Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium problemowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauki techniczne
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium problemowe
Specjalność spawalnictwo i techniki łączenia
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Sławomir Krajewski <Slawomir.Krajewski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 18 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Studia I stopnia techniczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nauczyć aktywności w korzystaniu z literatury, umiejętności analizy i prezentacji danych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Zdefiniowanie aktualnych problemów konstrukcyjnych, technologicznych i aplikacyjnych w spawalnictwie6
T-S-2Wielokryterialna analiza zadanych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych w spajalnictwie6
T-S-3Analiza kierunków rozwojowych zastosowań technik łączenia w zadanych dziedzinach6
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie prezentacji, odpowiedzi na dyskusję.60
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Referaty studenckie i dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna analizy literaturowej. Ocena opracowania pisemnego. Ocena prezentacji. Ocena umiejętności dyskusji.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_S/09_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: odtwarzać i identyfikować ważne wyniki badań i informacje technologiczne, wybrać i przedstawić uzyskane informacje.
IM_2A_W05, IM_2A_W03C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_S/09_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umie analizować dane literaturowe, opracowywać informacje technicznei naukowe, uogólnić i prezentować opracowane informacje
IM_2A_U01, IM_2A_U13, IM_2A_U04C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_S/09_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do prowadzenia analiz literaturowych, opracowania rezultatów i ich prezentacji,wyrażanie ocen o problemach prezentowanych (dyskusja).
IM_2A_K01, IM_2A_K04, IM_2A_K03C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_S/09_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: odtwarzać i identyfikować ważne wyniki badań i informacje technologiczne, wybrać i przedstawić uzyskane informacje.
2,0Brak opracowania tematu i prezentacji
3,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dostatecznym.
3,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dostateczny.
4,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dobrym.
4,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_S/09_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umie analizować dane literaturowe, opracowywać informacje technicznei naukowe, uogólnić i prezentować opracowane informacje
2,0Nie bierze udziału w zajęciach i jest nieaktywny.
3,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dostatecznym.
3,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dostateczny.
4,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dobrym.
4,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_S/09_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do prowadzenia analiz literaturowych, opracowania rezultatów i ich prezentacji,wyrażanie ocen o problemach prezentowanych (dyskusja).
2,0Brak opracowania tematu i prezentacji.
3,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dostatecznym.
3,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dostateczny.
4,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dobrym.
4,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. Indywidualne rozpoznanie literaturowe z uczelnianych baz danych dot. tematyki prezentacji., X, X, X, 2012

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Zdefiniowanie aktualnych problemów konstrukcyjnych, technologicznych i aplikacyjnych w spawalnictwie6
T-S-2Wielokryterialna analiza zadanych rozwiązań konstrukcyjnych i technologicznych w spajalnictwie6
T-S-3Analiza kierunków rozwojowych zastosowań technik łączenia w zadanych dziedzinach6
18

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach, przedstawienie prezentacji, odpowiedzi na dyskusję.60
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/09_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: odtwarzać i identyfikować ważne wyniki badań i informacje technologiczne, wybrać i przedstawić uzyskane informacje.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W05Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu inżynierii materiałowej niezbędną do zrozumienia zaawansowanych procesów technologicznych
IM_2A_W03Ma wiedzę z zakresu nowoczesnych i zaawansowanych metod charakteryzowania niezbędną do doboru metod badawczych i interpretacji wyników
Cel przedmiotuC-1Nauczyć aktywności w korzystaniu z literatury, umiejętności analizy i prezentacji danych.
Treści programoweT-S-1Zdefiniowanie aktualnych problemów konstrukcyjnych, technologicznych i aplikacyjnych w spawalnictwie
Metody nauczaniaM-1Referaty studenckie i dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna analizy literaturowej. Ocena opracowania pisemnego. Ocena prezentacji. Ocena umiejętności dyskusji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak opracowania tematu i prezentacji
3,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dostatecznym.
3,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dostateczny.
4,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dobrym.
4,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/09_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umie analizować dane literaturowe, opracowywać informacje technicznei naukowe, uogólnić i prezentować opracowane informacje
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągnąć wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
IM_2A_U13Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować samokształcenie
IM_2A_U04Potrafi przygotować i przedstawić prezentację na temat realizacji zadania projektowego lub badawczego oraz poprowadzić dyskusję przedstawionej prezentacji
Cel przedmiotuC-1Nauczyć aktywności w korzystaniu z literatury, umiejętności analizy i prezentacji danych.
Treści programoweT-S-1Zdefiniowanie aktualnych problemów konstrukcyjnych, technologicznych i aplikacyjnych w spawalnictwie
Metody nauczaniaM-1Referaty studenckie i dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna analizy literaturowej. Ocena opracowania pisemnego. Ocena prezentacji. Ocena umiejętności dyskusji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie bierze udziału w zajęciach i jest nieaktywny.
3,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dostatecznym.
3,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dostateczny.
4,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dobrym.
4,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_S/09_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: zdolność do prowadzenia analiz literaturowych, opracowania rezultatów i ich prezentacji,wyrażanie ocen o problemach prezentowanych (dyskusja).
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
IM_2A_K04Potrafi współdziałać i pracować w grupie przyjmując w niej różne role oraz potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie i innych zadania.
IM_2A_K03Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu oraz ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje; rozumie potrzebę i zna możliwości ciągłego dokształcania się
Cel przedmiotuC-1Nauczyć aktywności w korzystaniu z literatury, umiejętności analizy i prezentacji danych.
Treści programoweT-S-1Zdefiniowanie aktualnych problemów konstrukcyjnych, technologicznych i aplikacyjnych w spawalnictwie
Metody nauczaniaM-1Referaty studenckie i dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna analizy literaturowej. Ocena opracowania pisemnego. Ocena prezentacji. Ocena umiejętności dyskusji.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak opracowania tematu i prezentacji.
3,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dostatecznym.
3,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dostateczny.
4,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu dobrym.
4,5Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Opracowanie tematu i prezentacja w stopniu bardzo dobrym.