Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Mechanika i budowa maszyn (S1)

Sylabus przedmiotu Doradztwo gospodarcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mechanika i budowa maszyn
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Doradztwo gospodarcze
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Technologii Mechanicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Sobczak <Tomasz.Sobczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wiedza z zakresu nauki o przedsiębiorstwie
W-2Wiedza z zakresu rachunkowości i finansów
W-3Wiedza i umiejetności z zakresu zarządzania personelem
W-4Wiedza z zakresu podstaw prawa

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej1
T-W-2Doradztwo naukowe i tradycyjne - cechy1
T-W-3Zasady pracy doradczej1
T-W-4Modele doradztwa1
T-W-5Doradztwo wewnętrzne i doradztwo zewnętrzne1
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy3
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem1
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej2
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej2
T-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Czynny udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów15
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2opowiadanie
M-3metoda przypadków
M-4metoda sytuacyjna
M-5metoda projektów
M-6pokaz

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
S-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_A09-2_W01
Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
MBM_1A_W13, MBM_1A_W15C-1T-W-1M-4, M-1, M-5S-2, S-1
MBM_1A_A09-2_W02
Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
MBM_1A_W13, MBM_1A_W15C-1, C-3, C-4T-W-3, T-W-6M-4, M-3, M-1, M-5S-2
MBM_1A_A09-2_W03
Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
MBM_1A_W13, MBM_1A_W15C-1, C-3, C-4T-W-7, T-W-6M-3, M-1, M-5S-2
MBM_1A_A09-2_W04
Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
MBM_1A_W13, MBM_1A_W15C-2T-W-10M-4, M-3, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_A09-2_U01
Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
MBM_1A_U10C-1, C-4T-W-7M-3, M-1, M-5S-2, S-1
MBM_1A_A09-2_U04
Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
MBM_1A_U01C-1, C-3, C-2, C-4, C-5, C-6T-W-7, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-4, T-W-2M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MBM_1A_A09-2_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
MBM_1A_K01C-1, C-3, C-2, C-4, C-5, C-6T-W-3, T-W-5, T-W-7, T-W-10, T-W-8, T-W-9, T-W-1, T-W-6M-4, M-3, M-1, M-5, M-6, M-2S-2, S-1
MBM_1A_A09-2_K02
Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
MBM_1A_K03C-1, C-3, C-2, C-4, C-5, C-6T-W-3, T-W-7, T-W-4, T-W-6M-4, M-3, M-1, M-5, M-6, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_A09-2_W01
Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
2,0Nie posiada wiedzw w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Nie podaje różnic pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Nie wskazuje różnic pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,0Wymienia podstawowe funkcje doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,5
4,0
4,5
5,0
MBM_1A_A09-2_W02
Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje zasad pracy doradczej. Nie rozpoznaje poszczególnych modeli pracy doradczej
3,0Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
3,5
4,0
4,5
5,0
MBM_1A_A09-2_W03
Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
2,0Nie wymienia i nie charakteryzyje elementów oraz etapów współpracy doradcy z klientem. Nie podaje podstawowch kryteriów wyboru doradcy
3,0Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
3,5
4,0
4,5
5,0
MBM_1A_A09-2_W04
Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje kluczowych usług śwaidczone w ramach podstawowych obszarówdoractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,0Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_A09-2_U01
Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
2,0Nie stosuje typowych dla danego obszaru kanałów komunikacji z klientem
3,0Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
3,5
4,0
4,5
5,0
MBM_1A_A09-2_U04
Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
2,0Nie potrafi znajdować niezbędnych informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,0Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
MBM_1A_A09-2_K01
Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
2,0Nie wykazuje zachowań śwaidczących o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,0Wykazuje zachowania śwaidczące o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
MBM_1A_A09-2_K02
Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
2,0Nie wykazuje zachowań świadczących o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,0Wykazuje zachowania świadczące o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Zieliński J.A., Outsourcing doradztwa podatkowego i rachunkowości, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2008
  2. Mark T., Umiejętności doradcze. Skuteczny konsulting wewnątrz firmy, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2010
  3. Kostera M. (red), Krytyczne badania nad doradztwem organizacyjnym, w: Nowe kierunki w zarządzaniu, WAiP, Warszawa, 2008, s. 257-275
  4. Chrostowski A., Doradztwo naukowe (Action Research) jako metoda sprzyjająca uczeniu się organizacji i tworzeniu wiedzy, w: Nowe kierunki w zarządzaniu, Kostera M. (red), WAiP, Warszawa, 2008, s. 237-255
  5. Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty prawne, Difin, Warszawa, 2009
  6. Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - aspekty zarządcze, Difin, Warszawa, 2009
  7. Sojak S. (red.), Założyć firmę i nie zbankrutować - studium przypadków, Difin, Warszawa, 2010

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej1
T-W-2Doradztwo naukowe i tradycyjne - cechy1
T-W-3Zasady pracy doradczej1
T-W-4Modele doradztwa1
T-W-5Doradztwo wewnętrzne i doradztwo zewnętrzne1
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy3
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem1
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej2
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej2
T-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym2
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Czynny udział w wykładach15
A-W-2Przygotowanie studenta do zaliczenia wykładów15
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_A09-2_W01Ma wiedzę w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
MBM_1A_W15zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując zdobytą wiedzę z zakresu organizacji produkcji, procedur zakładania spółek i pozyskiwania funduszy na działalność gospodarczą
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
Treści programoweT-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej
Metody nauczaniaM-4metoda sytuacyjna
M-1wykład informacyjny
M-5metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
S-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzw w zakresie funkcji doradztwa w działalności gospodarczej. Nie podaje różnic pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Nie wskazuje różnic pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,0Wymienia podstawowe funkcje doradztwa w działalności gospodarczej. Podaje różnice pomiędzy doradztwem naukowym i tradycyjnym. Wskazuje różnice pomiedzy doradztwem wewnętrznym i zewnętrznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_A09-2_W02Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
MBM_1A_W15zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując zdobytą wiedzę z zakresu organizacji produkcji, procedur zakładania spółek i pozyskiwania funduszy na działalność gospodarczą
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
Treści programoweT-W-3Zasady pracy doradczej
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
Metody nauczaniaM-4metoda sytuacyjna
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
M-5metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje zasad pracy doradczej. Nie rozpoznaje poszczególnych modeli pracy doradczej
3,0Wymienia i charakteryzuje zasady pracy doradczej. Rozpoznaje poszczególne modele pracy doradczej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_A09-2_W03Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
MBM_1A_W15zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując zdobytą wiedzę z zakresu organizacji produkcji, procedur zakładania spółek i pozyskiwania funduszy na działalność gospodarczą
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
Treści programoweT-W-7Komunikacja doradcy z klientem
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
Metody nauczaniaM-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
M-5metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wymienia i nie charakteryzyje elementów oraz etapów współpracy doradcy z klientem. Nie podaje podstawowch kryteriów wyboru doradcy
3,0Wymienia i charakteryzyje elementy oraz etapy współpracy doradcy z klientem. Podaje podstawowe kryteria wyboru doradcy
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_A09-2_W04Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_W13ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej
MBM_1A_W15zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując zdobytą wiedzę z zakresu organizacji produkcji, procedur zakładania spółek i pozyskiwania funduszy na działalność gospodarczą
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
Treści programoweT-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym
Metody nauczaniaM-4metoda sytuacyjna
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wymienia i nie charakteryzuje kluczowych usług śwaidczone w ramach podstawowych obszarówdoractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,0Wymienia i charakteryzuje kluczowe usługi śwaidczone w podstawowych obszarach doractwa gospodarczego (personalnego, podatkowego, księgowego, finansowego, organizacyjnego, technologicznego, prawnego i jakościowego)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_A09-2_U01Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U10potrafi, przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich, dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
Treści programoweT-W-7Komunikacja doradcy z klientem
Metody nauczaniaM-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
M-5metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
S-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie stosuje typowych dla danego obszaru kanałów komunikacji z klientem
3,0Stosuje typowe dla danego obszaru kanały komunikacji z klientem
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_A09-2_U04Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_U01zna zasady funkcjonowania systemu bibliotek, potrafi wyszukiwać materiały źródłowe korzystając z komputerowych baz i systemów bibliotecznych, potrafi zebrać materiały źródłowe na zadany temat, dokonać ich interpretacji, wyciągnąć wnioski, sformułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
Treści programoweT-W-7Komunikacja doradcy z klientem
T-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej
T-W-4Modele doradztwa
T-W-2Doradztwo naukowe i tradycyjne - cechy
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
S-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi znajdować niezbędnych informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,0Znajduje niezbędne informacje w literaturze fachowej, bazach danych i innych źródłach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_A09-2_K01Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
Treści programoweT-W-3Zasady pracy doradczej
T-W-5Doradztwo wewnętrzne i doradztwo zewnętrzne
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
T-W-10Podstawowe usługi w doradztwie gospodarczym
T-W-8Kocepcja zarządzania zmianą w działalności doradczej
T-W-9Zarządzanie zmianą w działalności doradczej
T-W-1Znaczenie doradztwa w działaności gospodarczej
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
Metody nauczaniaM-4metoda sytuacyjna
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
M-5metoda projektów
M-6pokaz
M-2opowiadanie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
S-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zachowań śwaidczących o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,0Wykazuje zachowania śwaidczące o tym, że rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaMBM_1A_A09-2_K02Potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMBM_1A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
Cel przedmiotuC-1Kształtowanie umiejętności korzystania z doradztwa
C-3Przygotowanie studentów do świadomego korzystania z usług doradztwa gospodarczego jako źródła wiedzy i umiejętności w praktycznym prowadzeniu działaności gospodarczej
C-2Zapoznanie studentów z podstawowymi obszarami doradztwa gospodarczego
C-4Wykształcenie nawyku formalizacji relacji doradcy i klienta
C-5Ukształtowanie umiejętności w zakresie przeprowadzania badań ankietowych
C-6Przygotowanie i prezentowanie sprawozdania z badań ankietowych
Treści programoweT-W-3Zasady pracy doradczej
T-W-7Komunikacja doradcy z klientem
T-W-4Modele doradztwa
T-W-6Współpraca doradcy z klientem - cechy, zasady i jej etapy
Metody nauczaniaM-4metoda sytuacyjna
M-3metoda przypadków
M-1wykład informacyjny
M-5metoda projektów
M-6pokaz
M-2opowiadanie
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Studentowi podczas obrony projektu zadawane są pytania sprawdzające poziom wiedzy i umiejętności zdefiniowane w przedmiotowych efektach kształcenia
S-1Ocena formująca: Nauczyciel w trakcie zajęć dydaktycznych zadaje pytania problemowe nawiązujące do wiedzy i umiejętności przekazywanych podczas wcześniejszych zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zachowań świadczących o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,0Wykazuje zachowania świadczące o tym, że potrafi współdziałać i pracować w zespole, przyjmując w nim różne role
3,5
4,0
4,5
5,0