Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Inżynieria cyfryzacji (N1)

Sylabus przedmiotu Przedsiębiorczość i marketing:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria cyfryzacji
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów nauki techniczne, studia inżynierskie
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Przedsiębiorczość i marketing
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Magdalena Kieruzel <mkieruzel@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 10 0,50,41zaliczenie
wykładyW2 10 0,50,59zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Brak wymagań wstępnych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posiadanie wiedzy o funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych w warunkach gospodarki rynkowej.
C-2Rozumienie zasady przedsiebiorczosci oraz umiejetnosc jej zastosowania do budowy oraz działalnosci organizacji.
C-3Dobór odpowiednich form działalnosci gospodarczej.
C-4Umiejetnosc identyfikacji, kwantyfikacji oraz hierarchizacji przyczyn zdarzen i skutków w przedsiebiorstwie.
C-5Umiejetnosc identyfikacji, doboru oraz wykorzystywania narzedzi marketingowych w celu komunikowania sie z rynkiem oraz z zespołami ludzkimi.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota i funkcje biznes planu. Struktura biznes planu. Miejsce biznes planu w systemie planowania. Opracowanie biznes planu wybranego przedsiewziecia.1
T-A-2Charakterystyka przedsiewzięcia, analiza branży.1
T-A-3Opis produktu, analiza rynku. Analiza portfolio z wykorzystaniem macierzy BCG.1
T-A-4Plan działalnosci marketingowej. Cele marketingowe, strategie marketingowe. Promocja sprzedazy. Budzet marketingowy.1
T-A-5Techniczny plan działania. Plan finansowy wybranego przedsiewziecia. Czynniki ryzyka, mozliwosci i zagrozenia. Harmonogramy działan.1
T-A-6Prezentacje biznes planów5
10
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojecia i definicje. Podstawowe zasady funkcjonowania przedsiebiorstw.Formy przedsiebiorstw oraz ich przekształcenia. Wybrane kryteria klasyfikacji przedsiebiorstw,organizacyjno – prawne formy przedsiebiorstw.2
T-W-2Otoczenie przedsiebiorstwa, typy otoczenia. Metody i mierniki oceny działalnosci przedsiebiorstwa.2
T-W-3Planowanie i budowanie strategii : definicje strategii, główne elementy strategii, deklaracja misji i wizji rozwoju organizacji, etapy i procesy zarzadzania strategicznego, cel strategiczny działania w biznesie.1
T-W-4Geneza marketingu, współczesne aspekty marketingu. Ewolucja i orientacje marketingowe. Zasady marketingu. Marketing - mix „4P”2
T-W-5Pojecie i rola segmentacji rynku. Przesłanki wyboru kryteriów segmentacji. Ocena atrakcyjnosci segmentów rynku. Wybór docelowych rynków.1
T-W-6Pojecie i struktura produktu. Klasyfikacja produktów, cykl zycia produktu, wprowadzanie na rynek nowych produktów. Kształtowanie polityki cen w przedsiebiorstwie, wybór polityki cen, dostosowanie polityki cen do zmian na rynku.1
T-W-7Istota i miejsce dystrybucji w marketingu, funkcje i rodzaje kanałów dystrybucji, posrednicy w kanałach dystrybucji. Projektowanie i wybór kanałów dystrybucji. Promocja jako element marketingu – mix. Zakres i uwarunkowania decyzji promocyjnych w przedsiebiorstwie.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń. Przygotowanie prezentacji multimedialnej5
15
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury zawartej w sylabusie5
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny w formie prezentacji.
M-2Metoda projektów połączona z dyskusją, wielokrotnie wznawiana.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formujaca prowadzona w trakcie zajeć.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiagnietych przez studentów efektów. Ocena z przedmiotu = 0,5*ocena z czesci wykładowej + 0,5*ocena z części ćwiczeniowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_A/07_W01
Efekty zajec powinny kształtowac rozumienie zasad przedsiebiorczosci w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych. Student powinien identyfikowac przyczyny zdarzen gospodarczych, objasniac ich znaczenie, rozpoznawac ich skutki oraz wskazywac metody korekcji przebiegu zdarzen.
IC_1A_W14C-1, C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1
IC_1A_A/07_W02
Student powinien posiadac wiedze na temat mechanizmów celów oraz metod stosowania marketingu w działalnosci gospodarczej w tym zastosowania okreslonych narzedzi marketingu, warunków ich doboru, rozpoznawania skutecznosci.
IC_1A_W14C-5T-A-3, T-A-4, T-A-1, T-A-6, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_A/07_U01
Student winien analizowac rozwiazania, dobierac na okreslonym poziomie narzedzia marketingowe, kształtowac ich wagi, opracowywac strategie marketingowa, przygotowywac i kontrolowac stopien jej realizacji.
IC_1A_U11, IC_1A_U10, IC_1A_U17C-1, C-5T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-6, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2, S-1
IC_1A_A/07_U02
Zdobyta wiedza poszerza oraz umozliwi studentowi rozpoznanie, nastepnie uporzadkowanie przyczyn i okreslenie skutków zjawisk oraz zdarzen gospodarczych. Przedmiot zwieksza zasób wiedzy na podstawie której student bedzie dobierał formy prowadzenia przedsiebiorstwa, inicjował rozwiazania organizacyjne, okreslał zasady działalnosci. Bedzie kształtował, dobierał, nastepnie rozwijał i koordynował komunikacje z otoczeniem w tym w szczególnosci z pracownikami.
IC_1A_U11, IC_1A_U20C-2, C-3, C-4T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IC_1A_A/07_K01
Przedmiot kształtuje u studentów dostrzeganie synergii układów społecznych, otwartosci i aktywnosci poszukiwania sukcesu zbiorowego, odpowiedzialnosci za pracowników, grupy zawodowe oraz organizacje. By osiagnac ten cel niezbedne jest wyzwolenie przedsiebiorczosci, dostrzeganie okazji gospodarczych, wrazliwosci na stosunki społeczne.
IC_1A_K01, IC_1A_K03C-1, C-2, C-3, C-4T-A-2, T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_A/07_W01
Efekty zajec powinny kształtowac rozumienie zasad przedsiebiorczosci w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych. Student powinien identyfikowac przyczyny zdarzen gospodarczych, objasniac ich znaczenie, rozpoznawac ich skutki oraz wskazywac metody korekcji przebiegu zdarzen.
2,0
3,0Rozpoznawanie, rozumienie treści i zagadnień przedmiotu ograniczone do podstawowych. Pozwala to na nazwanie i wyjaśnienie pojeć, zdarzeń gospodarczych, zasad bądź cech bez możliwosci znajdowania powiązań, interpretacji, odnajdywania związków przyczynowo - skutkowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_A/07_W02
Student powinien posiadac wiedze na temat mechanizmów celów oraz metod stosowania marketingu w działalnosci gospodarczej w tym zastosowania okreslonych narzedzi marketingu, warunków ich doboru, rozpoznawania skutecznosci.
2,0
3,0Ograniczona rozpoznawalnosc i rozumienie tresci, problemów i pojec marketingu. Potrafi nazwac i wyjasnic pojecia bez ich interpretacji oraz znajdowania zwiazków przyczynowo-skutkowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_A/07_U01
Student winien analizowac rozwiazania, dobierac na okreslonym poziomie narzedzia marketingowe, kształtowac ich wagi, opracowywac strategie marketingowa, przygotowywac i kontrolowac stopien jej realizacji.
2,0
3,0Umiejetnosc wykorzystania wiedzy ograniczona do wykonania podstawowych czynnosci i rozumienia zaleznosci marketingowych (budowa marketingu mix, narzedzia wprowadzania produktu na rynek).
3,5
4,0
4,5
5,0
IC_1A_A/07_U02
Zdobyta wiedza poszerza oraz umozliwi studentowi rozpoznanie, nastepnie uporzadkowanie przyczyn i okreslenie skutków zjawisk oraz zdarzen gospodarczych. Przedmiot zwieksza zasób wiedzy na podstawie której student bedzie dobierał formy prowadzenia przedsiebiorstwa, inicjował rozwiazania organizacyjne, okreslał zasady działalnosci. Bedzie kształtował, dobierał, nastepnie rozwijał i koordynował komunikacje z otoczeniem w tym w szczególnosci z pracownikami.
2,0
3,0Umiejetnosc wykorzystania posiadanej wiedzy ograniczona do podstawowej identyfikacji problemów, zjawisk i zdarzen. Elementarne umiejetności uzasadniania rozwiazań, przewidywania skutków, wyjasniania zaleznosci.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IC_1A_A/07_K01
Przedmiot kształtuje u studentów dostrzeganie synergii układów społecznych, otwartosci i aktywnosci poszukiwania sukcesu zbiorowego, odpowiedzialnosci za pracowników, grupy zawodowe oraz organizacje. By osiagnac ten cel niezbedne jest wyzwolenie przedsiebiorczosci, dostrzeganie okazji gospodarczych, wrazliwosci na stosunki społeczne.
2,0
3,0Percepcja i akceptacja zagadnien z przedmiotu na poziomie podstawowym. Brak motywacji do ich zwiekszania. Postawa nie w pełni kreatywna.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. K.Koźmiński, W. Piotrowski, Zarządzanie teoria i praktyka, PWN, Warszawa, 2000
  2. Zb. pod red. S. Marka, Elementy nauki o przedsiębiorstwie, Economicus, Szczecin, 2008
  3. Zb. pod red. P. Kotlera, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa, 2009

Literatura dodatkowa

  1. M.E. Porter, Przewaga konkurencyjna, Helion, Gliwice, 2006
  2. Zb. pod red. J. Altkorna, Podstawy marketingu, Instytut Marketingu, Kraków, 1995

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota i funkcje biznes planu. Struktura biznes planu. Miejsce biznes planu w systemie planowania. Opracowanie biznes planu wybranego przedsiewziecia.1
T-A-2Charakterystyka przedsiewzięcia, analiza branży.1
T-A-3Opis produktu, analiza rynku. Analiza portfolio z wykorzystaniem macierzy BCG.1
T-A-4Plan działalnosci marketingowej. Cele marketingowe, strategie marketingowe. Promocja sprzedazy. Budzet marketingowy.1
T-A-5Techniczny plan działania. Plan finansowy wybranego przedsiewziecia. Czynniki ryzyka, mozliwosci i zagrozenia. Harmonogramy działan.1
T-A-6Prezentacje biznes planów5
10

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojecia i definicje. Podstawowe zasady funkcjonowania przedsiebiorstw.Formy przedsiebiorstw oraz ich przekształcenia. Wybrane kryteria klasyfikacji przedsiebiorstw,organizacyjno – prawne formy przedsiebiorstw.2
T-W-2Otoczenie przedsiebiorstwa, typy otoczenia. Metody i mierniki oceny działalnosci przedsiebiorstwa.2
T-W-3Planowanie i budowanie strategii : definicje strategii, główne elementy strategii, deklaracja misji i wizji rozwoju organizacji, etapy i procesy zarzadzania strategicznego, cel strategiczny działania w biznesie.1
T-W-4Geneza marketingu, współczesne aspekty marketingu. Ewolucja i orientacje marketingowe. Zasady marketingu. Marketing - mix „4P”2
T-W-5Pojecie i rola segmentacji rynku. Przesłanki wyboru kryteriów segmentacji. Ocena atrakcyjnosci segmentów rynku. Wybór docelowych rynków.1
T-W-6Pojecie i struktura produktu. Klasyfikacja produktów, cykl zycia produktu, wprowadzanie na rynek nowych produktów. Kształtowanie polityki cen w przedsiebiorstwie, wybór polityki cen, dostosowanie polityki cen do zmian na rynku.1
T-W-7Istota i miejsce dystrybucji w marketingu, funkcje i rodzaje kanałów dystrybucji, posrednicy w kanałach dystrybucji. Projektowanie i wybór kanałów dystrybucji. Promocja jako element marketingu – mix. Zakres i uwarunkowania decyzji promocyjnych w przedsiebiorstwie.1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie się do ćwiczeń. Przygotowanie prezentacji multimedialnej5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Studiowanie literatury zawartej w sylabusie5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_A/07_W01Efekty zajec powinny kształtowac rozumienie zasad przedsiebiorczosci w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych. Student powinien identyfikowac przyczyny zdarzen gospodarczych, objasniac ich znaczenie, rozpoznawac ich skutki oraz wskazywac metody korekcji przebiegu zdarzen.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W14Posiada wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wiedzy o funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych w warunkach gospodarki rynkowej.
C-2Rozumienie zasady przedsiebiorczosci oraz umiejetnosc jej zastosowania do budowy oraz działalnosci organizacji.
C-3Dobór odpowiednich form działalnosci gospodarczej.
C-4Umiejetnosc identyfikacji, kwantyfikacji oraz hierarchizacji przyczyn zdarzen i skutków w przedsiebiorstwie.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojecia i definicje. Podstawowe zasady funkcjonowania przedsiebiorstw.Formy przedsiebiorstw oraz ich przekształcenia. Wybrane kryteria klasyfikacji przedsiebiorstw,organizacyjno – prawne formy przedsiebiorstw.
T-W-2Otoczenie przedsiebiorstwa, typy otoczenia. Metody i mierniki oceny działalnosci przedsiebiorstwa.
T-W-3Planowanie i budowanie strategii : definicje strategii, główne elementy strategii, deklaracja misji i wizji rozwoju organizacji, etapy i procesy zarzadzania strategicznego, cel strategiczny działania w biznesie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie prezentacji.
M-2Metoda projektów połączona z dyskusją, wielokrotnie wznawiana.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiagnietych przez studentów efektów. Ocena z przedmiotu = 0,5*ocena z czesci wykładowej + 0,5*ocena z części ćwiczeniowej.
S-1Ocena formująca: Ocena formujaca prowadzona w trakcie zajeć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozpoznawanie, rozumienie treści i zagadnień przedmiotu ograniczone do podstawowych. Pozwala to na nazwanie i wyjaśnienie pojeć, zdarzeń gospodarczych, zasad bądź cech bez możliwosci znajdowania powiązań, interpretacji, odnajdywania związków przyczynowo - skutkowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_A/07_W02Student powinien posiadac wiedze na temat mechanizmów celów oraz metod stosowania marketingu w działalnosci gospodarczej w tym zastosowania okreslonych narzedzi marketingu, warunków ich doboru, rozpoznawania skutecznosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_W14Posiada wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności gospodarczej
Cel przedmiotuC-5Umiejetnosc identyfikacji, doboru oraz wykorzystywania narzedzi marketingowych w celu komunikowania sie z rynkiem oraz z zespołami ludzkimi.
Treści programoweT-A-3Opis produktu, analiza rynku. Analiza portfolio z wykorzystaniem macierzy BCG.
T-A-4Plan działalnosci marketingowej. Cele marketingowe, strategie marketingowe. Promocja sprzedazy. Budzet marketingowy.
T-A-1Istota i funkcje biznes planu. Struktura biznes planu. Miejsce biznes planu w systemie planowania. Opracowanie biznes planu wybranego przedsiewziecia.
T-A-6Prezentacje biznes planów
T-W-4Geneza marketingu, współczesne aspekty marketingu. Ewolucja i orientacje marketingowe. Zasady marketingu. Marketing - mix „4P”
T-W-5Pojecie i rola segmentacji rynku. Przesłanki wyboru kryteriów segmentacji. Ocena atrakcyjnosci segmentów rynku. Wybór docelowych rynków.
T-W-6Pojecie i struktura produktu. Klasyfikacja produktów, cykl zycia produktu, wprowadzanie na rynek nowych produktów. Kształtowanie polityki cen w przedsiebiorstwie, wybór polityki cen, dostosowanie polityki cen do zmian na rynku.
T-W-7Istota i miejsce dystrybucji w marketingu, funkcje i rodzaje kanałów dystrybucji, posrednicy w kanałach dystrybucji. Projektowanie i wybór kanałów dystrybucji. Promocja jako element marketingu – mix. Zakres i uwarunkowania decyzji promocyjnych w przedsiebiorstwie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie prezentacji.
M-2Metoda projektów połączona z dyskusją, wielokrotnie wznawiana.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiagnietych przez studentów efektów. Ocena z przedmiotu = 0,5*ocena z czesci wykładowej + 0,5*ocena z części ćwiczeniowej.
S-1Ocena formująca: Ocena formujaca prowadzona w trakcie zajeć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ograniczona rozpoznawalnosc i rozumienie tresci, problemów i pojec marketingu. Potrafi nazwac i wyjasnic pojecia bez ich interpretacji oraz znajdowania zwiazków przyczynowo-skutkowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_A/07_U01Student winien analizowac rozwiazania, dobierac na okreslonym poziomie narzedzia marketingowe, kształtowac ich wagi, opracowywac strategie marketingowa, przygotowywac i kontrolowac stopien jej realizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
IC_1A_U10Umie stosować techniki marketingowe w odniesieniu do projektów informatycznych
IC_1A_U17Ma umiejętności w zakresie przeprowadzenia analizy problemów mających bezpośrednie odniesienie do zdobytej wiedzy
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wiedzy o funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych w warunkach gospodarki rynkowej.
C-5Umiejetnosc identyfikacji, doboru oraz wykorzystywania narzedzi marketingowych w celu komunikowania sie z rynkiem oraz z zespołami ludzkimi.
Treści programoweT-A-3Opis produktu, analiza rynku. Analiza portfolio z wykorzystaniem macierzy BCG.
T-A-4Plan działalnosci marketingowej. Cele marketingowe, strategie marketingowe. Promocja sprzedazy. Budzet marketingowy.
T-A-2Charakterystyka przedsiewzięcia, analiza branży.
T-A-6Prezentacje biznes planów
T-W-4Geneza marketingu, współczesne aspekty marketingu. Ewolucja i orientacje marketingowe. Zasady marketingu. Marketing - mix „4P”
T-W-5Pojecie i rola segmentacji rynku. Przesłanki wyboru kryteriów segmentacji. Ocena atrakcyjnosci segmentów rynku. Wybór docelowych rynków.
T-W-6Pojecie i struktura produktu. Klasyfikacja produktów, cykl zycia produktu, wprowadzanie na rynek nowych produktów. Kształtowanie polityki cen w przedsiebiorstwie, wybór polityki cen, dostosowanie polityki cen do zmian na rynku.
T-W-7Istota i miejsce dystrybucji w marketingu, funkcje i rodzaje kanałów dystrybucji, posrednicy w kanałach dystrybucji. Projektowanie i wybór kanałów dystrybucji. Promocja jako element marketingu – mix. Zakres i uwarunkowania decyzji promocyjnych w przedsiebiorstwie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie prezentacji.
M-2Metoda projektów połączona z dyskusją, wielokrotnie wznawiana.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiagnietych przez studentów efektów. Ocena z przedmiotu = 0,5*ocena z czesci wykładowej + 0,5*ocena z części ćwiczeniowej.
S-1Ocena formująca: Ocena formujaca prowadzona w trakcie zajeć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umiejetnosc wykorzystania wiedzy ograniczona do wykonania podstawowych czynnosci i rozumienia zaleznosci marketingowych (budowa marketingu mix, narzedzia wprowadzania produktu na rynek).
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_A/07_U02Zdobyta wiedza poszerza oraz umozliwi studentowi rozpoznanie, nastepnie uporzadkowanie przyczyn i okreslenie skutków zjawisk oraz zdarzen gospodarczych. Przedmiot zwieksza zasób wiedzy na podstawie której student bedzie dobierał formy prowadzenia przedsiebiorstwa, inicjował rozwiazania organizacyjne, okreslał zasady działalnosci. Bedzie kształtował, dobierał, nastepnie rozwijał i koordynował komunikacje z otoczeniem w tym w szczególnosci z pracownikami.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_U11Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych zespołowych i indywidualnych
IC_1A_U20Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych źródeł, integrować je, dokonywać ich interpretacji oraz wyciągać wnioski i formułować opinie
Cel przedmiotuC-2Rozumienie zasady przedsiebiorczosci oraz umiejetnosc jej zastosowania do budowy oraz działalnosci organizacji.
C-3Dobór odpowiednich form działalnosci gospodarczej.
C-4Umiejetnosc identyfikacji, kwantyfikacji oraz hierarchizacji przyczyn zdarzen i skutków w przedsiebiorstwie.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojecia i definicje. Podstawowe zasady funkcjonowania przedsiebiorstw.Formy przedsiebiorstw oraz ich przekształcenia. Wybrane kryteria klasyfikacji przedsiebiorstw,organizacyjno – prawne formy przedsiebiorstw.
T-W-2Otoczenie przedsiebiorstwa, typy otoczenia. Metody i mierniki oceny działalnosci przedsiebiorstwa.
T-W-3Planowanie i budowanie strategii : definicje strategii, główne elementy strategii, deklaracja misji i wizji rozwoju organizacji, etapy i procesy zarzadzania strategicznego, cel strategiczny działania w biznesie.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie prezentacji.
M-2Metoda projektów połączona z dyskusją, wielokrotnie wznawiana.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiagnietych przez studentów efektów. Ocena z przedmiotu = 0,5*ocena z czesci wykładowej + 0,5*ocena z części ćwiczeniowej.
S-1Ocena formująca: Ocena formujaca prowadzona w trakcie zajeć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umiejetnosc wykorzystania posiadanej wiedzy ograniczona do podstawowej identyfikacji problemów, zjawisk i zdarzen. Elementarne umiejetności uzasadniania rozwiazań, przewidywania skutków, wyjasniania zaleznosci.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIC_1A_A/07_K01Przedmiot kształtuje u studentów dostrzeganie synergii układów społecznych, otwartosci i aktywnosci poszukiwania sukcesu zbiorowego, odpowiedzialnosci za pracowników, grupy zawodowe oraz organizacje. By osiagnac ten cel niezbedne jest wyzwolenie przedsiebiorczosci, dostrzeganie okazji gospodarczych, wrazliwosci na stosunki społeczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIC_1A_K01Świadomie rozumie potrzeby dokształcania i dzielenia się wiedzą
IC_1A_K03Ma świadomość odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wiedzy o funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych w warunkach gospodarki rynkowej.
C-2Rozumienie zasady przedsiebiorczosci oraz umiejetnosc jej zastosowania do budowy oraz działalnosci organizacji.
C-3Dobór odpowiednich form działalnosci gospodarczej.
C-4Umiejetnosc identyfikacji, kwantyfikacji oraz hierarchizacji przyczyn zdarzen i skutków w przedsiebiorstwie.
Treści programoweT-A-2Charakterystyka przedsiewzięcia, analiza branży.
T-A-1Istota i funkcje biznes planu. Struktura biznes planu. Miejsce biznes planu w systemie planowania. Opracowanie biznes planu wybranego przedsiewziecia.
T-W-1Wprowadzenie do przedmiotu: podstawowe pojecia i definicje. Podstawowe zasady funkcjonowania przedsiebiorstw.Formy przedsiebiorstw oraz ich przekształcenia. Wybrane kryteria klasyfikacji przedsiebiorstw,organizacyjno – prawne formy przedsiebiorstw.
T-W-2Otoczenie przedsiebiorstwa, typy otoczenia. Metody i mierniki oceny działalnosci przedsiebiorstwa.
T-W-3Planowanie i budowanie strategii : definicje strategii, główne elementy strategii, deklaracja misji i wizji rozwoju organizacji, etapy i procesy zarzadzania strategicznego, cel strategiczny działania w biznesie.
T-W-4Geneza marketingu, współczesne aspekty marketingu. Ewolucja i orientacje marketingowe. Zasady marketingu. Marketing - mix „4P”
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny w formie prezentacji.
M-2Metoda projektów połączona z dyskusją, wielokrotnie wznawiana.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca pod koniec przedmiotu na podstawie podsumowania osiagnietych przez studentów efektów. Ocena z przedmiotu = 0,5*ocena z czesci wykładowej + 0,5*ocena z części ćwiczeniowej.
S-1Ocena formująca: Ocena formujaca prowadzona w trakcie zajeć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Percepcja i akceptacja zagadnien z przedmiotu na poziomie podstawowym. Brak motywacji do ich zwiekszania. Postawa nie w pełni kreatywna.
3,5
4,0
4,5
5,0