć odnośnie przygotowania sprawozdania z I częsci projektu, obejmującej wykorzystanie metody QFD oraz narządzi wspomagających jej przeprowadzenie do projektowania nowego wyrobu lub usprawnienia już istniejącego;
T-P-4Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z III części projektu obejmującej zaplanowanie systemu obiegu informacji w wybranym przedsiębiorstwie.
T-P-5Prezentacja sprawozdania z projektu
T-A-5Rozwiązywanie zadań związanych z metodą AWO
T-A-3Rozwiązywanie zadań związanych z metodą SPC
T-A-6Rozwiązywanie zadań związanych z metodą Kaizen i 5S
T-A-2Rozwiązywanie zadań z 7 "nowych" narządzi zarzadzania jakością
T-A-4Rozwiązywanie zadań związanych z metodą Poka -Yoke
T-A-1Wprowadzenie i rozwiązywanie zadań z 7 "tradycyjnych" narzędzi zarządzania i sterowania jakością
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: ćwiczenia przedmiotowe, studia przypadków
M-3Projekty: metoda projektów
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Prezentacja sprawozdania z projektu przed grupą
S-2Ocena formująca: Ocena etapów przygotowania sprawozdania z przygotowywanego przez studentów projektu
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiągnięć studenta w trakcie trwania zajęć w postaci ćwiczeń przedmiotowych
S-5Ocena podsumowująca: Zaliczenie z zajęć ćwiczeniowych w formie pracy pisemnej obejmującej rozwiązanie zadania problemowego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje podstawowe umiejętności identyfikacji i analizy problemów zwiazanych z jakością oraz interpretacji uzyskanych wyników analizy w kontekście zarządzania jakością przy wykorzystaniu wybranych narzędzi zarządzania i sterowania jakością. Potrafi wyciągać proste wnioski z przeprowadzonych analiz.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/13-1_U02Student ma umiejętność pracy w zespole i indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_U09ma umiejętności w zakresie pracy indywidualnej i w zespole
ZIIP_1A_U14ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności pracy w zespołach i odpowiedzialności za zespół
Treści programoweT-P-3Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z II części projektu obejmującej wykonanie analizy FMEA przy wykorzystnaiu diagamu Ishikawy i innych narzędzi zarządznia jakością oraz wykorzystaniu metod: Kaizen, 5S, Poka-Yoke lub innych znanych metod do określenie działań zapobiegaczych.
T-P-2Konsulatacje w ramach godzin zacjęć odnośnie przygotowania sprawozdania z I częsci projektu, obejmującej wykorzystanie metody QFD oraz narządzi wspomagających jej przeprowadzenie do projektowania nowego wyrobu lub usprawnienia już istniejącego;
T-P-4Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z III części projektu obejmującej zaplanowanie systemu obiegu informacji w wybranym przedsiębiorstwie.
T-P-5Prezentacja sprawozdania z projektu
T-A-5Rozwiązywanie zadań związanych z metodą AWO
T-A-3Rozwiązywanie zadań związanych z metodą SPC
T-A-6Rozwiązywanie zadań związanych z metodą Kaizen i 5S
T-A-2Rozwiązywanie zadań z 7 "nowych" narządzi zarzadzania jakością
T-A-4Rozwiązywanie zadań związanych z metodą Poka -Yoke
T-A-1Wprowadzenie i rozwiązywanie zadań z 7 "tradycyjnych" narzędzi zarządzania i sterowania jakością
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia: ćwiczenia przedmiotowe, studia przypadków
M-3Projekty: metoda projektów
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Prezentacja sprawozdania z projektu przed grupą
S-2Ocena formująca: Ocena etapów przygotowania sprawozdania z przygotowywanego przez studentów projektu
S-1Ocena formująca: Ocena poszczególnych osiągnięć studenta w trakcie trwania zajęć w postaci ćwiczeń przedmiotowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wykazuje podstawowe umiejętności indywidualnego rozwiązywania zadań problemowych i pracy w zespole poprzez aktywne uczestnictwo we wspólnym rozwiazywaniu zadań
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZIIP_1A_IJZ/13-1_K01Ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZIIP_1A_K03ma kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności pracy w zespołach i odpowiedzialności za zespół
Treści programoweT-P-3Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z II części projektu obejmującej wykonanie analizy FMEA przy wykorzystnaiu diagamu Ishikawy i innych narzędzi zarządznia jakością oraz wykorzystaniu metod: Kaizen, 5S, Poka-Yoke lub innych znanych metod do określenie działań zapobiegaczych.
T-P-2Konsulatacje w ramach godzin zacjęć odnośnie przygotowania sprawozdania z I częsci projektu, obejmującej wykorzystanie metody QFD oraz narządzi wspomagających jej przeprowadzenie do projektowania nowego wyrobu lub usprawnienia już istniejącego;
T-P-4Konsulatacje w ramach godzin zajęć odnośnie przygotowania sprawozdania z III części projektu obejmującej zaplanowanie systemu obiegu informacji w wybranym przedsiębiorstwie.
T-P-5Prezentacja sprawozdania z projektu
Metody nauczaniaM-3Projekty: metoda projektów
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Prezentacja sprawozdania z projektu przed grupą
S-2Ocena formująca: Ocena etapów przygotowania sprawozdania z przygotowywanego przez studentów projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada kompetencje w zakresie świadomej odpowiedzialności za wspólnie realizowany projekt. Rozumie rolę każdego uczestnika w realizowanym projekcie.
3,5
4,0
4,5
5,0