Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Programowanie aplikacji wieloplatformowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Programowanie aplikacji wieloplatformowych
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Małecki <Krzysztof.Malecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 6

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z inzynierii oprogramowania.
W-2Wiedza z dziedziny architektury systemów komputerowych.
W-3Wiedza dotyczaca podstaw programowania.
W-4Umiejetnosc programowania w C i Java.
W-5Wiedza w zakresie dziedziny komunikacja człowiek-komputer.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z zagadnieniami zwiazanymi z technologiami tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-2Zapoznanie studenta z róznorodnoscia rozwiazan w dziedzinie aplikacji wieloplatformowych dla systemów przenosnych.
C-3Ukształtowanie umiejetnosci praktycznych w dziedzinie tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-4Wykształcenie umiejetnosci samodzielnego poszukiwania rozwiazan dla tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć.1
T-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.4
T-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap4
T-L-4Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych z wykorzystaniem Qt for Android.4
T-L-5Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.2
15
wykłady
T-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplaformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych.1
T-W-2Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.2
T-W-3Platforma J2ME dla systemów przenosnych. Pojecie profilu i konfiguracji. Podstawowe elementy J2ME. Specyfikacje.Podstawowe srodowiska programistyczne dla J2ME. Wersje, instalacja, konfiguracja, mozliwosci.2
T-W-4Podstawowe kontrolki graficznego interfejsu uzytkownika w J2ME. Technologiie komunikacji sieciowej w J2ME - interfejsy, protokoły. Interfejs uzytkownika w systemie przenosnym dla komunikacji sieciowej.2
T-W-5Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.2
T-W-6Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy.2
T-W-7Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.2
T-W-8Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2praca nad projektem w podgrupie20
A-L-3samodzielne studia nad tematem20
A-L-4udział w konsulatcjach2
A-L-5udział z zaliczeniu2
59
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2samodzielne studia nad tematem10
A-W-3przygotowanie do zaliczenia3
A-W-4udział w konsultacjach2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podajace: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
M-2Cwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena stopnia wykonania cwiczenia laboratoryjnego.
S-2Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji cwiczenia laboratoryjnego.
S-3Ocena formująca: Ocena poprawnosci realizacji projektu w podgrupie.
S-4Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji projektu w podgrupie.
S-5Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa zrealizowanych cwiczen laboratoryjnych i projektu w podgrupie.
S-6Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa wiedzy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/05_W01
W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien dobierac narzedzia do potrzeb realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemie przenosnym.
IC_1A_W02, IC_1A_W03, IC_1A_W05, IC_1A_W06, IC_1A_W08, IC_1A_W11C-1, C-2T-W-6, T-W-3, T-W-8, T-W-4, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-5M-1S-6
IC_1A_O6/05_W02
Powinien wskazywac potencjalne problemy w realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych. Powninien zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
IC_1A_W02, IC_1A_W03, IC_1A_W08C-3, C-4T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-2S-5, S-3, S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/05_U01
W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien umiec analizowac potrzeby uzytkownika, analizowac mozliwosci realizacji aplikacji wieloplatformowych, dobierac srodowisko programistyczne do realizacji zadania, opracowywac projekt, planowac realizacje procesu tworzenia aplikacji wieloplatformowej dla systemu przenosnego, powinien umiec weryfikowac i oceniac istniejace rozwiazania wieloplatformowe w systemach przenosnych.
IC_1A_U11, IC_1A_U18, IC_1A_U25C-3, C-4T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-1M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O6/05_K01
W wyniku przeprowadzonych zajec student nabedzie nastepujace podstawy: aktywna postawa w samodzielnym poszukiwaniu wiedzy, aktywna podstawa w rozwiazywaniu problemów zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, kreatywnosc w znajdowaniu rozwiazan zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, chetny do dzielenia sie wiedza, postepowanie zgodne z przyjetymi zasadami etyki podczas pracy w podgrupie.
IC_1A_K01, IC_1A_K02, IC_1A_K03, IC_1A_K04C-3, C-4T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-1, T-W-6, T-W-3, T-W-8, T-W-4, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-5M-2S-2, S-4

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/05_W01
W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien dobierac narzedzia do potrzeb realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemie przenosnym.
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac istniejacych wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac istniejace wieloplatformowe technologie programistyczne i sprzetowe w systemach przenosnych oraz wskazac ich potencjalne zastosowania.
3,5Potrafi dobierac wieloplatformowe technologie sprzetowe i programistyczne odpowiednio do zastosowan w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór technologii sprzetowych i programistycznych odpowiednio do zastosowan i je opisac.
4,5Potrafi rozpoznac trudnosci i zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne wieloplatformowe rozwiazania programistyczne działajacej na szerokiej grupie systemów przenosnych.
IC_1A_O6/05_W02
Powinien wskazywac potencjalne problemy w realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych. Powninien zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac problemow istniejacych dla wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac podstawowe problemy istniejace w procesie tworzenia aplikacji wieloplatformowych.
3,5Potrafi dobierac rozwiazania ploblemow w tworzeniu aplikacji w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór sposobow rozwiazania problemow.
4,5Potrafi zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne rozwiazania programistyczne działajacej bezproblemowo na szerokiej grupie systemów przenosnych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/05_U01
W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien umiec analizowac potrzeby uzytkownika, analizowac mozliwosci realizacji aplikacji wieloplatformowych, dobierac srodowisko programistyczne do realizacji zadania, opracowywac projekt, planowac realizacje procesu tworzenia aplikacji wieloplatformowej dla systemu przenosnego, powinien umiec weryfikowac i oceniac istniejace rozwiazania wieloplatformowe w systemach przenosnych.
2,0Nie posiada podstawowych umiejetnosci w zakresie przedmiotu.
3,0Potrafi wykorzystywac oprogramowanie i dobierac je odpowiednio do sprzetu, dla którego tworzone sa lub wdrazane aplikacje.
3,5Potrafi łaczyc uzycie róznych narzedzi celem optymalnej organizacji pracy przy tworzeniu aplikacji wieloplatformowych.
4,0Potrafi wykorzystywac funkcje i metody pozwalajace na dostep do funkcjonalnych elementów składowych aplikacji wieloplatformowych.
4,5Potrafi rozszerzac metody i funkcje pozwalajace na wykorzystanie elementów aplikacji wieloplatformowych.
5,0Potrafi tworzyc złozone aplikacje wieloplatformowe.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O6/05_K01
W wyniku przeprowadzonych zajec student nabedzie nastepujace podstawy: aktywna postawa w samodzielnym poszukiwaniu wiedzy, aktywna podstawa w rozwiazywaniu problemów zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, kreatywnosc w znajdowaniu rozwiazan zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, chetny do dzielenia sie wiedza, postepowanie zgodne z przyjetymi zasadami etyki podczas pracy w podgrupie.
2,0Nie posiada kompetencji społecznych przewidzianych dla przedmiotu.
3,0Umie zaprezentowac posiadana wiedze.
3,5Przejawia otwartosc w zdobywaniu wiedzy.
4,0Prezentuje aktywna postawe w zdobywaniu wiedzy i dzieleniu sie wiedza z grupa i prowadzacym.
4,5Umie pracowac w zespole. Konstruuje obiektywne wnioski.
5,0Umie prowadzic prace zespołu. Broni osiagnietych rezultatów.

Literatura podstawowa

  1. Lyza Danger Gardner, Jason Grigsby, Mobile Web. Rusz głowa!, Helion, 2013, 978-83-246-4864-1, 9788324648641
  2. Jeanine Meyer, Wprowadzenie do HTML5. Nauka HTML5 i JavaScriptu na przykładzie gier, Helion, 2012, 978-83-246-4107-9

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć.1
T-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.4
T-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap4
T-L-4Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych z wykorzystaniem Qt for Android.4
T-L-5Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplaformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych.1
T-W-2Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.2
T-W-3Platforma J2ME dla systemów przenosnych. Pojecie profilu i konfiguracji. Podstawowe elementy J2ME. Specyfikacje.Podstawowe srodowiska programistyczne dla J2ME. Wersje, instalacja, konfiguracja, mozliwosci.2
T-W-4Podstawowe kontrolki graficznego interfejsu uzytkownika w J2ME. Technologiie komunikacji sieciowej w J2ME - interfejsy, protokoły. Interfejs uzytkownika w systemie przenosnym dla komunikacji sieciowej.2
T-W-5Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.2
T-W-6Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy.2
T-W-7Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.2
T-W-8Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.2
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2praca nad projektem w podgrupie20
A-L-3samodzielne studia nad tematem20
A-L-4udział w konsulatcjach2
A-L-5udział z zaliczeniu2
59
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2samodzielne studia nad tematem10
A-W-3przygotowanie do zaliczenia3
A-W-4udział w konsultacjach2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/05_W01W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien dobierac narzedzia do potrzeb realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemie przenosnym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W02Zna architektury systemów komputerowych
IC_1A_W03Ma wiedzę zakresu działania i budowy systemów operacyjnych
IC_1A_W05Zna wybrany języku programowania
IC_1A_W06Posiada wiedzę z zakresu właściwości, cech oraz obszarów zastosowań dostępnych języków oraz technik programowania
IC_1A_W08Posiada wiedzę z zakresie technologii sieciowych wykorzystywanych przy budowie systemów informatycznych
IC_1A_W11Zna narzędzia informatyczne wykorzystywane w inżynierii oprogramowania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z zagadnieniami zwiazanymi z technologiami tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-2Zapoznanie studenta z róznorodnoscia rozwiazan w dziedzinie aplikacji wieloplatformowych dla systemów przenosnych.
Treści programoweT-W-6Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy.
T-W-3Platforma J2ME dla systemów przenosnych. Pojecie profilu i konfiguracji. Podstawowe elementy J2ME. Specyfikacje.Podstawowe srodowiska programistyczne dla J2ME. Wersje, instalacja, konfiguracja, mozliwosci.
T-W-8Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.
T-W-4Podstawowe kontrolki graficznego interfejsu uzytkownika w J2ME. Technologiie komunikacji sieciowej w J2ME - interfejsy, protokoły. Interfejs uzytkownika w systemie przenosnym dla komunikacji sieciowej.
T-W-7Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.
T-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplaformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych.
T-W-2Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.
T-W-5Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.
Metody nauczaniaM-1Metody podajace: wykład informacyjny, wykład problemowy, wykład konwersatoryjny.
Sposób ocenyS-6Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa wiedzy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac istniejacych wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac istniejace wieloplatformowe technologie programistyczne i sprzetowe w systemach przenosnych oraz wskazac ich potencjalne zastosowania.
3,5Potrafi dobierac wieloplatformowe technologie sprzetowe i programistyczne odpowiednio do zastosowan w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór technologii sprzetowych i programistycznych odpowiednio do zastosowan i je opisac.
4,5Potrafi rozpoznac trudnosci i zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne wieloplatformowe rozwiazania programistyczne działajacej na szerokiej grupie systemów przenosnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/05_W02Powinien wskazywac potencjalne problemy w realizacji aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych. Powninien zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W02Zna architektury systemów komputerowych
IC_1A_W03Ma wiedzę zakresu działania i budowy systemów operacyjnych
IC_1A_W08Posiada wiedzę z zakresie technologii sieciowych wykorzystywanych przy budowie systemów informatycznych
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejetnosci praktycznych w dziedzinie tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-4Wykształcenie umiejetnosci samodzielnego poszukiwania rozwiazan dla tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
Treści programoweT-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap
T-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.
T-L-4Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych z wykorzystaniem Qt for Android.
T-L-5Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.
T-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć.
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Ocena całosciowa zrealizowanych cwiczen laboratoryjnych i projektu w podgrupie.
S-3Ocena formująca: Ocena poprawnosci realizacji projektu w podgrupie.
S-1Ocena formująca: Ocena stopnia wykonania cwiczenia laboratoryjnego.
S-2Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji cwiczenia laboratoryjnego.
S-4Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji projektu w podgrupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi wymienic i nazwac problemow istniejacych dla wieloplatformowych technologii programistycznych i sprzetowych w systemach przenosnych.
3,0Potrafi wymienic, nazwac i ogólnie opisac podstawowe problemy istniejace w procesie tworzenia aplikacji wieloplatformowych.
3,5Potrafi dobierac rozwiazania ploblemow w tworzeniu aplikacji w systemach przenosnych.
4,0Potrafi wytłumaczyc dobór sposobow rozwiazania problemow.
4,5Potrafi zaproponowac rozwiazania pozwalajace ominac potencjalne problemy realizacyjne.
5,0Potrafi zaproponowac uniwersalne rozwiazania programistyczne działajacej bezproblemowo na szerokiej grupie systemów przenosnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/05_U01W wyniku przeprowadzonych zajec student powinien umiec analizowac potrzeby uzytkownika, analizowac mozliwosci realizacji aplikacji wieloplatformowych, dobierac srodowisko programistyczne do realizacji zadania, opracowywac projekt, planowac realizacje procesu tworzenia aplikacji wieloplatformowej dla systemu przenosnego, powinien umiec weryfikowac i oceniac istniejace rozwiazania wieloplatformowe w systemach przenosnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
IC_1A_U18Ma umiejętności w zakresie komunikowania się z otoczeniem oraz potrafi pozyskiwać informacje z róźnych źródeł, integrować je, interpretować, wyciągać wnioski, a także formułować i uzasadniać opinie
IC_1A_U25Umie oceniać przydatność i stosować różne języki i środowiska programistyczne do rozwiązywania problemów dziedzinowych
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejetnosci praktycznych w dziedzinie tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-4Wykształcenie umiejetnosci samodzielnego poszukiwania rozwiazan dla tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
Treści programoweT-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap
T-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.
T-L-4Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych z wykorzystaniem Qt for Android.
T-L-5Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.
T-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć.
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena stopnia wykonania cwiczenia laboratoryjnego.
S-2Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji cwiczenia laboratoryjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowych umiejetnosci w zakresie przedmiotu.
3,0Potrafi wykorzystywac oprogramowanie i dobierac je odpowiednio do sprzetu, dla którego tworzone sa lub wdrazane aplikacje.
3,5Potrafi łaczyc uzycie róznych narzedzi celem optymalnej organizacji pracy przy tworzeniu aplikacji wieloplatformowych.
4,0Potrafi wykorzystywac funkcje i metody pozwalajace na dostep do funkcjonalnych elementów składowych aplikacji wieloplatformowych.
4,5Potrafi rozszerzac metody i funkcje pozwalajace na wykorzystanie elementów aplikacji wieloplatformowych.
5,0Potrafi tworzyc złozone aplikacje wieloplatformowe.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O6/05_K01W wyniku przeprowadzonych zajec student nabedzie nastepujace podstawy: aktywna postawa w samodzielnym poszukiwaniu wiedzy, aktywna podstawa w rozwiazywaniu problemów zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, kreatywnosc w znajdowaniu rozwiazan zwiazanych z róznorodnoscia sprzetowa i SO, chetny do dzielenia sie wiedza, postepowanie zgodne z przyjetymi zasadami etyki podczas pracy w podgrupie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
IC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
IC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IC_1A_K04Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki i cyfryzacji w różnych obszarach
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejetnosci praktycznych w dziedzinie tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
C-4Wykształcenie umiejetnosci samodzielnego poszukiwania rozwiazan dla tworzenia aplikacji wieloplatformowych w systemach przenosnych.
Treści programoweT-L-3Realizaja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem PhoneGap
T-L-2Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych w J2ME.
T-L-4Realizacja aplikacji wieloplatformowej dla urządzeń przenośnych z wykorzystaniem Qt for Android.
T-L-5Realizacja aplikacji wieloplatformowej z wykorzystaniem HTML 5 i JavaScript.
T-L-1Zapoznanie z wymaganiami zajęć.
T-W-6Qt — biblioteka w języku C++ pozwalająca tworzyć jednolite GUI niezależnie od platformy.
T-W-3Platforma J2ME dla systemów przenosnych. Pojecie profilu i konfiguracji. Podstawowe elementy J2ME. Specyfikacje.Podstawowe srodowiska programistyczne dla J2ME. Wersje, instalacja, konfiguracja, mozliwosci.
T-W-8Tworzenie wieloplatformowej aplikacji mobilnej w technologii: HTML5 z wykorzystaniem JavaScript.
T-W-4Podstawowe kontrolki graficznego interfejsu uzytkownika w J2ME. Technologiie komunikacji sieciowej w J2ME - interfejsy, protokoły. Interfejs uzytkownika w systemie przenosnym dla komunikacji sieciowej.
T-W-7Qt dla Android jako rozwiązanie pozwalające uruchamiać aplikacje wieloplatformowe stworzone w Qt5 na urządzeniach działających w oparciu o platformę Android.
T-W-1Zapoznanie z wymaganiami przedmiotu. Definicja aplikacji wieloplatformowych. Definicja programowania wieloplaformowego. Podstawowe zasady programowania wieloplatformowego dla urządzeń przenośnych.
T-W-2Rozwój aplikacji wieloplatformowych. Wieloplatformowe biblioteki i narzędzia programistyczne - przegląd.
T-W-5Rozwiązanie PhoneGap - jako proste, skuteczne i wydajne narzędzie wspierające tworzenie aplikacji wieloplatformowych na urządzenia przenośne.
Metody nauczaniaM-2Cwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji cwiczenia laboratoryjnego.
S-4Ocena formująca: Ocena jakosci realizacji projektu w podgrupie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada kompetencji społecznych przewidzianych dla przedmiotu.
3,0Umie zaprezentowac posiadana wiedze.
3,5Przejawia otwartosc w zdobywaniu wiedzy.
4,0Prezentuje aktywna postawe w zdobywaniu wiedzy i dzieleniu sie wiedza z grupa i prowadzacym.
4,5Umie pracowac w zespole. Konstruuje obiektywne wnioski.
5,0Umie prowadzic prace zespołu. Broni osiagnietych rezultatów.