Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (S1)

Sylabus przedmiotu Media społecznościowe w biznesie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Media społecznościowe w biznesie
Specjalność Zastosowania informatyki
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 30 3,00,38zaliczenie
wykładyW5 30 2,00,62egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy języka HTML

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów technologiami platform społecznościowych
C-2Zapoznanie studentów z obszarami wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wybrane zastosowania platform społecznościowych w biznesie4
T-L-2Analizy sieci społecznych w oparciu o rzeczywiste zbiory danych4
T-L-3Zastosowanie wybranych metod detekcji grup w sieciach społecznych2
T-L-4Symulacja i modelowanie dyfuzji informacji w sieciach społecznych4
T-L-5Marketing wirusowy4
T-L-6Dostęp do wybranych platform społecznościowych za pośrednictwem interfejsów API4
T-L-7Integracja systemów handlu elektronicznego z platformami4
T-L-8Integracja systemów analitycznych z platformami społecznościowymi4
30
wykłady
T-W-1Ewolucja systemów internetowych w kierunku mediów społecznościowych2
T-W-2Technologie i platformy społecznościowe w biznesie2
T-W-3Marketing w mediach społecznościowych2
T-W-4Handel elektroniczny z wykorzystaniem platform społecznościowych2
T-W-5Algorytmy analizy statycznych sieci społecznych2
T-W-6Modelowanie dynamiki systemów społecznościowych2
T-W-7Dyfuzja informacji w systemach społecznościowych2
T-W-8Algorytmy wykrywania grup w sieciach społecznych2
T-W-9Systemy rekomendujące w systemach społecznościowych2
T-W-10Analizy zachowań w platformach społecznościowych2
T-W-11Zastosowanie gier społecznościowych w biznesie2
T-W-12Zastosowania wirtualnych światów w biznesie2
T-W-13Mikrotransakcje i produkty wirtualne2
T-W-14Infrastruktura i przetwarzanie danych w platformach społecznościowych2
T-W-15Uwarunkowania i zjawiska socjologiczne w sieciach społecznych2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań40
A-L-3Konsultacje do laboratoriów4
A-L-4Przygotowanie do zajęć15
89
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu22
A-W-3Konsultacje do wykładu6
A-W-4Egzamin2
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O1/09_W01
Wiedza w zakresie wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie.
IC_1A_W03, IC_1A_W13, IC_1A_W14, IC_1A_W15C-1, C-2T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2S-1, S-2
IC_1A_O1/09_W02
Posiada wiedzę w zakresie wykorzystania w biznesie metod analitycznych powiązanych z platformami społecznościowymi.
IC_1A_W08, IC_1A_W14, IC_1A_W15, IC_1A_W16C-1, C-2T-W-10, T-W-7, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O1/09_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów pod kątem ich zastosowania w biznesie.
IC_1A_U10, IC_1A_U11, IC_1A_U17, IC_1A_U28C-1, C-2T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2S-1, S-2
IC_1A_O1/09_U02
Posiada umiejętności w zakresie wykorzystania w biznesie metod analitycznych powiązanych z platformami społecznościowymi.
IC_1A_U05, IC_1A_U16, IC_1A_U19, IC_1A_U20, IC_1A_U26, IC_1A_U27, IC_1A_U28C-1, C-2T-W-10, T-W-6, T-W-8, T-L-2, T-L-4, T-L-7, T-L-8M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_O1/09_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji platform społecznośiowych w biznesie.
IC_1A_K01, IC_1A_K02, IC_1A_K03, IC_1A_K04C-1, C-2T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15, T-W-7, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-8, T-W-9, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-1, M-2S-1, S-2
IC_1A_O1/09_K02
Komepetencje w zakresie wykorzystania w biznesie metod analitycznych powiązanych z platformami społecznościowymi.
IC_1A_K01, IC_1A_K02, IC_1A_K04, IC_1A_K06C-1, C-2T-W-7, T-W-6, T-W-9, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-8M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O1/09_W01
Wiedza w zakresie wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie.
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z wykorzystaniem systemów społecznościowych w biznesie.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z platformami społecznościowymi w biznesie.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna podstawowe metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,0Dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna zaawansowane metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,5Dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach i analizach danych z platform społecznościowych. Zna zarówno statyczne jak i dynamiczne metody analizy sieci społecznych.
5,0Bardzo dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Bardzo dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Bardzo dobrze metody i narzędzia stosowane w pomiarach i analizach danych z platform społecznościowych. Zna dobrze zarówno statyczne jak i dynamiczne metody analizy sieci społecznych.
IC_1A_O1/09_W02
Posiada wiedzę w zakresie wykorzystania w biznesie metod analitycznych powiązanych z platformami społecznościowymi.
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z wykorzystaniem w biznesie metod analizy systemów społecznościowych w biznesie.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z wykorzystaniem w biznesie metod analizy systemów społecznościowych.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z z wykorzystaniem w biznesie metod analizy systemów społecznościowyc. Zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna podstawowe metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,0Dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna zaawansowane metody analizy statycznych sieci społęcznych.
4,5Dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach i analizach danych z platform społecznościowych. Zna zarówno statyczne jak i dynamiczne metody analizy sieci społęcznych.
5,0Bardzo dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Bardzo dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Bardzo dobrze metody i narzędzia stosowane w pomiarach i analizach danych z platform społecznościowych. Zna dobrze zarówno statyczne jak i dynamiczne metody analizy sieci społęcznych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O1/09_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów pod kątem ich zastosowania w biznesie.
2,0Nie umie korzystać z platform społecznościowych i nie umie ich wykorzystaćw biznesie.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji platform społecznościowych i umie je wykorzystać w biznesie w wąskim zakresie.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji platform społecznościowych. Umie konfigurować platformy społecznościowe pod kątem ich zastosowań w biznesie. Umie wykorzystać podstawowe metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji platform społecznościowych. Umie konfigurować platformy społecznościowe pod kątem ich zastosowań w biznesie. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie wykorzystać zaawansowane metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji platform społecznościowych. Umie konfigurować platformy społecznościowe pod kątem ich zastosowań w biznesie. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie wykorzystać metody analizy zarówno dynamicznych jak i statycznych sieci społecznych.
5,0Bardzo dobrze umie korzystać z podstawowych funkcji platform społecznościowych. Bardzo dobrze umie konfigurować platformy społecznościowe pod kątem ich zastosowań w biznesie. Bardzo dobrze umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Bardzo dobrze umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Bardzo dobrze umie wykorzystać metody analizy zarówno dynamicznych jak i statycznych sieci społecznych.
IC_1A_O1/09_U02
Posiada umiejętności w zakresie wykorzystania w biznesie metod analitycznych powiązanych z platformami społecznościowymi.
2,0Nie umie wykorzystać w biznesie metod analizy sieci społecznych.
3,0Umie korzystać z podstawowych metod analizy platform społecznościowych i umie je wykorzystaćw biznesie w wąskim zakresie.
3,5Umie korzystać z podstawowych metod analizy platform społecznościowych i umie je wykorzystaćw biznesie w wąskim zakresie. Umie wykorzystać podstawowe metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,0Umie korzystać z podstawowych metod analizy platform społecznościowych i umie je wykorzystaćw biznesie w wąskim zakresie. Umie wykorzystać metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,5Umie korzystać z podstawowych metod analizy platform społecznościowych i umie je wykorzystaćw biznesie w wąskim zakresie. Umie wykorzystać metody analizy statycznych sieci społecznych i podstawowe metody analizy sieci dynamicznych.
5,0Umie korzystać z podstawowych metod analizy platform społecznościowych i umie je wykorzystaćw biznesie w wąskim zakresie. Umie wykorzystać zaawansowane metody analizy statycznych sieci społecznych i metody analizy sieci dynamicznych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_O1/09_K01
Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji platform społecznośiowych w biznesie.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii i platform społecznościowych stosowanych w e-biznesie.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii i platform społecznościowych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii i platform społecznościowych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych platformami społecznościowymi.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii i platform społecznościowych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych platformami społecznościowymi. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii i platform społecznościowych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych platformami społecznościowymi. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Samodzielnie poszukuje nowych. rozwiązań.
IC_1A_O1/09_K02
Komepetencje w zakresie wykorzystania w biznesie metod analitycznych powiązanych z platformami społecznościowymi.
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie.
3,5Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania.
4,0Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania. Uzupełnia informacje w tym zakresie.
4,5Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych platformami społecznościowymi.
5,0Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych platformami społecznościowymi. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Samodzielnie poszukuje nowych. rozwiązań.

Literatura podstawowa

  1. Liana Evans, Bartosz Sałbut, Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych., Helion, Warszawa, 2011
  2. Mark Hughes, Marketing szeptany. Z ust do ust. Jak robić szum medialny wokół siebie, firmy, produktu, MT Biznes, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Bartosz Sałbut, Inbound Marketing. Daj się poznać w Google, serwisach społecznościowych i na blogu., Helion, Warszawa, 2010
  2. Calvin Jones, Damian Ryan, Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wybrane zastosowania platform społecznościowych w biznesie4
T-L-2Analizy sieci społecznych w oparciu o rzeczywiste zbiory danych4
T-L-3Zastosowanie wybranych metod detekcji grup w sieciach społecznych2
T-L-4Symulacja i modelowanie dyfuzji informacji w sieciach społecznych4
T-L-5Marketing wirusowy4
T-L-6Dostęp do wybranych platform społecznościowych za pośrednictwem interfejsów API4
T-L-7Integracja systemów handlu elektronicznego z platformami4
T-L-8Integracja systemów analitycznych z platformami społecznościowymi4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Ewolucja systemów internetowych w kierunku mediów społecznościowych2
T-W-2Technologie i platformy społecznościowe w biznesie2
T-W-3Marketing w mediach społecznościowych2
T-W-4Handel elektroniczny z wykorzystaniem platform społecznościowych2
T-W-5Algorytmy analizy statycznych sieci społecznych2
T-W-6Modelowanie dynamiki systemów społecznościowych2
T-W-7Dyfuzja informacji w systemach społecznościowych2
T-W-8Algorytmy wykrywania grup w sieciach społecznych2
T-W-9Systemy rekomendujące w systemach społecznościowych2
T-W-10Analizy zachowań w platformach społecznościowych2
T-W-11Zastosowanie gier społecznościowych w biznesie2
T-W-12Zastosowania wirtualnych światów w biznesie2
T-W-13Mikrotransakcje i produkty wirtualne2
T-W-14Infrastruktura i przetwarzanie danych w platformach społecznościowych2
T-W-15Uwarunkowania i zjawiska socjologiczne w sieciach społecznych2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań40
A-L-3Konsultacje do laboratoriów4
A-L-4Przygotowanie do zajęć15
89
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu22
A-W-3Konsultacje do wykładu6
A-W-4Egzamin2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/09_W01Wiedza w zakresie wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W03Ma wiedzę zakresu działania i budowy systemów operacyjnych
IC_1A_W13Posiada wiedzę dotyczącą prawnych i etycznych aspektów informatyki
IC_1A_W14Posiada wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej
IC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów technologiami platform społecznościowych
C-2Zapoznanie studentów z obszarami wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie
Treści programoweT-W-10Analizy zachowań w platformach społecznościowych
T-W-11Zastosowanie gier społecznościowych w biznesie
T-W-12Zastosowania wirtualnych światów w biznesie
T-W-13Mikrotransakcje i produkty wirtualne
T-W-14Infrastruktura i przetwarzanie danych w platformach społecznościowych
T-W-15Uwarunkowania i zjawiska socjologiczne w sieciach społecznych
T-W-7Dyfuzja informacji w systemach społecznościowych
T-W-1Ewolucja systemów internetowych w kierunku mediów społecznościowych
T-W-2Technologie i platformy społecznościowe w biznesie
T-W-3Marketing w mediach społecznościowych
T-W-4Handel elektroniczny z wykorzystaniem platform społecznościowych
T-W-5Algorytmy analizy statycznych sieci społecznych
T-W-6Modelowanie dynamiki systemów społecznościowych
T-W-8Algorytmy wykrywania grup w sieciach społecznych
T-W-9Systemy rekomendujące w systemach społecznościowych
T-L-1Wybrane zastosowania platform społecznościowych w biznesie
T-L-2Analizy sieci społecznych w oparciu o rzeczywiste zbiory danych
T-L-3Zastosowanie wybranych metod detekcji grup w sieciach społecznych
T-L-4Symulacja i modelowanie dyfuzji informacji w sieciach społecznych
T-L-5Marketing wirusowy
T-L-6Dostęp do wybranych platform społecznościowych za pośrednictwem interfejsów API
T-L-7Integracja systemów handlu elektronicznego z platformami
T-L-8Integracja systemów analitycznych z platformami społecznościowymi
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z wykorzystaniem systemów społecznościowych w biznesie.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z platformami społecznościowymi w biznesie.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna podstawowe metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,0Dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna zaawansowane metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,5Dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach i analizach danych z platform społecznościowych. Zna zarówno statyczne jak i dynamiczne metody analizy sieci społecznych.
5,0Bardzo dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Bardzo dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Bardzo dobrze metody i narzędzia stosowane w pomiarach i analizach danych z platform społecznościowych. Zna dobrze zarówno statyczne jak i dynamiczne metody analizy sieci społecznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/09_W02Posiada wiedzę w zakresie wykorzystania w biznesie metod analitycznych powiązanych z platformami społecznościowymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W08Posiada wiedzę z zakresie technologii sieciowych wykorzystywanych przy budowie systemów informatycznych
IC_1A_W14Posiada wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej
IC_1A_W15Posiada wiedzę z zasad działania systemów informatycznych przynajmniej jednego z następujących obszarów: e - biznes, e – zdrowie, media elektroniczne, poligrafia, zarządzanie wiedzą, przemysłowe systemy sterowania, metody sztucznej inteligencji, systemy wbudowane
IC_1A_W16Posiada wiedzę z zakresu modelowania i symulacji komputerowej systemów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów technologiami platform społecznościowych
C-2Zapoznanie studentów z obszarami wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie
Treści programoweT-W-10Analizy zachowań w platformach społecznościowych
T-W-7Dyfuzja informacji w systemach społecznościowych
T-L-2Analizy sieci społecznych w oparciu o rzeczywiste zbiory danych
T-L-3Zastosowanie wybranych metod detekcji grup w sieciach społecznych
T-L-4Symulacja i modelowanie dyfuzji informacji w sieciach społecznych
T-L-8Integracja systemów analitycznych z platformami społecznościowymi
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z wykorzystaniem w biznesie metod analizy systemów społecznościowych w biznesie.
3,0Zna podstawowe pojęcia związane z wykorzystaniem w biznesie metod analizy systemów społecznościowych.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z z wykorzystaniem w biznesie metod analizy systemów społecznościowyc. Zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna podstawowe metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,0Dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna zaawansowane metody analizy statycznych sieci społęcznych.
4,5Dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach i analizach danych z platform społecznościowych. Zna zarówno statyczne jak i dynamiczne metody analizy sieci społęcznych.
5,0Bardzo dobrze zna pojęcia związane z platformami społecznościowymi. Bardzo dobrze zna podstawowe platformy społecznościowe i ich zakres wykorzystania w biznesie. Bardzo dobrze metody i narzędzia stosowane w pomiarach i analizach danych z platform społecznościowych. Zna dobrze zarówno statyczne jak i dynamiczne metody analizy sieci społęcznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/09_U01Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów pod kątem ich zastosowania w biznesie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U10Umie stosować techniki marketingowe w odniesieniu do projektów informatycznych
IC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
IC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
IC_1A_U28Ma umiejętność projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów na potrzeby informatyzacji organizacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów technologiami platform społecznościowych
C-2Zapoznanie studentów z obszarami wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie
Treści programoweT-W-10Analizy zachowań w platformach społecznościowych
T-W-11Zastosowanie gier społecznościowych w biznesie
T-W-12Zastosowania wirtualnych światów w biznesie
T-W-13Mikrotransakcje i produkty wirtualne
T-W-14Infrastruktura i przetwarzanie danych w platformach społecznościowych
T-W-15Uwarunkowania i zjawiska socjologiczne w sieciach społecznych
T-W-7Dyfuzja informacji w systemach społecznościowych
T-W-1Ewolucja systemów internetowych w kierunku mediów społecznościowych
T-W-2Technologie i platformy społecznościowe w biznesie
T-W-3Marketing w mediach społecznościowych
T-W-4Handel elektroniczny z wykorzystaniem platform społecznościowych
T-W-5Algorytmy analizy statycznych sieci społecznych
T-W-6Modelowanie dynamiki systemów społecznościowych
T-W-8Algorytmy wykrywania grup w sieciach społecznych
T-W-9Systemy rekomendujące w systemach społecznościowych
T-L-1Wybrane zastosowania platform społecznościowych w biznesie
T-L-2Analizy sieci społecznych w oparciu o rzeczywiste zbiory danych
T-L-3Zastosowanie wybranych metod detekcji grup w sieciach społecznych
T-L-4Symulacja i modelowanie dyfuzji informacji w sieciach społecznych
T-L-5Marketing wirusowy
T-L-6Dostęp do wybranych platform społecznościowych za pośrednictwem interfejsów API
T-L-7Integracja systemów handlu elektronicznego z platformami
T-L-8Integracja systemów analitycznych z platformami społecznościowymi
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z platform społecznościowych i nie umie ich wykorzystaćw biznesie.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji platform społecznościowych i umie je wykorzystać w biznesie w wąskim zakresie.
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji platform społecznościowych. Umie konfigurować platformy społecznościowe pod kątem ich zastosowań w biznesie. Umie wykorzystać podstawowe metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji platform społecznościowych. Umie konfigurować platformy społecznościowe pod kątem ich zastosowań w biznesie. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie wykorzystać zaawansowane metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,5Umie korzystać z podstawowych funkcji platform społecznościowych. Umie konfigurować platformy społecznościowe pod kątem ich zastosowań w biznesie. Umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie wykorzystać metody analizy zarówno dynamicznych jak i statycznych sieci społecznych.
5,0Bardzo dobrze umie korzystać z podstawowych funkcji platform społecznościowych. Bardzo dobrze umie konfigurować platformy społecznościowe pod kątem ich zastosowań w biznesie. Bardzo dobrze umie dostosować ich funkcjonalność do potrzeb firmy. Bardzo dobrze umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Bardzo dobrze umie wykorzystać metody analizy zarówno dynamicznych jak i statycznych sieci społecznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/09_U02Posiada umiejętności w zakresie wykorzystania w biznesie metod analitycznych powiązanych z platformami społecznościowymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U05Umie praktycznie zastosować technologie informatyczne w organizacjach, ze szczególnym uwzględnieniem biznesu
IC_1A_U16Potrafi planować, przeprowadzać eksperymenty (w tym pomiary i symulacje komputerowe), interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski z eksperymentów
IC_1A_U19Potrafi wykorzystać w przedsięwzięciach informatycznych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
IC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
IC_1A_U26Potrafi organizować proces przetwarzania danych, zarządzania informacją i wiedzą
IC_1A_U27Potrafi analizować i syntezować wybrane probelmy interdyscyplinarne
IC_1A_U28Ma umiejętność projektowania, wdrażania, integrowania i testowania systemów na potrzeby informatyzacji organizacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów technologiami platform społecznościowych
C-2Zapoznanie studentów z obszarami wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie
Treści programoweT-W-10Analizy zachowań w platformach społecznościowych
T-W-6Modelowanie dynamiki systemów społecznościowych
T-W-8Algorytmy wykrywania grup w sieciach społecznych
T-L-2Analizy sieci społecznych w oparciu o rzeczywiste zbiory danych
T-L-4Symulacja i modelowanie dyfuzji informacji w sieciach społecznych
T-L-7Integracja systemów handlu elektronicznego z platformami
T-L-8Integracja systemów analitycznych z platformami społecznościowymi
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie wykorzystać w biznesie metod analizy sieci społecznych.
3,0Umie korzystać z podstawowych metod analizy platform społecznościowych i umie je wykorzystaćw biznesie w wąskim zakresie.
3,5Umie korzystać z podstawowych metod analizy platform społecznościowych i umie je wykorzystaćw biznesie w wąskim zakresie. Umie wykorzystać podstawowe metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,0Umie korzystać z podstawowych metod analizy platform społecznościowych i umie je wykorzystaćw biznesie w wąskim zakresie. Umie wykorzystać metody analizy statycznych sieci społecznych.
4,5Umie korzystać z podstawowych metod analizy platform społecznościowych i umie je wykorzystaćw biznesie w wąskim zakresie. Umie wykorzystać metody analizy statycznych sieci społecznych i podstawowe metody analizy sieci dynamicznych.
5,0Umie korzystać z podstawowych metod analizy platform społecznościowych i umie je wykorzystaćw biznesie w wąskim zakresie. Umie wykorzystać zaawansowane metody analizy statycznych sieci społecznych i metody analizy sieci dynamicznych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/09_K01Kompetencje w zakresie wdrażania i eksploatacji platform społecznośiowych w biznesie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
IC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
IC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
IC_1A_K04Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki i cyfryzacji w różnych obszarach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów technologiami platform społecznościowych
C-2Zapoznanie studentów z obszarami wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie
Treści programoweT-W-10Analizy zachowań w platformach społecznościowych
T-W-11Zastosowanie gier społecznościowych w biznesie
T-W-12Zastosowania wirtualnych światów w biznesie
T-W-13Mikrotransakcje i produkty wirtualne
T-W-14Infrastruktura i przetwarzanie danych w platformach społecznościowych
T-W-15Uwarunkowania i zjawiska socjologiczne w sieciach społecznych
T-W-7Dyfuzja informacji w systemach społecznościowych
T-W-1Ewolucja systemów internetowych w kierunku mediów społecznościowych
T-W-2Technologie i platformy społecznościowe w biznesie
T-W-3Marketing w mediach społecznościowych
T-W-4Handel elektroniczny z wykorzystaniem platform społecznościowych
T-W-5Algorytmy analizy statycznych sieci społecznych
T-W-6Modelowanie dynamiki systemów społecznościowych
T-W-8Algorytmy wykrywania grup w sieciach społecznych
T-W-9Systemy rekomendujące w systemach społecznościowych
T-L-1Wybrane zastosowania platform społecznościowych w biznesie
T-L-2Analizy sieci społecznych w oparciu o rzeczywiste zbiory danych
T-L-3Zastosowanie wybranych metod detekcji grup w sieciach społecznych
T-L-4Symulacja i modelowanie dyfuzji informacji w sieciach społecznych
T-L-5Marketing wirusowy
T-L-6Dostęp do wybranych platform społecznościowych za pośrednictwem interfejsów API
T-L-7Integracja systemów handlu elektronicznego z platformami
T-L-8Integracja systemów analitycznych z platformami społecznościowymi
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii i platform społecznościowych stosowanych w e-biznesie.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii i platform społecznościowych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii i platform społecznościowych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych platformami społecznościowymi.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii i platform społecznościowych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych platformami społecznościowymi. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych.
5,0Ma świadomość istnienia wielu technologii i platform społecznościowych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych platformami społecznościowymi. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Samodzielnie poszukuje nowych. rozwiązań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_O1/09_K02Komepetencje w zakresie wykorzystania w biznesie metod analitycznych powiązanych z platformami społecznościowymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
IC_1A_K02Świadomie stosuje przepisy prawa i przestrzega zasad etyki zawodowej
IC_1A_K04Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu informacji o rozwoju i osiągnięciach nauki w zakresie informatyki i cyfryzacji w różnych obszarach
IC_1A_K06Rozumie społeczny i zawodowy kontekst informatyki oraz związanych z nim aspektów prawnych i etycznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów technologiami platform społecznościowych
C-2Zapoznanie studentów z obszarami wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie
Treści programoweT-W-7Dyfuzja informacji w systemach społecznościowych
T-W-6Modelowanie dynamiki systemów społecznościowych
T-W-9Systemy rekomendujące w systemach społecznościowych
T-L-2Analizy sieci społecznych w oparciu o rzeczywiste zbiory danych
T-L-3Zastosowanie wybranych metod detekcji grup w sieciach społecznych
T-L-4Symulacja i modelowanie dyfuzji informacji w sieciach społecznych
T-L-8Integracja systemów analitycznych z platformami społecznościowymi
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Egzamin pisemny z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie.
3,5Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania.
4,0Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania. Uzupełnia informacje w tym zakresie.
4,5Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych platformami społecznościowymi.
5,0Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia wielu metod analizy sieci społęcznych stosowanych w biznesie i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe rozwiązania. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych platformami społecznościowymi. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Samodzielnie poszukuje nowych. rozwiązań.