Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Systemy i platformy biznesu cyfrowego:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Systemy i platformy biznesu cyfrowego
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Mateusz Piwowarski <Mateusz.Piwowarski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 30 3,00,50zaliczenie
wykładyW5 30 3,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy projektowania, podstawy tworzenia serwisów WWW

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)
C-2Nabycie praktycznych umiejetnosci projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Analiza funkcjonalnosci platform handlu elektronicznego2
T-L-2Projekt przykładowego sklepu internetowego4
T-L-3Dobór rozwiazan funkcjonalnych, integracja, konfiguracja2
T-L-4Praktyczna realizacja przykładowego sklepu internetowego6
T-L-5Analiza funkcjonalnosci systemów zarzadzania trescia2
T-L-6Projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS4
T-L-7Dobór rozwiazan funkcjonalnych, integracja, konfiguracja4
T-L-8Praktyczna realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS6
30
wykłady
T-W-1Systemy handlu elektronicznego2
T-W-2Platformy B2B i systemy płatnosci4
T-W-3Platformy handlu elektronicznego - przeglad rozwiazan4
T-W-4Systemy zarzadzania trescia serwisów internetowych2
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalnosc4
T-W-6Funkcjonalnosc wybranych CMS-ów6
T-W-7Portale korporacyjne2
T-W-8Platformy społecznosciowe4
T-W-9Zaliczenie wykładów2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach30
A-L-2Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta)31
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach)25
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec4
90
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)30
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu10
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Cwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania przykładowych systemów i platform biznesu elektronicznego

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/07_W01
Student potrafi omówic budowe, funkcjonalnosc platform handlu elektronicznego, systemów zarzadzania trescia oraz orientowac sie w rynku dostepnych systemów
IC_1A_W10, IC_1A_W15C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-6M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/07_U01
Student potrafi wykonac projekt oraz praktycznie zrealizowac sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalnosci w oparciu o wybrany system CMS.
IC_1A_U05, IC_1A_U11, IC_1A_U18C-2T-L-1, T-L-2, T-L-7, T-L-8, T-L-5, T-L-6M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/07_K01
Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW) w kontekscie zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
IC_1A_K02, IC_1A_K03C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-6, T-L-1, T-L-2, T-L-7, T-L-8, T-L-5, T-L-6M-2, M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/07_W01
Student potrafi omówic budowe, funkcjonalnosc platform handlu elektronicznego, systemów zarzadzania trescia oraz orientowac sie w rynku dostepnych systemów
2,0Student nie zna podstawowych pojec zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, nie zna głównych systemów w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, nie zna funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego
3,0Student ogólnie orientuje sie w pojeciach zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna ogólnie główne systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego
3,5Student orientuje sie w pojeciach zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna główne systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego
4,0Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego
4,5Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych
5,0Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych, potrafi dobierac i uzasadniac dobór konkretnych rozwiazan do oczekiwanych celów biznesowych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/07_U01
Student potrafi wykonac projekt oraz praktycznie zrealizowac sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalnosci w oparciu o wybrany system CMS.
2,0Student nie zrealizował wszystkich zadan zwiazanych z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW
3,0Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, ale funkcjonalnosc tych rozwiazan jest niewielka
3,5Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan jest wystarczajaca
4,0Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia
4,5Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb
5,0Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb, wypełnienie zasobami serwisów zostało zrealizowane w sposób ponad przecietny

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/07_K01
Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW) w kontekscie zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo duzym poziomie ogólnosci
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzedzi projektowych oraz funkcjonalnosci róznych systemów
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzedzi projektowych oraz funkcjonalnosci róznych systemów, ma swiadomosc potrzeb monitorowania i koordynacji postepów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej

Literatura podstawowa

  1. Ric Shreves, Joomla! Biblia, Helion, Gliwice, 2013, II
  2. Thord Daniel Hedengren, Podrecznik WordPressa, Smashing Magazine, Helion, Gliwice, 2013
  3. Piotr Karwatka, Technologia w e-commerce. Teoria i praktyka. Poradnik menedzera, Helion, Gliwice, 2013

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Analiza funkcjonalnosci platform handlu elektronicznego2
T-L-2Projekt przykładowego sklepu internetowego4
T-L-3Dobór rozwiazan funkcjonalnych, integracja, konfiguracja2
T-L-4Praktyczna realizacja przykładowego sklepu internetowego6
T-L-5Analiza funkcjonalnosci systemów zarzadzania trescia2
T-L-6Projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS4
T-L-7Dobór rozwiazan funkcjonalnych, integracja, konfiguracja4
T-L-8Praktyczna realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Systemy handlu elektronicznego2
T-W-2Platformy B2B i systemy płatnosci4
T-W-3Platformy handlu elektronicznego - przeglad rozwiazan4
T-W-4Systemy zarzadzania trescia serwisów internetowych2
T-W-5Joomla - charakterystyka, budowa, funkcjonalnosc4
T-W-6Funkcjonalnosc wybranych CMS-ów6
T-W-7Portale korporacyjne2
T-W-8Platformy społecznosciowe4
T-W-9Zaliczenie wykładów2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajeciach30
A-L-2Przygotowanie do zajec laboratoryjnych (praca własna studenta)31
A-L-3Realizacja sprawozdania z zajec (praca studentów w grupach)25
A-L-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu formy zajec4
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Studiowanie literatury przedmiotu (praca własna studenta)30
A-W-3Przygotowanie sie do zaliczenia wykładów (praca własna studenta)20
A-W-4Udział w konsultacjach i zaliczeniu10
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/07_W01Student potrafi omówic budowe, funkcjonalnosc platform handlu elektronicznego, systemów zarzadzania trescia oraz orientowac sie w rynku dostepnych systemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W10Zna metody wykorzystywane podczas projektowania, testowania, wdrażania i integrowania produktów i usług opartych na technologiach informatycznych
IC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)
Treści programoweT-W-1Systemy handlu elektronicznego
T-W-2Platformy B2B i systemy płatnosci
T-W-4Systemy zarzadzania trescia serwisów internetowych
T-W-7Portale korporacyjne
T-W-8Platformy społecznosciowe
T-W-9Zaliczenie wykładów
T-W-6Funkcjonalnosc wybranych CMS-ów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojec zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, nie zna głównych systemów w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, nie zna funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego
3,0Student ogólnie orientuje sie w pojeciach zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna ogólnie główne systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego
3,5Student orientuje sie w pojeciach zwiazanych z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna główne systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna podstawowe funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego
4,0Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego
4,5Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo wybrane funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych
5,0Student posługuje sie w pojeciami zwiazanymi z systemami i platformami biznesu elektronicznego, zna systemy w oparciu, o które mozna tworzyc systemy internetowe, zna szczegółowo funkcjonalnosci systemów i platform biznesu elektronicznego, zna zasady projektowania i realizacji systemów internetowych, potrafi dobierac i uzasadniac dobór konkretnych rozwiazan do oczekiwanych celów biznesowych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/07_U01Student potrafi wykonac projekt oraz praktycznie zrealizowac sklep internetowy, serwis internetowy o zadanej funkcjonalnosci w oparciu o wybrany system CMS.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U05Umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
IC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
IC_1A_U18Ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
Cel przedmiotuC-2Nabycie praktycznych umiejetnosci projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)
Treści programoweT-L-1Analiza funkcjonalnosci platform handlu elektronicznego
T-L-2Projekt przykładowego sklepu internetowego
T-L-7Dobór rozwiazan funkcjonalnych, integracja, konfiguracja
T-L-8Praktyczna realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS
T-L-5Analiza funkcjonalnosci systemów zarzadzania trescia
T-L-6Projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawnosci wykonywania przykładowych systemów i platform biznesu elektronicznego
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zrealizował wszystkich zadan zwiazanych z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW
3,0Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, ale funkcjonalnosc tych rozwiazan jest niewielka
3,5Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan jest wystarczajaca
4,0Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia
4,5Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb
5,0Student zrealizował zadania zwiazane z wykonaniem sklepu internetowego oraz serwisu WWW, funkcjonalnosc tych rozwiazan została wzbogacona o dodatkowe rozszerzenia, które zostały całkowicie dostosowane do aktualnych potrzeb, wypełnienie zasobami serwisów zostało zrealizowane w sposób ponad przecietny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/07_K01Student ma swiadomosc znaczenia wykonania dobrego projektu oraz prototypów systemów internetowych (sklep internetowy, serwis WWW) w kontekscie zespołowego tworzenia rozbudowanych witryn internetowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
IC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-2Nabycie praktycznych umiejetnosci projektowania i realizacji platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)
C-1Nabycie przez studentów podstaw teoretycznych funkcjonowania i budowy platform i systemów biznesu elektronicznego (handel elektroniczny, CMS)
Treści programoweT-W-1Systemy handlu elektronicznego
T-W-2Platformy B2B i systemy płatnosci
T-W-4Systemy zarzadzania trescia serwisów internetowych
T-W-7Portale korporacyjne
T-W-8Platformy społecznosciowe
T-W-9Zaliczenie wykładów
T-W-6Funkcjonalnosc wybranych CMS-ów
T-L-1Analiza funkcjonalnosci platform handlu elektronicznego
T-L-2Projekt przykładowego sklepu internetowego
T-L-7Dobór rozwiazan funkcjonalnych, integracja, konfiguracja
T-L-8Praktyczna realizacja serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS
T-L-5Analiza funkcjonalnosci systemów zarzadzania trescia
T-L-6Projekt serwisu internetowego w oparciu o wybrany CMS
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie czesci teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych
3,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, ale na bardzo duzym poziomie ogólnosci
3,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi ogólnie uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu
4,5Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzedzi projektowych oraz funkcjonalnosci róznych systemów
5,0Student rozumie znaczenie wykonania dobrego projektu i realizacji serwisu WWW opartego na platformie handlu elektronicznego oraz systemie CMS, w kontekscie zespołowego tworzenia witryn internetowych, potrafi szczegółowo uzasadnic role poszczególnych etapów projektowania i realizacji serwisu, wykorzystywanych narzedzi projektowych oraz funkcjonalnosci róznych systemów, ma swiadomosc potrzeb monitorowania i koordynacji postepów prac projektowych, wykonawczych w zespole i tworzenia dokumentacji projektowej