Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N2)
specjalność: konstrukcje lekkie
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauki techniczne | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | konstrukcje lekkie | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 5,0 | ECTS (formy) | 5,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość na poziome zaawansowanym komputerowych technik analiz konstrukcji metodą elementów skończonych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie przez studenta umiejętności modelowania konstrukcji kompozytowych metodą elementów skończonych |
C-2 | Opanowanie przez studenta umiejętności analiz wytrzymałościowych z wykorzystaniem technik komputerowych |
C-3 | Opanowanie przez studenta umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej | 90 |
90 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej | 300 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda praktyczna - realizacja projektu konstrukcyjnego |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena ciągła |
S-2 | Ocena formująca: bieżąca identyfikacja ewentualnych błędów |
S-3 | Ocena podsumowująca: ocena projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/06_W01 Student poszerzy wiedzę w zakresie: technik komputerowych wspomagających proces projektowania, analiz wytrzymałościowych konstrukcji oraz zastosowania materiałów kompozytowych w budowie maszyn | IM_2A_W01, IM_2A_W06, IM_2A_W02, IM_2A_W04 | — | C-2, C-3, C-1 | T-P-1 | M-1 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/06_U01 Student opanuję na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych | IM_2A_U03, IM_2A_U16, IM_2A_U02 | — | C-2, C-3, C-1 | T-P-1 | M-1 | S-3, S-2, S-1 |
IM_2A_IK/06_U02 Student opanuje umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, analiz i prezentacji wyników badań oraz rozwiązań konstrukcyjnych. | IM_2A_U03, IM_2A_U16, IM_2A_U08, IM_2A_U02 | — | C-2, C-3, C-1 | T-P-1 | M-1 | S-3, S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_IK/06_K01 Student staje się otwarty na zagadnienia związane z wykorzystaniem technik komputerowych wspomagających proces projektowania i wytwarzania urządzeń | IM_2A_K01, IM_2A_K03 | — | C-2, C-3, C-1 | T-P-1 | M-1 | S-2, S-1 |
IM_2A_IK/06_K02 Student staje się odpowiedzialny za działania w zakresie decyzji projektowych | IM_2A_K01, IM_2A_K03 | — | C-2, C-3, C-1 | T-P-1 | M-1 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_IK/06_W01 Student poszerzy wiedzę w zakresie: technik komputerowych wspomagających proces projektowania, analiz wytrzymałościowych konstrukcji oraz zastosowania materiałów kompozytowych w budowie maszyn | 2,0 | Student nie opanował technik komputerowych wspomagających proces projektowania |
3,0 | Student opanował techniki komputerowych wspomagających proces projektowania na zaawansowanym poziomie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_IK/06_U01 Student opanuję na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania konstrukcji kompozytowych | 2,0 | Student nie opanował na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania |
3,0 | Student opanował na zaawansowanym poziomie umiejętności projektowania | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
IM_2A_IK/06_U02 Student opanuje umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, analiz i prezentacji wyników badań oraz rozwiązań konstrukcyjnych. | 2,0 | Student nie opanował umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, technik analiz i prezentacji wyników badań lub/i rozwiązań konstrukcyjnych |
3,0 | Student opanował umiejętności redagowania prac i artykułów naukowych, techniki analiz i prezentacji wyników badań lub/i rozwiązań konstrukcyjnych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Gerhard Pahl, Wolfgang Beitz, Nauka konstruowania, WNT, Warszawa, 1984
- Eugieniusz Rusiński, Metoda elementów skończonych COSMOS/M, Wydawnictwo Komunikacji i Łączności, Warszawa, 1994, ISBN 83-206-1137-7
Literatura dodatkowa
- Eugeniusz Rusiński, Jerzy Czmachowski, Tadeusz Smolnicki, Zaawansowana metoda elementów skończonych w konstrukcjach nośnych, Oficyna Wydawnicza Politechniki Wrocławskiej, Wrocław, 2000, ISBN 83-7085-548-3